Jestem trenerem kompetencji społecznych, wykładowcą akademickim, nauczycielem w szkołach alternatywnych, coachem. Koordynuję kilka projektów z obszaru rozwoju kompetencji przyszłości. Prowadzę centrum edukacyjne “Wspieram ucznia”. Promuję wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji (m.in. jako członek Rady Programowej Sieci Kompetencji Cyfrowych KOMET@). Prowadzę blog: Innowacyjna edukacja.
Jednak moim głównym obszarem działań jest edukacja. Odwołuję się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej. Wierzę, że podstawą dobrej edukacji są relacje oparte na wzajemnej akceptacji, sympatii i szacunku.
Marzy mi się, szkoła - samoucząca się społeczności, przypominająca żywy, ewoluującą, samozarządzający się organizm. Szkoła- wspólnota nauczycieli i uczniów, zawiązana, by umożliwić swoim członkom pełniejszy rozwój, zrozumienie samych siebie i otaczającego świata oraz zaspokojenie wyższych potrzeb: przynależności, doskonalenia się, wyrażenia siebie, wniesienia czegoś sensownego w życie innych ludzi.
Szkoła - pracowna, pomagająca młodym stać się twórcami własnej unikalnej podróży po świecie wiedzy i wartości.
Szkoła - miejsce spotkań, klastra, gdzie ludzie (w różnym wieku, z różnymi zasobami, pochodzący z różnych środowisk i kultur) stykają się ze sobą, by wzajemnie wspierać się w uczeniu, by razem zdobywać wiedzę, dyskutować, spierać się, wymieniać doświadczeniami, opiniami, wartościami, interpretacjami rzeczywistości. Gdzie uzyskują dzięki temu fundament pod samodzielne, twórcze działanie oraz budowanie przyjaznych relacji z innymi, opartych na zaufaniu, empatii, solidarności.
Myślę, że taka szkoła jest możliwa. Zapraszam do współpracy wszystkich, którzy też w nią wierzą.
Mój blog:
http://innowacyjnaedukacja.blogspot.com/
Kilka przykładowych tekstów z innych portali:
https://www.juniorowo.pl/kompetencje-przyszlosci-czego-powinny-nauczyc-sie-dzieci-zanim-dorosna/
https://www.juniorowo.pl/10-najwiekszych-trudnosci-w-pracy-nauczyciela-niskie-zarobki-sa-tylko-jedna-z-nich/
https://www.juniorowo.pl/najwazniejsze-zasady-dobrej-edukacji-znali-je-juz-starozytni/
https://www.juniorowo.pl/o-szacunku-dla-nauczycieli/
https://www.juniorowo.pl/empatia-i-emocje-klucz-do-efektywnego-uczenia-sie/
https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/4311-o-innowacjach-w-szkole
https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/3884-o-edukacje-bez-granic
https://edunews.pl/badania-i-debaty/przyszlosc-edukacji/3499-w-poszukiwaniu-nowego-modelu-szkoly
https://edunews.pl/badania-i-debaty/dyskusje/3486-pytanie-o-sens-matury
https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/3431-o-efekcie-pigmaliona
https://edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/3370-jeszcze-raz-o-relacjach-w-szkole
https://edunews.pl/system-edukacji/warto-przeczytac/3287-wychowanie-bez-kar
Filmy: