Avatar użytkownika

Minimalsi

Opcja wsparcia finansowego jest niedostępna!

O autorze

Jesteśmy Marcelina i Paweł czyli Minimalsi. Od 2 lat podróżujemy po świecie ręcznie wybudowanym kamperem. Naszym celem jest przejechać przez 4 kontynenty. Aktualnie przemierzamy Amerykę Południową w czasie rocznej wyprawy. Dokumentujemy naszą podróż na YouTube: minimalsi i na Instagramie: miniwersja

Hola! Tu Marcelina i Paweł

Nasza historia zaczyna się kilka lat temu, a dokładnie w lipcu 2018 roku kiedy to podczas jedzenia pizzy we włoskiej restauracji, podjęliśmy dosyć spontaniczną dezycję o zmianie naszego życie i wyruszeniu w podróż wtedy jeszcze NIE dookoła świata;)

Trochę szalone, ale to właśnie wtedy ta decyzja tak na SERIO zapadła. Przez kolejne dni zastanawialiśmy się się jak to ugryźć to znaczy jak zarobić pieniądze na tą podróż i jaki konkretnie sposób podróżowania wybrać. Z plecakiem, który wtedy był bardzo popularny czy może postawić na coś zupełnie innego. To był też czas kiedy vanlife zaczynał zdobywać coraz więcej zwolenników, zwłaszcza na zachodzie Europy i w USA stawał się popularnym sposobem na życie i to właśnie ludzie, którzy wtedy podróżowali własnoręcznie wybudowanymi campervanmi zainspirowali nas do zbudowania naszego i wyruszenia nim w nieznane.

Jednak od spontanicznej decyzji do konkretnego wyjazdu minęły aż 3 lata! Długo, ale należymy do osób, które lubią mieć wszystko dobrze przygotowane dlatego o ile spontaniczna decyzja wchodziła w grę tak już spontaniczny wyjazd niekoniecznie. Na realizację daliśmy sobie 3 lata i po tym czasie ruszyliśmy w naszą pierwszą kilkumiesięczną podróż po południu Europy.

Zwiedziliśmy takie kraje jak: Włochy, Słowenia, Czarnogóra, Albania, Grecja oraz Turcja ze wszystkich powstało po kilka lub kilkanaście vlogów.

Wielkim zaskoczeniem i faworytem okazała się być Turcja, z której powstał jeden z naszych najlepszych materiałów, ten o Kapadocji. Zachwyciła nas ona swoją wyjątkowością i krajobrazem. To tam po raz pierwszy poczuliśmy jak byśmy byli na innej planecie.

I to już w trakcie tej pierwszej podróży wiedzieliśmy, że chcemy to robić dalej. Chcemy podróżować i przy okazji pokazywać świat naszymi oczami. Pokazywać jego piękno i różnorodność. Dlatego niedługo po pierwszej wyprawie ruszyliśmy w kolejną. Tym razem wybraliśmy się do Wielkiej Brytanii, która może nie jest popularnym kierunkiem turystycznym, ale zdecydowaniem wartym odwiedzenia.

W trakcie 4 miesięcy, które tam spędziliśmy, zachwycaliśmy się żyjącymi na wrzosowiskach koniami, klifowymi wybrzeżami, przepięknymi plażami i mglistą aurą, która dodawała każdemu miejscu tajemniczości.

Tam podjęliśmy decyzję o kolejnej destynacji  tym razem postanowiliśmy rzucić się na głębszą wodę i „wyjechać” za ocean. Było to znacznie  większe i kosztowniejsze przedsięwzięcie, ale doszliśmy do wniosku, że kiedy jak nie teraz!

I tak oto w listopadzie 2022 rozpoczęliśmy kolejną wyprawę po nowym kontynencie.

Zaczęliśmy w Urugwaju, później przejechaliśmy z północy na samo południe Argentyny i tym samym dotarliśmy do najniżej wysuniętego na południe miasta na świecie czyli Ushuaia, później przejechaliśmy przez jedną z najbardziej malowniczych części Chile, a przed nami jeszcze Peru, Boliwia, Ekwador, Kolumbia, Paragwaj i Brazylia. Podróż zaplanowaliśmy na rok, a może i dłużej:)

Do tej pory wszystkie podróże finansujemy sami i patronite nie jest naszym być albo nie być. Niemniej jednak większość naszego czasu poświęcamy na tworzenie filmów i relacji z podróży. Wsparcie finansowe pozwoli nam na inwestycje w nowy sprzęt potrzebny do nagrywania. Umożliwi nam też dotarcie w miejsca do tej pory niedostępne.

Zachęcamy zajrzeć do opisów poszczególnych progów wsparcia, żeby zobaczyć jak będziemy mogli wyrazić naszą wdzięczność za Wasze wsparcie.