Plany na ten tydzień

Obrazek posta

Zdaje się, że Michał Anioł powiedział, że dzieła się nie kończy, dzieło się porzuca. Coś w tym jest, chociaż osobiście jestem zdania, że w pewnym momencie dochodzi się do etapu, w którym dzieło można zacząć psuć i trzeba wiedzieć, kiedy przestać.

Tak czy owak dzisiaj znowu poprawiałem "Orła Białego 3", bo jedna z beta-readerek, nieoceniona Mariola Tritt, osoba, która po raz kolejny robi potężną wikipedię świata Orła (papierową), poprosiła mnie, żebym lepiej opisał zbroję Trojan Wzór III. Oczywiście to zrobiłem, bo skoro proszą, to znaczy, że jest niedosyt.

Wszystkie te aktywności - poprawki i Kapitularz, który de facto odebrał mi weekend, nadszarpnęły moim zdrowiem fizycznym i psychicznym. Muszę odpocząć, co dostrzegła Genialna Żona i zarządziła mały wyjazd nad morze. 

Wrócę w piątek i obiecuję, że do soboty wrzucę w sieć jakiś film

Lubiący Kraków być może ucieszą się, że w tę niedzielę będę uczestniczył w Kongresie Futurologicznym odbywającym się w Pałacu Potockich. Wezmę udział w dwóch panelach dyskusyjnych:

10.00

 Gry wideo jako adaptacje dzieł literackich i narzędzia edukacyjne

Uczestnicy: dr Piotr Gorliński-Kucik, Maciej Dobrowolski, Marcin Przybyłek, Jacek Wyszyński
Organizator: Polska Fundacja Fantastyki Naukowej

Interaktywna rozrywka, zapewniana przez gry wideo, to dziś powszechny nośnik treści, pozwalający na szeroką immersję ze stworzonym światem, co w szczególności docenia młode pokolenie. Obserwujemy przy tym coraz częstsze próby adaptacji dzieł literackich do takiego rodzaju środka przekazu, jak również wykorzystanie jego nowatorskiej formy do przybliżania odbiorcy różnego rodzaju problematyki. Takie produkcje jak „The Witcher” czy „Kerbal Space Program” stanowią wymowny symbol naszych czasów podkreślając fakt, że gra potrafi być popularniejsza od swojego książkowego pierwowzoru, bądź w łatwy sposób pozwala przyswoić wiedzę z konkretnej dziedziny. Rozmowa skupi się wokół zagadnień interaktywnego poszerzania treści literackich, wpływu tego rodzaju rozrywki na rozwój człowieka oraz sposobów zdobywania wiedzy o świecie poprzez zabawę.

13.00

Warstwy alternatywnych światów. Metodologia projektowania gier

Udział: Szymon Dreszer, Adam Kwapiński, Marcin Przybyłek, Adam Wieczorek
Organizator: Polska Fundacja Fantastyki Naukowej

Niezależnie od tego, czy chodzi o rozrywkę w postaci cyfrowej, czy o klasyczne podejście do tematu, na przestrzeni ostatnich dekad gry stały ważnym elementem kultury popularnej. Proces ich tworzenia ma niekiedy wymiar artystyczny, łącząc wizualną estetykę z fabularną narracją oraz oryginalną mechaniką. Czy projektowanie gier to multidyscyplina, która nie może się obejść bez zróżnicowanego zespołu, czy też można współcześnie tworzyć gry samodzielnie, wespół ze sztuczną inteligencją? Jak wygląda proces wpisywania fabuły w warstwę techniczną gry? Co wnosi do gry użytkownik, a czego wcale tam nie ma? Dyskusję poświęconą tym zagadnieniom podejmą twórcy gier wideo, fabularnych i planszowych.

Zainteresowanych zapraszam. A teraz przepraszam, muszę po prostu odpocząć.

 

marcin przybyłek Przybyłek kongres futurologiczny pałac potockich orzeł biały 3 orzeł biały

Zobacz również

W tym tygodniu nie będzie filmów
Star Citizen czy Starfield?
>>> Status raport

Komentarze (2)

Trwa ładowanie...