REGULAMIN SERWISU PATRONITE
Patronite to miejsce łączące ludzi z pasją i talentem, z ludźmi chcącymi ten talent finansowo (i nie tylko) wspierać. Patronite daje możliwość nawiązania stałej współpracy pomiędzy Patronem oraz Autorem, która pozwala na promowanie oraz wspieranie rozwoju Twórczości.
§ 1
Definicje
§ 2
Postanowienia ogólne
§ 3
Warunki korzystania z Serwisu
§ 4
Działania niedozwolone
§ 5
Rejestracja
§ 6
Warunki i zasady świadczenia Usług oraz Wynagrodzenie Operatora
§ 7
Zasady działania Konta Autora
§ 8
Publikowanie Materiałów na Koncie Autora
§ 9
Wsparcie dokonywane przez Patrona oraz Progi
§ 10
Wsparcie dokonywane przez Mecenasa
§ 11
Zbiórka
§ 12
Datki
§ 13
Darowizna
§ 14
Sposób dokonywania płatności
§ 15
Akcje specjalne
§ 16
Odpowiedzialność
§ 17
Blokada konta
§ 18
Reklamacje
§ 19
Postanowienia właściwe dla Użytkowników uprzywilejowanych - Reklamacje w zakresie odpłatnych usług niebędących Usługami płatniczymi
§ 20
Postanowienia właściwe dla Użytkowników uprzywilejowanych - Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 21
Ochrona danych osobowych
§ 22
Zmiany Regulaminu
§ 23
Rozwiązanie Umowy
§ 24
Postanowienia końcowe
Wzór odstąpienia od Umowy
______________________
(data i miejscowość)
CROWD8 Sp. z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 16,
02-092 Warszawa
kontakt@patronite.pl
Ja___________________________________ (należy wskazać dane osobowe Użytkownika, adres do korespondencji oraz login) niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usług w ramach Serwisu Patronite. Data zawarcia umowy to _____________________ (należy wskazać datę założenia Konta w Serwisie)
_____________________
(własnoręczny podpis)
Polityka prywatności Serwisu Patronite
https://patronite.pl/ („Serwis”) oraz Aplikacji Patronite Audio („Aplikacja”)
Drogi Użytkowniku!
Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Crowd8 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000548195, NIP: 5242777491, REGON: 36100935200000, kapitał zakładowy 23 000,00 zł.
Jeśli chcesz skontaktować się z nami w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, napisz do nas na adres e-mail: rodo@patronite.pl.
Administratorem w odniesieniu do danych osobowych Patronów i Mecenasów mogą być także poszczególni Autorzy, w związku z przekazaniem wsparcia finansowego.
TWOJE UPRAWNIENIA
Twoje dane są przez nas przetwarzane w celach związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz Aplikacji i świadczeniem usług w nich oferowanych. W odniesieniu do przetwarzania przysługuje Ci prawo żądania:
dostępu do Twoich danych osobowych, w tym uzyskania kopii Twoich danych (art. 15 RODO lub - jeśli ma to zastosowanie - art. 13 ust. 1 lit. f RODO),
ich sprostowania (art. 16 RODO),
usunięcia (art. 17 RODO),
ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 RODO).
A także prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych:
z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesach), w tym profilowania (art. 21 ust. 1 RODO);
jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim (art. 21 ust. 2 RODO).
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw.
DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych w zależności od podejmowanych przez Ciebie działań.
