Patronite w mediach

Myślą, że wystarczy założyć konto i tyle. A tu chodzi o to, żeby w kółko przypominać się użytkownikom, promować, komunikować. Patronite to świetne narzędzie dla dziennikarzy i redakcji, ale wymaga kontaktu z użytkownikami. Jeżeli nie zostanie zbudowana społeczność, to ludzie nie będą chcieli niczego wpłacać
W XXI wieku, żeby pomagać, wcale nie trzeba ruszać się z domu. Zza komputera można zostać właściwie mecenasem sztuki. Wystarczy wspomóc ulubionego autora dowolną kwotą wpłacaną jednorazowo lub cyklicznie. I obserwować jego rozwój. Taką możliwość daje platforma Patronite.
Patronite to jedyny, działający w Polsce model crowdfundingu subskrypcyjnego skierowany do twórców, autorów i organizacji. Rekordziści zebrali na platformie nawet 400 tys. złotych! Co najważniejsze – wsparcie nie jest jednorazowe, a comiesięczne, co daje poczucie stabilności twórcom.
Radio 357 do wtorku zebrało już ponad 120 tys. zł. Kwota wciąż rośnie.
Zaledwie dwóch dni potrzebowali dawni słuchacze radiowej Trójki, żeby spełnić jedno z ambitniejszych przedsięwzięć na polskim rynku medialnym. Wspólnymi siłami zrzucili się na funkcjonowanie Radia Nowy Świat, w którym znaleźć miały się wszystkie elementy z ich ulubionej niegdyś rozgłośni.
Radio Nowy Świat tworzą byli dziennikarze radiowej Trójki, zaś zbiórka funduszy na założenie ich nowej rozgłośni pobiła wszelkie rekordy strony Patronite. Po miesiącu od jej ogłoszenia redakcja dostała od prywatnych darczyńców już milion zł na start.
Redakcja „Więzi” uruchomiła model finansowania społecznego, zanim to było modne, jeszcze przed sukcesem braci Sekielskich czy Radia Nowy Świat. Przez cały ten czas obserwowaliśmy wytężoną pracę redakcji nad budowaniem prawdziwych relacji z patronami, które są kluczem do rozwijającego się, nowego modelu partycypacyjnej konsumpcji wartościowych treści
Plany utworzenia radia Nowy Świat ogłosiła grupa Ratujmy Trójkę w połowie kwietnia. Zbiórka na tę stację szybko stała się jedną z najpopularniejszych w serwisie Patronite. Zebrano już prawie 1,85 mln zł. Obecnie wsparcie dla stacji deklaruje ponad 25 tys. patronów, którzy gotowi są wpłacać miesięcznie ponad 650 tys. złotych.
Wzrosła też liczba patronów wspierających działalność Radia 357. W niedzielę było ich nieco ponad 10 tys., we wtorek rano liczba ta wynosi dokładnie 10 tys. 476. W poniedziałek wieczorem w aplikacji Patronite Audio oraz na stronie Patronite.pl/radio357 w zakładce posty można było wysłuchać audycji autorstwa Aleksandry Budki.
Zaledwie tydzień od startu, Radio Nowy Świat w serwisie Patronite miało już 28 tysięcy wspierających, a wynikami słuchalności przebiło m.in. BBC Online. W sierpniu internetowe RNŚ miało kolejne powody do świętowania - ponad 200 tysięcy pobrań mobilnej aplikacji, około miliona słuchaczy i 2,5 miliona złotych ze zbiórki w Patronite.
Nagle rozumiesz, że jakąś cegiełkę człowiek dokłada do tego. Ci młodzi ludzie mają to miejsce, żeby budować, czy kultywować te relacje. Dlatego bardzo mało mówimy o sumach wpłat, o tym miesięcznym wsparciu. O Patronite warto mówić nie w kontekście pieniędzy, finansowania, ale w kontekście budowania tych relacji. Trwałych, wartościowych — o nowym modelu cyfrowej kultury po prostu.
