Gabinet od zaplecza

W Patronite od 15.06.2022

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2122

Liczba Patronów: 2068

Zostań Patronem
Kup na prezent
4 patronów
95 miesięcznie
2 570 łącznie
Gabinet od zaplecza to miejsce, w którym znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia zyskownego salonu beauty! Od 2014 na blogu regularnie dostarczam Wam bezpłatnej wiedzy na temat finansów, marketingu, rozwoju, zarządzania salonem i związanych z tym wszystkim regulacji prawnych.

O Autorze

Prowadzenie gabinetu beauty wymaga od Ciebie ogromnego wysiłku. Oprócz tego, że musisz być profesjonalistką w swojej dziedzinie, nieustannie się szkolić, szukać nowych zabiegów, produktów, sprzętu, to jeszcze masz na głowie wszystko, co jest związane z prowadzeniem firmy. Do tego sprawy domowe, rodzinne, czas dla siebie… Łączenie tych wszystkich życiowych ról jest dla każdej z nas ogromnym wyzwaniem!

Gabinet od zaplecza powstał po to, żeby choć trochę odciążyć Cię w biznesowej części prowadzenia gabinetu. Pomóc sprawnie ogarniać wszystkie związane z tym formalności i dostarczyć gotowych rozwiązań na spięcie gabinetowego budżetu, zdobywanie nowych klientek, lepszą organizację, obsługę klienta, poprawienie wyników sprzedaży… Tematów jest mnóstwo!

Od 2014 roku nieustannie zbieram dla Ciebie kluczowe informacje, tworzę merytoryczne i jednocześnie przystępne artykuły, które pomagają Ci rozwinąć skrzydła, nie tylko w roli profesjonalistki w swoim zawodzie, ale również w roli szczęśliwej i spełnionej businesswoman!

Poniżej znajdziesz dokładne informacje o tym, jak pomagam właścicielom gabinetów, dlaczego założyłam konto na Patronite i na co zbieram pieniądze. 

Na samym dole kilka zdań o mnie i o tym, jak zaczęła się moja przygoda z Gabinetem od zaplecza.


 

JAK POMAGAM W ROZWIJANIU GABINETU?

1. Ponad 700 bezpłatnych artykułów z poradami!

Na blogu gabinetodzaplecza.pl znajdziesz ponad 700 bezpłatnych artykułów, w których opisuję tematy związane m.in. z:

  • finansami gabinetu (np. jak wyceniać zabiegi, jak ograniczać koszty),
  • marketingiem gabinetu (np. zdobywanie nowych klientek, promocja salonu w mediach społecznościowych),
  • dokumentacją zabiegową (np. karta klienta, zgody),
  • obsługą klienta (np. reklamacje, badania opinii, programy lojalnościowe, procedury obsługi),
  • organizacją, planowaniem (np. planowanie pracy, ograniczanie problemu odwoływanych wizyt),
  • sprawami pracowniczymi (np. zapisy w umowach i regulaminach, szkolenia, relacje z pracownikami),
  • regulacjami prawnymi (np. wymogi sanitarne, legalne odtwarzanie muzyki, kasy fiskalne i terminale online).

Wszystkie dotychczasowe artykuły znajdziesz tutaj: https://gabinetodzaplecza.pl/

Od wielu lat publikuję również ważne cykle, które bardzo chętnie czytacie:

  • w styczniu zestawienie kilkudziesięciu najważniejszych zmian w księgowości, podatkach, formalnościach,
  • dwa razy w roku zestawienie kilkudziesięciu imprez branżowych: targów, kongresów i konferencji organizowanych w całej Polsce (pandemia trochę to pokrzyżowała, bo mnóstwo imprez było odwoływanych, ale teraz już mam nadzieję, wrócimy do normalności).

Tworzę również BAZY WIEDZY, zbierające w jednym miejscu wszystkie materiały na dany temat.

Wszystkie BAZY WIEDZY znajdziesz tutaj: https://gabinetodzaplecza.pl/tematy/baza-wiedzy/


 

2. Bieżące informacje w mediach społecznościowych i newslettery

Oprócz linków do artykułów, w mediach społecznościowych Gabinetu od zaplecza regularnie publikuję newsy na ważne dla nas tematy – zmiany w przepisach, podatkach, nowe obowiązki dla firm. Wstawiam również ciekawostki i materiały dotyczące naszej branży.

Najważniejsze informacje z bieżącego tygodnia zbieram w niedzielnych newsletterach.