1. Nawiązanie z nami kontaktu (np. w celu zadania pytania)
W jakim celu? |
|
---|---|
obsługa Twoich zapytań lub zgłoszeń |
|
Na jakiej podstawie? |
|
umowa lub działania podejmowane na Twoje żądanie, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku, gdy Twoje zapytanie lub zgłoszenie dotyczy umowy, której jesteśmy lub możemy być stroną |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu Twoich danych w celu prowadzenia z Tobą komunikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – jeżeli Twoje zapytanie lub zgłoszenie nie ma związku z umową |
Jak długo? |
|
przez czas trwania wiążącej nas umowy lub – jeśli umowa nie zostanie zawarta – 2 lata |
przez 2 lata lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania* |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) |
|
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
|
nie będziemy mieli możliwości udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie lub zgłoszenie |
2. Ustawienia przeglądarki (w przypadku Serwisu) lub inne zbliżone działanie zezwalające na prowadzenie działań analitycznych
W jakim celu? |
---|
analiza sposobu korzystania przez Ciebie z Serwisu lub Aplikacji, celem dostosowania do potrzeb i zachowań Użytkowników (więcej na ten temat przeczytasz w sekcjach „Działania analityczne” i „Pliki cookies” Polityki prywatności) |
Na jakiej podstawie? |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Ciebie pliku cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych* |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
nie uwzględnimy Twoich preferencji dotyczących korzystania z Serwisu lub Aplikacji w pracach nad jej rozwojem |
3. Ustawienia przeglądarki (w przypadku Serwisu) lub inne zbliżone działanie zezwalające na prowadzenie działań marketingowych
W jakim celu? |
---|
marketing bezpośredni, polegający na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam (więcej na ten temat przeczytasz w sekcji „Pliki cookies” Polityki prywatności) |
Na jakiej podstawie? |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Ciebie plików cookies, wykorzystywanych do celów marketingowych* |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
nie będziesz otrzymywać naszych sugestii co do produktów lub usług, którymi możesz być zainteresowany |
4. Założenie konta w Serwisie lub w Aplikacji
W jakim celu? |
---|
realizacja umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta w Serwisie lub w Aplikacji |
Na jakiej podstawie? |
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Jak długo? |
do momentu, w którym konto zostanie usunięte przez Ciebie lub przez nas na Twoje żądanie |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
nie będziesz mieć możliwości założenia konta i korzystania z jego funkcji |
5. Korzystanie z Aplikacji
W jakim celu? |
---|
realizacja umowy o świadczenie usług w Aplikacji |
Na jakiej podstawie? |
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Jak długo? |
przez okres obowiązywania umowy |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
nie będziesz mieć możliwości korzystania z Aplikacji |
6. Dokonywanie lub przyjmowanie wpłat za pośrednictwem Serwisu
W jakim celu? |
|
---|---|
przekazanie udzielonego Autorowi wsparcia finansowego |
|
Na jakiej podstawie? |
|
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
obowiązek prawny zobowiązujący nas do przetwarzania Twoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) |
Jak długo? |
|
przez okres obowiązywania umowy |
do momentu wygaśnięcia obowiązku prawnego, m.in. związanego ze stosowaniem środków bezpieczeństwa finansowego lub rachunkowości |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) |
|
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
|
nie będziesz miał możliwości dokonywania lub przyjmowania wpłat za pośrednictwem Serwisu |
7. Zapis na newsletter
W jakim celu? |
---|
wysyłanie newslettera |
Na jakiej podstawie? |
Twoja zgoda na wysyłkę newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) |
Jak długo? |
do momentu wycofania przez Ciebie zgody – pamiętaj, w każdej chwili możesz wycofać zgodę. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Ciebie zgody pozostaje zgodne z prawem. |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
nie będziesz mieć możliwości otrzymywania newslettera |
8. Podjęcie działania lub zaniechanie mogące powodować powstanie roszczeń związanych z Serwisem lub Aplikacją lub naszymi usługami
W jakim celu? |
---|
ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń, związanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami |
Na jakiej podstawie? |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych osobowych we wskazanym powyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
do momentu upływu okresu przedawnienia roszczeń lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania* |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? |
brak możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń |
PUBLIKOWANIE DANYCH
Jeśli zdecydujesz się na udzielenie Autorowi wsparcia, Twoje dane, takie jak nazwa Użytkownika, mogą zostać opublikowanie w profilu Autora, chyba że wolisz przekazać wsparcie anonimowo – w takim przypadku inni Użytkownicy nie będą mieli wiedzy na temat Twojego wsparcia. Po przekazaniu wsparcia, Autor uzyska dostęp do Twojego imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu podanego przy rejestracji, aby możliwa była realizacja zobowiązań Autora wobec Ciebie, określonych przez niego w ramach swojego profilu.
Jeśli zdecydujesz się korzystać z Serwisu jako Autor, podane przez Ciebie w ramach profilu dane, w tym zwłaszcza Twój opis i zdjęcia, będą widoczne dla innych użytkowników.
