Przychody z Patronite.pl można rozliczać przez własną działalność gospodarczą – w tym artykule przejdziemy krok po kroku całą procedurę, która zapewnia wszystkie niezbędne dokumenty do merytorycznej rozmowy z księgowością. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł o rozliczaniu wsparcia z Patronite.
Pierwsze kroki po aktywacji profilu Autora należy skierować do sekcji Faktury.
W tym miejscu możesz wpisać, poprawić lub usunąć firmowe dane, które później widnieć będą na fakturze. Pamiętaj, żeby aktualizować je na bieżąco! Podanie prawidłowych danych jest niezbędne, by faktury mogły się wygenerować.
Faktury generowane są piątego dnia każdego miesiąca, ale na profilu pojawiają się dopiero 10tego dnia miesiąca. Przez ten czas są weryfikowane – by uniknąć potencjalnych błędów. Wystawione faktury możesz pobrać z poziomu swojego profilu lub włączyć ich podgląd, możesz również otworzyć listę poszczególnych transakcji. Faktury wystawiane są zbiorczo, za wszystkie transakcje z poprzedniego miesiąca.
Pamiętaj, nie możesz „wystawić faktury na Patronite”. Faktury wystawiane są na prowizję Patronite, pobraną od kwoty wsparcia. Możesz ją potraktować jako swój koszt – tym samym zyskując możliwość zaksięgowania całej kwoty prowizji. Biura księgowe będą oczekiwać od Ciebie nie tylko faktury, ale też listy transakcji, której dotyczą kwoty w niej zawarte. Możesz ją pobrać w sekcji Rejestr Sprzedaży.