 

3. Kompleksowa pomoc w kryzysowych sytuacjach i trudnych tematach

Jeśli dzieje się coś ważnego, zawsze możecie liczyć na moje wsparcie. Poniżej kilka przykładów moich działań, które prowadziłam w szczególnie w wymagających sytuacjach:


 

4. Walka o korzystne dla naszej branży regulacje prawne

Angażuję się również w walkę o korzystne dla naszej branży regulacje prawne:

Właśnie ta ostatnia sprawa skłoniła mnie, aby założyć profil w portalu Patronite. Dlaczego? O tym za chwilę. Najpierw jednak dwa słowa o tym, z czego się utrzymuję.


 

Z CZEGO SIĘ UTRZYMUJĘ?

Pierwsze lata tworzenia Gabinetu od zaplecza łączyłam z pracą zawodową. Byłam doradcą do spraw marketingu wielu marek kosmetycznych, wykładowcą, szkoleniowcem, zajmowałam się także copywritingiem – tworzeniem tekstów reklamowych, opisów kosmetyków.

Już od kilku lat Gabinet od zaplecza jest moją pełnoetatową pracą. Oprócz mnóstwa bezpłatnych treści tworzę również płatne materiały: e-booki i kursy online - wszystkie znajdziesz tutaj: https://gabinetodzaplecza.pl/kategoria-produktu/wszystkie-produkty/

Do tej pory starałam się łączyć te dwie aktywności: pisanie bezpłatnych artykułów oraz tworzenie, promowanie i sprzedawanie płatnych materiałów.


 

DLACZEGO PROSZĘ O TWOJE WSPARCIE?

Bardzo cenię sobie niezależność. Choć było wiele okazji i propozycji, nigdy nie zdecydowałam się na płatną współpracę z żadną marką, nie zamieściłam żadnej reklamy, niczego nie promowałam. Chciałam być dla Was maksymalnie wiarygodna i obiektywna. Chciałam działać tak, żeby moje płatne produkty finansowały tworzenie darmowych publikacji.

Problem jednak pojawił się wtedy, kiedy okoliczności sprawiły, że praca nad bezpłatnymi materiałami zaczęła pochłaniać cały mój czas. Zaczęło się podczas pandemii, ale wtedy jeszcze dawałam radę. Po chwilowym oddechu, na początku 2022 roku okazało się, że „wisi” nad nami kolejne ryzyko, mianowicie możliwość odebrania gabinetom możliwości wykonywania wielu zabiegów.

Od początku lutego 2022 roku aż do chwili, w której piszę ten tekst (czerwiec 2022), zajmuję się niemal wyłącznie walką o to, żeby nie zakazano nam wykonywania nawet tych najbardziej podstawowych zabiegów, nie zmieniano programów kształcenia, nie wprowadzano ograniczeń dotyczących stosowania wyrobów medycznych, wprowadzono rozsądne regulacje naszego zawodu. Całą tę walkę możesz śledzić na gabinetodzaplecza.pl

Sytuacja, w której od pół roku nie napisałam żadnego nowego e-booka, jest na dłuższą metę nie do utrzymania, bo po prostu nie będę miała środków na opłacenie firmowych i domowych kosztów, po prostu na życie. Stąd pomysł, aby zwrócić się do Was, moich czytelniczek z prośbą o wsparcie.

Dzięki niemu będę mogła:

  • dalej nagłaśniać temat regulacji prawnych, zbierać materiały, tworzyć raporty, szukać wsparcia, pisać do posłów, ministerstw, urzędów – na pełny etat pracować na rzecz naszej branży (niżej znajdziesz info, co do tej pory zrobiłam i co jeszcze jest do zrobienia),
  • tworzyć dla Was więcej bezpłatnych treści dotyczące tematów biznesowych (marketng, finanse, zarządzanie, rozwój, organizacja, obsługa klienta) w momencie, w którym temat zmian prawnych będzie już zamknięty.

 

JAK TO WSZYSTKO WIDZĘ?

Przyjmijmy dla wygody, że każdy miesiąc ma 4 tygodnie, które mogę przeznaczyć na tworzenie bezpłatnych treści i pracę na rzecz branży lub na tworzenie i promowanie płatnych materiałów.

Na opłacenie wydatków związanych z działaniem serwisu Gabinet od zaplecza oraz utrzymanie się miesięcznie potrzeba 10 240 zł.

Jeśli uda się zebrać:

  • 2560 zł miesięcznego wsparcia, na tworzenie bezpłatnych treści i walkę o korzystne dla nas regulacje będę mogła przeznaczyć 1 tydzień w miesiącu,
  • 5120 zł miesięcznego wsparcia – 2 tygodnie,
  • 7680 zł miesięcznego wsparcia – 3 tygodnie,
  • 10 240 zł miesięcznego wsparcia – cały miesiąc.

