Avatar użytkownika

Progi wsparcia

5 zł miesięcznie
FIKUŚ
To dla nas TAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Jako nasz Patron zostaniesz wymieniony w najbliższym poście ze specjalnym podziękowaniem!
10 zł miesięcznie
FIKOTEK
To dla nas TAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Jako nasz Patron będziesz miał dostęp do zamkniętej grupy fikotyVIP na Facebooku, gdzie zobaczysz nigdy nieopublikowane materiały i szkice fikotów oraz naszą pracownię od kuchni;
-> a także zostaniesz wymieniony w najbliższym poście ze specjalnym podziękowaniem!
30 zł miesięcznie
FIKOT
To dla nas TAAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Jako nasz Patron otrzymasz od nas w prezencie komiks "Fikoty Family - ten karpiowy" w wersji elektronicznej w postaci pliku PDF;
-> a także będziesz miał dostęp do zamkniętej grupy fikotyVIP na Facebooku, gdzie zobaczysz nigdy nieopublikowane materiały i szkice fikotów oraz naszą pracownię od kuchni;
60 zł miesięcznie
Wybierz 60 zł
150 dostępnych miejsc
MEGAFIKOT
To dla nas TAAAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Jako nasz Patron otrzymasz od nas w prezencie pierwszy tom KOMIKSU wędkarskiego "FIKOTY FAMILY - TEN KARPIOWY" z DEDYKACJĄ od autorów;

ALE UWAGA! W tej kwocie wliczona jest również wysyłka komiksu do Ciebie, a że paliwo poszło w Everest... Musieliśmy to jakoś wkalkulować! Nie ma się co dziwić, lepiej czytać komiksy. I łowić ryby! :)
100 zł miesięcznie
Wybierz 100 zł
20 dostępnych miejsc
GIGAFIKOT
To dla nas TAAAAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Jako nasz Patron otrzymasz od nas w prezencie wyjątkowy KUBEK CERAMICZNY z FIKOTEM;
-> a także otrzymasz od nas w prezencie pierwszy tom KOMIKSU wędkarskiego "FIKOTY FAMILY - TEN KARPIOWY" z dedykacją od autorów;
150 zł miesięcznie
Wybierz 150 zł
10 dostępnych miejsc
TURBOFIKOT
To dla nas TAAAAAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Za takie wsparcie otrzymasz od nas w prezencie drugi tom KOMIKSU wędkarskiego "FIKOTY FAMILY - TEN SZCZUPAKOWY" z dedykacją od autorów;
-> a także otrzymasz od nas w prezencie wyjątkowy KUBEK CERAMICZNY z FIKOTEM;

UWAGA! Otrzymanie nagrody za ten próg jest uwarunkowane posiadaniem subskrypcji na 2 miesiące (minimum 2 miesiące wsparcia).
800 zł miesięcznie
Wybierz 800 zł
1 dostępne miejsce
VIPFIKOT
To dla nas TAAAAAAKIE wsparcie!
Dziękujemy!

Za takie wsparcie WYSTĄPISZ GOŚCINNIE W KOMIKSIE "FIKOTY FAMILY - TEN SZCZUPAKOWY"! Cała scena - pełny kadr komiksu będzie przeznaczony specjalnie dla Ciebie! W ten sposób Ty - Twoja postać na zawsze zapisze się na kartach KOMIKSU wędkarskiego "FIKOTY FAMILY - TEN SZCZUPAKOWY", a dodatkowo jako VIPPatron zostaniesz wymieniony w stopce redakcyjnej ze specjalnym podziękowaniem za występ gościnny w komiksie;

-> a także otrzymasz od nas w prezencie drugi tom KOMIKSU wędkarskiego "FIKOTY FAMILY - TEN SZCZUPAKOWY" z dedykacją od autorów;
-> a także otrzymasz od nas w prezencie wyjątkowy KUBEK CERAMICZNY z FIKOTEM;

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Fikoty w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

Fikoty to jedyny w Polsce wędkarski projekt edukacyjno-satyryczny. Nasze autorskie ilustracje uczą, bawią i skłaniają do refleksji. Propagujemy postawy proekologiczne i zasady etyki wędkarskiej. Tworzymy też pierwszy w Polsce komiks wędkarski fikoty FAMILY!

Cześć! Tu Paweł i Niecia. Jesteśmy parą artystów, mieszkamy nad brzegiem jednego z wybitnie wędkarskich mazurskich jezior i sami wpadliśmy w objęcia wędkarskiej pasji. Nie mogło być inaczej, jako zapalni miłośnicy przyrody i stali bywalcy jeziora zauważyliśmy piękno, ale i problemy wędkarskiego świata. Tak narodziły się Fikoty!

