W trakcie Klątwy Oserrora wielokrotnie zastanawialiśmy się czy aby na pewno projekt ten nie jest dla nas zbyt wielki. Po raz pierwszy nasza kampania pozwalała na stworzenie więcej niż jednej drużyny graczy. Klątwa nie tylko pozwoliła na kreację wielu drużyn, zapewniła także każdej drużynie osobną strefę prologu, zależną od historii postaci.
Wcześniej nasze kampanie posiadały zaledwie 20 zadań pobocznych w każdym akcie, czasem nawet mniej. Teraz stworzyliśmy osobny system, nazywający każdą postać NPC i generujący zadania poboczne. Finalnie w grze było ich ponad 135, a gracze łącznie wykonali 63 z nich, co jest całkiem dobrym wynikiem. Te dwa elementy (liczba graczy, system NPC) w połączeniu z wieloma lokacjami, które przedstawiliśmy (w grze było ich 21), muzyką, dwójką pierwszych aktorów i otwartym terminarzem wystawiły nas wszystkich na próbę. Mieliśmy nie lada problemów z synchronizacją graczy, czasem z balansem niektórych przedmiotów, lub umiejętności (patrzę na ciebie, pancerzu chciwca i gwiazdo Baltazara) i finalnie z samą koordynacją całości gry. Połączenie tak wielu dla nas elementów okazało się naprawdę trudnym wyzwaniem, przez co wielokrotnie zastanawialiśmy się, czy aby na pewno projekt ten nie urósł za bardzo.
Teraz, gdy całość się zakończyła, a my opublikowaliśmy już ankietę na Discordzie (szukajcie na kanale Karczma), wiemy, iż całość wysiłku nie poszła na marne, albowiem statystyka pokazuje, że Klątwa przypadła wam do gustu.
Klątwa Oserrora rozpoczynała "drugą fazę" Tawerny Bajarza, albowiem połowa doświadczeń (dwie kampanie i dwa Sofizmaty) były już za nami, pozostawiając tyle samo tytułów na naszej drodze. Z tego samego też powodu Klątwa musiała zaprezentować w jaki sposób przedstawione wcześniej wątki powoli łączą się w oczekiwaniu na finał. Cel ten osiągnęliśmy poprzez przedstawienie [ocenzurowano] i tłumacząc czym jest. Postać Oserrora stanowiła dla niego największe zagrożenie, ale teraz, gdy czarodziej nie stoi już na drodze... kto wie co się wydarzy?
Przed nami trzy gry, w trakcie których mamy zamiar coraz to bardziej otwarcie odpowiadać na pytania i eksplorować postać [ocenzurowano], przygotowując was na finalne starcie.
Kolejne doświadczenie Tawerny Bajarza już powstaje i posiada pewny tytuł. Pomimo tego, iż będzie to mniejsza, tańsza gra, wciąż chcemy podwyższyć sobie poprzeczkę, obsadzając więcej aktorów w role postaci NPC, poprawiając jakość grafik i przede wszystkim, podtrzymując poziom narracji. Szacowany czas ogłoszenia nowego tytułu to koniec sierpnia, lub początek września.
Na sam koniec pragniemy wyrazić wdzięczność, za wasze ciepłe słowa, oceny i opinie, które pomogły nam poradzić sobie z tak olbrzymią grą jak Klątwa Oserrora. Dzięki waszemu wsparciu, nasza kolejna kampania ma szansę być jeszcze lepszą. Mamy nadzieję, że sami o tym zadecydujecie, gdy za pewien czas nareszcie zawalczycie z Przeznaczeniem.
Trwa ładowanie...