Poznajcie rasy na Crystal Empire - Ludzie

Obrazek posta

 

Rasa ta narodziła z Łez Boga oraz Szatana. Cząstka jednego i drugiego, tkwi w każdym człowieku, bez wyjątków, gdyż to właśnie one zostały użyte do stworzenia ludzi. Sprawiło to, że mogą stać się całkowicie złymi istotami, ale także tak dobrymi, że nazywani są często aniołami. Dzięki temu uważa się, że rasa ta potrafi balansować na granicy zarówno dobra jak i zła, więc neutralna. Jednak to, w jakim kierunku podąży zależny od niej samej.

 Rozszerzony opis rasy

CECHY RASOWE

I Pozytywne

Wszechstronność – to cecha, która pozwala ludziom pałać się praktycznie każdym zawodem. Wprawdzie, nauka takowych, może zająć nieco dłużej, to jednak po opanowaniu nie ma praktyczne żadnych tajemnic. Oczywiście, trzeba pamiętać, że niektórzy mają tak zwany naturalny dryg do niektórych czynności.  (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać, że gracze grający ludźmi mogą dostawać więcej aspektów na początek gry, jako że ich backstory sprawia, że opanowali więcej umiejętności dorastając)

Wyobraźnia - Niesamowite pokłady inwencji twórczej pozwoliły ludziom rozwiązywać problemy w tempie, które często potrafią zadziwić przedstawicieli innych ras. Ich kreatywność i żyłka kombinatorska nie ma sobie równych (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać, że gracz grający człowiekiem jeśli ma problemy w rozwiązaniu jakiegoś problemu może użyć swojej kreatywność, aby otrzymać 1 - słownie jedną - wskazówkę na sesje na temat tego co się dzieje lub w jaki sposób podejść do danej historii.

Wytrwałość - Ludzie to gatunek, który gdy się na coś uprze jest w stanie osiągnąć prawie wszystko. Postawić most na rwącej rzecze, wspiąć się na najwyższy wierzchołek czy stworzyć niepowtarzalne dzieło sztuki. I to pomimo tak krótkich w oczach innych ras żywotów. (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać, że jeśli gracz zadeklaruję, że dana czynność jest jego celem życiowym, lub coś, na czym mu bardzo zależy, może szybciej otrzymywać aspekty związane z jego wypełnieniem - ale wybrać można by tylko jedną rzecz na kampanię fabularną).

II Negatywne

Kruchość - Ludzkie ciała nie są tak odporne, wytrzymalsze ani nie regenerują obrażeń tak szybko jak tkanka inna ras. Przez to każde zdrapanie, każde stłuczenie czy zwichnięcie musi zostać zaleczone w mozolny według innych gatunków sposób. Mimo tej ciążącej na nich słabości ludzie nie przestali podążać za przygodą, marzeniami czy zachciankami (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechaniczne może to oznaczać, że po otrzymaniu aspektu obrażeń, trzeba szukać pomocy w jego zaleczeniu).

Podatność na żywioły - W przeciwieństwie do wielu innych ras ludzie nie posiadają futra, łusek, wzmocnionych zmysłów, gęstej budowy kostnej lub niesamowicie wydajnych mięśni. Chłód, deszcz, noc, ciemność, żar stanowią dla nich nie lada wyzwania, które dla innych ras nie stanowią nawet czegoś, czym warto by zaprzątać sobie umysł. (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to dawać aspekty lub i dawać dla mistrza gry możliwość dawania wyzwań. Typu idziecie w nocy? Musicie znaleźć źródło światła, albo mieć kogoś w drużynie kto widzi po ciemku, ale nawet wtedy postać powinna rzucać czy nie wywali się w nocy jeśli sama nic nie widzi, albo chłód nie wywoła u niej odmrożeń/choroby).

Niecierpliwość - z racji na krótką w oczach innych ras długość życia, ludzie na poziomie indywidualnym potrafią bardzo szybko znudzić się daną czynnością i szukać szczęścia gdzie indziej. Często prowadzi to, że ludzie błądzą szukając sensu istnienia próbując się złapać siedem przysłowiowych srok za ogon, a kończąc nie mając nawet jednej (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać, że otrzymane aspekty mogą być zabieranie szybciej przez MG jeśli nie są pielęgnowane, niż innym rasom, lub zamienianie na inne aspekty jeśli MG uważa, że gracz chce robić wiele rzeczy naraz).

III Rasowe

Adaptacja - Pomimo wielu słabości żadna inna rasa nie potrafi tak dobrze dostosować się do środowiska, w którym żyją. Jeśli ludzie postanawiają zamieszkać w górach to wszyscy mogą być pewnie, że w ciągu kilku pokoleń wzgórza zmienią się w tętniącą życiem metropolię. (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać gracz grający człowiekiem może otrzymywać aspekty, które pozwolą mu szybciej znaleźć się w nowej lokacji. Jak aspekty survivalowe, albo aspekty do poznawania ludzi w nowym mieście itp.)

IV Boskie

Dualizm - Ludzkość pochodząca zarówno z łez Boga jak i jego brata Szatana ma w sobie zarówno iskrę jasności jak i kroplę ciemności. W każdym człowieku czai się altruista gotowy oddać swoje życie za innych jak i egoista godzący się poświecić cały świat dla własnej korzyści. Ich metaforyczna wewnętrzna walka definiuje charakter każdego człowieka. (Wytłumaczenie dla Bajarza: Mechanicznie może to oznaczać, że ludzie jako jedyna rasa może zbierać aspekty przeciwstawne - typu Brawura, ale i Tchórzostwo i po otrzymaniu takich aspektów trzeba zrobić rzut, który aspekt będzie miał większy wpływ na daną sytuację.)

fantasy gra rpg rpg rasy rpg

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...