Reverial.net - Reaktywacja
Discord | Facebook | Strona internetowa
Dziękujemy za wsparcie.
Reverial.net został zamknięty 10 marca 2023.
Więcej informacji oraz powód tej decyzji umieściliśmy na naszej stronie internetowej:
https://reverial.net/forum/topic/570-zamknięcie-reverialnet/
Dziękujemy za wsparcie naszego serwera i społeczności!
Kolejne wpłaty z Patronite zostaną przekazane na uregulowanie zaległości związanych z dotychczasowym funkcjonowaniem Reverial.net.
Wstęp (archiwalne)
Po wielu miesiącach planów, ustaleń i testów - reaktywacja Reverial.net dzieje się na naszych oczach! Nowoczesne serwery Minecraft, ze stabilną infrastrukturą i wieloma niespotykanymi funkcjami wracają w nowej odsłonie 😎
(Wcale nie) krótka historia
Zaczęliśmy jako mały, hobbystyczny serwer EasyHC. Po dwóch latach - po zmianie trybu - staliśmy się jednym z popularniejszych wolnościowych serwerów Survival, aż w 2020 roku rozszerzyliśmy działalność do sieci serwerów z trzema funkcjonującymi trybami i wspaniałą społecznością.
Tak w skrócie można opisać dotychczasową historię REVERIAL.NET, który znany był wcześniej pod nazwą MC-DCraft.pl.
2013-2014
W tych latach działał poprzednik DCrafta - DSPCraft. Był to serwer dla znajomych, z którym właściciel (DoreK) rozpoczął swoją historię z serwerami Minecraft.
Tak to się zaczęło...
2015
- luty: otwarcie DCraft v1. Był to mały serwer EasyHC z dodatkami (w tamtych czasach ten tryb był bardzo popularny!). Po kilkunastu dniach powstała nowa edycja w wyniku ataku.
- marzec: tymczasowe zawieszenie działalności
- czerwiec: po kilku miesiącach powrót serwera DCraft (v3), dalej był to tryb EasyHC. Była to pierwsza edycja, której udało się osiągnąć poziom ponad 20 graczy online!
- lipiec: otwarcie edycji v4, która wprowadzała szereg nowości związanych z rozgrywką. Zachował się nawet film promocyjny - dalej amatorski ;)
- wrzesień-październik: powstanie kolejnej edycji EasyHC (v5), współpraca z drugim serwerem Minecraft RealLife - PolishLife. Niedługo po tym podjęto decyzję o zawieszeniu działalności na dłuższy okres.
2016
- luty: otwarcie edycji v6 (EasyHC), zachował się (co prawda - niezbyt udany) film w stylu Harlem Shake:
- marzec: zamknięcie edycji v6
- maj: prace nad nową edycją serwera (v7), zaangażowanie do serwera kilku znajomych oraz sponsora, otwarcie v7:
- czerwiec: pierwsza większa aktualizacja serwera (v7.1), przynosząca m.in. odświeżony spawn i kilka nowych funkcji, np. działki:
- lipiec: zamknięcie edycji v7
- październik: spontaniczne powstanie edycji v8, kończącej erę trybu Survival+Gildie w historii DCrafta, edycja została zamknięta miesiąc po jej otwarciu
2017
Tu tak naprawdę zaczyna się najważniejsza historia DCrafta...
- styczeń: rozpoczęcie działalności od nowa (wersja 1.11), ze zmienionymi zasadami (nowy tryb - wolnościowy Survival, inspiracją był serwer fCraft autorstwa Libtera). Pojawił się wtedy bardzo długi wpis na temat historii serwera (dla dociekliwych). Pierwsze zdjęcia z prac nad serwerem pojawiły się kilka dni później. Otwarcie edycji v9 nastąpiło w dniu 23.01.2017 o godzinie 18:00 i to właśnie wtedy wszystko się zaczęło...
Ciekawostka: pierwsza aktualizacja (v9.1) pojawiła się dokładnie 5 dni po otwarciu!
- luty: miesiąc rozpoczęliśmy aktualizacją v9.2, dodającą między innymi - obecną do tej pory - funkcję mebli (modeli). Wtedy też zaczęło przybywać do nas coraz więcej graczy, osiągaliśmy wyniki nawet 30 graczy online. Ostatnia aktualizacja to v9.3, która skupiła się głównie na mniejszych poprawkach.
- marzec-grudzień: rozkwit i koniec legendarnej już edycji v9, tysiące zarejestrowanych kont i wybudowanych budowli, aktualizacja do 1.12, ponad 50 graczy online rekordu (w wakacje) i rozpoczęcie prac nad nową, dziesiątą edycją.
2018
- styczeń: start edycji v10, wprowadzającej nowe zasady ekonomii (oparte o wymianę szmaragdów) i niespodziewane powodzenie - blisko 70 graczy online na starcie i utrzymujący się wynik ponad 50 graczy online codziennie:
Niestety po czterech dniach doszło do długoterminowej awarii dysku serwera, co spowodowało trwałe uszkodzenie edycji v10. Awaria trwała dwa tygodnie, a serwer udało się - a przynajmniej tak nam się wtedy wydawało - przywrócić do sprawności. Straciliśmy niestety sporo danych: zabezpieczenia graczy, postawione meble (modele) na świecie czy zebrane logi bloków (antygrief).
- luty: podsumowanie roku 2017 dostępne na ówczesnym forum, serwer funkcjonował, lecz ze zdecydowanie mniejszą aktywną społecznością w wyniku awarii.
- marzec-czerwiec: kolejne awarie w wyniku styczniowej awarii, mimo to edycja dalej funkcjonowała, lecz pod koniec czerwca zapadła decyzja o otworzeniu nowej, poprawionej edycji v11, opartej o nową wersję Minecrafta 1.13.
- lipiec: ciągłe prace nad edycją v11, ze względu na nowości wersji 1.13 prace się wydłużały.
- sierpień: finalnie otworzono edycję v11 z wieloma nowościami, takimi jak oparcie waluty o złoto (a nie o szmaragdy jak w v10), nowy system regionów, podpisywanie siodła/dywanu czy "odswajanie" zwierząt.
Na starcie nie udało się osiągnąć ostatniego rekordu graczy online, a w kolejnych miesiącach aktywność zarówno graczy, jak i ekipy serwera znacząco spadała. Zorganizowano pierwsze "spotkanie" graczy serwera w składzie: DoreK oraz Soe (Pszczołka), w wyniku którego pozwoliliśmy sobie na małą reklamę nad morzem ;)
- sierpień-grudzień: kilka miesięcy funkcjonowania serwera, rozwój znacząco spowolnił w porównaniu do edycji v9, a aktywność graczy i ekipy drastycznie spadała. W grudniu podjęto decyzję o zamknięciu serwera DCraft.
2019
- luty: rozpoczęcie prac nad edycją v12, w wyniku nieustających próśb byłych graczy o powrót serwera. Podjęliśmy decyzję, by serwer był bardziej kameralny - dostęp do niego miały jedynie osoby posiadające legalną kopię gry.
- luty-lipiec: ciągłe prace nad v12 oraz zmiany w ekipie.
- sierpień: beta testy i otwarcie v12, początkowe problemy w wyniku wersji serwera 1.14.4.
- wrzesień-grudzień: nieustające funkcjonowanie serwera w kameralnej postaci, niestety aktywność zaczęła coraz bardziej spadać.
Tak wyglądało centrum mapy serwera v12, wybudowane przez społeczność serwera TYLKO na trybie przetrwania!
2020
- styczeń-sierpień: funkcjonowanie edycji v12, jej działanie zakończone zostało w sierpniu, by rozpocząć prace nad odświeżeniem DCrafta.
- sierpień-listopad: negocjacje i plany związane z nową formą serwera DCraft.
- listopad: prezentacja Reverial.net - rebrandingu serwera DCraft. Zapowiedzenie nowej formy działalności - sieć serwerów Minecraft, na start - serwer Survival (tak jak do tej pory) oraz nowy tryb - Creative.
- grudzień: znaczące przyspieszenie prac nad Reverial, otworzenie beta testów a następnie samej sieci. Niestety ponownie przegraliśmy walkę z Minecraftem - wydajność serwerów była zdecydowanie za niska, mimo wielu zabiegów optymalizacyjnych.
Jeszcze w tym miesiącu przeniesiono serwery na nowe VPS w celu poprawienia wydajności.
- styczeń: opublikowano pierwszy - nieco opóźniony - film promujący serwery:
jeszcze w styczniu serwery doczekały się wielu aktualizacji funkcji oraz beta testów nowego trybu - SkyBlock.
