Kodowanie dla: osieroconych, uchodźców i patronów
Progi wsparcia
Wesprze to nasze działania na rzecz wychowanków Domu Dziecka i dzieci uchodźców. Pomoże też studentom(kom) Koła rozwijających się dzięki uczeniu informatyki i innych przedmiotów ścisłych.
Prosimy o deklarację czy wymienić nazwę lub nazwisko na naszej stronie: blog.naukowa.it.
This will support our activities for the children of the Orphanage and refugee children. It will also help developing Club students by teaching computer science and other science subjects.
Please declare or mention the name on our website: blog.naukowa.it.
Patronom tego progu 1-go każdego miesiąca wyślemy jedno zadanie, które nie będzie wymagało programowania, a jedynie rozwiązanie w głowie i na kartce, jak większości zadań matematyki rekreacyjnej.
Tym niemniej takie właśnie zadania są często zpotykane na rozmowach kwalifikacyjnych dla branży IT, czyli informatyków.
Patrons of this threshold on the 1st of every month we will send one task that will not require programming, but only a head-to-head and a piece of paper, like most recreational maths tasks.
Nevertheless, such tasks are often encountered during job interviews for the IT industry, i.e. IT specialists.
Patronom tego progu 1-go każdego miesiąca wyślę jedno takie zadanie z grupy wymagającej zaprogramowania.
Pozwoli to przygotowywać się do wielu zawodów programistycznych dla szkół i dla studentów np.:
- Olimpiady informatycznej;
- Zawodów w programowaniu zespołowym;
- Programistycznych zadań KOALA.
Patrons of this threshold on the 1st of each month I will send one such task from the group that requires programming.
This will allow you to prepare for many programming professions for schools and students, e.g .:
- IT Olympiad;
- Team programming competitions;
- KOALA programming tasks.
Ponadto 20-go każdego miesiaca doślę przejrzyste i szczegółowe rozwiązanie zadania, które wysłałem 1-go tego samego miesiąca.
In addition, on the 20th of each month I will send a clear and detailed solution to the task, which I sent on the 1st of the same month.
Ponadto 20-go każdego miesiaca doślę przejrzyste i szczegółowe rozwiązanie zadania, które wysłałem 1-go tego samego miesiąca. A więc kod programu w języku Python i szczegółowe objaśnienie jak samemu dojść do tego rozwiązania i jak ono działa.
In addition, on the 20th of each month I will send a clear and detailed solution to the task, which I sent on the 1st of the same month. So the Python program code and a detailed explanation of how to get there yourself and how it works.
W kolejnych miesiącach można zgłaszać dodatkowe osoby, ale nie częściej niż co dwa miesiące.
Możesz swoje życzenie sformułować w dowolny sposób np. podając gatunek literacki: historyczne, romans, fantastyka, psychologiczne itp.
lub podając szkic fabuły np. przygody własnej lub znajomych.
W ciągu miesiąca prześlę ci opowiadanie zgodne z sugestiami, chociaż nie gwarantuję, że cię zadowoli. Zawsze możesz w następnym miesiącu zasugerować zmiany, które postaram się jako kolejne zadanie wprowadzić.
Ale możesz też zacząć zabawę od początku z jakimś zupełnie nowym pomysłem.
Kup wsparcie na prezent!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Kodowanie dla: osieroconych, uchodźców i patronów w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyKocham programować,
co wyraziłem w tekście tej piosenki promującej Instytut Informatyki PP: https://naukowa.it/ najlepszy według wielu kryteriów: https://blog.naukowa.it/dlaczego-naukowa-it/ Natomiast w artykule Dr inż. Andrzej Urbański 'Jak programują naukowi informatycy?' (wyborcza.pl) piszę jak naukowcy rozwiązują problemy do zaprogramowania.
Politechnika Poznańska, a Dom Dziecka
U progu emerytury wykładam jeszcze na Politechnice Poznańskiej, głównie programowanie.
W 2016 założyłem Studenckie Koło Upowszechnia Programowania, które przez kilka lat prowadziło w dwóch poznańskich Domach Dziecka zajęcia z budowy i programowania robotów LEGO Mindstorms i mBot. Te urządzenia sfinansowaliśmy z crowdfundingu https://polakpotrafi.pl/projekt/zbudowac-robota.
