W swoich kampaniach bardzo lubię wprowadzać element turnieju rycerskiego. Nie tylko buduje to średniowieczny klimat, który jest w D&D ostatnimi czasy coraz częściej i częściej pomijany ale pozwala także wykazać się postaciom walczącym, które na wyższych poziomach mogą wydawać się nieadekwatne w porównaniu do ich czarujących kolegów z drużyny.
Jako, że w oficjalnych materiałach do systemu nie figurują zasady do rozgrywania tego typu pojedynków oraz turniejów postanowiłem je dla was przygotować. Nie ukrywam, że moją główną inspiracją była gra "Full tilt", która ukazała się przeszło 20 lat temu w magazynie White Dwarf. Osobiście uważam, że jej zasady nie tylko bardzo elegancko przekładają się na mechanikę piątej edycji Dungeons&Dragons ale działają z nią nawet lepiej niż z warhammerowymi k6-kami.
Mam nadzieję, że pełne splendoru turnieje rycerskie ubarwią wasze sesji tak jak zrobiły to z moimi. Pamiętajcie jednak, że najważniejsze to walczyć z rycerskim honorem!
Trwa ładowanie...