Żegluga pasażerska i handlowa w II RP – część 2 - z cyklu "Droga przez niepodległość"

Obrazek posta

28 maja 1920 r. Sejm Ustawodawczy uchwalił ustawę „o polskich statkach handlowych morskich”. Artykuł 1 ustawy stanowił „Za polskie statki handlowe morskie uznaje się statki, uprawiające żeglugę morską w celu zarobkowania i stanowiące własność Państwa, obywateli polskich oraz osób prawnych, które mają siedzibę na obszarze Rzeczypospolitej (…)”. Od tej chwili, żeby podnieść na statku polską banderę załoga musiała w dwóch trzecich składać się z obywateli polskich, kapitan musiał znać język polski i miał także obowiązek księgi okrętowe prowadzić w języku polskim.

Post dostępny tylko dla Patronów

Aby zobaczyć ten materiał musisz być zalogowany

Zostań Patronem Zaloguj się
Droga przez niepodległość

Zobacz również

Jak inflacja odbiera więcej biednym niż bogatym? - z cyklu "Cotygodnik ekonomiczny"
Bank centralny nie jest od wszystkiego - z cyklu "Cotygodnik ekonomiczny"
Baśniowe zamki króla Ludwika cz. II - z cyklu "Podróże z zabytkami"