O pilnej potrzebie strategii kosmicznej w Polsce

Obrazek posta

Gdy w kosmosie pojawił się Sputnik, koszt wyniesienie kilograma cargo na orbitę okołoziemską był dosłownie niebotyczny. Z czasem, wraz z amerykańskimi programami Merkury i Apollo oraz lądowaniem na Księżycu w 1969 roku, koszt ten spadł (przede wszystkim dzięki potężnej rakiecie Saturn 5) do 10 tysięcy dolarów za kilogram ładunku wynoszonego na niską orbitę. I taki pozostawał przez kolejne 40 lat. Szokujące, prawda? Ale około 10 lat temu coś drgnęło. Stało się to dzięki rozwojowi przemysłu New Space, a przede wszystkim za sprawą SpaceX i Elona Muska, który wszedł dynamicznie do gry ludzi o kosmos.

Post dostępny tylko dla Patronów

Aby zobaczyć ten materiał musisz być zalogowany

Zostań Patronem Zaloguj się
Jacek Bartosiak Background Check Kosmos Polska Świat

Zobacz również

Naród start-upów (recenzja książki)
Izium. Część 4
Weekly Brief 24–30.12.2022