Avatar użytkownika

Rebelian

Opcja wsparcia finansowego jest niedostępna!

O autorze

Jestem autorem gry o nazwie Rebelian. Tworzę jedną z bardziej zaawansowanych planszówek, która wymaga mózgu w wersji 2.0. Rebelian to projekt z lat mojej młodości, który przetrwał do dziś i który mogę w końcu zrealizować.

Mam na imię Krzysztof i jestem autorem gry planszowej o nazwie Rebelian. Nie jest to mój jedyny projekt w sieci, który prowadzę - jednak jest to najbardziej zaawansowana produkcja, którą rozpocząłem tworzyć od wczesnych "lat młodości". Moim marzeniem jest doprowadzić ją do końca i przeprowadzić pierwszą realną rozgrywkę z prawdziwymi pasjonatami strategii.

Rebelian jest grą planszową, które obecnie przeżywają swój renesans. Jednak nie można ich mylić z tym co znamy do tej pory. Świat gier planszowych bardzo się zmienił od lat 90-tych i obecnie są to modele oparte na dużej wiedzy z zakresu kreowania różnych mechanizmów zależności i bądź co bądź również pracy zespołowej. Do tej pory pracowałem przy niej samodzielnie. Liczę że w najbliższym czasie ulegnie to zmianie i pojawi się grupa takich samych pasjonatów jak ja i będzie można przyspieszyć obszerne prace wykończeniowe.


 

Mechanika gry...
Rebelian opiera się na mechanice, w której występuje wiele wzajemnych relacji. Bazą rozgrywki są plansze (Mapy) występujące w różnych rozmiarach i o różnym ukształtowaniu terenu. Gracze mają możliwość wyboru najbardziej dogodnej mapy dostosowanej do charakteru rozgrywki. Poniższy przykład mapy przedstawia bardzo duży obszar, przygotowany dla prawdziwych koneserów długich strategicznych sesji. Na wycinku widać również detale graficzne, które są dla mnie wyjątkowo istotne.


 

Każda plansza zawiera matrycę zdarzeń (część po której porusza się pionek) oraz pole rozgrywki - środkową część mapy gdzie stawiane są budynki funkcyjne i dochodzi do konfrontacji z przeciwnikiem.

Gra składa się z cykliczności realizowanej za pomocą Tarczy Konstelacji, to dzięki niej utrzymywane jest tempo rozgrywki, regulowany jest czas inkubacji nowych osobników czy też np. dostaw niezbędnych surowców. Tarcza konstelacji odgrywa dużą rolę w podejmowanych misjach, może przesądzać o pomyślności lub nagle wynikających problemach.


 

Najbardziej kluczowym elementem dla każdego Gracza jest konsola, na której dochodzi do rozbudowy i konfiguracji wszystkich istotnych funkcji stacji badawczej. Konsola ma nie tylko wpływ na ilość posiadanych budynków funkcyjnych, ale również na ich wydajność i co również ważne - synergię, dającą niezwykłe możliwości rozwoju.

Zdecydowanie na uwagę zasługuje mechanika pracy genotypu, gdzie dokonujemy odkryć i modyfikacji w helisach rozwijanego przez nas gatunku. To właśnie w tym miejscu możemy projektować umiejętności i odporności. Możemy kształtować wszelkie cechy rozwojowe i doprowadzać je do niezwykłych przemian.

Słowem opisującym każdy powyżej opisywany mechanizm jest - "mnogość". Każda z powyższych płytek i kart będzie zawierać setki innych odpowiedników, których zdobycie, umiejętne wybranie i dopasowanie będzie miało wpływ na działanie pozostałych elementów konsoli.

Czy gra sprawia wrażenie skomplikowanej? Trudno zaprzeczyć :) Jednak w rzeczywistości rozgrywka odbywa się bardzo płynnie i jest szalenie wciągająca.

Tak w wielkim skrócie przedstawia się Projekt Rebelian.
Właściwym miejscem opisującym każdą jedną funkcję jest strona gry, na którą Was drodzy Patroni serdecznie zapraszam. Zapraszam również do zadawania indywidualnych pytań, na które bedę się starał odpowiadać.

Projekt gry Rebelian zakłada przygotowanie podstawowej (bezpłatnej) wersji dostępnej do pobrania i wydrukowania dla każdego. Istnieje również pomysł przygotowania wersji wydawniczej dla osób, które chciałyby zapłacić i otrzymać gotowy oryginalny setup. Projekt ma charakter otwarty, oznacza to że każda zainteresowana osoba może tworzyć własne certyfikowane elementy składowe - markowane logiem Rebeliana i swoim nickiem lub nazwiskiem, udostępniane dla innych graczy. Od arkuszy map i kart funkcyjnych po zadania misyjne i projektowanie płytek genotypu.

Na Patronite zaistniałem ponieważ chcę doprowadzić Projekt Rebeliana do końca.
Grafiki, które możecie oglądać powyżej mają (jak widać) charakter roboczy i trzeba nadać im odpowiedni szlif, aby nadawały się do użycia. Jest cała masa pracy, którą jeszcze trzeba wpompować w ten projekt. Od dopracowania wielu konfliktowych aspektów gry i testów - po stworzenia ilustracji dla wszystkich wystepujących kart, płytek i map.

Czy potrafię wyobrazić sobie efekt końcowy?
Noszę go na codzień w głowie i jest jedynym w swoim rodzaju paliwem napędowy, dla którego w każdym dniu poświęcam grze wiele czasu.