PROFILOWANIE
W ramach Serwisu dokonujemy profilowania – w odniesieniu do Ciebie będzie to miało miejsce, jeśli zezwolisz na takie działania. Profilowanie to polega na automatycznej ocenie, jakimi produktami lub usługami możesz być zainteresowany, wykorzystując do tego informacje o wyświetlanych przez Ciebie treściach. Dzięki temu możemy proponować profile Autorów lub usługi, które mogą Cię zainteresować.
Profilowanie, którego dokonujemy, nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Ciebie skutki prawne lub wpływających na Ciebie w podobnie istotny sposób.
DZIAŁANIA ANALITYCZNE
W ramach Serwisu oraz Aplikacji prowadzimy działania analityczne, mające na celu zwiększenie jego intuicyjności i przystępności – w odniesieniu do Ciebie będzie to miało miejsce, jeśli zezwolisz na takie działania. W ramach analizy będziemy brać pod uwagę sposób, w jaki poruszasz się po Serwisie czy Aplikacji – a więc np. to, ile czasu spędzasz na danej podstronie, czy w które miejsca w Serwisie lub w Aplikacji klikasz. Dzięki temu możemy dostosować układ i wygląd Serwisu oraz Aplikacji oraz zamieszczane w nich treści do potrzeb Użytkowników.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Przetwarzając Twoje dane osobowe stosujemy środki organizacyjne i techniczne zgodne z właściwymi przepisami prawa, w tym stosujemy szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL.
PLIKI COOKIES I INNE ZBLIŻONE TECHNOLOGIE
Nasz Serwis oraz Aplikacja, jak większość witryn internetowych, korzystają z tzw. plików cookies (ciasteczek) i innych zbliżonych technologii. Pliki te:
są zapisywane w pamięci Twojego urządzenia (komputera, telefonu, itd.);
umożliwiają Ci, m.in., korzystanie ze wszystkich dostępnych dla Ciebie funkcji Serwisu i Aplikacji;
nie powodują zmian w ustawieniach Twojego urządzenia.
W ramach Serwisu i Aplikacji ciasteczka wykorzystywane są w celach:
zapamiętywania Twojej sesji,
statystycznych,
marketingowych,
udostępniania innych funkcji Serwisu lub Aplikacji.
Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z sekcji pomocy Twojej przeglądarki, dostępnej np. po wciśnięciu klawisza F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz:
Poniżej znajdziesz informacje na temat funkcji przetwarzanych przez nas plików cookie oraz ich okresie ważności.
W Serwisie przetwarzane są w szczególności następujące pliki cookies:
nazwa pliku cookie |
okres ważności pliku cookie |
funkcja pliku cookie |
patronite |
2 godziny |
Cookie sesyjne |
rodoFB |
7 dni |
Plik cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do Facebooka |
rodoOS |
7 dni |
Plik cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do OneSignal |
rodoGA |
7 dni |
Plik cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do Google |
rodoHotJar |
7 dni |
Plik cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do HotJar |
Korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki, w każdej chwili możesz:
usunąć pliki cookies,
blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.
W takich przypadkach nie będziemy ich już dłużej przetwarzać.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz w Wikipedii.
USŁUGI ZEWNĘTRZNE / ODBIORCY DANYCH
Korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, które wspierają nas w prowadzeniu działalności. Powierzamy im do przetwarzania Twoje dane – podmioty te przetwarzają dane wyłącznie na nasze udokumentowane polecenie.
Poniżej znajdziesz listę odbiorców Twoich danych:
DZIAŁANIE |
ODBIORCY DANYCH |
PRZEKAZANIE DANYCH POZA UNIĘ EUROPEJSKĄ |
każde działanie w związku z Serwisem |
hostingodawca** |
** tak (USA) |
nawiązanie z nami kontaktu |
dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** |
** tak (USA) |
korzystanie z Aplikacji |
dostawca oprogramowania do analityki oraz obsługi powiadomień push** |
** tak (USA) |
założenie konta w Serwisie lub w Aplikacji |
dostawcy innych usług, w których Użytkownik posiada konto (jeśli zdecyduje się na rejestrację w Serwisie lub Aplikacji przy wykorzystaniu konta w jednej z tych usług) |
** tak (USA) |
dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** |
** tak (USA) |
|
dokonywanie lub przyjmowanie wpłat za pośrednictwem Serwisu |
operatorzy płatności** |
** tak (USA) |
biuro rachunkowe |
nie ma miejsca |
|
inni użytkownicy Serwisu |
nie ma miejsca |
|
dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** |
** tak (USA) |
|
przebywanie na stronie Serwisu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań analitycznych |
Podmioty dostarczające nam narzędzia wykorzystywane w celach analitycznych** |
** tak (USA) |
przebywanie na stronie Serwisu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań marketingowych |
Podmioty dostarczające nam narzędzia wykorzystywane w celach marketingowych** |
** tak (USA) |
A ponadto:
- odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim jesteśmy zobowiązani do udostępnienia im danych.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW SPOZA UNII EUROPEJSKIEJ
** W związku z powyższym, Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Właściwy poziom ochrony Twoich danych, w tym poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń, zapewnia zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, o których mowa w art. 46 ust. 2 lit. c RODO.