Wędkarstwo zbliża na całe życie.

Co to są Fikoty?

Fikoty to ilustracje edukacyjno-satyryczne z wędkarskiego życia. Nie jest to tylko wesoła satyra, ponieważ nasze ilustracje poruszają także poważne problemy i istotne sprawy z codziennego życia wędkarzy.

Fikotami chcemy bawić, motywować, uczyć, zachęcać do dyskusji i dzielenia się własnymi doświadczeniami wędkarskimi, a także propagować postawy proekologiczne i zasady etyki wędkarskiej. Większość naszych ilustracji powstaje z czystej obserwacji tej niezwykle barwnej i urozmaiconej społeczności wędkarskiej. Wszystkie ilustracje zamieszczany na profilu Fikoty na Facebooku, na naszej stronie Fikoty.pl, a także na gadżetach wędkarskich, które wykonujemy własnoręcznie w naszej pracowni!

Nie wszystko co piękne jest dobre - akcja przeciw wypuszczaniu świątecznych karpii

Skąd się wzięły Fikoty i jak wpłynęły na nasze życie?

Wszystko zaczęło się od naszej przeprowadzki na Mazury. Odkąd wprowadziliśmy się do domu nad jeziorem, wędkarstwo mimochodem stało się częścią naszego życia - bo przecież wędkarze zaczęli otaczać nas na co dzień. Na początku obserwowaliśmy ich z daleka – z pewną dozą nieufności. Później poznaliśmy sąsiadów wędkujących z okolicznych pomostów. Powoli nabierając śmiałości, zaczęliśmy im towarzyszyć w połowach – nawet do późnych godzin nocnych. I uwierzcie nam, nigdy nie zapomnimy tej pierwszej wędkarskiej nocki, tego pierwszego wrażenia… Bezkresna cisza niekiedy przerywana tylko delikatnym pluskiem wody podczas zarzucania wędki, odbijający się w jeziorze księżyc i rozmywające się w oddali cienie wędkarzy siedzących wzdłuż brzegu sam na sam z wędką.

Nie mogło być inaczej – nie minęły więcej niż dwa tygodnie od przeprowadzki na Mazury, a my kupiliśmy i złamaliśmy nasze pierwsze wędki. Straciliśmy trochę przynęt na pierwszych zaczepach. Aż w końcu udało się złowić pierwszego leszczyka, później okonia i wreszcie szczupaka, z którym – ku naszemu zadziwieniu – stoczyliśmy niełatwą walkę. I tak sami daliśmy się złapać na haczyk…

W wędkarstwo naprawdę można się wkręcić. Wędkarstwo uzależnia. Nic dziwnego, że wędkarze to zapaleni pasjonaci. Szybko zauważyliśmy także, że wędkarze to społeczność wyjątkowo charakterystyczna – z wyraźnymi atrybutami, charakterystycznymi zachowaniami, cechami charakteru, humorem, a nawet z własnym żargonem. Wyraziści, intrygujący, z atrybutami… No nic tylko zacząć ich rysować! Tak narodziły się Fikoty.

Poniżej możecie zobaczyć filmik z naszej przeprowadzki do domu nad Jeziorem Omulew. Właśnie tak minął nam pierwszy rok na Mazurach.

Wspomnienia trwają przez całe życie!

Jakie mamy plany względem Fikotów?

Fanpage Fikoty na Facebooku cieszy się coraz większą popularnością. Sami nie spodziewaliśmy się, że Fikoty osiągną aż takie rozmiary. Ot, dla frajdy wrzuciliśmy kilka rysunków w sieć i tyle. I nagle, ku naszej wielkiej radości okazało się, że jest branie! Obecnie nasze ilustracje docierają do przeszło 150 tysięcy wędek tygodniowo, a liczba ta ciągle rośnie.

Chcemy rozwijać nasz projekt, żeby stał się on po pierwsze - rozpoznawalną marką satyryczną, a po drugie - miał także walor edukacyjny. Natura jest nam obojgu szczególnie bliska, dlatego będziemy propagować proekologiczne postawy. Będziemy się także starać zachęcać wędkarzy do dyskusji, zwłaszcza w trudnych tematach i palących problemach, jakie dotykają środowisko wędkarskie.

Wokół wędkarzy wciąż krąży wiele mitów i stereotypów, które będziemy obalać. Bo to, że ktoś jest wędkarzem, nie oznacza od razu, że jest pijusem i niechlujem, nie szanującym przyrody i zaniedbującym rodzinę. Chcemy promować wędkarstwo jako zdrowy sposób spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu dla całej rodziny. Osobom, które nigdy z wędkarstwem nie miały nic wspólnego, chcemy przybliżać tą dyscyplinę i kto wie, może nawet zarazić nową pasją.

