Posty - Autorze, ułatw sobie życie!

autor: Patronite
1 rok temu

Post dobry na wszystko!


Posty – to doskonałe narzędzie, które ułatwia komunikację ze społecznością patronów! Możesz za ich pomocą dostarczać nagrody, informować o nowościach i zmianach, wreszcie – pytać Patronów o opinie.  Sprawdź, jak korzystać z systemu postów, który właśnie został odświeżony i odmalowany!


Zanim zagłębimy się w szczegóły – pochylmy się nad ogólną ideą. Musisz pamiętać, że regularne posty pomogą Ci podtrzymać kontakt z Twoją społecznością. Przypominaj co jakiś czas Patronom, że ich wpłaty pomagają Ci lepiej realizować Twoją pasję! Warto opisać realne zmiany, pokazać je na zdjęciach czy video, ale przede wszystkim – podziękować. Może to oczywiste, ale o sprawach najprostszych najłatwiej się zapomina.


Jeśli w progach obiecałeś/aś dostarczanie nagród np. w postaci ilustracji, dedykowanych dla Patronów – nie musisz rozsyłać ich mailem, tworząc w pocie czoła bazę patronów określonego progu. Wystarczy stworzyć post, określić kto może mieć do niego dostęp (tutaj kryterium będą progi, wykupywane przez Patronów) i opublikować go. To proste!


Przejdźmy do konkretów.  Jeśli chcesz stworzyć posta, musisz zalogować się do swojego Profilu Autora. Następnie, na pasku nawigacyjnym wybierz zakładkę „Posty”. Kliknij przycisk +Dodaj nowy post, aby usunąć konto…wróć, oczywiście dodać nowy post!  


Przed Twoimi oczami roztoczy się ten oto błogi widok:

 

 

Nowy post – bez tajemnic


Przejdziemy teraz przez proces tworzenia nowego posta, dzieląc go na trzy główne kroki. Ważna sprawa – przy każdym polu znajdują się małe znaki zapytania – to wskazówki, które pomogą Ci prawidłowo używać danych poleceń. Jeśli zgubisz się przy którymś polu, warto zajrzeć pod znak zapytania!


Zajmijmy się pierwszą sekcją:

 

  1. Tutaj możesz dodać tytuł posta – warto wysilić kreatywność i napisać coś ciekawego! („Nagroda za próg 10 zł” wieje nudą na kilometry…
     
  2. Kolejne pole to Okładka posta – to miejsce, gdzie możesz wstawić zdjęcie, które wyświetli się przy poście. Uwaga – to zdjęcie jest publiczne, lepiej więc nie umieszczać tam nagrody dla patronów!
     
  3. Aktywny od: zdecyduj, od kiedy post ma być widoczny. Jeśli nie uzupełnisz tego pola, natychmiast po publikacji pojawi się on na Twoim koncie. Jeśli chciałbyś przesunąć publikację np. do kolejnego tygodnia, możesz zrobić to, wybierając konkretną datę i godzinę.
     
  4. Aktywny do: tutaj potrzebna jest kolejna decyzja – czy post ma wisieć na Twoim koncie po wsze czasy, czy któregoś dnia zniknie jak sen złoty?
     
  5. Zajawka  - czyli headline, nagłówek Twojego posta, który będzie widoczny pod zdjęciem, razem tworząc „kafelek”, który patroni zobaczą na swoich profilach. Tutaj warto uchylić rąbka tajemnicy, opisując, co zawiera post
     
  6. Druga sekcja to właściwa treść posta – możesz tutaj wstawiać zdjęcia, filmy, długie listy do Patronów… Możliwości edycji są tu dokładnie takie same, jak w polu „Wizytówka” (które na pewno przyszło Ci wypełniać podczas zakładania konta)
     

Przechodzimy do ostatniej sekcji, podzielonej na dwie części. W pierwszej możesz zdecydować, kto zobaczy w swoim profilu, że pojawił się nowy post. W drugiej sekcji, zatytułowanej „wysyłka mailowa”, możesz określić, kto otrzyma powiadomienia o nowym poście.
 

