Avatar użytkownika

Kasia Gacek Duda i Królestwo Beskidu

0
patronów
0 
miesięcznie
70 
łącznie
0
patronów
0 zł 70 zł
miesięcznie łącznie

Progi wsparcia

Obrazek progu
5 zł miesięcznie
Dziękujemy za Twoje wsparcie
Obrazek progu
10 zł miesięcznie
Dziękuje za Twoje wsparcie :)
Obrazek progu
20 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!
Obrazek progu
30 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!
Obrazek progu
40 zł miesięcznie
Dziękujemy za Twoje wsparcie
Obrazek progu
50 zł miesięcznie
Dziękuję za Twoje wsparcie!
Obrazek progu
100 zł miesięcznie
Dziękuje za Twoje wsparcie

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Kasia Gacek Duda i Królestwo Beskidu w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

KASIA GACEK DUDA jest profesjonalną multiflecistką. W jej kolekcji fletowej znajduje się ponad 200 fletów etnicznych świata. Otrzymała tytuł doktora sztuki w zakresie flecistki etnicznej. Jej misją jest promowanie kultury fletowej w Polsce.

Katarzyna Gacek Duda

 

W 2023 roku otrzymała tytuł doktora sztuki w zakresie fletów etnicznych oraz autorskiej ornamentyki na flet poprzeczny standardowy w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Jest autorką bezprecedensowych ornamentów etnicznych na flet poprzeczny współczesny w oparciu o szatę dźwiękową wybranych fletów etnicznych świata.

Multiflecistka, muzyka klasyczny, etnoflecistka, autorka miniatur etnicznych na flety etniczne świata oraz twórca projektów artystycznych m.in: 

 

KRÓLESTWO BESKIDU

Zespół założony przez Katarzynę Gacek – Dudę w 2013 r.

 

 

 

Królestwo Beskidu to nie produkt muzyczny. Nie mamy za sobą producentów i managerów. Gramy żywą muzykę.  Rzadką i niemodną. Wartością naszej muzyki jest treść oraz propagowanie stylu gry inspirowanego muzyką Karpat. W Polsce jesteśmy niszą. Nie jesteśmy wpasowani w trendy.  Chcemy utrzymać tradycje bezinteresownego żywego muzykowania i ludzkiej natury w muzyce. Nie komputerowej.  Wasze wsparcie poprzez patronite, subskrypcje naszych mediów społecznościowych, udostępnianie treści, pozostawienie komentarza  jest kluczowe do rozwoju zespołu. 

Wierność swoim przekonaniom i wartościom nawet za cenę wielkiego WOW i ŚWIATEŁ RELFLEKTORÓW jest warte poświęcenia. Wiem o czym mówię, gdyż nie raz brałam udział w wydarzeniach szeroko pojętej muzyki pop czy koncertach z branży tzw. Showbusiness. Ten styl jest nastawiony na "ja" - egocentryzm. Egoizm jest tylko chwilowy. Uderzanie głową w mur całe życie aby być na świeczniku to chyba nie mój cel. Walczenie o swoje "ja" daje chwilowy zapach szczęścia. Ja patrzę trochę dalej. Chcę nauczyć, chcę wesprzeć, chcę być częścią. Szczęście i spełnienie buduje się poprzez "poświęcanie" i  pracę na rzecz czegoś. Wolność jest najcenniejszą wartością. Dlatego staram się uciekać od "świecidełek". Królestwo Beskidu to nie blichtr i mam nadzieje, że tak zostanie.  

 

 

 

 

Swoją historię Królestwo Beskidu rozpoczyna na Żywiecczyźnie kolędując w

południowych miejscowościach Beskidów Śląskich, Żywieckich oraz Makowskich.

W 2015 r. zespół został nagrodzony podczas festiwalu „NOWA TRADYCJA” dostając

nagrodę „Złote Gęśle”. Królestwo Beskidu zostało dwukrotnie laureatem

Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Folkowej „Mikołajki Folkowe” 2015 oraz 2019 roku.

Zespół koncertował w Polsce oraz na świecie: m.in: Chiny, Austria, Turcja. Repertuar

to przede wszystkim muzyka autorska oraz tradycyjne melodie

Beskidu Śląskiego i Żywieckiego. Od 2023 roku  program został poszerzony  o 

repertuar  muzyki Karpat Południowych. Od niedawna Kasia Gacek Duda wprowadziła do zespołu

archaiczny instrument o nazwie multanka, która znana jest na świecie jako fletnia pana.