Daj człowiekowi rybę, a nakarmisz go tylko raz. Naucz go łowić ryby, a będzie się karmił przez całe życie...

Tworzymy pierwszy w Polsce komiks wędkarski fikoty FAMILY!

Pomysł na stworzenie komiksu wędkarskiego narodził się u nas w sposób naturalny. Tworzeniem komiksów edukacyjnych zajmujemy się na co dzień. To nasza praca i jednocześnie pasja. Od samego początku działania projektu Fikoty myśleliśmy o komiksie, jednak sam pomysł na zrealizowanie tego czasochłonnego przedsięwzięcia musiał zostać odpowiednio dopracowany. W tej chwili wszystkie pieniądze zebrane od naszych Patronów przeznaczamy na wydruk komiksu. Scenariusz na komiks fikoty FAMILY mamy już gotowy i jesteśmy w trakcie rysowania kolejnych stron! Próbka poniżej! ;)

Komiks fikoty Family strona 1

Fikoty FAMILY to będzie pierwszy w Polsce komiks wędkarski o charakterze edukacyjno-przygodowym. Nasza publikacja pozwoli w przyjazny sposób propagować wędkarstwo i edukować młode pokolenie nowoczesnych wędkarzy, kształtując w nich prawidłowe wzorce i praktyki wędkarskie (m.in. Catch&Release, No kill). W komiksie będziemy kłaść także duży nacisk na promowanie ekologicznych postaw społecznych, dbanie o ekosystem, w którym żyją ryby, a także prawidłowe obchodzenie się z rybami. Chcemy propagować wśród dzieci, młodzieży, ale i dorosłych konieczność dbania o środowisko naturalne podczas wędkowania.

Fikoty FAMILY to także, a nawet przede wszystkim projekt promujący rodzinne wędkowanie. Cała fabuła komiksu kręci się wokół rodziny. Naszym komiksem będziemy pokazywać, jak wspaniałym sposobem na wspólne spędzanie wolnego czasu jest wędkarstwo. Pokażemy też, jak rodzinne wędkowanie wzmacnia więzi i buduje dialog między pokoleniami.

Więcej informacji na temat komiksu możecie przeczytać na naszej stronie: komiks wędkarski fikoty FAMILY. Zapraszamy!

A poniżej strona numer 2! ;)

komiks fikoty family strona 2

Kilka słów więcej o nas.

Kto zna nas osobiście, dobrze wie, że nie jesteśmy zwyczajną parą. Lubimy chodzić własnymi ścieżkami, kierować się marzeniami i przede wszystkim działać. Pracujemy razem, spędzamy też ze sobą każdą wolną chwilę i nigdy się nie rozdzielamy.

Twórcy Fikotów na pomoście nad Jeziorem Zdręczno.

Agnieszka, a raczej Niecia, bo od zawsze tak wszyscy się do niej zwracają, jest nieokiełznaną idealistką. Zawsze wybiera drogę pod górkę, nigdy nie chodzi na skróty. Na co dzień zajmuje się przede wszystkim pisaniem. Jest autorką bajek i legend regionalnych, a także scenariuszy do komiksów. Twórczyni Fikotów od strony merytorycznej. Ponad wszystko kocha rower, las i zwierzęta. Rzadko rozdziela się ze swoimi ukochanymi psami: Fibi i Trampkiem. Jest autorką bloga: KlawiaturaZamiastPióra.pl, gdzie dzieli się swoimi pasjami, opowiada o legendach, ścieżkach przyrodniczo-dydaktycznych i opisuje najpiękniejsze zakątki Polski.

Agnieszka Ostrowska-Błońska

Paweł jest rysownikiem, ilustratorem i projektantem grafiki. Twórca Fikotów od strony graficznej. Od przeszło 20 lat działa w branży kreatywnej - prowadzi własne studio grafiki i ilustracji. Jak już coś robi, to tylko na 100%. Wędkarstwo stało się jego uzależnieniem. Poza tym jest miłośnikiem sztuk walki, komiksów, dobrych książek i klimatów postapo. Na co dzień prowadzi bloga: PrzygodyRysownika.pl, na którym udziela porad innym twórcom, m.in. o tym, jak żyć z pasji do rysownia, a także zamieszcza recenzje sprzętów graficznych. Przygody Rysownika są jego spojrzeniem na branżę kreatywną w Polsce.

Paweł Błoński.

Wesprzyj nas i dołącz do ekipy Fikotów!