Jeśli uznasz, że Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
ZGODA NA KORZYSTANIE Z SERWISU PATRONITE PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOLETNIE
Ja niżej podpisany(a):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wyrażam zgodę aby ……………………………..…………………………………….(Imię, Nazwisko) będąca/y osobą niepełnoletnią, która ukończyła 13 lat, którego jestem rodzicem/ opiekunem prawnym, korzystała na warunkach opisanych w Regulaminie z Serwisu Patronite (zawarła Umowę) w tym korzystała z funkcjonalności Serwisu, w szczególności możliwości przekazywania Progów oraz otrzymywania Wsparcia. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznałam/em się z Regulaminem Serwisu oraz akceptuję jego wszystkie postanowienia.
Aktualna Tabela Prowizji Operatorów znajduje się TUTAJ
§1 Postanowienia ogólne
Niniejszy dokument określa zasady świadczenia na rzecz Użytkowników usług płatniczych przez Operatora, w szczególności prowadzenia rachunków płatniczych w celu dokonywania rozliczeń w serwisie, a także zlecania transakcji z tych rachunków.
Operator - Crowd8 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000548195, NIP 5242777491, REGON 36100935200000, jest małą instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz wpisaną do rejestru dostawców usług płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego, pod numerem MIP39/2019.
Niniejszy regulamin ma zastosowanie wyłącznie do usług płatniczych świadczonych przez Operatora, w przypadku wyboru przez Użytkownika usługi płatniczej świadczonej przez innego Operatora Płatności (dostawcę usługi płatniczej) – zastosowanie mają jego warunki świadczenia usługi. Regulamin nie ma zastosowania do płatności dokonywanych przez Patronów na rzecz których Operator nie prowadzi rachunków płatniczych.
§2 Definicje
Rachunek – rachunek płatniczy prowadzony przez Operatora na rzecz Użytkownika;
Płatnik – użytkownik będący płatnikiem w rozumieniu przepisów Ustawy
Odbiorca – użytkownik będący odbiorcą w rozumieniu przepisów Ustawy
Ustawa – ustawa o usługach płatniczych
Ustawa AML - ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
Transfer – transfer środków płatniczych od Użytkownika będącego Patronem (płatnikiem) do Użytkownika będącego Autorem (odbiorcą), realizowany przez Operatora, będący jednorazową transakcją płatniczą
Regulamin UP – niniejsze szczegółowe warunki świadczenia usług płatniczych przez Operatora, a w przypadku Użytkowników dla których Operator prowadzi Rachunek stanowiące treść umowy ramowej w tym zakresie, w rozumieniu przepisów Ustawy;
Regulamin – regulamin Serwisu
Usługa Płatnicza – usługa płatnicza świadczona przez Operatora, w szczególności polegająca na prowadzeniu rachunku płatniczego lub transferze środków do Odbiorcy
- pozostałym pojęciom nadaje się brzmienie zgodne z Regulaminem
§3 Rachunki Płatnicze
Operator prowadzi dla Użytkowników rachunki płatnicze, które umożliwiają:
Autorom przyjmowanie wpłat od Patronów;
Patronom dokonywanie wpłat do Autorów;
Rachunek jest uruchamiany (zawarcie umowy ramowej) na żądanie Użytkownika, posiadającego Konto w Serwisie –za pośrednictwem Serwisu i pozytywnym zweryfikowaniu tożsamości Użytkownika, w tym jego rachunku bankowego w banku krajowym.