Na platformie Patronite.pl powstała specjalna kategoria #Kulturawsieci przeznaczona dla twórców (...) ma ułatwić twórcom prezentowanie i upowszechnianie dorobku artystycznego w Internecie oraz pozyskiwanie od osób prywatnych wsparcia w postaci grantu finansowego. ma ułatwić twórcom prezentowanie i upowszechnianie dorobku artystycznego w Internecie oraz pozyskiwanie od osób prywatnych wsparcia w postaci grantu finansowego.
...Langusta na Palmie ale i na Patronite...Dominikanin tłumaczy, że YouTube jest jedną z największych ambon świata. Twierdzi też, że trzeba ją wykorzystać „na każdy możliwy sposób”. Co zamierza więc zrobić? Znów oddajmy mu głos. Chce „zalać cały YouTube Słowem Bożym”. W tym celu twórca kanału Langusta na palmie rozpoczął zbiórkę w serwisie Patronite. Pierwszym celem, który wyznaczył, było 7 tys. zł miesięcznie. Bardzo łatwo udało mu się tę kwotę uzbierać, a nawet ją przekroczyć...
Radio Nowy Świat nadaje od lipca - tu gra Wojciech Mann. Radio 357 chce zacząć grać w grudniu z Markiem Niedźwieckim.
Tymczasem byli dziennikarze stacji chcą budować nowe radio. Połączyła ich zbiórka internetowa, która okazała się fenomenem. I daje nadzieję, że to co w Trójce najważniejsze przetrwa, ale w innym wcieleniu.
Idea crowdfundingu wciąż zyskuje na popularności. Coraz częściej wymieniana jest też jako jedna z metod mogących wspomóc utrzymanie dziennikarstwa opartego na jakości.
Ze względu na to, że model wsparcia przez Patronite jest bardzo elastyczny (możliwość ustawienia różnych poziomów wpłat, prosta rezygnacja z dotowania danego podmiotu), nie dziwi fakt, że to właśnie ta platforma została wybrana jako narzędzie do, nie bójmy się tego słowa, ratowania biznesu.
Autorski program „Raport o stanie świata” Dariusza Rosiaka, który realizuje w formie podcastu przekroczył milion odsłuchów na platformie Anchor i zbliża się do tego poziomu na Spotify. (...) Dariusz Rosiak w serwisie Patronite.pl ma ponad 3,2 tys. patronów, którzy wspierają go miesięczną kwotą ponad 53 tys. złotych. Początkowo celem była kwota 5 tys. zł miesięcznie, na rozwój podcastu
Miłośników jazdy na rowerze, ekologii i działań społecznych Fundacja Ekologiczna Arka zaprasza do tego, aby zostali patronami akcji Rower Pomaga.
Internetowe Radio Nowy Świat to bez wątpienia niebywały sukces ostatnich tygodni. Uruchomione 10 lipca radio słucha już codziennie 200 tys. internautów, a comiesięczne wsparcie finansowe deklaruje już 30 tys. Patronów. (...) którzy deklarują na Patronite łącznie 735 645 zł wpłat co miesiąc, to wystarczające wsparcie dla Radio Nowy Świat, które to potrzebuje na funkcjonowanie w obecnym kształcie „jedynie” 300 tysięcy złotych miesięcznie.
Ojciec Adam Szustak jest autorem prowadzonego na YouTube kanału "Langusta na palmie", który obecnie zgromadził ponad 667 tys. subskrybentów. Dominikanin uruchomił także „katolicki Netflix” (...) Projekt został sfinansowany z wpłat wiernych wpłacających za pośrednictwem Patronite.pl. Teraz zbiórka - po raz pierwszy w historii tego serwisu przekroczyła próg 2 milionów złotych.
Budżet „Zabawy w chowanego” to około 120 tysięcy złotych, a Sekielscy zbierają teraz środki na trzecią część serii. Kolejny film obnaży mechanizmy ukrywania pedofilii w Kościele, a centralną postacią będzie sam Jan Paweł II
Z pewnością wielką zachętą dla twórców Radia 357 jest sukces, jaki w serwisie Patronite.pl osiągnęli konkurenci w walce o schedę po Trójce, czyli inicjatorzy Radia Nowy Świat.
