Gry

Reverial.net

W Patronite od 18.08.2018

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2150

Liczba Patronów: 2769

Zostań Patronem
Kup na prezent
1 patron
50 miesięcznie
200 łącznie
REVERIAL.NET - serwery gier Minecraft. Naszymi głównymi założeniami są nieustanny rozwój oraz wsparcie najnowszych wersji gry. Działamy od 2015 roku - wcześniej pod nazwą MC-DCraft.pl. W trakcie naszej działalności udało nam się uzyskać sporą społeczność, jednak nadal się rozwijamy ;)

O Autorze

REVERIAL

Nowy poziom rozgrywki. Reaktywacja

Discord | Facebook | Strona internetowa


 

Wstęp

Reaktywacja sieci REVERIAL.NET skupiać będzie się na opracowaniu nowej strategii, tak, by utrzymać działalność przez kolejne lata. Od grudnia trwają rozmowy z ekipą na jej temat. Wyciągamy wnioski z poprzednich lat i proponujemy Wam nowe podejście do zarządzania serwerami!

(Wcale nie) krótka historia

Zaczęliśmy jako mały, hobbystyczny serwer EasyHC. Po dwóch latach - po zmianie trybu - staliśmy się jednym z popularniejszych wolnościowych serwerów Survival, aż w 2020 roku rozszerzyliśmy działalność do sieci serwerów z trzema funkcjonującymi trybami.

Tak w skrócie można opisać dotychczasową historię REVERIAL.NET, który znany był wcześniej pod nazwą MC-DCraft.pl.

2013-2014
W tych latach działał poprzednik DCrafta - DSPCraft. Był to serwer dla znajomych, z którym właściciel (DoreK) rozpoczął swoją historię z serwerami Minecraft.


Tak to się zaczęło...

2015

  • luty: otwarcie DCraft v1. Był to mały serwer EasyHC z dodatkami (w tamtych czasach ten tryb był bardzo popularny!). Po kilkunastu dniach powstała nowa edycja w wyniku ataku.
  • marzec: tymczasowe zawieszenie działalności
  • czerwiec: po kilku miesiącach powrót serwera DCraft (v3), dalej był to tryb EasyHC. Była to pierwsza edycja, której udało się osiągnąć poziom ponad 20 graczy online!
  • lipiec: otwarcie edycji v4, która wprowadzała szereg nowości związanych z rozgrywką. Zachował się nawet film promocyjny - dalej amatorski ;)
     
  • wrzesień-październik: powstanie kolejnej edycji EasyHC (v5), współpraca z drugim serwerem Minecraft RealLife - PolishLife. Niedługo po tym podjęto decyzję o zawieszeniu działalności na dłuższy okres.

2016

  • luty: otwarcie edycji v6 (EasyHC), zachował się (co prawda - niezbyt udany) film w stylu Harlem Shake:
  • marzec: zamknięcie edycji v6
  • maj: prace nad nową edycją serwera (v7), zaangażowanie do serwera kilku znajomych oraz sponsora, otwarcie v7:
  • czerwiec: pierwsza większa aktualizacja serwera (v7.1), przynosząca m.in. odświeżony spawn i kilka nowych funkcji, np. działki:
  • lipiec: zamknięcie edycji v7
  • październik: spontaniczne powstanie edycji v8, kończącej erę trybu Survival+Gildie w historii DCrafta, edycja została zamknięta miesiąc po jej otwarciu

2017

Tu tak naprawdę zaczyna się najważniejsza historia DCrafta...

  • styczeń: rozpoczęcie działalności od nowa (wersja 1.11), ze zmienionymi zasadami (nowy tryb - wolnościowy Survival, inspiracją był serwer fCraft autorstwa Libtera). Pojawił się wtedy bardzo długi wpis na temat historii serwera (dla dociekliwych). Pierwsze zdjęcia z prac nad serwerem pojawiły się kilka dni później. Otwarcie edycji v9 nastąpiło w dniu 23.01.2017 o godzinie 18:00 i to właśnie wtedy wszystko się zaczęło...
    Ciekawostka: pierwsza aktualizacja (v9.1) pojawiła się dokładnie 5 dni po otwarciu!
  • luty: miesiąc rozpoczęliśmy aktualizacją v9.2, dodającą między innymi - obecną do tej pory - funkcję mebli (modeli). Wtedy też zaczęło przybywać do nas coraz więcej graczy, osiągaliśmy wyniki nawet 30 graczy online. Ostatnia aktualizacja to v9.3, która skupiła się głównie na mniejszych poprawkach.
  • marzec-grudzień: rozkwit i koniec legendarnej już edycji v9, tysiące zarejestrowanych kont i wybudowanych budowli, aktualizacja do 1.12, ponad 50 graczy online rekordu (w wakacje) i rozpoczęcie prac nad nową, dziesiątą edycją.