Jednak od tego czasu Koło trochę obumarło i nie było chętnych na objęcie funkcji przewodniczących Koła. Kiedy jednak pisemko dla góra 14-latków(ek) "Programista Junior" poprosiło mnie o artykuł i jednocześnie udało mi się załatwić finansowanie dla szkolnego konkursu KOALA, który jednak zrezygnował z programowania, natchnęło mnie to myślą, żeby reaktywować działalność Koła.
Koło ma już swój zarząd i zapraszamy do niego wszystkich studentów umiejących programować lub rozwiązywać zadania matematyki dyskretnej: https://kolo-programowania.put.poznan.pl/
Dlaczego uczyć w Domach Dziecka?
Tak szczerze, dla nich to żadna atrakcja, bo pracując w przemyśle, nawet jako studenci, zarobią więcej niż nauczyciel.
Jednak można ich próbować wciągać ze względu na inne walory takiej pracy. Może kiedyś wezmą chociaż godzinę tygodniowo w szkole np. podstawówce swoich dzieci by zrelaksować sie po ciężkiej orce w korporacji. Bardzo ładnie o walorach pracy nauczycielskiej powiedział w wywiadzie telewizyjnym pan Aleksander z zarządu Koła: https://kolo-programowania.put.poznan.pl/press.php
A szkołom są potrzebni, bo od 4 klasy wprowadza się programowanie, którego tradycyjni nauczyciele nie znają i ich uczniowie nie mają szans na start w Olimpiadzie Informatycznej czy Zawodach w programowaniu zespołowym.
A programiści to dzisiejsza awangarda postępu technologicznego i cywilizacyjnego.
W gronie najbogatszych ludzi na świecie znajduje się kilku programistów jak chociażby: Bill Gates z Microsoft i Elon Musk z Tesli i SpaceX.
Gra z korzyścią dla wszystkich
W ten sposób korzyści z tej działaności koła trafiałyby nie tylko do wychowanków Domów Dziecka, ale też całego społeczeństwa. Zyskiwałoby ono młodych zainteresowanych chociaż godzinami w szkole nauczycieli programowania, które obecnie jest już wprowadzane w czwartej klasie szkół podstawowych.
Zyskiwaliby też patroni, którzy mogliby zaabonować nasze zadania, nasze rozwiązania tych zadań, a nawet indywidualną ocenę rozwiązań nadsyłanych przez patronów. I to w dwóch grupach: matematyki rekreacyjnej i problemów programistyczno/algorytmicznych.
Wyzwanie obecnej chwili
Za sugestią naszego prodziekana prof. Roberta Wrembla chciałbym zająć się też naszymi gośćmi, czyli Ukraińcami.
Niewątpliwie warto uczyć programowania nie tylko uchodźcze dzieci, ale i dorosłych. Rynek programistów nie tylko w Polsce jest niezwykle chłonny i przyjmie właściwie każdą liczbę nowych pracowników. A nawet jak po kursie ludzie ci znajdą inne zajęcie to programowanie jest ogólnorozwojowe, bo pomaga przewidywać konsekwencje swoich działań i planów.
Jako nauczyciele tych świeżych uchodźców najlepiej kwalifikowaliby się nasi studenci z Ukrainy, bo najlepiej wszystko wytłumaczą swoim rodakom. Dlatego też spróbujemy ich odszukać na poznańskich Uczelniach i indywidualnie zaprosić do pracy w naszym Kole.
Jak pomóc naszemu Kołu?
Studentów informatyki nie tylko na Politechnice Poznańskiej i również innych kierunków z umiejętnościami programowania, a zwłaszcza rodowitych Ukraińców i władających językiem ukraińskim lub rosyjskim zapraszamy do zapisywania się do Koła: https://blog.naukowa.it/kolo-programowania/
Inną formą, równie cennej pomocy, jest wsparcie nas datkami. Najprościej wybrać jeden z z licznych progów, które mogą też patronowi pomóc w przysposobieniu do programowania lub po prostu rozerwać zadaniami matematyki rekreacyjnej.
Firmom proponujemy najkorzystniejszą dla nich darowiznę celową za pośrednictwem naszej Fundacji na rzecz Politechniki Poznańskiej, która zaproponuje stosowną umowę. Kontakt najlepiej przez autora tej strony.
Więcej o mnie
O mnie jako autorze bloga: https://blog.naukowa.it/kilka-zdan-o-autorze/
Niektóre moje opowiadania: http://andrzeju.pl/opowiadania.php
Piosenki z moimi tekstami: http://andrzeju.pl/piosenki.php
Moich różnych 150 tekstów: https://justpaste.it/u/apu
Moje lektury: https://lubimyczytac.pl/profil/283963/J%C4%99drek
Moje recenzje książek popularno-naukowych: http://www.madreksiazki.uj.edu.pl/author/alan-bit/
Oбожнюю програмування,
Свою любов зобразив у пісні , яка підтримує діяльність Інституту Інформатики на Політехніці Познаньській: https://naukowa.it/ найкраща за багатьма критеріями: https://blog.naukowa.it/dlaczego-naukowa-it/ Dr inż. Andrzej Urbański 'Jak programują naukowi informatycy?' (wyborcza.pl)
Я пишу, як вчені вирішують задачі для програмування.
Познанський технологічний університет і дитячий будинок
На порозі пенсії я викладаю в Познаньському технічному університеті переважно програмування.
У 2016 роц і я заснував коло просування програмування, яке протягом кількох років проводило заняття з конструювання та програмування роботів LEGO Mindstorms та mBot у двох дитячих будинках Познані. Ми профінансували ці пристрої за рахунок краудфандингу https://polakpotrafi.pl/projekt/zbudowac-robota.
Проте з тих пір Гурток трохи затих і охочих зайняти посаду голів Гуртка не знайшлося. Проте, коли журнал для дітей до 14 років «Programmer Junior» попросив мене надати статтю і водночас мені вдалося організувати фінансування шкільного конкурсу KOALA, який, однак, відмовився від програмування, це надихнуло мене на подумати про реактивацію Товариства.
У клубі вже є своя рада, і ми запрошуємо всіх студентів, які вміють програмувати чи розв’язувати дискретні математичні задачі: https://blog.naukowa.it/kolo-programowania/
Для чого викладати в дитячих будинках?
Чесно кажучи, це їх не приваблює, тому що, працюючи в промисловості, навіть студентами, вони отримають більше, ніж викладач, але можна спробувати залучити їх через інші переваги такої роботи.
Можливо, колись вони знайдуть хоча б годину на тиждень у школі, наприклад у початковій школі своїх дітей, щоб відпочити після важкої праці в корпорації. Пан Олександр із правління Гуртка дуже гарно сказав про переваги викладацької роботи: https://kolo-programowania.put.poznan.pl/press.php
А школам вони потрібні, бо з 4-го курсу запроваджується програмування, якого традиційні вчителі не знають і їхні учні не мають шансів брати участь в ІТ-олімпіаді чи командних змаганнях з програмування.
У гроні найбагатших людей світу є кілька програмістів, як наприклад : Білл Гейтс з Microsoft та Ілон Маск з Tesla і SpaceX.
Гра з користю для всіх
Таким чином, користь від діяльності клубу отримають не лише діти з дитячих будинків, а й усе суспільство. Це зацікавило б молодих вчителів хоча б шкільними годинами з програмування, яке зараз запроваджують у четвертому класі початкової школи.
Були б також замовники, які могли б підписатися на наші завдання, наші рішення цих завдань і навіть індивідуальну оцінку рішень, надісланих покровителями. І це у двох групах: рекреаційна математика та програмування/алгоритмічні задачі.
Виклик теперішнього моменту
За пропозицією нашого продекана професора Роберта Рембеля, я також хотів би подбати про наших гостей, тобто українців.
Безсумнівно, вчити програмуванню варто не тільки дітей-біженців, а й дорослих. Ринок програмістів, не тільки в Польщі, надзвичайно поглинаючий і прийме практично будь-яку кількість нових співробітників. І навіть коли ці люди після курсу знаходять іншу роботу, програмування – це загальний розвиток, адже воно допомагає передбачити наслідки їхніх дій та планів.