Poniżej znajdziesz listę tego, co jest do zrobienia.

Możesz zdecydować, ile czasu powinnam przeznaczyć na realizację tych działań. Jeśli uważasz, że to ma sens, zostań Patronem!

W każdym miesiącu będę informowała Patronów, co udało się zrobić i ile czasu na to przeznaczyłam. Myślę, że to sensowna dla obu stron propozycja. Wy możecie zdecydować, na ile to, co robię, ma sens i na ile ewentualnie chcecie to wesprzeć. Macie wgląd w plan działania i rozliczenie efektów. Ja z kolei mam spokojną głowę i nie muszę się zastanawiać, czy kolejny miesiąc pracy pro bono nie doprowadzi mnie i mojej rodziny do finansowych kłopotów.


 

CO ZROBIŁAM DO TEJ PORY W SPRAWIE WALKI O KORZYSTNĄ REGULACJĘ UPRAWNIEŃ ZAWODOWYCH?

Poniżej screeny z facebookowych postów, w których zdawałam relację ze zrealizowanych działań.

Jeśli nie znasz tematu, zacznij od przejrzenia artykułów z tej strony: https://gabinetodzaplecza.pl/kosmetologia-a-medycyna-estetyczna-uprawnienia-zawodowe-baza-wiedzy/ - dokładnie opisuję w nich na czym polegają bieżące zagrożenia i co można zrobić, aby się z nimi uporać.

Podsumowanie z 27.04.2022:

Podsumowanie z 6.06.2022:

Wszystkie linkowane wyżej materiały znajdziesz na tej stronie: https://gabinetodzaplecza.pl/kosmetologia-a-medycyna-estetyczna-uprawnienia-zawodowe-baza-wiedzy/ 


 

CO MOGŁABYM ZROBIĆ, MAJĄC TWOJE WSPARCIE?

Poniżej lista spraw, które w chwili tworzenia przeze mnie profilu (połowa czerwca 2022 roku) są na liście spraw do zrobienia. Lista dotyczy głównie tematu tworzonych regulacji prawnych dla gabinetów beauty, bo jest to temat ważny i palący.

Jak się z tym uporamy, wrócę do wszystkich tematów biznesowych, które opisałam tutaj w wizytówce i wtedy pewnie zaktualizuję ten opis listą nowych projektów. 

Priorytetowe działania na najbliższe dni:

  • zrelacjonować i skomentować przebieg ostatniej sejmowej Komisji Zdrowia w naszej sprawie (w formie artykułu lub video, najprawdopodobniej jedno i drugie, bo było tam sporo ważnych wątków),
  • opracować kolejne części wyników ankiety, na temat finansowych konsekwencji ewentualnego zakazu wykonywania zabiegów.

Zebrać dotychczasowe materiały wraz z wynikami ankiety i napisać na ich podstawie pismo do:

  • Ministerstwa Rozwoju,
  • Rzecznika MSP,
  • Ministerstwa Zdrowia,
  • Ministerstwa Nauki,
  • Ministerstwa Finansów.

Dokończyć temat interpelacji poselskich:

  • zaktualizować listę interpelacji poselskich w naszej sprawie i odpowiedzi na nie,
  • przeanalizować i omówić w formie artykułów pozostałe odpowiedzi na interpelacje (5 z nich już opracowałam),
  • wysłać do posłów listy kolejnych pytań do różnych ministerstw,
  • utrzymywać stały kontakt z posłami, którzy angażują się w nasze sprawy.

Kontakty i spotkania:

  • utrzymywać stały kontakt i wymieniać informacje z naszymi organizacjami branżowymi – relacjonować Wam ich przebieg,
  • pomóc w organizacji i wziąć udział w kolejnym spotkaniu z firmami kosmetycznymi,
  • zrelacjonować Wam przebieg spotkania z organizacją przedsiębiorców,
  • przesłać materiały i wziąć udział w kolejnym zaplanowanym spotkaniu z Rzecznikiem MSP,
  • utrzymywać kontakt z wieloma osobami, które nam pomagają, zbierają informacje itd.

