WAŻNE: nowy system rozliczeń!

Masz pytanie?
Zajrzyj do FAQ na końcu tego artykułu!

Zmiana w systemie rozliczeń!

Na Patronite działa już nowy system rozliczeń – pozwoli on na obsłużenie znacznie większej liczby transakcji i ułatwi dodawanie kolejnych metod płatności. Co najważniejsze - znów działają podwyższenia subskrypcji Tpay!

Większość zmian nie będzie widoczna „gołym okiem” dla użytkowników, bo dotyczą sposobu zliczania sald kont Autorów i Patronów. Nie wpływają one również w żaden sposób na stan Waszych kont czy kwestie związane z prowizjami. Zagłębiając się w techniczne szczegóły – każda operacja w Patronite będzie miała odpowiednik zapisu rachunkowego na wewnętrznych kontach Patronite. Każdy Autor, Patron, Mecenas „otrzyma” zestaw kont, który znacznie ułatwi obliczanie wszystkich operacji.

Co umożliwia nowy system?
 

  1. Możliwość swobodnego podwyższania subskrypcji Tpay (ta funkcja musiała być niestety czasowo wyłączona, teraz podwyższenia Tpay wraca i nie będzie stanowić już żadnego problemu!)  
  2. Zmiana ułatwi procedury reklamacji i zwrotów
     
  3. System ułatwi wprowadzenie kolejnych operatorów płatności
     
  4. To również podstawa do uruchamiania nowych funkcji, związanych z płatnościami (nad którymi intensywnie pracujemy)
     

Co z Tpay?

Wszystkie środki, wpłacone przez Patrona za pomocą Tpay, będą dostępne do wypłaty w ramach jednego salda.

Jeśli chodzi o wypłatę tych środków, Autor ma dwie możliwości:
 

  1. Przy każdej wypłacie automatycznej (na początku i w połowie miesiąca) wypłacane będą wszystkie środki, przekazane za pomocą Tpay (początkowo może to oznaczać jednorazową wypłatę większej kwoty).
     
  2. Możesz również przejść na ręczne zgłaszanie dowolnej, określonej przez Ciebie kwoty do wypłaty. Jak będzie działać ten model?

a) Odznacz opcję "Wypłaty automatyczne"

UWAGA! Pamiętaj, że przechodząc na ręczne zgłaszanie kwoty do wypłaty, nie będą obejmowały Cię wypłaty automatyczne! To oznacza, że w każdym miesiącu musisz zgłosić środki do wypłaty, by je otrzymać.

Dla przypomnienia: wypłaty automatyczne generowane są, gdy saldo dla danej metody płatności (PayPal, Tpay) przekroczy 200 zł. Środki wpłacone za pomocą Mangopay zawsze należy zgłaszać do wypłaty ręcznie (klikając czerwony przycisk “wypłać”)

b) Przy wszystkich polach metod płatności pojawi się przycisk “Zgłoś wypłatę”


c) Po kliknięciu przycisku “Zgłoś wypłatę” otworzy się okno, gdzie możesz wpisać dokładną kwotę, która ma zostać przekazana do wypłaty:

Co oznaczają te kwoty?

"Saldo" - to cała kwota, którą możesz wypłacić (w przypadku Tpay - uwzględnia też subskrypcje przedpłacone)

"Miesięczna kwota wpływów" - to estymowana kwota comiesięcznego wsparcia dla danej metody płatności (czyli - ile wynosi suma miesięcznych subskrypcji Patronów np. dla Tpay). To informacja, która pozwala Ci zachować model wypłacania np. raz w miesiącu kwoty równej wsparciu Patronów (zliczając wszystkie aktywne subskrypcje i nie wliczając kwot przedpłaconych).

Jeszcze jedna ważna informacja - minimalna kwota, którą możesz wypłacić to 1 zł. Prosimy Was jednak o rozwagę - wypłaty są sprawdzane i procedowane przez dział finansów, dlatego nie zgłaszajcie wypłaty co kilka dni, bo termin dostarczenia środków może znacznie się przedłużyć :)

Zajrzyj do FAQ (poniżej), tam znajdziesz dodatkowe informacje.

Dodatkowe zmiany

Zmianie uległa również sekcja historii wypłat - została rozbita na moduły. W sekcji “Wpłaty” Autor może podejrzeć listę wszystkich wpłat, pochodzących od wspierających.

Natomiast w sekcji "Operacje Finansowe" znajduje się pełna lista transakcji - z uwzględnieniem wypłat środków, pobranych prowizji, dodatkowych informacji o samej wpłacie (czy jest to np. opłata za nową subskrypcję czy też za jej przedłużenie) etc.
 

Uproszczony został również ekran Saldo - tak, by jasno widoczne były konkretne kwoty do wypłaty. UWAGA! Wcześniej widoczne były tu kwoty brutto (zawierające prowizje) i netto - w ramach nowego systemu widoczne będą jedynie kwoty netto (czyli kwota, którą faktycznie możesz wypłacić)

FAQ

1. Czemu w moim saldzie Tpay pojawiło się znacznie więcej środków do wypłaty?

W nowym systemie rozliczeń możesz automatycznie wypłacić całą kwotę subskrypcji Patrona (jeśli ktoś wsparł Cię kwotą 10 zł na 10 miesięcy, to od razu możesz dysponować całą kwotą 100 zł). Szczegóły znajdziesz w paragrafie Co z Tpay?

2. Czy muszę wypłacać wszystkie środki z Tpay?

Niekoniecznie :) Wypłata wszystkich środków przedpłaconych z Tpay zostanie zrealizowana jeśli pozostaniesz przy (domyślnym) systemie automatycznych wypłat. Jeśli chcesz wypłacić tylko część środków Tpay, możesz włączyć ręczne wypłaty (UWAGA! Przejście na ręczne wypłaty dotyczyć będzie również PayPal).

Więcej o automatycznych wypłatach przeczytasz w tym artykule.
 

3. Chcę wypłacić tyle, ile miesięcznie otrzymuję od Patronów z Tpay. Jak to zrobić?

Po kliknięciu przycisku “wypłać” przy danej metodzie płatności, pojawi się okno, w którym możesz wpisać kwotę. Poniżej sumy dostępnych środków zobaczysz informację o estymowanej kwocie comiesięcznego wsparcia Patronów, którzy opłacili subskrypcję za pomocą Tpay.
 

4. Jeśli zgłoszę wypłatę ręcznie - kiedy pieniądze dotrą na moje konto?

Standardowo wypłaty realizowane są ok 1. i 15. dnia miesiąca. Ale - dział finansowy stara się jak najszybciej dostarczyć fundusze do Was, więc przelewy mogą przyjść szybciej (raz w tygodniu) :)

5. Czy istnieje minimalny limit wypłaty środków?

Nie, w ramach ręcznych wypłat możesz zgłosić dowolną kwotę. W przypadku wypłat automatycznych limit wynosi 200 zł.

Daj znać!

Patronite ma wiele drobnych wad - ale jego zaleta zawsze było niezwykle skrupulatne podejście do rozliczeń. Chcemy aby tak pozostało, system został szczegółowo przetestowany i sprawdzony - jeśli jednak zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości lub masz pytania, napisz do nas na kontakt@patronite.pl!

dla autorów finanse

Komentarze (12)

Trwa ładowanie...