Fundacja Neurotęcza
Progi wsparcia
Kup wsparcie na prezent!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Fundacja Neurotęcza w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyW naszej pracy z uczniami neuroatypowymi pokazujemy jak wykorzystywać najnowocześniejsze środki dydaktyczne po to aby każde dziecko mogło przezwyciężyć indywidualne trudności i osiągnąć pełnię swoich możliwości!
Fundacja NeuroTęcza pomaga dzieciom neuroatypowym w nauce i rozwijaniu pasji, wspiera ich rodziców i nauczycieli oraz buduje lokalną wspólnotę na warszawskich Bielanach.
NASZE DZIAŁANIA
Wiedząc jakim wyzwaniem jest praca z dziećmi neuroatypowymi, chcemy dzielić się swoim doświadczeniem i zaangażowaniem. Zapraszamy na zajęcia z matematyki i języka angielskiego wszystkich tych, którym nauka tych przedmiotów sprawia trudność. Prowadzimy też spotkania dla dzieci w dwóch grupach wiekowych: 5-9 i 10-15 lat. W ramach zajęć dzieci mają kontakt z dramą, arteterapią, stolarką, ogrodnictwem i technologią, a wszystko to pod okiem specjalistów.
Zajęcia odbywają się w każdy wtorek (młodsza grupa) i czwartek (starsza grupa).
Przykładowe tematy zajęć:
DRAMA - O zaufaniu. Wykonując dziki taniec ufności, poszukamy odpowiedzi na pytania o to komu ufamy i dlaczego. Elementem tej eksploracji będzie również gra w “lustro”, tworzenie watahy i mówienie bez użycia słów.
ARTETERAPIA - Odkrywamy i wyznaczamy granice przestrzeni osobistej. Pokażemy i przećwiczymy wspólnie jak ją wyznaczać i jak o niej mówić. Porozmawiamy też o różnicy pomiędzy byciem niegrzecznym a byciem asertywnym.
OGRÓD - Tym razem dzieci poznają zasadę współzależności na przykładzie łączenia "przychylnych” sobie roślin. Dokończą tym samym budowę ogrodu naszej Fundacji sadząc donicę ogórków i jarmużu. Same też skonstruują wspierające sadzonki tyczki.
STOLARNIA - Budowa półek na ścianie stolarni z wykorzystaniem uprzednio pociętych wielowymiarowych patyczków. Zadanie to będzie wymagać od dzieci umiejętności planowania rozmieszczenia półek i mierzenia długości ich podpórek (narzędzia: piła ręczna, materiał: drewno).
NEW TECH - Poznamy zasady kodowania w oparciu o aplikację ScratchJr. Przygotowując własną animację, dzieci będą rozwijać umiejętności planowania sekwencji ruchów stworzonych przez siebie postaci oraz elastyczności w odpowiedzi na związane z tym problemy. Nabiorą przy tym zaufania i pewności siebie w posługiwaniu się narzędziami technologii przyszłości.
Prowadzimy też zajęcia dla rodziców i opiekunów.
Rodzice dzieci neuroatypowych potrzebują czasu dla siebie. Jako dorośli mogą też rozwijać swe zdolności i pasje. Zaprosimy ich do stworzenia farbami do tkanin własnych projektów na swoim T-shircie, bluzie czy torbie. NeuroTęcza to też pracownia artystyczna i przestrzeń działająca relaksująco i wyciszająco.
Raz w miesiącu zapraszamy Gościa Specjalnego.
Odwiedzili nas już m.in.: Magdalena Wojcieszak, profesor wykładającą socjologię mediów społecznościowych na Uniwersytecie UC Davis w Stanach Zjednoczonych, która opowiadała o różnicach między amerykańską i polska edukacją wczesnoszkolną oraz o tym, jak odpowiada ona na potrzeby edukacyjne i psycho-społeczne uczniów neuroatypowych.
Gościliśmy także Annę Korcz - Czajkowską, prezes Fundacji na rzecz Psychoedukacji i Neuroróżnorodności Mindset, psycholog i coach, która opowiadała o etapach procesu diagnostycznego, gdzie i u kogo szukać profesjonalnego wsparcia, a także jak na co dzień wspierać dziecko z ADHD w domu, przedszkolu i szkole. Usłyszą również, jak zadbać nie tylko o dziecko, ale i o siebie.
Była u nas również Klara Kochańska-Bajon – współautorka scenariusza i reżyserkę serialu „Matki Pingwinów” (prod. Netflix) , która zgodziła się odwiedzić naszą Fundację po to by porozmawiać z mamami i nauczycielkami dzieci neuroatypowych.
Budujemy półki na narzędzia.
O NAS
W Zarządzie Fundacji zasiadają trzy kobiety: Karolina, Roma i Ania, które razem dążą do ideału edukacji indywidualnie dopasowanej do każdego ucznia.
Karolina Damentko - prezeska i fundatorka Fundacji: Jestem absolwentką wydziału socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz teorii edukacji na Uniwersytecie Stanowym w San Francisco. Przez wiele lat pracowałam w polskich i amerykańskich szkołach podstawowych jako nauczycielka języka angielskiego i nauczycielka wspomagająca. Przez ostatnie 3 lata w szkole międzynarodowej w Warszawie pomagałam osiągać sukcesy uczniom neuroatypowym.
Roma Kobiałka - wiceprezeska: Jestem mamą dwójki niesamowitych dzieci. Pracowałam jako pomoc nauczyciela z dziećmi z orzeczeniami w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Mój syn ma autyzm atypowy, dlatego chcę wykorzystywać moje doświadczenie, aby pomagać rodzicom poczuć się pewniej w codziennym życiu, pokazując im różne rozwiązania w nauczaniu naszych dzieci.
Anna Krzeczkowska: Jako wychowawczyni w przedszkolu integracyjnym, działam dla dobra dzieci neuroatypowych. Jako prowadząca warsztaty kompetencji wychowawczych, działam też dla dobra ich rodziców. Jestem entuzjastką edukacji włączającej, studentką studiów nad dzieckiem i rodziną (Uniwersytetu Warszawskiego) i mamą dwóch nastolatków. Wiedza z dziedziny psychologii rozwojowej i wrażliwość na ludzi o różnych potrzebach, pozwala mi zachować twarz w konfrontacji z synami, dla których „mam dziwny gust muzyczny” :)
CO DALEJ
Wpłaty od darczyńców pozwalają nam na zakup gier, materiałów plastycznych, tabletów, elementów wyposażenia lokalu Fundacji oraz pomagają opłacić nauczycieli prowadzących zajęcia.
Chcemy rozszerzać nasze działania i organizować kolejne spotkania, ale potrzebujemy na to funduszy. Nagrywanie podcastów, organizacja zajęć doszkalających, korepetycji i opłacenia studiów dla naszych współpracowników - wszystko to jest jeszcze poza naszymi możliwościami finansowymi, ale wierzymy, że z Państwa pomocą jesteśmy w stanie to zmienić.
Dziękujemy za wszystkie wpłaty, każda złotówka przybliża nas o krok od naszego celu, jakim jest pomoc innym.
Zajęcia z arteterapii.
Dołącz do grona Patronów!
Wesprzyj działalność Autora Fundacja Neurotęcza już teraz!
Ryzyko
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.