Fikoty są projektem powstałym z połączenia dwóch pasji: pasji do wędkowania i pasji do tworzenia. To w pełni autorski projekt satyryczno-edukacyjny, z założenia niekomercyjny. Nie oznacza to jednak, że nie potrzebujemy funduszy, by projekt mógł się rozwijać. Każdy, kto zdecyduje się nas wesprzeć - nawet w symbolicznej kwocie, otrzyma od Fikotów wyjątkowy upominek.

Zapraszamy do współpracy również prywatne firmy, chcące wesprzeć nasz projekt, a my odwdzięczymy się z odpowiednią mocą i zasięgiem Fikotów.

Pamiętajcie, że ogromnym wsparciem jest dla nas także lajkowanie i udostępnianie naszych postów na Facebooku.

My na rybach zimą!

Zapraszamy też na nasz kanał na YouTube, gdzie na bieżąco możecie śledzić rozwój Fikotów!

Wszystkie nasze ilustracje, projekty edukacyjne, a także aktualności możecie również na bieżąco śledzić na naszej stronie internetowej: fikoty.pl.

Dziękujemy za każdy rodzaj wsparcia! Mamy nadzieję, że często będziecie zaglądać na Fikoty, bo to Wy nas inspirujcie do tworzenia ilustracji, a my dzielimy się z wami pozytywną energią!

Trzymajcie się, hej i połamania wędek! :)

Twórcy Fikotów: Niecia i Paweł Błońscy.

Twórcy Fikotów: Niecia i Paweł.

Paweł wędkuje na pomoście.

Na szyi jeziora Omulew zimą

Paweł łowi na bacika

Cele Autora

ZBIERAMY NA WYDRUK DRUGIEGO TOMU KOMIKSU WĘDKARSKIEGO FIKOTY FAMILY!
  • 9 000 zł
  • 7 690 zł brakuje
14%
STWORZYLIŚMY PIERWSZY W POLSCE KOMIKS WĘDKARSKI "FIKOTY FAMILY - TEN KARPIOWY". POMÓŻCIE NAM WYDAĆ DRUGĄ CZĘŚĆ - TEN SZCZUPAKOWY!

W celu promowania wędkarstwa rodzinnego, które jest nam szczególnie bliskie, stworzyliśmy wyjątkowy komiks z życiową, zabawną wędkarską fabułą! Jest to pierwszy w Polsce komiks wędkarski o charakterze edukacyjno-przygodowym!

Jak sam tytuł wskazuje, pierwszy tom komiksu "Fikoty Family - ten karpiowy" poświęcony jest tematyce karpiarstwa. W fabule główną rolę odgrywa zwariowana rodzina Fikocińsich, która wybiera się na swoją pierwszą w życiu zasiadkę karpiową. Już sam dojazd na Łowisko sKARPetka jest dla Fikocińskich sporym wyzwaniem. Czy miejscówka obdaruje ich pięknymi wynikami? O tym dowiecie się w komiksie!

Na ostatnich stronach komiksu zamieściliśmy praktyczny Poradnik Początkującego Karpiarza. Znajdziecie tam sporo ciekawostek i faktów dotyczących łowienia karpi w Polsce. Nasz komiks Fikoty Family to publikacja o tematyce nie tylko wędkarskiej, ale też proekologicznej! W komiksie Fikoty Family kładziemy duży nacisk na promowanie ekologicznych postaw społecznych, dbanie o ekosystem, w którym żyją ryby, a także prawidłowe obchodzenie się z rybami.

WESPRZYJ NASZ PROJEKT NA PATRONITE, A OTRZYMASZ W ZAMIAN PIERWSZY I DRUGI TOM KOMIKSU FIKOTY FAMILY!

Rozpoczęliśmy już prace nad drugim tomem komiksu wędkarskiego „Fikoty Family – ten szczupakowy”! Jak sam tytuł wskazuje, druga część komiksu będzie poświęcona tematyce spinningu i łowieniu szczupaków. I znów nie zabraknie sporej dawki edukacji i dobrego humoru. Dzięki Waszemu wsparciu, drugi tom komiksu „Fikoty Family – ten szczupakowy” może się ukazać już w połowie 2023 roku! POMÓŻCIE NAM ZREALIZOWAĆ TEN CEL!

Całą kwotę zebraną od Patronów przeznaczamy na wydruk drugiego tomu komiksu!
DZIĘKUJEMY ZA WASZE WSPARCIE! WĘDKARSKA PIONA!

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Fikoty już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

Jarosław Ejsymont
10 zł
misiokles misioklesowaty
30 zł
Daniel Kleczewski
60 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.