Bajka w Patronie.pl jest od 14 października, dziś ma już 22 patronów, którzy łącznie będą wpłacać miesięcznie kwotę 450 zł, jednak brakuje jeszcze wiele do osiągnięcia celu.
Sekielscy, idąc za ciosem, na Patronite zbierają już na kolejny film, tym razem o SKOK-ach. I idzie im jeszcze lepiej: w trakcie pisania tego tekstu do zakładanych 350 tys. zł brakuje im tylko trochę ponad 6 tys. zł. Łącznie od ponad 3,3 tys. patronów, czyli po prostu osób, które zdecydowały się wpłacić na dany cel, Sekielscy zebrali już 800 tys. zł, a tylko w tym miesiącu mogą zebrać rekordowe 122 tys. zł.
55 złotych - tyle średnio wpłacają jednorazowo patroni czasopisma „Więź” na serwisie Patronite.pl. W sumie daje to 8380 zł miesięcznych wpłat. Na dalsze funkcjonowanie pisma przekazano już ponad 100 tys. zł, co oznacza ósme miejsce wśród najlepiej zarabiających profili na platformie.
(...) przed Patronite’em na rynku nie brakowało miejsc na zbiórki społecznościowe, jak Polak Potrafi czy Zrzutka. Tam jednak twórcy mogli realizować raczej jednorazowe projekty, a nie stworzyć długofalową więź z fanami, jak ma to miejsce na Patronite. Pod tym względem Patronite to miejsce absolutnie unikatowe na naszym rynku.
G.F Darwin poprosiła swoją widownię o wsparcie finansowe w celu zrealizowania kolejnych wybitnych produkcji. Jak się okazało, internauci ponownie nie zawiedli i cel 29 tys. złotych miesięcznie na Patronite został zrealizowany w zaledwie jeden dzień!
Wielu twórców wierzy, że wsparcie widzów da im większą swobodę niż współpraca z płacącymi za reklamę markami - a to było dotychczas główne źródło zarobków vlogerów. Tak by widz, co podkreśla Gonciarz, stał się klientem i przestał być traktowany jak towar. - Ludzie dorastają powoli do wizji, że za dobre treści w internecie się płaci - twierdzi Czajka.
Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT – ZIPSEE "Cyfrowa Polska" przeznaczy 150 tys. zł na wsparcie twórczości artystów, którzy nie mają możliwości, a także środków, na rozwój i promowanie swoich pasji.
To właśnie dzięki wsparciu naszej społeczności na Patronite mogliśmy zebrać dość pieniędzy, by wyprodukować wysokiej jakości film dokumentalny. Ale środki uzbierane w ten sposób przyczyniają się też do powstawania wielu innych filmów, które z uwagi na ograniczenia budżetowe po prostu by nie istniały - mówi Kamiński.
Ideę mecenatu, obejmującą także internetowych twórców, postanowili wskrzesić Tadeusz Chełkowski i Michał Krawczyk, którzy odwiedzą Czwórkę.
Chcę przebudować model mojego działania na taki, w którym to Wy - społeczność widzów - jesteście podstawą tego, co robię, i to Wy macie prawo ode mnie wymagać najwyższej jakości treści. Chciałbym rozwijać swoje kanały w taki sposób, by przede wszystkim myśleć o tym, co Wy chcielibyście zobaczyć – napisał Gonciarz.
W ostatnich dniach głośnym echem rozeszła się po mediach elektronicznych informacja o tym, że Krzysztof Gonciarz uzyskał w ramach serwisu crowdfundingowego Patronite.pl finansowanie swojej działalności na poziomie ponad 20 000 zł miesięcznie. Tyle pieniędzy (a liczba ta wciąż rośnie) internauci chcą rzucać w znanego polskiego youtubera każdego miesiąca.
