Gry

Vis Arcana

W Patronite od 29.10.2021

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2360

Liczba Patronów: 1395

6 patronów
21 miesięcznie
77 łącznie
Vis Arcana była jedną z popularnych gier internetowych, gromadzącą w połowie lat 2000 ok. 30 tyś. polskich graczy spragnionych epickich przygód. Obecny projekt to wskrzeszenie ulubionego RPGa w postaci aplikacji mobilnej na systemy Android (iOS w planach) dla weteranów i nowych graczy.

O Autorze

Dawne czasy

W pierwszej dekadzie nowego millenium, wiele gier przeglądarkowych dostarczało rozrywki milionom graczy. Wśród nich była Vis Arcana - stworzona przez grupę znajomych gra RPG, w której gracze mogli udawać się na epickie przygody sami i z przyjaciółmi, staczać masowe bitwy, oraz budować swoje królestwa. Społeczność tętniła życiem, handel kwitł, a intrygi w sojuszach były na ustach wszystkich. Niestety, nadszedł zmierzch gier przeglądarkowych, a Vis Arcana spoczęła w archiwum.

Zrzut ekranu z pierwszej wersji Vis Arcany, widoczny ekwipunek gracza
Pierwsza wersja Vis Arcany z lat 2000

 

Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy

Po latach postanowiliśmy wskrzesić projekt i nadać mu nowy szlif. My, czyli Kamil - główny programista i jeden z twórców pierwszej gry, i Lidia - niegdyś zaangażowana w community, a obecnie pisarka tekstów do gry, tłumaczka, graficzka 2d i 3d. Żmudnie dłubiąc wieczorami i weekendami, z pomocą zarówno podwykonawców (inwestując własne środki) oraz wspaniałej społeczności, która od ponad dekady czeka na powrót ich ulubionej gry, kończą powoli wersję alfa.

Screenshot z wersji pre-alfa

 

Vis Arcana to teraz aplikacja na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android. System gry przeszedł przebudowę, by dostosować go do współczesnego grania. Unowocześniony został interfejs, a lokacje w grze nabrały trzeciego wymiaru. Wciąż jest to jednak RPG z krwi i kości, ze szczegółowymi statystykami, interesującym systemem craftingu czy masą umiejętności i czarów, w których rozwój można inwestować. Wciąż także stawiamy na społeczność, która codziennie motywuje nas do wytężonej pracy.

Screenshot z wersji pre-alfa

Co dla kogo?

Gra jest nastawiona na fanów gier papierowych, którzy cenią sobie zaawansowany system gry, zamiast pustych efektów specjalnych. Efektywnie niekończone kombinacje przedmiotów, mnóstwo atrybutów i umiejętności oraz zaawansowany system czarów przypadną go gustu każdemu, kto lubi dostosować swojego bohatera do ostatniego szczegółu. Oprócz tego, duży nacisk położony jest na elementy społecznościowe - nic nie stoi na przeszkodzie w graniu solo, lecz największa przyjemność przychodzi ze wspólnego osiągania celów w sojuszach graczy. Budowanie królestwa, wojny i intrygi, były chlebem powszednim w części oryginalnej i będą również w nadchodzącej.

Ale o czym w ogóle jest gra?

Przez wiele tygodni byłeś w podróży. Pchany naprzód legendami o miejscu w którym splatają się rzeczywistości nie zważałeś na przeciwności losu i trudy na swej drodze. Wspomnienie ruin starożytnej cywilizacji, które z czystą ekscytacją w sercu zaczynałeś eksplorować, wciąż jest żywe w twym sercu.

Wiele wskazywało na to, że nie byłeś pierwszy, który czegoś tam szukał, lecz nie zwracałeś uwagi na sporadyczne, lekko niepokojące dowody obecności innych wędrowców z przeszłości. 
Starożytne zapiski okazały się prawdą! 

Znalazłeś to, czego szukałeś… Lecz dziś sam nie jesteś pewien czy było to błogosławieństwo czy przekleństwo…

Dziwny portal w majestatyczny i niezwykły sposób zaginający padające na niego promienie słońca zahipnotyzował Cię, a gdy przekroczyłeś niemal nieświadom jego próg - okazał się drogą bez powrotu. 
Masz wrażenie, że nigdy nie zapomnisz tego uczucia, jak gdyby rozszarpywania duszy i wydzierania jej żywcem z ciała podczas przestąpienia granicy światów. 

Znalazłeś się wtedy w nieznanej krainie, kompletnie nieprzygotowany na to co cię tam czeka. Pamiętasz jak bezzwłocznie ruszyłeś przed siebie w poszukiwaniu cywilizacji i niedługo potem dotarłeś do jakiejś wioski. Rasy tutejszych istot były doskonale ci znane, nic nie budziło podejrzeń - nawet rozmowy toczyły się we Wspólnym.

Kilku mieszkańców szybko wzięło cię wtedy na spytki i przy tej okazji dowiedziałeś się, że nie jesteś odosobnionym przypadkiem. Takich jak ty pojawiło się tu w ostatnim czasie wielu, a zwą was "Tajemnymi Przybyszami". Istotami obdarzonymi niezwykłą żywotnością i ponoć nieśmiertelnymi - krążą pogłoski, że wasze dusze utknęły między światami i dzięki temu otrzymaliście dar wracania z martwych. Można was zranić, można zabić, zniszczyć ciało - ale wracacie w miejscu z którego pierwotnie przybyliście. Na terenie całego kontynentu podobni Tobie dokonują wielkich czynów. Jedni stają się źli i podli, inni poświęcają swój dar w obronie słabszych. Jedni dziczeją i czerpią siłę z czystej furii, inni poświęcają się nauce i rozwijają zdolności magiczne dalece nieosiągalne dla tutejszych śmiertelników... 
Już wtedy słuchając tych opowieści wiedziałeś, że mieszkańcy z otwartymi ramionami powitają kogoś o takich możliwościach jako swojego lidera i obrońcę. Od kilku dni trawisz w sobie moment swojego przybycia tutaj… i już wiesz, że pora zacząć wreszcie działać!

W świecie Vis Arcana wcielasz się w nieśmiertelnego bohatera, który bierze pod opiekę mieszkańców małej wioski. Z jednej strony musisz wyruszać na wyprawy, by walczyć z zagrażającymi jej potworami (i innymi, Tobie podobnymi), z drugiej musisz dbać o jej rozwój i zwiększanie strefy wpływów. Jednym słowem - klasyczne RPG połączone z city builderem.


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Najnowsi Patroni
Bartosz Stasiak
Bartosz Stasiak
Próg: 14 zł
Sebastian Baryło
Sebastian Baryło
Próg: 7 zł
Wojciech ,
Wojciech ,
Próg: 7 zł
Dariusz Piszczek
Dariusz Piszczek
Próg: 21 zł
kazimierz Gliński
kazimierz Gliński
Próg: 14 zł
Łukasz Lelito
Łukasz Lelito
Próg: 14 zł