Cukrzyca jest chorobą, która jest odczuwalna, ale nie jest widoczna. Nadal brakuje podstawowej wiedzy na temat cukrzycy typu 1. Osoby zmagające się z nią na każdym kroku mierzą się ze stereotypami, dyskryminacją, brakiem empatii i muszą się tłumaczyć ze względu na panującą w tej dziedzinie ignorancję. Dlatego postanowiliśmy przyczynić się do zmiany tej świadomości.
STYGMATYZACJA I BRAK WIEDZY
Aby poszerzyć wiedzę ludzi na temat cukrzycy i przełamać barierę stygmatyzacji znaleźliśmy prostą, jednoczącą ideę, która przemawia do każdego.
NIEBIESKI BALONIK
Czy może być coś prostszego i bardziej trafiającego do naszej wyobraźni niż balonik? Kampania opiera się na przedstawieniu osób podczas codziennych zajęć, równocześnie starających się utrzymać balonik w powietrzu, co wymaga ciągłej uwagi, pewności siebie, determinacji i wsparcia — czyli dokładnie tego, co jest potrzebne, by radzić sobie z cukrzycą. Niebieski balonik symbolizuje poziom glikemii. Musi być bezustannie podrzucany tak, żeby stale utrzymywał się w powietrzu, „na odpowiednim poziomie” i żeby nie spadł zbyt nisko (metafora groźnej dla życia hipoglikemii), a także nie odleciał za wysoko (metafora hiperglikemii, które w perspektywie całego życia powodują niebezpieczne powikłania. Z tym się codzienne zmagamy https://www.youtube.com/watch?v=5F3L2kjm1aI
KTO MOŻE SIĘ PRZYŁĄCZYĆ?
Twórcze opracowanie tej wizji i jej upowszechnienie ma na celu zbliżenie do siebie ludzi, zarówno tych dla których cukrzyca jest codziennością, jak i tych wszystkich, którzy chcą wyrazić WSPARCIE i ZROZUMIENIE i przyczynić się do poszerzenia świadomości wśród osób, które z cukrzycą się nie spotkały. Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii nastąpi zmiana myślenia ludzi; z indywidualnego rozumienia życia z cukrzycą na stworzenie całej wspólnoty działającej w celu zmiany świadomości.
JAK SIĘ PRZYŁĄCZYĆ ?
Udostępnij tę wiadomość
Nagraj krótki filmik pokazujący Cię podczas codziennych czynności podczas, których podrzucasz niebieski balonik. Jeśli chesz powiedzieć coś odbiorcom o cukrzycy, samej kampanii – serdecznie zachęcamy. Na końcu filmu pokaż kartkę z napisami #T1DBalloonChallenge, #CukrzycaJestJak, #DiabetesIsLike
W komentarzu umieść link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=5F3L2kjm1aI , który opowiada o celu kamapanii oraz hasztagi #T1Dballoonchallenge, #cukrzycajestjak, #diabetesislike
Nominuj trzy osoby do wzięcia udziału, nagrania filmiku i udostępnienia go na swoich kanałąch społecznościowych.
Nominujemy:
1. Magda Zadora
2. Karolina Piątek
3. Karolina Klewaniec
Razem na nowo zdefiniujmy cukrzycę.
https://www.youtube.com/watch?v=LuNHmmSSH1c
Trwa ładowanie...