Dziesiąta dziesięć, środa

Obrazek posta

Starsze klasy: czwarte, piąte i szóste, także mają lekcję Nauki w środy, ale w południe. Od października w stu kilkudziesięciu publicznych szkołach w stanie Ogun prowadzimy tak zwane Guided Lessons. Na każdą lekcję, zgodnie z podstawą programową i planem lekcji mamy przygotowany temat dla każdej klasy. Raz w tygodniu nauczyciele otrzymują od nas instrukcję i zgodnie z nią prowadzą lekcję. W naszych instrukcjach są wskazówki jak rozmawiać z dziećmi, by uruchomiły swoją wiedzę - w końcu każdy coś wie, dzieci także, tylko są tego nieświadome. “Zapytaj dzieci, co myślą na temat zjawisk pogodowych”. “”Zapytaj, czy widziały łódkę płynącą po wodzie. Czy łódka jest lekka czy ciężka? Dlaczego pływa - jak myślisz. Czy wiesz jak wygląda dziecko motyla? Chcemy pomóc nauczycielowi oderwać się od rutyny nauczania polegającej na zapamiętywaniu treści, z reguły bez zrozumienia.  Chcemy pomóc uczniom usłyszeć własne myśli w głowie i je wypowiedzieć. Czasem myśl to obserwacja - widzę, że pusta butelka pływa po wodzie, a gdy wypełni się ją wodą to tonie. Czy butelka jest naprawdę pusta? Co jest wokół nas? Skoro powietrze nas otacza, to jak to jest możliwe, że nie ma go w butelce - może jednak tam jest? Idziemy po nitce do kłębka.

Dzieci uczą się poprzez działanie. Cel na ten rok, to przekonać nauczycieli, że aktywności nie zabierają więcej czasu niż gadanie do dzieci, że są efektywne. Chcielibyśmy, aby nauczyciele uznali, że to jest ta podstawowa forma uczenia. Już nawet częściowo tak jest. Gdy ich pytamy co jeszcze możemy dla nich zrobić, odpowiadają, że chcieliby również uczyć w ten sposób matematyki, która nieustannie uchodzi za najtrudniejszy przedmiot. Złapali to. Pierwsze koty za płoty.

 

Zobacz również

Od kuchni (eksperymentalnie)
Spadochrony, spadochrony
Bez energii

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...