“Na mnie reklama nie działa”, “...mi reklamy nie przeszkadzają”. To częste stwierdzenia konsumentów poddanych zmasowanemu atakowi specjalistów od perswazji. Jak rozpoznać metody wywierania wpływu na otoczenie, gdy ktoś nami manipuluje? Jedyny sposób to dowiedzieć się jak działają i jakie są techniki wpływu społecznego stosowane na co dzień przez specjalistów od marketingu i polityków wpływają na nasze wybory. O tym rozmawiamy z dr hab. Tomaszem Grzybem na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w towarzystwie repliki urządzenia, które wykorzystywał do eksperymentów Stanley Milgram. Jako lekturę w tym wypadku obowiązkową przedstawiamy książkę “Sto technik wpływu społecznego” autorstwa Dariusza Dolińskiego Tomasza Grzyba.
(3:01) Książka "Sto technik wpływu społecznego"
(10:13) Replika urządzenia Milgrama
(11:11) Stanley Milgram
(13:07) Eksperyment Milgrama
(44:08) Iluzja odporności na reklamę
(48:22) Uczenie się bezrefleksyjności
(50:32) Zaangażowanie i konsekwencja
(51:17) Efekty Concorde
(53:39) Techniki sekwencyjne
(59:31) Elliot Aronson
(59:58) Człowiek istota społeczna
(1:04:10) Reklama społeczna
(1:16:09) Wsparcie przez Patronite
(1:18:15) 737 893 825 Nagraj pytanie
Potrzebuję Twojego wsparcia
Jeśli słuchasz podkastu Nauka XXI wieku to przekaż darowiznę już od 3 zł miesięcznie na jego tworzenie. Podkast nie zawiera reklam i nie tworzę odcinków za wynagrodzenie od firm. Dzięki temu mogę swobodnie prezentować poglądy swoje i moich rozmówców a także realizować misję dostarczania wiedzy tym, którzy chcą wiedzieć więcej.
Darowiznę można przekazać poprzez:
Patronite: https://patronite.pl/boryskozielski
PayPal: https://www.paypal.com/donate/?hosted_button_id=2L5Z9XBAL3X46
I bezpośrednio na moje osobiste konto w Mbank: 37 1140 2004 0000 3702 4218 5268
Odcinek dostępny jest na licencji Creative Commons, Uznanie autorstwa a jego opis na licencji CC0
Trwa ładowanie...