Cele
Hej, właśnie nauczyliśmy Cię, jak badać się samemu!
Jak widzisz, potrzebne są do tego woda i odrobina prądu, żeby nie narozlewać poza wannę, jak się człowiek kąpie w ciemnościach. Około 1000zł miesięcznie wydajemy na rachunki (biuro, telefony, magazyn). Dokładając nam tę kasę sprawiacie, że więcej środków z przekazywanych nam "dużych" darowizn możemy przeznaczyć na merytoryczne działania, a więc organizację badań!
Dotyczy to coraz młodszych mężczyzn, już nawet po 40 roku życia!
Jak widzisz, Movember bawi i uczy - a to głównie dzięki filmom, które produkujemy już od trzech lat, by nasi fani mieli co sobie podawać na fejsie i prowokować znajomych do włączania się w akcję. Nasze filmy w social-media widziało ponad 150 tysięcy osób na samym tylko Facebook'u, ale chcielibyśmy, aby docierały one nawet na skraj internetu.
Przez ostatnie lata przejechaliśmy ponad 200 tysięcy kilometrów od Trójmiasta po Lublin, Poznań, Wrocław i Śląsk, żeby spotykać się z mężczyznami i rozmawiać na temat męskiego zdrowia.
W tym roku Movember to nie tylko listopad - to także spotkania w innych miesiącach roku, w trakcie których uczymy, że o męskie sprawy trzeba dbać często i regularnie. Bo na przykład taki rak jąder potrafi się rozwinąć i zaatakować inne organy (tzw. przerzuty) już w ciągu kilku miesięcy, więc pamiętanie o profilaktyce tylko w listopadzie, to zdecydowanie zbyt mało.
Mając więcej środków możemy realizować więcej spotkań i eventów. Poza badaniami USG w listopadzie, proponujemy także panom sprawdzanie innych parametrów związanych ze zdrowiem - w tym roku zaczęliśmy również badania ciśnienia, cukru i wydolności oddechowej!
W 2016 roku przebadaliśmy ponad 1300 osób - nieźle, jak na akcję koordynowaną przez dwóch facetów, trzy dziewczyny i jednego kota, prawda?
Jeśli dojdziemy do tego pułapu, będziemy w stanie zrealizować więcej wydarzeń z bezpłatnymi badaniami USG jąder - a to jest w końcu naszym głównym celem.
Zarząd obiecał też, że w końcu posprząta biuro po zeszłorocznej akcji i nie będziemy musieli siedzieć na podłodze (gdzieś pod spodem powinny być krzesła).
O Autorze
Movember to ta akcja, w której faceci przez miesiąc zapuszczają Wąsy.
Zapuszczają, żeby radykalną zmianą wizerunku prowokować do rozmów na temat męskiego zdrowia.
Od 2003 roku na świecie, w tym od 2014 roku w Polsce, każdej jesieni mężczyźni porzucają maszynki do golenia, by od pierwszego do ostatniego dnia listopada zapuszczać Wąs. Brody idą w odstawkę (#beardsacrifice), za to pod nosem pojawiają się mniej lub bardziej gęste szczoty i szczeciny.
Wąsy spełniają swoje zadanie idealnie - przykuwają wzrok i prowokują wiele pytań, a odpowiedzi są zawsze takie same - robimy to, żeby mówić o raku jąder i raku prostaty.
Rak jąder dotyka głównie mężczyzn między 14 a 35 rokiem życia. Zabija w ciągu kilku miesięcy. Wcześnie wykryty jest w 100% uleczalny. By nie dopuścić do jego rozwoju, wystarczy raz w miesiącu zbadać swoje jądra pod prysznicem szukając guzków lub innych zmian. W przypadku, gdy się pojawią - od razu popędzić do urologa.
Rak prostaty jest drugim zabójcą wśród nowotworów w Polsce. Dotyka coraz młodszych mężczyzn, nawet zaraz po 40stce. Aby nie dać się zaskoczyć, trzeba wybrać się raz w roku na badania krwi i sprawdzić poziom PSA.
Tyle w temacie. Jeśli przeczytałeś dwa powyższe akapity, wiesz już wszystko, co chcielibyśmy, abyś wiedział. W tym roku ekipa Movember Polska rusza w trasę po raz piąty, by badać i edukować mężczyzn w całym kraju. Naszym celem jest przebadanie w tym roku blisko 2000 mężczyzn - czy to się uda, zależy również od Ciebie!
W 2016 roku przebadaliśmy 1300 facetów wykrywając 16 przypadków raka jąder.
W 2017 przebadaliśmy 1275 facetów wykrywając 22 przypadki raka jąder.
W 2018 przebadaliśmy 2259 facetów wykrywając 32 nowotwory.
Movember Polska naprawdę działa i ratuje ludziom życie.
Aby przyciągać uwagę jak największej ilości panów, od 2016 roku angażujemy w akcję sportowców, którzy mają ogromny wpływ na młodych mężczyzn. Oficjalnymi ambasadorami akcji była już ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, oraz wszystkie drużyny Superligii piłki ręcznej. Movember Polska wspierali także piłkarze Arki Gdynia, Lecha Poznań i Śląska Wrocław, a także inni, znani i lubiani, niekoniecznie związani ze sportem - Kabaret Hrabi, Zuch (Maciej Mazurek) czy Łukasz Kielban (Czas Gentlemanów).
Przez ostatnie lata otrzymaliśmy dziesiątki maili z podziękowaniami od ludzi, którzy dzięki naszej stronie internetowej dowiedzieli się, jak się badać i dzięki temu odpowiednio wcześnie zareagowali na zmiany w swoim organizmie. Kolejni pojawili się na naszych eventach, by spotkać się z nami osobiście.
Czemu więc jesteśmy na Patronite? Cały czas staramy się robić więcej i tworzyć nowe wydarzenia, spotykać się z większą ilością mężczyzn i badać więcej osób w każdym roku. Przez ostatnie lata ponad 10% naszego budżetu otrzymaliśmy od darczyńców indywidualnych, takich jak Ty! Wiele osób realizuje przelewy na nasze konta, inni dorzucają się do puszek w trakcie naszych eventów. Patronite umożliwa nam regularne działania i nieco więcej swobody w dysponowaniu środkami, aby realizować coraz to nowe pomysły.
Więcej o akcji znajdziesz na oficjalnej stronie:
www.movember.org.pl
Zebrane środki trafiają do organizatora akcji w Polsce: Fundacji Kapitan Światełko.
Jeśli interesuje Cię szersza współpraca przy organizacji kampanii Movember Polska, napisz do nas: partnerzy@kapitanswiatelko.pl.
Udostępnij
Zostań Patronem
Możesz też po prostu kliknąć sobie w ten próg. A co tam, kto Ci zabroni przekazywać nam taką konkretną kasę? Nikt. A co z tym zrobimy? No jak to co, jeszcze więcej wydarzeń z badaniami!