zgodnie z zapowiedziami, w Nowym Roku czeka nas sporo zmian i nowych funkcji - w pierwszej kolejności chcemy zrealizować jednak dodatkową weryfikację Waszych danych, o której wspominaliśmy pod koniec zeszłego roku.
Jak wiecie, usługi płatnicze w internecie podlegają coraz większej regulacji, która ma zapewnić bezpieczeństwo transakcji oraz przeciwdziałanie sytuacjom, w których ktoś mógłby wykorzystać usługi płatnicze na takich serwisach jak patronite.pl do np. prania brudnych pieniędzy. Patronite.pl jest też pierwszą spółką, działającą na rynku cyklicznych płatności społecznościowych, która uzyskała status Małej Instytucji Płatniczej i działa w zgodzie z nowymi dyrektywami UE w tym zakresie (PSD2).
W związku z tym, musimy sprostać wymogom formalnym i poprosić Was o dodatkowe dane. Naszym obowiązkiem jest m.in ustalenie beneficjenta rzeczywistego - czyli osoby, która czerpie faktyczne korzyści z wpłat od Patronów. W przypadku zdecydowanej większości Autorów sytuacja jest jasna już teraz - osoba, która jest właścicielem konta, jest beneficjentem otrzymywanych środków. Niestety, formalnościom musi stać się zadość.
Dlatego uruchomiliśmy nową sekcję, która służyć będzie dodatkowej weryfikacji Waszych danych. Mimo, że nie jesteśmy wielkimi fanami dodatkowej biurokracji, to jednak takie działania pozwalają upewnić się, że w naszej grupie nie ma żadnej “czarnej owcy” - czyli Autora, który podszywając się pod kogoś innego, może zaszkodzić całej naszej społeczności.
✔ By wypełnić formularz dodatkowej weryfikacji, zaloguj się i przejdź do tej sekcji.
Jak będzie wyglądał sam proces? W pierwszym kroku wypełniacie swoje dane osobowe (i - jeśli prowadzicie działalność/organizację - dane firmowe). W kolejnym kroku wysyłacie dokumenty, potwierdzające dane i czekacie na weryfikację ze strony administratora. Jeśli wszystko się zgadza (niekiedy administratorzy mogą prosić o poprawki), cały proces się kończy.
Jeśli nie chcesz wysyłać skanów/zdjęć dokumentów, Twoje konto może zostać zweryfikowane za pomocą metod pomocniczych. Napisz do nas maila na
kontakt@patronite.pl (wcześniej uzupełniając niezbędne dane w kroku pierwszym) i poinformuj, że chcesz skorzystać z weryfikacji alternatywnej. Następnie poczekaj na kontakt ze strony naszych administratorów.
UWAGA! Dodatkowa weryfikacja tożsamości metodami alternatywnymi rozpocznie się 20.01.2020
Q&A
1) Czy przejście dodatkowej weryfikacji jest konieczne?
Tak, poprawna weryfikacja jest niezbędna do prowadzenia profilu i otrzymywania wsparcia od Patronów.
2) Jakie dane są konieczne do przejścia procesu dodatkowej weryfikacji?
W procesie weryfikacji chcemy zbierać wyłącznie niezbędne informacje - i nic ponad to. W zdecydowanej większości są to dane, które były przekazywane do tej pory (imię, nazwisko, dane adresowe, mail, dane firmowe etc.) Jedyną zmianą będzie konieczność podania numeru i serii dowodu tożsamości (dowód osobisty, paszport), a następnie - potwierdzenie tych danych skanem/zdjęciem odpowiedniego dokumentu.
3) Co dzieje się z moimi dokumentami?
Najważniejsze - nie przechowujemy Waszych dokumentów w żadnej formie. Podczas uploadowania dokumentów, automatycznie nakładany jest na nie zabezpieczający znak wodny - a natychmiast po weryfikacji wszystkie skany/zdjęcia dokumentów są usuwane.
4) Jaki dokument będzie wymagany do potwierdzenia danych osób fizycznych? (nie rozliczających wpływów z Patronite przez firmę/organizację)
W tym wypadku wystarczy skan/zdjęcie dowodu osobistego lub paszportu.
5) Jaki dokument będzie wymagany do potwierdzenia danych osób prawnych?
Po pierwsze - konieczny będzie wyciąg z KRS lub CEIDG (lub inny dokument, potwierdzający wpisane dane). Po drugie - dokument tożsamości osoby, reprezentującej firmę lub organizację.
6) Co stanie się, jeśli nie przejdzie weryfikacji?
Jeśli nie zweryfikujesz swoich danych, będziemy musieli niestety ograniczyć funkcjonalności konta Autora - w pierwszej kolejności wstrzymane zostaną wypłaty, następnie system zablokuje możliwość pozyskiwania nowych Patronów. W przypadku gdy dany Autor nie posiada Patronów, na koncie włączony zostanie tryb wizytówki (profil będzie widoczny, ale funkcja wspierania zostanie wyłączona). Jeśli mimo wszystko nie uda się poprawnie zweryfikować danych, konto Autora może zostać całkowicie zablokowane, a nawet usunięte.
7) Przeszedłem weryfikację w Mangopay, czy muszę przechodzić również przez ogólną weryfikację?
Tak, dodatkowa weryfikacja danych obejmuje wszystkich Autorów na Patronite.
8) Czy moje dane są bezpieczne?
Tak, wszystkie dane przechowywane są w zabezpieczonej formie, z poszanowaniem reguł i zasad, do których zobowiązuje nas RODO. W kontekście bezpieczeństwa - przypominamy, że na Patronite dostępna jest opcja logowania dwuskładnikowego:
https://patronite.pl/moj_profil/zmien_haslo
9) Kiedy rozpocznie się dodatkowa weryfikacja danych?
W poniedziałek, 13 stycznia. Do końca stycznia (31.01) będziemy prosili Was o wpisanie i potwierdzenie danych - po tym okresie będziemy niestety musieli rozpocząć ograniczanie funkcjonalności na niezweryfikowanych kontach.
10) Mam pytanie dot. procesu weryfikacji
Napisz do nas: kontakt@patronite.pl
Trwa ładowanie...