Sofizmat: Odłamki Prawdy był naszym trzecim Sofizmatem, ale pierwszym występującym w „drugiej fazie” zapoczątkowanej przez Klątwę Oserrora. Tak mała, ograniczona gra jak Sofizmat powstająca po tak wielkiej kampanii jak Klątwa musiała bardzo się starać by nie rozczarować samym swym rozmiarem. Dlatego też postanowiliśmy uczynić ten Sofizmat nieco innym. Oczywiście wątek Królowej kontynuujący Drugie Rozdanie od zawsze był w planach, ale zmiany nastąpiły w samym podejściu do walki. Po raz pierwszy gra starała się aktywnie odciągnąć gracza od brutalności turnieju, oferując alternatywne sposoby rozwiązania problemów oraz Dunę, który potępiał bezwzględne, zdeterminowane do powodowania bólu czyny. Nowość ta doprowadziła do większej liczby zakończeń dla większej liczby graczy, co przeczy zasadzie liniowości Sofizmatów. Nasza mała gra zaczęła przeobrażać się w coś większego. Nie tylko bardziej zaawansowanego systemowo, jak Drugie Rozdanie, lecz głębokiego fabularnie, oferując wiele zakończeń, alternatywne dialogi zależne od swych poczynań w poprzednich częściach, a nawet umożliwiając zabicie nawet najważniejszej postaci w dowolnym momencie. Miast zatrzymywać się, zdecydowaliśmy pójść dalej, prezentując arsenał nowych, fascynujących kupców, z których każdy otrzymał swój własny wątek posiadający wiele zakończeń i aktorów głosowych, którzy tchnęli w postacie życie. Następnie całość lokacji została zaprojektowana jako jeden, w miarę możliwości, spójny budynek skrywający wiele sekretnych przejść, tajemnic i skarbów, dodając element poszukiwania prawdy występujący w każdym wątku gry również do eksploracji. Im dalej rozwijał się projekt tym bardziej widoczne stawało się to, iż Odłamki Prawdy całkiem przypadkowo stały się nie tylko najważniejszą fabularnie grą, ale także największą rozmiarowo grą Tawerny Bajarza. Realizacja, iż gra odbywająca się w pełni na Arenie Królowej ma więcej grafik lokacji niż Klątwa Oserrora była dla nas niemałym szokiem, który przyjęliśmy pozytywnie. Jeżeli jakakolwiek z naszych gier zasługiwała by być tak rozbudowaną, musiały być to Odłamki Prawdy. Niestety, w związku z tym, wielu naszych pracowników musiało pracować liczne nadgodziny, walcząc z mechanikami, schematami i szkicami by upewnić się, że na premierę przygotowane będzie definitywne doświadczenie tego tytułu. Patrząc na wyniki przeprowadzonej ankiety, poświęcenie to okazało się opłacalne, albowiem wiemy już, że gra uważana jest przez was za jedną z najlepszych jakie zrobiliśmy. Oczywiście postaramy się podtrzymać ten poziom w przyszłości, lecz teraz… teraz potrzebujemy przerwy. W czasie, który poświęcimy na odpoczynek nie znikniemy na dobre, zajmując się drobniejszymi, zaległymi projektami, które ukażą się bez zapowiedzi w przeciągu kolejnych miesięcy, nim ogłosimy rozpoczęcie prac nad kolejnym Sofizmatem. Mam nadzieję, iż do tego czasu uzbroicie się w cierpliwość i gdy chwila ta nadejdzie, doświadczycie ostatnich rozdziałów naszej opowieści.
Trwa ładowanie...