Operator nie zawiera umowy ramowej z Użytkownikiem na prowadzenie Rachunku jeśli uzna, że nie może w ramach umowy prawidłowo zrealizować obowiązków wynikających z Ustawy AML w stosunku do Użytkownika, jego pełnomocników lub beneficjentów rzeczywistych. Operator nie zawiera umowy ramowej również jeżeli sprzeciwiają się temu przepisy prawa lub Użytkownik nie spełnia warunków Regulaminu lub Regulaminu UP.
Środki przechowywane na Rachunku są nieoprocentowane, a użytkownikowi nie przysługuje od Operatora żadne wynagrodzenie.
Środki przechowywane na Rachunku nie stanowią depozytu.
Maksymalna kwota środków przechowywanych dla jednego Użytkownika stanowi równowartość 2000 euro, ustaloną przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego ten miesiąc.
W przypadku gdyby miało dojść do przekroczenia limitu, o którym mowa w ust. 6, Operator niezwłocznie dokona transferu środków z Rachunku na wskazany uprzednio, zweryfikowany rachunek bankowy posiadacza Rachunku, tak aby nie doszło do przekroczenia tego limitu.
Wypłata środków z Rachunku możliwa jest wyłącznie na zweryfikowany rachunek bankowy należący do Użytkownika, prowadzony w banku krajowym.
Operator wypłaca Użytkownikowi środki z Rachunku w terminach określonych Ustawą, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po zleceniu wypłaty tych środków.
Zlecenie wypłaty środków z Rachunku może zostać dokonane za pośrednictwem Serwisu, wyłącznie po pozytywnym potwierdzeniu tożsamości Użytkownika (np. poprzez zalogowanie się do Konta).
Rachunek prowadzony jest wyłącznie w walucie polskiej (PLN).
§4 Transfery środków do Odbiorcy
Patron, za pośrednictwem Serwisu, może zlecić Transfer do odbiorcy, będącego Autorem.
W celu zrealizowania Transferu Patron powinien podać następujące dane:
Wskazać Odbiorcę (Autora) – w szczególności poprzez podanie jego unikatowego identyfikatora w Serwisie;
Wskazać kwotę transakcji, poprzez jej wybór z listy progów udostępnionych przez Autora
Przekazać Operatorowi kwotę transakcji– w sposób uzgodniony z Operatorem, w szczególności na rachunek bankowy Operatora za pośrednictwem jednego z narzędzi dostępnych w Serwisie;
W przypadku gdy Autor nie posiada Rachunku prowadzonego przez Operatora lub gdy transfer środków na ten rachunek będzie niemożliwy – Operator przekaże środki Autorowi na jego rachunek bankowy prowadzony przez bank krajowy.
Płatnik, za pośrednictwem Serwisu, potwierdza warunki Transferu oraz udziela zgodę na wykonanie transakcji płatniczej. W tym celu zlecenie Transferu możliwe jest wyłącznie po zalogowaniu się do Serwisu.
Zlecenie Transferu stanowi zlecenie cykliczne.
Za moment otrzymania zlecenia płatniczego uznaje się moment spełnienia przez Użytkownika wszystkich warunków wskazanych w ust. 2.
Operator dokonuje Transferu w terminach określonych Ustawą, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po otrzymaniu zlecenia płatniczego.
Prowizję z tytułu świadczenia usługi płatniczej ponosi Autor.
Transfery realizowane są wyłącznie w walucie polskiej (PLN).
Niezwłocznie po wykonaniu Transferu Operator przekazuje Płatnikowi potwierdzenie realizacji transakcji płatniczej, zawierające identyfikator transakcji, dane Odbiorcy a także kwotę transakcji oraz pobrane od Użytkownika opłaty. Dodatkowo informacje odnoszące się do wszystkich zleconych i wykonanych Transferów dostępne są dla Użytkownika w każdym momencie, bezpłatnie, za pośrednictwem Konta.
§5 Bezpieczeństwo transakcji płatniczych
Użytkownik nie powinien udostępniać osobom trzecim jakichkolwiek danych dostępowych do jego kont użytkownika w Serwisie lub innych danych mogących służyć autoryzowaniu zlecenia płatniczego lub zmianie zweryfikowanych rachunków bankowych.