2018

  • styczeń: start edycji v10, wprowadzającej nowe zasady ekonomii (oparte o wymianę szmaragdów) i niespodziewane powodzenie - blisko 70 graczy online na starcie i utrzymujący się wynik ponad 50 graczy online codziennie:

    Niestety po czterech dniach doszło do długoterminowej awarii dysku serwera, co spowodowało trwałe uszkodzenie edycji v10. Awaria trwała dwa tygodnie, a serwer udało się - a przynajmniej tak nam się wtedy wydawało - przywrócić do sprawności. Straciliśmy niestety sporo danych: zabezpieczenia graczy, postawione meble (modele) na świecie czy zebrane logi bloków (antygrief).
  • luty: podsumowanie roku 2017 dostępne na ówczesnym forum, serwer funkcjonował, lecz ze zdecydowanie mniejszą aktywną społecznością w wyniku awarii.
  • marzec-czerwiec: kolejne awarie w wyniku styczniowej awarii, mimo to edycja dalej funkcjonowała, lecz pod koniec czerwca zapadła decyzja o otworzeniu nowej, poprawionej edycji v11, opartej o nową wersję Minecrafta 1.13.
  • lipiec: ciągłe prace nad edycją v11, ze względu na nowości wersji 1.13 prace się wydłużały.
  • sierpień: finalnie otworzono edycję v11 z wieloma nowościami, takimi jak oparcie waluty o złoto (a nie o szmaragdy jak w v10), nowy system regionów, podpisywanie siodła/dywanu czy "odswajanie" zwierząt.

    Na starcie nie udało się osiągnąć ostatniego rekordu graczy online, a w kolejnych miesiącach aktywność zarówno graczy, jak i ekipy serwera znacząco spadała. Zorganizowano pierwsze "spotkanie" graczy serwera w składzie: DoreK oraz Soe (Pszczołka), w wyniku którego pozwoliliśmy sobie na małą reklamę nad morzem ;)
    Brak dostępnego opisu zdjęcia.
  • sierpień-grudzień: kilka miesięcy funkcjonowania serwera, rozwój znacząco spowolnił w porównaniu do edycji v9, a aktywność graczy i ekipy drastycznie spadała. W grudniu podjęto decyzję o zamknięciu serwera DCraft.

2019

  • luty: rozpoczęcie prac nad edycją v12, w wyniku nieustających próśb byłych graczy o powrót serwera. Podjęliśmy decyzję, by serwer był bardziej kameralny - dostęp do niego miały jedynie osoby posiadające legalną kopię gry.
  • luty-lipiec: ciągłe prace nad v12 oraz zmiany w ekipie.
  • sierpień: beta testy i otwarcie v12, początkowe problemy w wyniku wersji serwera 1.14.4.
  • wrzesień-grudzień: nieustające funkcjonowanie serwera w kameralnej postaci, niestety aktywność zaczęła coraz bardziej spadać.

    Tak wyglądało centrum mapy serwera v12, wybudowane przez społeczność serwera TYLKO na trybie przetrwania!

2020

  • styczeń-sierpień: funkcjonowanie edycji v12, jej działanie zakończone zostało w sierpniu, by rozpocząć prace nad odświeżeniem DCrafta.
  • sierpień-listopad: negocjacje i plany związane z nową formą serwera DCraft.
  • listopad: prezentacja Reverial.net - rebrandingu serwera DCraft. Zapowiedzenie nowej formy działalności - sieć serwerów Minecraft, na start - serwer Survival (tak jak do tej pory) oraz nowy tryb - Creative.
  • grudzień: znaczące przyspieszenie prac nad Reverial, otworzenie beta testów a następnie samej sieci. Niestety ponownie przegraliśmy walkę z Minecraftem - wydajność serwerów była zdecydowanie za niska, mimo wielu zabiegów optymalizacyjnych.


    Jeszcze w tym miesiącu przeniesiono serwery na nowe VPS w celu poprawienia wydajności.
  • styczeń: opublikowano pierwszy - nieco opóźniony - film promujący serwery:

    jeszcze w styczniu serwery doczekały się wielu aktualizacji funkcji oraz beta testów nowego trybu - SkyBlock.
  • luty: początek miesiąca rozpoczęliśmy przeniesieniem serwerów Reverial na pierwszy w historii działalności DCraft/Reverial serwer dedykowany. Tydzień później otworzony został trzeci tryb - SkyBlock. 
  • marzec: ze względu na wiele - jak się potem okazało - nietrafionych decyzji związanych ze Skyblockiem, podjęliśmy ze społecznością decyzję o stworzeniu nowej, poprawionej edycji tego trybu, która wystartowała nieco ponad miesiąc po pierwszej edycji.
  • kwiecień: seria wydarzeń związanych z Wielkanocą, oraz oczywiście dalszy rozwój trybów.
  • maj: nowy spawn serwera Creative:

    Rozpoczęto także wstępne prace nad nowym trybem - PvP.
  • czerwiec: ogłoszenie prac nad nową edycją Survival (v14)
  • lipiec: rozpoczęcie beta testów serwera Survival v14, który wprowadził znaczącą liczbę nowych mechanik - takich jak temperatura, nowe metody twardnienia cementu i wiele, wiele więcej.
  • sierpień: start Survival v14 i jego łatanie w wyniku występujących niewykrytych wcześniej błędów.
  • wrzesień: problemy finansowe Reverial.net w wyniku braku czasu właściciela oraz niepowodzenia rozpoczęcia edycji v14. Zawieszenie działalności na czas nieokreślony, z wstępnym planem na powrót w roku 2022.

Czas na powrót!

Minęło trochę czasu od zawieszenia Reverial.net. Zdążyliśmy przez ten czas przeanalizować wiele spraw związanych z działalnością serwerów oraz organizacją. Wiemy, że przez cały okres funkcjonowania Reverial gracze mieli różne uwagi, dlatego wzięliśmy je sobie do serca przy tworzeniu poniższych założeń :)

Mniej formalności - plus dla wolności
Najwięcej uwag związanych z funkcjonowaniem Reverial.net dotyczy formy załatwiania spraw, takich jak zgłaszanie błędów, wniosków czy skarg. Do tej pory najskuteczniejszą metodą było forum, a na drugim miejscu - serwer Discord. Po wielu rozmowach na ten temat uznaliśmy, że pora zmienić podejście w tej sprawie.

Innowacyjny system umożliwi zgłoszenia sprawy zarówno przez serwer Discord, jak i serwer Minecraft przy użyciu komend. Ponadto, możliwe będzie utworzenie także panelu internetowego (przez przeglądarkę), w którym będzie można m.in. załączać obrazy czy filmy, zobaczyć historię spraw, czy nawiązać kontakt z administracją. Dzięki temu zgłaszanie spraw powinno być jeszcze bardziej wygodne i transparentne. Jedna baza danych - wiele środków komunikacji.

Swobodny kontakt z ekipą i rozwiązywanie bieżących problemów
Chcemy, by każdy gracz mógł porozmawiać z ekipą serwera na naszym Discordzie, oraz rozwiązać bieżące sprawy, bez potrzeby samodzielnego zgłaszania spraw. Tym zajęłaby się ekipa Reverial (w celu zachowania historii przebiegu), lecz całość załatwić będzie można głosowo (np. udzielenie pomocy, roszczenia czy zgłoszenia błędów).

Rozwój i innowacje
Kluczową cechą sieci Reverial zawsze był rozwój. Wieloletnie doświadczenie umożliwiło nam utworzenie wiele unikalnych rozwiązań oraz - przede wszystkim - nauczył nas, jak robić serwery. Chcemy także rozwijać się w oparciu o pomysły i zapotrzebowania naszej społeczności, a także zapewnić nieustanną aktywność w społeczności, poprzez organizację różnych wydarzeń czy konkursów.

Rozsądne podejście biznesowe
Istotne w życiu serwera jest jego utrzymanie. Poza datkami na Patronite, chcemy utrzymywać się poprzez starannie opracowany plan biznesowy, który w założeniu zapewni zadowalające wyniki finansowe. Dzięki temu będziemy w stanie nie tylko utrzymywać serwery Reverial, ale także je rozwijać - a także jego twórców.

Tryby
Na start reaktywacji Reverial.net planujemy oddać do użytku serwer Survival v15, który doczeka się wielu zmian, a także Creative zaktualizowany do najnowszej wersji z nowościami. W kolejnych tygodniach będziemy chcieli otworzyć kolejne tryby - zaczynając od trybu PvP, który w dniu zawieszenia był na początkującym etapie tworzenia.

Chcemy to osiągnąć. Dla Was.

Powyższe założenia, które są także wnioskami z poprzednich lat funkcjonowania Reverial.net, zagwarantują komfortową rozgrywkę oraz racjonalne zarządzanie serwerami. Dzięki konkretnym celom wierzymy, że uda nam się je zrealizować! 

Planujemy otwarcie Reverial.net w kwietniu 2022 r. Data ta jest jedynie orientacyjna i może się zmienić (w zależności od przebiegu zbiórki i prac), o czym patroni i użytkownicy będą informowani na bieżąco.

Pomóż w osiągnięciu celów!

Jeżeli w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy uda nam się uzbierać kwotę 5000 zł, będziemy mogli bez większych przeszkód spełnić wszystkie powyższe założenia. Ponadto, za wsparcie, otrzymasz nagrody - więcej w informacjach o celach.

Nagrody patronów mogą ulec zmianie (na korzyść patronów).


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Kup na prezent
Najnowsi Patroni
Ysmir PL
Ysmir PL
Próg: 50 zł