Opracować kolejne tematy, czyli zebrać materiały i napisać artykuły, które później są przekształcane w rozmaite pisma i apele w naszej sprawie, więc korzyść jest podwójna – Wy macie wiedzę, a całość idzie dalej do osób decyzyjnych:

  • konsekwencje wprowadzenia ustawy o wyrobach medycznych,
  • projekt ustawy o zawodzie kosmetologa,
  • nowe programy kształcenia dla kosmetologów,
  • nowe regulacje a dotychczasowe doświadczenia firm ubezpieczających gabinety (mam namiary na osobę, która mogłaby pomóc i opowiedzieć, jak naprawdę jest z powikłaniami po zabiegach),
  • mity i nieprawdziwe przekonania związane ze sprawą,
  • nowe regulacje z perspektywy podologów,
  • nowe regulacje z perspektywy trychologów,
  • czy kosmetolog powinien być zawodem medycznym (co to daje, za i przeciw),
  • stanowisko pielęgniarek,
  • uprawnienia opiekunów medycznych w kontekście naszych problemów regulacyjnych – to ciekawy case, bo są sygnały, że opiekun po szkole policealnej będzie miał naprawdę szerokie uprawnienia, w tym do iniekcji,
  • wspomniane interpelacje,
  • wspomniane omówienie pozostałych części wyników ankiety,
  • wspomniana relacja z Komisji Zdrowia.

Dodatkowo chciałabym:

  • kontynuować dotychczasowe działania w ramach grupy „Ratujemy gabinety”,
  • informować Was o wszystkim na bieżąco, czyli pisać, wstawiać posty na FB, dwie grupy, IG, nagrywać relacje - po 2 posty o jednej sprawie razy dwie grupy, FP, IG, stories... - samo planowanie postów zajmuje mi często cały dzień,
  • nagłaśniać temat na Twitterze, na którym jest sporo dziennikarzy.

No i oczywiście na bieżąco monitorować strony rządowe w poszukiwaniu projektów ustaw i rozporządzeń, które mogą pojawić się tak naprawdę w każdej chwili - trzeba regularnie tam zaglądać.

Tak "na oko" to robota na 2-3 miesiące, nie zajmując się w zasadzie niczym innym. Nie da się niestety tego wszystkiego zrobić bez wsparcia finansowego, bo wymaga to ode mnie kolejnych miesięcy wyłączenia z normalnej pracy.

Od Twojego wsparcia zależy, ile czasu będę mogła na to wszystko przeznaczyć i które punkty ostatecznie uda mi się zrealizować.


Jak załatwimy kluczowe tematy związane z kwestiami prawnymi, Wasze wsparcie przeznaczę na tworzenie kolejnych bezpłatnych artykułów (finanse, marketing, ceny zabiegów, rozwój, organizacja, zarządzanie, obsługa klienta...), które pomogą Wam rozwijać swoje gabinety!


 

NA KONIEC JESZCZE KILKA SŁÓW O MNIE…

Nazywam się Anna Wydra-Nazimek i jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania w branży beauty. W 2009 roku skończyłam studia licencjackie a w 2011 studia magisterskie na kierunku kosmetologia na Śląskim Uniwersytecie Medycznym.

Przez wiele zbierałam doświadczenia, pracując w niemal każdym zawodzie związanym z branżą kosmetyczną. Po krótkiej przygodzie z kosmetologią i wizażem zaczęłam pracę jako dziennikarka branżowa i copywriter. Tworzyłam teksty reklamowe dla marek kosmetycznych, artykuły sponsorowane, teksty na etykiety kosmetyków.

Byłam także szkoleniowcem sieci gabinetów kosmetycznych, wykładowcą w szkole policealnej (dermatologia i chemia kosmetyczna). Kierowałam dużym portalem kosmetycznym oraz działami marketingu internetowego w hurtowni kosmetycznej i w sieci drogerii.

Przez lata zdobywałam kolejne doświadczenia w pracy marketingowej, a także intensywnie się szkoliłam w tematach związanych z marketingiem, zarządzaniem, sprzedażą, tworzeniem strategii, organizacją pracy, tworzeniem grafik i stron internetowych, pozycjonowaniem...

Swoją wiedzą zaczęłam się dzielić na łamach branżowych czasopism kosmetycznych i tak pojawił się pomysł na założenie bloga – Gabinetu od zaplecza, który prowadzę już od 8 lat.

To co, zostaniesz moim Patronem? Zobacz jakie nagrody i podziękowania przygotowałam dla osób, które zdecydują się mnie wspierać!


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Kup na prezent
Najnowsi Patroni
Yennefer Beauty and Spa Academy
Yennefer Beauty and Spa Academy
Próg: 50 zł
Anonimowy patron
Próg: 10 zł
Yennefer Beauty and Spa Academy
Yennefer Beauty and Spa Academy
Próg: 100 zł
Anonimowy patron
Próg: 50 zł
Anonimowy patron
Próg: 25 zł