Наші студенти з України були б найкращими кваліфікованими викладачами для цих свіжих біженців, бо вони найкраще все пояснили б своїм співвітчизникам. Тому ми спробуємо їх знайти в університетах Познані та окремо запросити до роботи в нашому Гуртку.
Як допомогти нашому гуртку?
До Клубу запрошуються студенти інформатики не лише Познанського технологічного університету, а також інших факультетів, які володіють навичками програмування, особливо українці, які володіють українською чи російською мовою: https://blog.naukowa.it/kolo-programowania/
Іншою формою не менш цінної допомоги є підтримка нас пожертвами. Найпростіше вибрати один із численних цілів пожертвування, який також може допомогти покровителю у підготовці до програмування або просто відволіктися на розважальні завдання з математики.
Ми пропонуємо компаніям найвигіднішу цільову пожертву через нашого Познанського технологічного університету, який запропонує відповідну угоду.
Більше про мене
Про мене як автора блогу: https://blog.naukowa.it/kilka-zdan-o-autorze/
Деякі мої оповідання: http://andrzeju.pl/opowiadania.php
Пісні з моїми текстами: http://andrzeju.pl/piosenki.php
150 мщїх різних творів: https://justpaste.it/u/apu
Мої уроки: https://lubimyczytac.pl/profil/283963/J%C4%99drek
Мої рецензії на науково-популярну книги:: http://www.madreksiazki.uj.edu.pl/author/alan-bit/
Перекладач: Регіна Пашкевич, перекладач кола Tłumacz: Regina Pashkevych, tłumacz Kola
I love programming
which I expressed in the text of this song promoting the Institute of Informatics of the PUT:
https://naukowa.it/ the best according to many criteria: https://blog.naukowa.it/dlaczego-naukowa-it/ In Dr inż. Andrzej Urbański 'Jak programują naukowi informatycy?' (wyborcza.pl) I write how scientists solve problems to program.
Poznań University of Technology and an orphanage
On the threshold of retirement, I teach at the Poznań University of Technology, mainly programming.
In 2016, I founded the Student Programming Promotion Club, which for several years conducted classes on the construction and programming of LEGO Mindstorms and mBot robots in two orphanages in Poznań. We financed these devices from crowdfunding https://polakpotrafi.pl/projekt/zbudowac-robota.
However, since then the Circle has died down a bit and there were no people willing to take the position of chairmen of the Circle. However, when the magazine for up to 14-year-olds "Programmer Junior" asked me for an article and at the same time I managed to arrange funding for the KOALA school competition, which, however, gave up programming, it inspired me to think about reactivating the Society.
The club already has its board and we invite all students who know how to program or solve discrete mathematics problems: https://blog.naukowa.it/kolo-programowania/
Why teach in orphanages?
Honestly, it is no attraction for them, because working in industry, even as students, they will earn more than a teacher.
However, you can try to involve them because of the other advantages of such work. Maybe someday they will take at least an hour a week at school, for example in their children's primary school, to relax after hard plowing in a corporation. Mr. Aleksander from the board of the Circle said very nicely about the advantages of teaching work: https://kolo-programowania.put.poznan.pl/press.php
And schools need them, because from the 4th grade, programming is introduced, which traditional teachers do not know and their students have no chance to start in the Olympics in Informatics or in Team Programming Competitions.
And programmers are today's avant-garde of technological and civilization progress.
Among the richest people in the world there are several programmers, such as: Bill Gates from Microsoft and Elon Musk from Tesla and SpaceX.
A game that benefits everyone
In this way, the benefits from this activity of the club would go not only to children from orphanages, but also to the entire society. It would gain young teachers interested in at least school hours in programming, which is now being introduced in the fourth grade of primary schools.
There would also be patrons who could subscribe to our tasks, our solutions to these tasks, and even individual evaluation of solutions sent by patrons. And that's in two groups: recreational mathematics and programming / algorithmic problems.
The challenge of the present moment
At the suggestion of our vice-dean prof. Robert Wrembel, I would also like to take care of our guests, i.e. the Ukrainians.