- luty: początek miesiąca rozpoczęliśmy przeniesieniem serwerów Reverial na pierwszy w historii działalności DCraft/Reverial serwer dedykowany. Tydzień później otworzony został trzeci tryb - SkyBlock.
- marzec: ze względu na wiele - jak się potem okazało - nietrafionych decyzji związanych ze Skyblockiem, podjęliśmy ze społecznością decyzję o stworzeniu nowej, poprawionej edycji tego trybu, która wystartowała nieco ponad miesiąc po pierwszej edycji.
- kwiecień: seria wydarzeń związanych z Wielkanocą, oraz oczywiście dalszy rozwój trybów.
- maj: nowy spawn serwera Creative:
Rozpoczęto także wstępne prace nad nowym trybem - PvP.
- czerwiec: ogłoszenie prac nad nową edycją Survival (v14)
- lipiec: rozpoczęcie beta testów serwera Survival v14, który wprowadził znaczącą liczbę nowych mechanik - takich jak temperatura, nowe metody twardnienia cementu i wiele, wiele więcej.
- sierpień: start Survival v14 i jego łatanie w wyniku występujących niewykrytych wcześniej błędów.
- wrzesień: problemy finansowe Reverial.net w wyniku braku czasu właściciela oraz niepowodzenia rozpoczęcia edycji v14. Zawieszenie działalności na czas nieokreślony, z wstępnym planem na powrót w roku 2022.
Serwer już działa!
W styczniu 2023 otworzyliśmy reaktywację Reverial.net i cały czas dążymy do spełnienia naszych celów :)
Mniej formalności - plus dla wolności
Dzięki dotychczasowym datkom na Patronite odświeżyliśmy stronę i umożliwiliśmy połączenie konta na stronie z Discordem - a także z serwerem Minecraft.
Dzięki temu większość spraw, typu zgłaszanie błędów, graczy czy składanie propozycji można załatwić zarówno z poziomu strony, jak i serwera Minecraft. Ponadto, sam system propozycji został zintegrowany z Discordem!
Swobodny kontakt z ekipą i rozwiązywanie bieżących problemów
Chcemy, by każdy gracz mógł porozmawiać z ekipą serwera na naszym Discordzie, oraz rozwiązać bieżące sprawy, bez potrzeby samodzielnego zgłaszania spraw. Tym zajęłaby się ekipa Reverial (w celu zachowania historii przebiegu), lecz całość załatwić będzie można głosowo (np. udzielenie pomocy, roszczenia czy zgłoszenia błędów).
Rozwój i innowacje
Kluczową cechą sieci Reverial zawsze był rozwój. Wieloletnie doświadczenie umożliwiło nam utworzenie wiele unikalnych rozwiązań oraz - przede wszystkim - nauczył nas, jak robić serwery. Chcemy także rozwijać się w oparciu o pomysły i zapotrzebowania naszej społeczności, a także zapewnić nieustanną aktywność w społeczności, poprzez organizację różnych wydarzeń czy konkursów.
Rozsądne podejście biznesowe
Istotne w życiu serwera jest jego utrzymanie. Poza datkami na Patronite, chcemy utrzymywać się poprzez starannie opracowany plan biznesowy, który w założeniu zapewni zadowalające wyniki finansowe. Dzięki temu będziemy w stanie nie tylko utrzymywać serwery Reverial, ale także je rozwijać - a także jego twórców.
Tryby
Aktualnie dostępne są dwa tryby - najpopularniejszy oraz najbardziej zaawansowany Survival, oraz Creative, który cały czas się rozwija. Po otwarciu otworzymy kolejne dwa tryby: Skyblock, który cieszył się popularnością w poprzednim wydaniu Reverial, oraz PvP, który był już w trakcie przygotowań. Ale to nie wszystko - w końcu stawiamy na rozwój!
Osiągamy to. Dla Was.
Powyższe założenia, które są także wnioskami z poprzednich lat funkcjonowania Reverial.net, gwarantują komfortową rozgrywkę oraz racjonalne zarządzanie serwerami. Dzięki konkretnym celom wierzymy, że realizujemy je z pełnym zaangażowaniem!
Pomóż w osiągnięciu celów!
Naszym "bezpiecznym" celem jest kwota 5000 zł, dzięki której będziemy mogli bez większych przeszkód spełnić wszystkie powyższe założenia. Ponadto, za wsparcie, otrzymasz nagrody - więcej w informacjach o celach.