Newsletter 11/2019

Obrazek posta

Drodzy Patroni, Czy wiecie, że powszechnie obecnie znany wizerunek Świętego Mikołaja został stworzony na potrzeby reklamowe koncernu Coca-Cola w 1931 roku? Jego autorem jest ilustrator Huddon Sundblom – to właśnie on przedstawił Mikołaja jako radosnego staruszka z długą, siwą brodą, ubranego w charakterystyczny czerwony strój, i tworzył reklamy z jego udziałem przez następne 30 lat. Mikołaj ten jest kojarzony ze świętami Bożego Narodzenia i zostawianiem prezentów pod choinką. Z kolei mikołajki 6 grudnia obchodzone są ze względu na rocznicę śmierci świętego Mikołaja – biskupa Miry, który rozdał cały odziedziczony po bogatych rodzicach majątek biednym i poświęcił się pobożności. Jest on przedstawiany w szacie biskupiej, z mitrą i pastorałem.

Post dostępny tylko dla Patronów

Aby zobaczyć ten materiał musisz być zalogowany

Zostań Patronem Zaloguj się
newsletter

Zobacz również

Sokrates i syreny. 55 podróży filozoficznych po świecie podksięzycowym i nadksiężycowym - ...
Newsletter 12/2019
„Filozofuj!” nr 1(31)/2020: istota rzeczy w PDF