Undoubtedly, it is worth teaching programming not only to refugee children, but also to adults. The market of programmers, not only in Poland, is extremely absorbent and will accept virtually any number of new employees. And even when these people find another job after the course, programming is general development, because it helps to anticipate the consequences of their actions and plans.
Our students from Ukraine would be the best qualified teachers for these fresh refugees, because they would best explain everything to their compatriots. Therefore, we will try to find them at Poznań Universities and individually invite them to work in our Circle.
How to help our Circle?
Students of computer science not only at the Poznań University of Technology and also other faculties with programming skills, especially native Ukrainians and who speak Ukrainian or Russian, are invited to join the Club: https://blog.naukowa.it/kolo-programowania/
Another form of equally valuable help is supporting us with donations. The easiest way is to choose one of the numerous thresholds, which can also help the patron to prepare for programming or simply be distracted by recreational maths tasks.
We offer companies the most advantageous targeted donation through our Poznań University of Technology, which will propose an appropriate contract.
More about me
About me as the author of the blog: https://blog.naukowa.it/kilka-zdan-o-autorze/
Some of my stories: http://andrzeju.pl/opowiadania.php
Songs with my lyrics: http://andrzeju.pl/piosenki.php
My 150 different texts: https://justpaste.it/u/apu
My reading: https://lubimyczytac.pl/profil/283963/J%C4%99drek
My reviews of popular science books: http://www.madreksiazki.uj.edu.pl/author/alan-bit/
Cele
- 100 zł miesięcznie
- 7 zł brakuje
- 200 zł miesięcznie
- 107 zł brakuje
- 600 zł miesięcznie
- 507 zł brakuje
- 725 zł miesięcznie
- 632 zł brakuje
- 2 000 zł miesięcznie
- 1 907 zł brakuje
- 3 075 zł miesięcznie
- 2 982 zł brakuje
Zwracam się więc do obecnych i przyszłych moich patronów z prośbą o pomoc.
- 5 000 zł miesięcznie
- 4 907 zł brakuje
Po raz pierwszy udostępnimy tę aplikację na "Nocy naukowców" 30 września 2022 dla ok. 75 chętnych do zabawy i oceny tej aplikacji, co pomoże ją ukończyć.
Niestety, nie ma środków na wykupienie od dyplomantów praw autorskich do tego oprogramowania.
- 9 000 zł miesięcznie
- 8 907 zł brakuje
Змагання з рекреаційної алгоритміки та програмування
Competiton in recreational algorithmics and programming
Zawody w rekreacyjnej algorytmice i programowaniu www.rekreacyjna.it
Перший конкурс з багатомовного програмування для дітей від 13 до 16 років.
The first multilingual programming competition for teens age 13-16.
Pierwsze wielojęzyczne zawody programistyczne dla nastolatków od 13 do 16 r.ż. www.kolo-programowania.put.poznan.pl lub www.blog.naukowa.it/kolo-programowania
- 20 000 zł miesięcznie
- 19 907 zł brakuje
Ważne, żeby następowała integracja i by rozmawiali po polsku. Nie mniej ważne, żeby w zabawie zdobywali wiedzę i umiejętności ważne w społeczeństwie opartym na wiedzy:
a. Teraz programowanie startuje od 4 klasy podstawówki;
b. Może zacząć od łatwiejszych zadań matematyki rekreacyjnej np. takich jak większość: KOALA htps://koala.poznan.pl/poprzedniezadania.php
c. Programowanie i składanie robotów. Mamy LEGO MINDSTORMS(graficzny język programowania twórcy Scratcha) i mBOT(robotyczne rozszerzenie Scratch)
d. Programowanie w Pythonie(myślę, że to idealne połączenie przystępności i użyteczności, bo ten język został użyty w wielu poważnych aplikacjach np. Certbot pod Linuxa do certyfikatów https lub sztuczna inteligencja).
Pewnie nie uda się w tak krótkim czasie osiągnąć tego na Patronite, ale bardzo liczymy na darowizny celowe przez zaprzyjaźnioną fundację od firm informatycznych.
Dołącz do grona Patronów!
Wesprzyj działalność Autora Kodowanie dla: osieroconych, uchodźców i patronów już teraz!
Najnowsi Patroni
Ryzyko
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.