Namieszaj w progach i zwiększaj wsparcie!

Obrazek posta

Autorze, Autorko!

Jak mawia klasyk: „Coraz bliżej Święta…” - a Święta to już tradycyjnie okres wzmożonego ruchu w sieci, a w tym: na Patronite. Dlatego to idealny moment, by podkręcić trochę temperaturę i niewielkim nakładem pracy dać odbiorcom dodatkowy pretekst do dołączenia do grona Twoich Patronów właśnie teraz!

Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów dotyczących zmian w progach, które mogą pomóc Ci realnie zwiększyć wsparcie:

💥 Próg „czasowy”

Wykorzystaj moment - rocznicę Twojej działalności, urodziny, a może właśnie nadchodzące Święta - by do puli swoich progów czasowo dodać nowy. Możesz zaproponować w jego ramach jakiś dodatkowy bonus: spotkanie online, wyjątkowy certyfikat lub cokolwiek innego, co przyjdzie Ci do głowy. W opisie progu podkreśl, że będzie dostępny tylko do dnia X, a w komunikacji ogłoś, że na Twoim profilu pojawił się właśnie „próg z okazji”, który będzie można wybrać tylko przez określony czas.

Dodatkowo możesz też ustawić w tym progu limit Patronów - np. 20 - by delikatnie przyspieszyć proces podejmowania decyzji przez Twoich odbiorców 😎

Po upływie określonego czasu możesz ukryć próg* lub ustawić minimalny limit (1 Patron), by zablokować możliwość wybierania go przez nowych Patronów. Poniżej znajdziesz przykład „czasowego” progu dodanego przez Autora wyłącznie na czas około urodzinowy:

A poniżej możesz zerknąć na przykład progu z limitem liczby Patronów, który został wyczerpany:

 

*Jeśli chcesz ukryć próg napisz do nas na: kontakt@patronite.pl - ukrycie progu oznacza, że utrzymane zostaną dotychczasowe subskrypcje, ale kolejni Patroni nie będą go już widzieli.

💥 Próg „z okazji”, ale na stałe

Okazja - taka, jak wspomniane urodziny, czy Święta - może być też dobrym momentem na dodanie nowego progu na stałe.

Załóżmy, że masz próg 10 i 50 zł - dobrym ruchem może okazać się dodanie progu „pomiędzy”, np. na poziomie 25 zł, by dać możliwość wsparcia osobom, dla których próg 50 zł jest już zbyt wysoki, ale byłyby w stanie wesprzeć Cię comiesięcznie kwotą wyższą niż „cegiełka” w postaci 10 zł. Warto wykorzystać tę zmianę w komunikacji - intrygując i zachęcając do zajrzenia na Twój profil ponownie!

💥 Ekstra bonus!

Na pewno znasz reklamy w stylu „jeśli zdecydujesz się na zakup roweru teraz, otrzymasz hak do ciasta gratis!” - znasz, bo… takie reklamy działają 😎 I choć Patronite to nie sprzedaż garnków, to dodatkowa forma podziękowania lub wyróżnienia dla osób, które zdecydują się na wsparcie w określonym przez Ciebie czasie może przekonać tych, którzy dotychczas odkładali to wsparcie na później.

Mamy tu na myśli symboliczne podziękowania - w postaci spotkania online lub np. specjalnego wyróżnienia w ramach Twoich mediów społecznościowych (więcej inspiracji znajdziesz tu 👉 KLIK). Nie musi to być nic wielkiego - chodzi o to, by „obudzić” tych, którzy odwiedzili Twój profil już kilka razy a nie dołączyli jeszcze do grona Patronów 😊

💥 Próg „wejścia”

Jeśli Twój profil powstawał w czasach, gdy za bochenek chleba płaciło się 2,50 zł, to bardzo możliwe, że pierwszy próg - tzw. „próg wejścia” - jest nieadekwatny do dzisiejszych realiów. Dlatego wielu Twórców i Fundacji decyduje się na słuszny krok i ukrywa bądź „blokuje” najniższy próg (np. 5 czy 7 zł). Dziś dla 99% Twoich odbiorców najniższy próg w wysokości 10 zł nie będzie stanowił bariery, a Ty odczujesz różnicę!

Dlatego zachęcamy Cię do przejrzenia swoich progów pod tym kątem - a o tym jak edytować progi znajdziesz informację tu 👉 KLIK

Jeśli natomiast widzisz, że na Twoim profilu był/jest duży ruch (przypominamy, że możesz to sprawdzić w zakładce „Analityka”), a mimo to niewiele osób dołącza do grona Patronów, to bardzo możliwe, że pierwszy próg jest zbyt wysoki.

Jeżeli w przypadku Twojego profilu podstawowe wsparcie to np. 20 zł miesięcznie, to może okazać się, że to subskrypcja, którą Twoi odbiorcy muszą dłużej przemyśleć - a im więcej czasu Twój odbiorca potrzebuje na podjęcie decyzji, tym większa szansa, że zrezygnuje. M.in. dlatego sugerowany przez nas pierwszy próg wynosi 10 zł - to kwota, na którą większość z nas może sobie pozwolić w ramach dodatkowego wydatku.

Jeśli czujesz, że to może być Twój przypadek - po prostu dodaj nowy, niższy próg i koniecznie poinformuj o tym swoją społeczność!

 

Zobacz również

Patronite MCN - wsparcie dla twórców YouTube w monetyzacji i ochronie treści
Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojego kanału YouTube?
Wspieranie na YouTube, czy na Patronite - co wybrać?

Komentarze (1)

Trwa ładowanie...