Dwa kamienie milowe znaczyły powrót II RP nad Bałtyk po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 r. Najpierw 11 lutego 1920 roku w Pucku, odbyły się uroczyste zaślubiny Polski z Bałtykiem, dokonane przez gen. Józefa Hallera. A niedługo później, bo 23 września 1922 r. Sejm RP zapalił ostatecznie zielone światło dla budowy portu w Gdyni, uchwalając w tej sprawie ustawę, która stanowiła: „Upoważnia się Rząd do poczynienia niezbędnych zarządzeń celem wykonania budowy portu morskiego przy Gdyni na Pomorzu, jako portu użyteczności publicznej”. W ten sposób II RP stworzyła podwaliny pod budowę gospodarki morskiej, w tym jej najważniejszej części, tj. floty handlowej.
Żegluga pasażerska i handlowa w II RP – część 1 - z cyklu "Droga przez niepodległość"
Tylko dla patronów!
·
0
·
30.09.2024
Post dostępny tylko dla Patronów
Aby zobaczyć ten materiał musisz być zalogowany
Zostań Patronem Zaloguj się