Istnieją przesłanki, że multanka miała swoje miejsce na Beskidach, gdyż przybyła na te

tereny wraz z pasterzami z Południa.

Królestwo Beskidu to nie produkt muzyczny. Nie mamy za sobą producentów i managerów. Gramy żywą muzykę.  Rzadką i nie modną. Z pewnością wartościową ze względu na treści oraz propagowanie stylu gry inspirowanego muzyką Karpat. W Polsce jesteśmy muzykami niszowymi. Nie jesteśmy wpasowani w modę.  Chcemy utrzymać tradycje bezinteresownego żywego muzykowania i ludzkiej natury w muzyce. Nie komputerowej.  Wasze wsparcie poprzez Patronaite, Subskrypcje naszych mediów społecznościowych, udostępnianie treści jest kluczowe do rozwoju zespołu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAJBLIŻSZE REALIZACJE 

1 "Zimowe Śpiewy" to drugi autorski muzyczny projekt Kasi  w projekcie  "Królestwo Beskidu", który finalnie zostanie zakończony  wydaniem płyty. W grudniu 2023 roku zespół "wypuścił" pierwszego skowronka  autorską pastorałkę "Gwiozdecka", której możecie posłuchać w  klikając you tube'owy link.

  

 

Dlaczego ten najbliższy projekt jest tak  ważny oraz dlaczego potrzebujemy wsparcia.

Zimowe Śpiewy to muzyka, która jest nośnikiem kultury regionu Beskidów. Tak samo jak kiedyś pisało lub wymyślało się nowe melodie i słowa tak samo dzisiaj chcemy wykonać najlepiej jak potrafimy pieśni i pastorałki, które zostały napisane w ostatnim czasie, nawiązując do zimowej aury życia w górach.  

Muzyka będzie w pełni autorska ale dwa utwory to pochodzące z Romanii pieśni z okresu Bożego Narodzenia. 

Nasza muzyka nie będzie tylko i wyłącznie opisywać Świąt ale przede wszystkim życie w górach. Utwory będą śpiewane i  instrumentalne. 

 

Scenariusz muzyka i słowa: Kasia Gacek Duda.

Informacje o rozliczeniach oraz finansach będą przekazywane do Waszej informacji na bieżąco na mediach społecznościowych Kasi oraz stronie internetowej. 

 

 

Od grudnia 2023 roku pracujemy nad brzmieniem, doborem głosów i charakterem projektu.  Aby projekt był pięknym artystycznym obrazem a pieśni i muzyka ponadczasowa potrzebujemy Waszego wsparcia.

 

Jesteśmy muzykami, twórcami, śpiewakami ludowymi i osobami wywądzącymi się z Żywiecczyzny i Trójwsi Beskidzkiej. Urodziliśmy i wychowaliśmy się w Beskidach. Każdy z nas oprócz tego projektu zajmuje się muzykowaniem, wspieraniem kultury karpackiej, koncertowaniem w różnych zespołach oraz działalnością społeczną. 

Mamy już cały plan oraz utwory oraz osoby...brakuje nam  środków do realizacji. 

 

Naszym zadaniem jest kultywowanie tradycji ale również przeprowadzenie jej poprzez nowe utwory, melodie i przyśpiewki.

Tym razem skupiliśmy się na zimowej wersji Beskidów. Nasze utwory będą obrazować piękno zimowego mroźnego poranka, wyjście w góry oraz przygotowania do świąt Bożego Narodzenia oraz kolędowanie.

Muzyka napisana została na flety etniczne, altówkę węgierską i kontrabas oraz głosy beskidzkie. 

 

Martin Wałach, Marta Matuszna, Kasia Gacek Duda, Łukasz Juroszek

 

Pozostałe informacje o nas:

Wraz z członkami Królestwa Beskidu oraz zaproszonymi gośćmi propagujemy naszą twórczość poprzez prelekcje oraz koncerty na  starych instrumentach Karpat takich jak kaval romański czy multanka. Linki poniżej. 

https://www.facebook.com/reel/225308063980375

Kilka słów o autorce.

 

 

Wybrane wydarzenia kulturalne 

z ostatnich 24 miesięcy działalności muzycznej Katarzyny.

 

 

W lipcu 2024 w ramach Międzynarodowych Kursów Mistrzowskich została zaproszona na pierwszą edycje Tarnowskiego Lata Fletowego w towarzystwie najwybitniejszych polskich i zagranicznych flecistów. 

