Nieskończone teksty

W Patronite od 17.03.2021

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 2325

Liczba Patronów: 1873

Zostań Patronem
Kup na prezent
4 patronów
50 miesięcznie
855 łącznie
Nieskończone Teksty to prowadzony od 2014 roku poczytny blog z analizami scenariuszy polskich filmów.

O Autorze

Od 2014 roku opublikowałem ponad 130 analiz polskich filmów. To nie są recenzje osoby zajmującej się krytyką filmową, tylko precyzyjne oceny osoby zawodowo zajmującej się analizami opowieści. Jeśli chcesz wiedzieć, na czym polega tworzenie angażujących opowieści i czego brakuje wielu polskim scenariuszom, zapraszam do czytania: https://nieskonczone.pl

 

NAJCIEKAWSZE ANALIZY:

• „Broad Peak” - Ekspozycja bohatera trwa godzinę, czyli 2/3 filmu. Zaburzenie pojawia się w 65 minucie, a decyzja kończąca pierwszy akt zostaje podjęta w 70 minucie filmu. Drugi akt trwa 10 minut i trzeci akt trwa 10 minut. Co wynika z takiej nietypowej konstrukcji?
https://nieskonczone.pl/broad_peak

• „Królowa” - Prawie nie ma konfliktów i przekroczeń. Nie wiadomo, co jest główną sprawą do załatwienia. Nie wiadomo, kto i jak się zmienia dzięki załatwianiu tej sprawy. To nie jest serial premium, tylko serial polsatum..
https://nieskonczone.pl/krolowa

• „Wszyscy moi przyjaciele nie żyją” - Czy ta opowieść ma sens? Problemem nie jest gatunek, tylko brak dramaturgii.
https://nieskonczone.pl/wszyscy_moi_przyjaciele_nie_zyja

• „Boże ciało” - Jak zbudowany jest najlepszy polski film 2019 roku? Co jest przesłaniem tej opowieści?
https://nieskonczone.pl/boze_cialo

• „Najlepszy” - Jak zrobiliby ten film Amerykanie?
https://nieskonczone.pl/najlepszy

 

ANALIZY NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH FILMÓW:

• „Titane” - Złota Palma w Cannes w 2021 roku:
https://nieskonczone.pl/portret_kobiety_w_ogniu

• „Aida” - Europejska Nagroda Filmowa 2021 roku i nominacja do Oscara:
https://nieskonczone.pl/aida

• „Portret kobiety w ogniu - najlepszy europejskich scenariusz 2019 roku
https://nieskonczone.pl/portret_kobiety_w_ogniu

 

Oprócz analiz na blogu czasem pojawiają się wykłady lub prezentacje dotyczące podstaw konstruowania opowieści. Na przykład rapsy o trzech aktach, które nagrałem wspólnie z Januszem Filmu:

Albo krótki wykład na temat, czym właściwie jest opowieść. Tłumaczę to na przykładach trzech super filmów: „Shrek", „Joker", „Green Book”.

Wiele razy słyszałem, że moje analizy są wartościowym wsparciem edukacyjnym dla studentów szkół filmowych, ale również dla aktywnych zawodowo scenarzystów, reżyserów i producentów. Jeśli czytasz Nieskończone Teksty i masz poczucie, że czegoś się nauczyłaś/eś, to rozważ wsparcie symboliczną piątką. Dzięki!

 

ARTUR WYRZYKOWSKI

Człowiek, który w 2006 roku wynalazł crowdfunding. Przynajmniej w Polsce. Przynajmniej tak mówili w Teleexpressie, Panoramie, Dzień Dobry TVN i wielu innych programach, serwisach i gazetach. Film „Wszystko” z Mateuszem Banasiukiem i Martą Żmudą-Trzebiatowską to pierwszy polski film finansowany przez zbiórkę na stronie https://wszystko.net. I niestety to film z bardzo słabym scenariuszem: https://nieskonczone.pl/wszystko

Po tej wesołej przygodzie postanowiłem jednak coś umieć i przez pięć lat studiowałem scenariopisarstwo w Szkole Filmowej w Łodzi. Tam nauczyłem się oceniać opowieści ekierką, co od 2014 roku robię na swoim poczytnym blogu. Nieskończone Teksty przysporzyły mi wielu wrogów w polskiej branży filmowej, ale też wiele osób zleca mi analizę ich scenariusza PRZED wydaniem kilku milionów złotych na produkcję. Przez kilka lat współpracowałem z wieloma polskimi producentami, wykładałem w StoryLab Pro i na Uniwersytecie Gdańskim, czytałem około 70 tekstów. Ale już tego nie robię, teraz skupiam się na pisaniu i reżyserowaniu moich opowieści ☺️


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Zgłoś użytkownika