Incydenty, kryzysy, ciągłość, kryzysy

Obrazek posta

Napisałem dwie książki. 

  • Pierwsza o zarządzaniu bezpieczeństwem. Zarządzaniu, nie kierowaniu, odtwarzaniu, a tworzeniu. Na wysokim poziomie strategicznym. 
  • Druga o audycie bezpieczeństwa. Czyli jak ocenić, czy jest skutecznie, poprawnie, dobrze.

💥 Czas na taką, która opowie jak się przygotować i co robić, jeśli jednak nie zadziałają nasze pomysły tak, jak byśmy tego chcieli.

Jako wstęp, czy też zajawkę książki, której fragmenty będą publikowane tutaj (tylko dla Patronów), wybrałem cytat. Wydaje mi się, że bardzo istotny:

W tej publikacji wyjaśnię co jest czym, według mojej ścieżki kształcenia, czyli mojego procesu nabywania wiedzy i tego, jakie terminy, definicje poznałem w trakcie zapoznawania się z fundamentami zarządzania bezpieczeństwem. Jeśli w waszych organizacjach odnajdziecie systemy, rozwiązania, które w tej publikacji będą opisane, ale nazwane inaczej niż u was, skorzystajcie z wiedzy jako poradnika. Nie trzeba kruszyć kopii o to, że plan awaryjny nazywany jest planem ciągłości działania. Czy zdarzenie jest nazwane incydentem. Ta książka dotyczy części zarządzania bezpieczeństwem, która zaczyna od tego, że coś się stało. Jeszcze nie wiemy co. W dalszym działaniu będziemy postępować już inaczej niż w przypadku projektowania i wdrażania systemu. (...)

 

kryzys incydent ciągłość działania bcp bcms zarządzanie kryzysowe cmt odporność resilience

Zobacz również

Kontrola audytowa
Spacerkiem po strategii - misja i wizja bezpieczeństwa
Spis treści już jest...

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...