Żegluga pasażerska i handlowa w II RP – część 1 - z cyklu "Droga przez niepodległość"

Obrazek posta

Dwa kamienie milowe znaczyły powrót II RP nad Bałtyk po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 r. Najpierw 11 lutego 1920 roku w  Pucku, odbyły się uroczyste zaślubiny Polski z  Bałtykiem, dokonane przez gen. Józefa Hallera. A niedługo później, bo 23 września 1922 r. Sejm RP zapalił ostatecznie zielone światło dla budowy portu w Gdyni, uchwalając w tej sprawie ustawę, która stanowiła: „Upoważnia się Rząd do poczynienia niezbędnych zarządzeń celem wykonania budowy portu morskiego przy Gdyni na Pomorzu, jako portu użyteczności publicznej”. W ten sposób II RP stworzyła podwaliny pod budowę gospodarki morskiej, w tym jej najważniejszej części, tj. floty handlowej.

Post dostępny tylko dla Patronów

Aby zobaczyć ten materiał musisz być zalogowany

Zostań Patronem Zaloguj się
Droga przez niepodległość

Zobacz również

Potrzebujemy poważnej debaty o Unii Europejskiej! - z cyklu "Cotygodnik ekonomiczny"
Jak inflacja odbiera więcej biednym niż bogatym? - z cyklu "Cotygodnik ekonomiczny"
Pułapka unijnych funduszy