Magia zadziałała (…) imponujące wyniki osiągnął vloger Krzysztof Gonciarz. Zebrał na portalu Patronite imponujące deklaracje comiesięcznego wsparcia, co gorsza, zrobił to w niesamowitym tempie. Zachęceni jego przykładem ruszyli inni twórcy, na Patronite zaczęło przybywać kilkadziesiąt kont dziennie, zakładanych przez wszystkich możliwych potrzebujących: znalazły się tam i projekty youtube, i artyści, i fundacje.
KOLOROFONIA z dumą oznajmia, że znalazła się w gronie twórców reprezentujących debiutujący portal crowdfundingowy PATRONITE. To rodzimy odpowiednik serwisów, które umożliwiają artystom ich swobodę twórczą, dzięki dobrowolnym, comiesięcznym wpłatom płynącym od wspierających ich fanów. Oto, co mówi na temat udziału w tym przedsięwzięciu Michał Kisielewski, pomysłodawca projektu KOLOROFONIA.
Polscy artyści mogą znaleźć patronów w internecie. Rośnie zainteresowanie platformą crowdfundingową dla twórców patronite.pl. Projekt znalazł się na liście NewEurope100 - stu największych innowacji Financial Times`a w Europie.
Co i rusz słyszymy lub jesteśmy świadkami pomysłów polegających na wprowadzeniu płatności za internetowe treści. Wielkie korporacje, wydające popularne tytuły przekonują nas, że warto płacić, jeśli chce się mieć dostęp do wszystkiego, a youtuberzy mniej lub bardziej dyskretnie wypytują swoich widzów o to, czy ci płaciliby za możliwość oglądania ich niektórych filmów.
Tadeusz Chełkowski i Michał Krawczyk. Jedni z twórców patronite.pl, platformy wspierającej artystów. Mogą oni publikować tam muzykę, obrazy, filmy online lub każdy inny rodzaj sztuki i pozostać niezależny.
Twórcy samochodu dla niepełnosprawnych, taniej metody na wykrywanie Eboli oraz konstruktorzy drona pomagającego przy skutkach katastrof naturalnych – to niektórzy z wyróżnionych w drugiej edycji listy New Europe 100, na której znaleźli się innowatorzy z Europy Środkowo-Wschodniej. Wśród laureatów jest 27 Polaków.
Polscy artyści mogą znaleźć patronów w internecie. Rośnie zainteresowanie platformą crowdfundingową dla twórców patronite.pl. Projekt znalazł się na liście NewEurope100 - stu największych innowacji Financial Times`a w Europie.
Założyciele Patronite - platformy wspierającej utalentowane jednostki (artystów, naukowców), pomagającej pozyskiwać środki na zasadzie dobrowolnych wpłat - tzw. patronatu, w zamian za możliwość uzyskania dostępu do dzieł artystów (niepublikowanych utworów itp.).
Wśród laureatów jest 27 Polaków zostało wyróżnionych w drugiej edycji listy New Europe 100, na której znaleźli się innowatorzy z Europy Środkowo-Wschodniej.
Patronite.pl to pierwsza w Polsce platforma finansowania społeczności młodych twórców wielu dziedzin kultury i sztuki, oparta na prostej i transparentnej zasadzie subskrypcji. To nie tyle wsparcie finansowe na realizację konkretnych projektów artystycznych, ale szansa dla utalentowanych ludzi na rozwój w cyfrowym świecie kultury.
Dwa dni temu wystartowałem z Patronite (…) Sukces jest szalony! Autentycznie od dwóch dni co o tym pomyślę to zapiera mi dech w piersiach. A nie miałem żadnych oczekiwań. Absolutnie żadnych. Liczyłem się z tym, że widzowie mogą mi tam dać zarówno 2000 jak i 200 złotych łącznie. Najwyższy z celów ustaliłem bez jakichkolwiek nadziei na to, że się uda – bo ktoś mi zasugerował, że tyle mogę zebrać (jak widać wyczuł to lepiej ode mnie).