Witajcie grociarze. Dzisiaj kolejny krótki post omawiający przyszłość Grottopunk.
Po ostatnich testach i ponownym czytaniu podręcznika, zdałem sobie sprawę że jestem już dosyć zadowolony z systemu i nie jestem pewien, czy chcę przedłużać zabawy z betą i dodawać kolejny rozdział do generowania heksów czy krain. Zamiast tego, chciałbym się skoncentrować nad czymś innym - skarby, a dokładniej mówiąc broń i pancerz, które są znajdywane przez bohaterów podczas wyprawy.
Po przeczytaniu pewnego wpisu blogowego i dyskusji, zdałem sobie sprawę że no... pancerze i bronie dające po prostu +1 do ataku i obrażeń lub defensywy są nudne. Jest to rozwiązanie znane z D&D, ale bonusy te mówią nam niewiele o znalezionej broni - dlaczego jest silniejsza, z czego wynika ten bonus? W Grottopunk jest już trochę lepiej, ponieważ możemy losować specjalne cechy każdej broni i nawet ornamenty pancerzy płytowych, ale nadal istnieje magiczne uzbrojenie dające tylko bonus od +1 do +3.
Chciałbym trochę przerobić i rozbudować z tego powodu rozdział z magicznym uzbrojeniem. Chcę by zamiast stałych bonusów broń i pancerze (które nie są rzadkimi skarbami) zawsze miały zamiast tego jakiś specyficzny bonus lub kilka. Przerobienie tych kilku stron zajmie mi 2-3 dni, ale myślę że się opłaca, bo dzięki temu system będzie się wyróżniał o wiele ciekawszymi skarbami.
Po wprowadzeniu powyższych zmian, chciałbym maksymalnie pchać podręcznik do wersji 1.0.0. Bym oficjalnie mógł oznaczyć Grottopunk tym numerkiem, konieczna będzie pełna korekta podręcznika - szukanie baboli, przeróbki nieładnie brzmiących zdań, polowanie na określenia typu "on, ona, on/ona" itp.
Po pełnej korekcie, mogę uznać że system już w pełni "stoi" i może być w przyszłości rozwijany dalej w osobnych publikacjach.
Jeśli znacie kogoś, kto może pomóc z korektą, to byłbym wdzięczny za info.
Niektórzy mnie pytają cyklicznie o druk Grottopunk i niestety... jest ciężko. Koszty papieru i drukowania z tego co widzę są obecnie paskudne, a mój plan nie korzystania z wydawnictw dodatkowo utrudnia wydanie... Chcę się porządnie jeszcze raz przyjrzeć tej sprawie gdy będzie wersja 1.0.0 i mam kilka pomysłów, jak to rozwiązać.
Trwa ładowanie...