Skinder Garage

W Patronite od 11.09.2019

Miejsce w rankingu Autorów

miesięczne wsparcie: 562

liczba Patronów: 680

10 patronów
360 zł miesięcznie
3 930 zł łącznie
Psuja - samouk, który wiecznie grzebie, nagrywa to i wrzuca do internetu. Z doskoku również pseudovloger, twórca wideo na YouTube, a całkiem prywatnie to mąż i pakowacz przesyłek :) Dodatkowo motocyklista, który nawet jak ma na czym to i tak nie ma czasu na jeżdżenie...

O Autorze

Michał Skinder - twórca, vloger, absolwent Technikum Pojazdów Samochodowych w Toruniu, mąż, motocyklista, właściciel zbyt dużej ilości starych jednośladów, przy których wiecznie jest coś do zrobienia. Albo poprawienia... Nawet kiedy są sprawne :) Chciałbym dalej iść w tym kierunku, poszerzać swoją wiedzę i możliwości. Co będzie dalej? Zobaczymy :)

Sezon 2017 - moja Madzia przekonuje się do motocykli i sama  chcę zacząć stawiać pierwsze kroki :) Krótko po zakupie Kosa z 83 roku, gdzieś u Błażejków, wtedy jeszcze moja dziewczyna, dziś - żona :)

Ale chwila... Co ja tutaj robię ?

W dużym skrócie - prowadzę kanał na platformie YouTube - zajmuje się renowacjami, remontami, naprawami, modyfikacjami i właściwie wszystkim innym co związane z jednośladami krajowej produkcji, i nie tylko. Spora część moich filmów może posłużyć jako swoiste DIY / Tutoriale lub po polskiemu... Jako "pomoc naukowa" dla osób, które chcą zacząć przygodę / pracują nad swoim motocyklem / natrafiły na jakiś problem.

Nagrywanie takich filmów jest dość czasochłonne, wymaga pewnego zaplecza, miejsca pracy, chęci no i... Wiedzy! No dobra bo piszesz, gadasz, ale co to ma do Patrona... Dzięki wsparciu z waszej strony mógłbym "odświeżyć" i nieco "uatrakcyjnić" swoje miejsce pracy, gdzie nagrywam swoje vlogi. Zależnie od uzyskanego wsparcia można by również pokusić się o doposażenie w postaci jakiś narzędzi specjalnych abym mógł "poszerzyć" swoją wiedzę i tym samym swoje możliwości i przekazać aktualnym i przyszłym widzom coś więcej.

O ile się nie mylę, w tym miejscu powinny być jakieś ustalone konkretne cele - nic nie da się ustalić z góry. Swoją twórczość staram się dostosowywać do uwag i wskazówek widowni, dlatego cele i decyzje jakie podejmę będą w pewnym stopniu uzależnione od ewentualnych patronów.

Tak więc - swoim wsparciem pomagasz kreować kanał, twórczość, którą będziesz ( i nie tylko TY :) ) miał okazję obserwować i śledzić!

Jak i kiedy się to wszystko zaczęło?


Zaczynając tak od początku, w takim już trochę małym skrócie, żeby nie wyszła z tego epopeja, zamiast której mógłbym nagrać 7 (nie nudnych) odcinków i wrzucić na kanale :)

Motoryzacja zawsze jakimś stopniu towarzyszyła mi od dziecka, w rodzinie były sporo małych fiatów, polonez caro, a wcześniej przewijały się również jakieś motocykle. Mnie osobiście w wieku 6-7 lat kopnął zaszczyt, i w ramach podarunku stałem się właścicielem motorynki Romet w kolorze czerwony metalik (tak, to ta wzmocniona) i jest w moich rękach po dziś dzień.

Od początkowej niechęci, bo zawsze marzyły mi się stare fiaty, stopniowo łapałem bakcyla, uczyłem się jeździć, z czasem coś trochę grzebać. W rączki wpadły mi jeszcze dwie motorynki i tak jeszcze minęło kilka lat na śmiganiu po polach. Wtedy nadchodzi rok 2007, konkretniej Marzec - na urodziny nabywam za kwotę 230zł moją pierwszą WSK 125 (prawdziwa ruina) i właściwie wtedy następuje efekt przysłowiowej kuli śnieżnej - na przestrzeni następnych lat do mojej "kolekcji" wpadają kolejne motocykle, a ostatnimi czasy również... Motorowery :)


Oficjalne źródła mówią o kilku sprzętach, i tak właściwie jest - konkretniej:

WSK M21W2 175 - 1980r
WSK M06B3 125 "Kos" - 1983r
WSK M06B3 125 "Gil" - 1974r

Romet Pony 301 - 1989r
Romet Chart typ 210 - 1989r

Nieoficjalnie - jeszcze "kilka" sztuk więcej :)

Lipiec 2019r - Moja WSK 175, WSK Kos mojej żony oraz Romet Chart, nad którym pracuję w tej chwili.

 

Od początku ciągnęło mnie również do "relacjonowania" prac i postępów przy tym co aktualnie grzebie - początkowo na różnych forach, w różnych formach, krótszych, dłuższych. Z czasem założyłem stronę WSK Turbo na znanych i kochanych przez wszystkich "Fejsbukach", był to koniec 2011r lub początek 2012r. Z czasem do redagowania dołączyli koledzy z forum Wueski - Błażej i Szczepan, w chwili obecnej są to osoby kojarzone z marką Turbo Zabytki - zajmującej się produkcją niezawodnych układów zapłonowych CDI do starych motocykli.

Sierpień 2015r - Ekipa chyba po raz pierwszy w prawie pełnym składzie :)


 

I tak to już zostało po dziś dzień, z "Błażejkiem i Szczepankiem" znamy się osobiście i właściwie regularnie umawiamy się na jakieś śmiganie lub spotykamy się na motobazarach. Korzystając z okazji powstało również kilka filmów, ot taka współpraca, której efekty są takie:

 

 

I jeszcze mnóstwo innych twórczości, które możecie znaleźć na moim kanale :) Ale ... Zmierzając do sedna... Po długich przemyśleniach i kilku próbach, przemogłem się i spróbowałem swoich sił jako vloger. Taka forma relacji od lat chodziła za mną po głowie, ale "strach" przed ewentualną porażką lub niechęcią ze strony widzów była na tyle silna, że odważyłem się dopiero w Lutym 2018r. Tak... Jakoś to sobie tuptało powoli. Po około 2 miesiącach kanał osiągnął zawrotną  liczbę 1000 subskrybentów... Tak, tysiąc osób w około dwa miesiące... W czerwcu 2018r czyli ok 4 miesiące od rozpoczęcia wskoczył pierwszy milion wyświetleń! Na dzień dzisiejszy (09.09.2019) statystyki kanału mają się tak:

Tak... Może to nie jest rekord świata, zarówno pod względem wyświetleń czy pod kątem liczby subskrypcji. Ale na chwilę obecną nie znam innego kanału, którego tematyka to stricte klasyczne motocykle - WSKi, Romety a od niedawna również legendarne motocykle crossowe z Czeskich Strakonic, i właściwie wszystko co z nimi związane. Remonty, naprawy, czynności eksploatacyjne, przeróbki, testy...  Myślę, że prawie każdy znajdzie coś dla siebie - długo by rozpisywać co udało mi się zrobić, lub co udało mi się zepsuć :) Wybiórczo zatem zaprezentuję to czym się zajmowałem:

I inne... Myślę, że z czasem pojawi się więcej tego typu materiałów. Kwestia chęci, wolnego czasu, pogody, znaków na niebie, pozwolenia żony :)

"Ale weś wogle po co to to jes prościzna i ja takich silnikow składam za kasióre tygodniowo 70 sztók. Gupio mondry jestes i kombinujesz, podkladek sie nie daje. Inrzynier w fabryce wjedział chyba lepiej nisz ty. Myślisz ze sie znasz a nic sie nie znasz."

No właśnie, czy ja uważam się za jakiegoś mistrza świata w składaniu Wuesek czy coś ? NIE! Na każdego kozaka znajdzie się grzybiarz, ja swoją wiedzę staram się poszerzać jak tylko mogę. Każdego dnia budzę się z innymi pomysłami i planami, kombinacjami. To co w takim razie jest w tym takie trudne i wymagające... Otóż... Podstawy. Podstawy budowy maszyn, mechaniki, znajomość działania prostych mechanizmów oraz logiczne myślenie. Nie studiowałem, nie uważam się za Einsteina - ale na pewne rzeczy trzeba zwracać uwagę i o tym zawsze staram się mówić. Wyznaję również zasadę, że jeżeli nie mam o czymś pojęcia - nie wypowiadam się. Czasem lepiej jest nie mówić nic, niż wprowadzać w błąd albo opowiadać bajki wyssane z ... No właśnie :)


Celem kanału od początku jest szerzenie wiedzy, którą warto powielać! Głupotom mówimy zdecydowanie STOP!

Jak wiadomo każdy medal ma dwie strony, to co wyżej to tylko wyszczerbiona krawędź :) Druga strona ma się nieco inaczej, można to dostrzec chociażby po liczbie osób, która wyhaczyła nas w tłumach na Łódzkim Motoweteranie :) Zapewniam, że tych osób było znaaaacznie więcej niż samych komentarzy :)

Ta sama strona medalu,  to chyba cieszy najbardziej - takich komentarzy / wiadomości na forach / socialach itd - jest naprawdę sporo :) Wrzucam wygrzebane pierwsze z wierzchu :)

Pamiętajcie, że motywacja to podstawa, to jest coś takiego, co płynie w obu kierunkach jednocześnie. Wasze pozytywne komentarze czy wiadomości to dowód na to, że to co robimy jest słuszne i obrany przez nas kierunek jest słuszny! Cel jest jeden... Sukces już jest osiągnięty :) Idźmy po jeszcze większy!

Dzięki! Z uszanowaniem,

Michał Skinder - Skinder Garage

Udostępnij

Pomóż, udostępniając profil!

Zostań Patronem
Najnowsi Patroni