 


Komu pokazać post?


Pierwsza opcja jest oczywista – jeśli wybierzesz polecenie „wszyscy”, post będzie publicznie dostępny.


Zanim przejdziemy do kolejnego opcji, warto wyjaśnić jedną sprawę – przy profilu każdego Autora znajduje się przycisk „Obserwuj profil”. Jeśli ktoś nie jest Twoim patronem, ale obserwuje Twoje poczynania – może zobaczyć „kafelki” Twoich postów, nie będzie miał jednak dostępu do ich treści. W gronie obserwujących zawierają się naturalnie Patroni! Jeśli więc dany post ma być widoczny dla wszystkich – zaznacz opcję „wszyscy obserwujący”.  


Jeśli natomiast z różnych powodów chcesz, żeby post widzieli tylko Patroni – zaznacz opcję „wszyscy patroni”. Jednak warto pamiętać, że z grona obserwujących często rekrutują się nowi patroni…


Ostatnia opcja – „Tylko Patroni, wspierający określoną kwotą” jest szalenie ważna w kontekście przekazywania nagród lub zapytań do Patronów, subskrybujących określony próg. Wybierz, które progi wsparcia będą gwarantowały dostęp do posta – ale UWAGA! Jeśli dodajesz post dla patronów, wspierających Cię kwotą co najmniej 50 zł (więc chcesz, by widzieli go również Patroni z wyższych progów) musisz dodać wszystkie wyższe kwoty – a więc w naszym przypadku 50, 100, 200, 500 i 1000 zł. Chyba, że nagrody w Twoich progach ułożone są w taki sposób, że wyższe progi nie zawierają nagród z progów niższych (a tak domyślnie dzieje się na patronie) – wówczas musisz wybrać jedną, konkretną kwotę.


Kolejne pole – jeśli post zawiera treści niedozwolone dla osób poniżej 18 roku życia (nagość, przemoc, wulgaryzmy), zaznacz pole D! Wymaga tego nie tylko nasz regulamin, ale i przepisy prawa…


Wysyłka mailowa


Druga część tej sekcji dotyczy mailowych powiadomień, które otrzymają Patroni. Wybranie opcji „nie wysyłaj powiadomień email” spowoduje, że Patroni nie otrzymają wiadomości z informacją o nowym poście – ciągle jednak będą go widzieć na swoich profilach. Kolejna opcja – maile otrzymywać będą patroni, którzy Cię obserwują (pamiętaj, że patroni mogą wyłączyć otrzymywanie powiadomień o nowych postach!). Warto jednak pamiętać, że wybierając tę opcję, wyślesz mailowe powiadomienie do Patronów ze WSZYSTKICH progów!


Jeśli chcesz trafić do konkretnej grupy Patronów, możesz skorzystać z ostatniej opcji. Niektórych może irytować, że subskrybują próg 10 zł, a i tak otrzymują powiadomienia o postach dla progów o wyższej wartości – dlatego lepiej „personalizować” wysyłane powiadomienia. Ma tu zastosowanie ta sama zasada, co w poprzedniej części: jeśli mail ma trafić do patronów z danego progu i progów wyższych, musisz zaznaczyć wszystkie konkretne progi.


Zostały nam ostatnie przyciski – Zapisz pozwala Ci zachować szkic postu, który masz zamiar uzupełnić bądź opublikować później. Natomiast „Opublikuj” pozwala wysłać post w świat (od razu lub z opóźnieniem, jeśli zdecydowałeś się zaplanować jego publikację).

 

Przypięty post

 

W opcjach posta znajdziesz pozycję "Czy przypiąć post?" - to funkcja znana choćby z grup na Facebooku; jeśli dany post ma być wyróżniony i "przypięty",  zawsze wyświetlając się w pierwszej kolejności, należy wybrać tę właśnie opcję.

 

Darmowy!
Trwa ładowanie...

Wyszukiwarka

Wybierz