Użytkownik, który utracił dane, o których mowa w ust. 1, powinien niezwłocznie poinformować o tym Operatora za pośrednictwem kanałów komunikacji dostępnych na stronie patronite.pl/kontakt
Operator ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika na warunkach określonych w Ustawie, a w szczególności na podstawie art. 144 – 146 tej ustawy.
W szczególności Operator odpowiada wobec Użytkownika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Transferu, chyba że Operator udowodni, że rachunek dostawcy Odbiorcy został uznany zgodnie z art. 54 Ustawy.
Zlecenie płatnicze uznaje się za wykonane na rzecz właściwego Odbiorcy w przypadku wykonania go zgodnie z unikatowym identyfikatorem Odbiorcy (Autora) wskazanym przez Użytkownika (ID).
Odpowiedzialność Operatora za niewykonanie lub nienależyte wykonanie transakcji płatniczej jest wyłączona w przypadku siły wyższej lub jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie zlecenia płatniczego wynika z innych przepisów prawa.
§6 Komunikacja
Umowa Ramowa zawierana jest w języku polskim, który jest również oficjalnym językiem, w którym Operator komunikuje się z Użytkownikami.
Treść Umowy Ramowej dostępna jest w ramach Serwisu. Na żądanie Użytkownika Operator przekazuje Użytkownikowi treść Umowy Ramowej oraz informacji wynikających z art. 27 Ustawy, w sposób określony zgodnie z art. 28 Ustawy, w szczególności na trwałym nośniku informacji.
Bez uszczerbku dla innych postanowień Zasad Użytkownik może komunikować się z Operatorem:
za pośrednictwem odpowiednich formularzy dostępnych w Serwisie na stronie https://patronite.pl/kontakt
za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@patronite.pl
pisemnie, pod adresem:
Crowd8 sp. z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa
Operator komunikuje się z Użytkownikami przede wszystkim drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem wiadomości e-mail, co nie wyłącza prawa Operatora do komunikowania się również w innej formie, np. telefonicznie czy listownie – w szczególności Operator komunikuje się z Użytkownikami na piśmie jeśli wynika to z przepisów prawa.
§7 Reklamacje
Reklamacje mogą być składane przez Użytkownika:
Drogą elektroniczną, na adres e-mail: kontakt@patronite.pl
Pisemnie – na adres:
Crowd8 sp. z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 16
02-092 Warszawa
Reklamacja powinna zawierać opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz oznaczenie składającego reklamację, w sposób umożliwiający Operatorowi jego identyfikację (np. poprzez wskazanie imienia i nazwiska (nazwy) Użytkownika lub adresu e-mail używanego w ramach Serwisie).
Operator rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 15 dni roboczych od jej otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 5. W przypadku Użytkowników będących konsumentami – brak terminowej odpowiedzi na reklamację uznaje się za jej uznanie.
Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia – Operator zwraca się do Użytkownika z wnioskiem o jej uzupełnienie.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, jeśli uniemożliwiają one rozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym w ust. 3, Operator wyjaśni Użytkownikowi przyczyny opóźnienia i wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji.
Operator wskaże temu Użytkownikowi nowy termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 30 dni roboczych od otrzymania reklamacji.
Operator przekazuje odpowiedź na reklamację na trwałym nośniku, w formie papierowej, na adres korespondencyjny Użytkownika, chyba, że Użytkownik zawnioskował o otrzymanie odpowiedzi na podany przez siebie adres e-mail.
Procedura reklamacyjna nie wyłącza praw Użytkownika, a w szczególności Użytkownika będącego konsumentem, przysługujących mu na podstawie właściwych przepisów prawa.
Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych metod dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej;
Miejskiego (powiatowego) Rzecznika Konsumentów;
Platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr
dodatkowe informacje na temat polubownego rozwiązywania sporów dostępne są m.in. w serwisie: http://polubowne.uokik.gov.pl
W przypadku nieuwzględnienia przez Operatora reklamacji Użytkownikowi będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego: http://www.rf.gov.pl
Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia powództwa przeciwko Operatorowi do Sądu Powszechnego. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem jest sąd właściwy według przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi na działanie Operatora do Komisji Nadzoru Finansowego, zaś spory pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem mogą być – na wniosek Użytkownika - rozstrzygane przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego: http://knf.gov.pl
§8 Obowiązywanie umowy o świadczenie usług płatniczych
Umowy Ramowe, w szczególności umowy w zakresie prowadzenia Rachunku, pomiędzy Użytkownikami i Operatorem zawierane są w oparciu o Regulamin UP za pośrednictwem Serwisu. Rozwiązanie Umowy Ramowej również dokonywane jest poprzez Serwis.