Podczas tego wydarzenia podzieliła się swoją wiedzą na temat autorskiej ornamentyki etnicznej oraz wykonała koncert solo do wybrane flety etniczne świata oraz flet poprzeczny standardowy solo. 

 

W maju 2024 roku na zaproszenie kompozytora Pawła Lucewicza zagrała solową partię fletu basowego oraz polskiej piszczałki z jabłoni do suity ze ścieżki dźwiękowej głośnego filmu z 2023 r „Znachor” w reżyserii Michała Gazdy

podczas prestiżowego koncertu „Polish Gala: Modern Roots” w ramach Kraków Film Music Festival,który odbył się w ICE Kraków Congress Centre.

 

W marcu 2024 roku jako solistka wykonała partię na flety etniczne w polskim prawykonaniu koncertowym muzyki Johna Debne’ya z filmu pt. „Pasja” w reżyserii Mela Gibsona wraz z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu. 

 

W lutym 2022 rozpoczęła współpracę z Małgorzatą Komorowską, harfistką, gdzie w duecie harfowo fletowym wykonuje prawykonania muzyki meksykańskiego kompozytora Arturo Marqueza. Szczególne wydarzenie z prawykonania koncertowego miało miejsce w auli Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdyż koncert został uhonorowany obecnością Jego Ekscelencji Juana Sandovala Mendiolea, Ambasadora Meksyku w Rzeczypospolitej Polskiej.

 

 

 

Na przełomie lipca i sierpnia 2024 ukończyła pierwszy mistrzowski kurs gry na multance – na świecie znanej jako fletnia pana.

Kurs odbywał się w Muzem Cywilizacji Ludowej „ASTRA” w Transylvanii – Sybiu.

Pedagodzy kursu to wirtuozi, pedagodzy, którzy są w pierwszej linii uczniami legendarnego Gheroge Zamfira. Jednego z największych artystów świata tego instrumentu. W Polsce multanka to zapomniany instrument, o którym jednak wspominał w swoich badaniach i opisach Oskar Kolberg. Pojawił się na Ziemi Łużyckiej. Są przesłanki, które nawiązują do jego obecności na Ziemi Żywieckiej. 

 

 

 

 

 

   Katarzyna Gacek Duda ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale instrumentalnym – specjalność flet poprzeczny. Jej praca magisterska była również fascynacją twórczości Toru Takemitsu a konkretnie utworem „VOICE” na flet solo, gdzie Toru Takemitsu inspirując się tradycyjnym japońskim fletem Shakuhachi – przełożył jego brzmienie na flet poprzeczny. Katarzyna Gacek – Duda po raz pierwszy w historii katowickiej uczelni wykonała ten utwór kompozytora na koncercie dyplomowym kończącym pewien etap jej rozwoju i edukacji. 

   Odbyła roczne stypendium na Uniwersytecie Wiedeńskim w klasie Giseli Mashajekhi – Beer oraz Wolfganga Schulza.  To właśnie profesor Gisela Mashajeki Beer współpracowała nad materiałem do swej płyty z kompozytorem Toru Takemitsu. Jej wiedza o wykonawstwie utworu „Voice” była przekazem z „pierwszej ręki”. 

Katarzyna Gacek – Duda ukończyła studia podyplomowe w mistrzowskiej klasie fletu prof. Jadwigi Kotnowskiej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Profesor Jadwiga Kotnowska zachwyciła się kolekcją etnicznych instrumentów Katarzyny, zachęcając ją jednocześnie do kontynuowania swojej pasji i rozwijania równolegle z muzyką klasyczną. 

Rozwijała swoje umiejętności podczas kursów mistrzowskich u następujących cenionych flecistów: Janos Balint, Peter Lukas Graf czy Aurele Nicolet.

Laureatka nagród w dziedzinie muzyki klasycznej oraz etnicznej i tradycyjnej. 

Koncertowała jako muzyk orkiestrowy w różnych kolaboracjach orkiestrowych w wielu zakątkach świata z następującymi dyrygentami: Marzena Diakun, Wojciech Rodek, Gabriel Chmura, Krzysztof Penderecki, Uros Lajovic. Muzyka tradycyjna, etno oraz muzyka klasyczna to najbliższe środowisko Katarzyny. 

W swojej kolekcji posiada około 205 fletów etnicznych oraz kilka instrumentów strunowych szarpanych.

Katarzyna Gacek Duda prowadzi również działalność pedagogiczną. Jej pasją jest podróżowanie po świecie w miejsca gdzie flet stanowi dziedzictwo narodowe aby jeszcze bardziej zaznajomić się  z kulturą muzyczną tego instrumentu.

 

 

 

Inne wybrane wydarzenia i koncerty:

 

  • W latach 2018 – 2023 była zapraszana jako muzyk towarzyszący do projektów muzycznych prof. Marii Pomianowskiej, również promotorki pracy doktorskiej Katarzyny Gacek – Dudy. 

 

 

  • Realizacja zamówienia w ramach festiwalu Warszawska Jesień. Przygotowanie projektu pt. Tchnienie na etniczne flety świata, instrumenty perkusyjne oraz elektronikę. Pokaz odbył się 18 kwietnia 2019 r. w Pałacu Rzeźb w Warszawie.

 

  • Koncert w ramach projektu Królestwo Beskidu – na zaproszenie Ambasady Polskiej w Stambule, który odbył się 8 grudnia 2014 r. w Bazylice św. Antoniego (Stambuł, Turcja)

 

  • Wielki Koncert Telewizyjny Santo Subito – jako instrumentalistka solo, obok znanych artystów polskiej sceny estradowej, pod batutą Marcina Pośpieszalskiego, który odbył się 19 maja 2020 r. w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie dla Telewizji Polskiej. 

 

  • Koncert dla węgierskiej telewizji M5 wraz z Angeliką Korszyńską - Górny w ramach projektu Kolędy Trzech Narodów. Eger, Węgry

 

  • Wielki Koncert Telewizyjny na 100-lecie urodzin Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Jako muzyk solista, towarzyszący polskim artystom takim jak m.in.: Andrzej Lampert, Alicja Węgorzewska. Koncert odbył się 3 października 2021 r. w Muzeum Powstania Warszawskiego

 

 

  • Koncert Zespołu Królestwo Beskidu, który odbył się w grudniu 2017 r. na zaproszenie Ambasady Polskiej w Pekinie. 

 

  • Wielki Koncert Bożonarodzeniowy we Lwowie. Muzyk solista zaproszony przez dyrektora artystycznego Marcina Majerczyka. Wydarzenie organizowane przez TVP.  Koncert odbył się 24 grudnia 2021 r. we Lwowie

 

  • Polifonia Flecistyki Eticznej – stypendium Ministra Kultury i Sztuki w ramach misji rozpowszechniania nauki gry w etnicznych zespołach fletowych. Czas realizacji miał miejsce od stycznia do grudnia 2020r. na platformach internetowych Katarzyny Gacek Dudy

 

  • Warsztaty flecistyki etnicznej - praca w ramach misji rozpowszechniania nauki gry na fletach polskich, w szczególności fletach karpackich i pasterskich. Warsztaty odbywały się od stycznia do grudnia 2020 r. w formie online. 

 

  • Polish Soul Plays Flute melodies of Nations – autorski projekt, ktorego celem jest rozpowszechianie tradycyjnych melodii narodów wszelakich. Jednym z takich utworów jest peruwiańska Valicha na flet o nazwie cheroquenilla czy Sonidos Maaya autorstwa Katarzyny Gacek Dudy na kamienny flet majański. Utwory znadjdują się na platformach internetowych autorki. 

 

  • Euroazjan – autorska podroż pustynnymi ścieżkami Izraela przez turecki Stambuł do regionów Morza Czarnego. Melodie zawarte w albumie, który wciąż oczekuje na swą premierę to impresje, które przyszły do autorki w krajach, do których miała przyjemność podróżować. 

 

  • Królestwo Beskidu – Pierwszy muzyczny projekt Kasi nawiązujący poprzez muzykę do kultury pasterskiej i wołoskiej w Beskidach co również sygnuje jej pochodzenie i ogromne zamiłowanie do muzyki karpackiej. 

 

 

 

 

Obecnie w ramach projektu Królestwo Beskidu pracuje nad autorskim albumem „Zimowe Śpiewy”. 

Jest w trakcie pracy nad muzyką do jej osobistego, etnicznego albumu „EuroAzjan”, gdzie szczególną rolę ma flet sankyo

Badaczka i pasjonatka fletów etnicznych świata.

Oprócz klasycznego fletu poprzecznego specjalizuje się w grze na polskich

oraz romańskich aerofonach etnicznych.

 

 

Języki obce:

angielski i niemiecki 

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Kasia Gacek Duda i Królestwo Beskidu już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

Karol Duda
Karol Duda
40 zł
Kasia Gacek Duda i Królestwo Beskidu
Kasia Gacek Duda i Królestwo Beskidu
10 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.