Patronite nie pobiera prowizji od zbiórek
Czy piękno może zbawić? Oczywiście, że nie. Ale też w zbawieniu nie przeszkadza. Tak jak nie przeszkadza w budowaniu rozpoznawalności, zwiększaniu liczby odbiorców i tworzeniu zaangażowanej społeczności. Dlatego jako „Kultura poświęcona” chcemy popracować nad naszą estetyką przekazu. Aby i Wam, i nam lepiej oglądało się to, co oddajemy w Wasze ręce.
Stety, niestety, piękno - jak wszystko co prawdziwie wartościowe - kosztuje. Nawet, jeśli chodzi o estetykę komunikacyjną w mediach społecznościowych, fachowo określaną mianem identyfikacji wizualnej.
Dlatego z nieśmiałością, ale i nadzieją zwracamy się do Was o pomoc w zebraniu niezbędnej kwoty. Możecie nam w ten sposób sprawić prawdziwy urodzinowy prezent: 10, 20, a może 50 zł, żeby „Kultura poświęcona” mogła trzymać się (co już oczywiście robi) jak najdalej od tzw. estetyki prawicowej piwnicy.
To mogliśmy być my. Ale na szczęście nie jesteśmy. I nigdy nie będziemy.
Zebrane środki pozwolą nam na realizację dwóch działań: wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej „Kultury poświęconej” oraz uruchomienie profilu naszego podcastu w serwisie Instagram. Pierwsze z zaplanowanych działań zakłada stworzenie księgi identyfikacji wizualnej, w skład której wejdą cztery zasadnicze elementy.
Po pierwsze, nowe logo projektu złożone z logotypu oraz sygnetu, które zastąpi naszą dotychczasową miniaturę. Po drugie, nowa kolorystyka, zdefiniowania na potrzeby wyświetlania cyfrowego oraz druku.
Po trzecie, nowa typografia, na czele z nowym fontem dla nazwy naszego podcastu. Po czwarte, dedykowane szablony graficzne (m.in. miniatury do publikowanych odcinków) na potrzeby promocji treści „Kultury poświęconej” na Youtube, Instagramie oraz Facebooku.
Całość zmian ma zaś zostać utrzymana w stylistyce nawiązującej do pop-artu, korzystając z kolażu, oddając estetycznie naszą podcastową specyfikę: swobodnego łączenia sacrum z profanum, kultury wysokiej z tą ciut niższą, śmiertelnej powagi z przebijaniem nadętego balonika, lektury encyklik z analizą piosenek Sanah.
W takim kierunku chcemy iść z nową stylistyką wizualną naszego podcastu.
Wielokrotnie w naszych odcinkach dawaliśmy znać, że instagramowa kultura nie jest najlepszym środowiskiem dla integralnego rozwoju człowieka. Jednocześnie jednak stoimy na stanowisku, że serwery warto uświęcać, a nie palić. A z techno-gigantami należy grać na własnych zasadach tam, gdzie to możliwe. Dlatego chcemy podjąć taką próbę i stworzyć profil „Kultury poświęconej” na Instagramie.
Traktujemy ten ruch jako okazję do efektywniejszej promocji tworzonych przez nas treści, licząc, że nowy kanał dotarcia będzie oznaczać zwiększoną liczbę oglądających i słuchających. W naszym ambitnym wyobrażeniu Instagram to także okazja do dalszego budowania zaangażowanej społeczności. Z tej perspektywy nowy profil ma stanowić uzupełnienie dla Discorda oraz sobotniego „newslettera poświęconego”.
Ostatecznie oba z tych działań mają pozwolić nam na dalszą profesjonalizację naszej audycji. Nowa identyfikacja wizualna ma stanowić wartość samą w sobie, budując jednocześnie wizerunek ludzi, którzy tak poważnie traktują wypowiadane przez siebie zdania, że są w stanie podejść do nich z dystansem i szczerym uśmiechem na ustach.
Z pokorą i nadzieją tworzący tę urodzinową zbiórkę
Bartosz,
Konstanty,
Piotr
Trwa ładowanie...