Umowa Ramowa zawarta w oparciu o Regulamin UP stanowi umowę ramową i jest zawierana na czas nieokreślony.
Użytkownik może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie, bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym.
O ile nie narusza to bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa - Operator może wypowiedzieć umowę zawartą z Użytkownikiem niebędącym konsumentem w każdym czasie z dochowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia.
Operator może rozwiązać Umowę z Użytkownikiem będącym konsumentem z ważnych przyczyn wskazanych w ust. 10, z dochowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Operator jest uprawniony do jednostronnej zmiany umowy z Użytkownikiem, wyłącznie z ważnych przyczyn wskazanych w ust. 10, pod warunkiem poinformowania Użytkownika o proponowanych zmianach:
w przypadku Użytkowników będących konsumentami – co najmniej na dwa miesiące przed proponowaną datą ich wejścia w życie;
w przypadku Użytkowników niebędących konsumentami – co najmniej na siedem dni przed proponowaną ich datą wejścia w życie.
Brak sprzeciwu Użytkownika wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody.
Użytkownik przed proponowaną datą wejścia w życie zmian ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat.
Jeśli Użytkownik zgłosi sprzeciw do proponowanych zmian, lecz nie dokona wypowiedzenia umowy, umowa wygasa z dniem poprzedzającym wejście w życie proponowanych zmian.
Za ważne przyczyny wypowiedzenia lub zmiany umowy uznaje się:
dostosowanie Usługi lub Serwisu do przepisów prawa mających na nie wpływ;
zmianę lub pojawienie się nowych opłat o charakterze publiczno-prawnym, mających wpływ na świadczenie usług;
poprawę funkcjonalności Usług lub działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności Usług;
poprawę bezpieczeństwa świadczonych usług;
rekomendacje, zalecenia lub innego typu wnioski i zalecenia od organy administracji publicznej, w szczególności organów sprawujących nadzór nad Operatorem;
zmiany kosztów usług świadczonych przez dostawców zewnętrznych, kosztów utrzymania i obsługi infrastruktury w zakresie wykorzystywanym w ramach świadczenia usług;
rozwiązanie umowy pomiędzy Użytkownikiem a Serwisem na świadczenie usług w ramach Serwisu.
Ze względu na naturę Usług niniejsza umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rozwiązania Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Serwisem.
§9 Odstąpienie od umowy o świadczenie usług płatniczych
(dotyczy tylko Użytkowników będących Użytkownikami uprzywilejowanymi)
Użytkownikowi uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Operatorem. Może on odstąpić od umowy zawartej z Operatorem w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem ust. 3.
Odstąpienie od umowy może zostać dokonane w szczególności poprzez złożenie Operatorowi oświadczenia o odstąpieniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu Serwisu. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać przekazane Operatorowi drogą elektroniczną lub na piśmie, na adresy wskazane w niniejszym Regulaminie UP.
Rozpoczęcie świadczenia Usług mających charakter odpłatny, przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, odbywa się wyłącznie na żądanie uprzywilejowanego, złożone za pośrednictwem Serwisu. W przypadku odstąpienia od umowy po złożeniu takiego żądania – Użytkownik ponosi koszty Usług wykonanych na jego żądanie, zgodnie z cennikiem dostępnym w Serwisie.
§10 Postanowienia końcowe
1. Prawem właściwym w sprawach związanych z niniejszym Regulaminem UP jest prawo polskie.
2. Strony mogą uzgodnić świadczenie przez Operatora na rzecz Użytkownika innych usług
dodatkowych – w oparciu o regulaminy właściwe dla tych usług.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od Umowy, z którego Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy)
Crowd8 sp. z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 16
02-092 Warszawa
- Ja/My niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od Umowy:
- Data zawarcia umowy: .............................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta: .............................................................................................
- Adres Konsumenta: .............................................................................................
_____________________
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić