Piotr Pawlik

W Patronite od 20.05.2020

Miejsce w rankingu Autorów

miesięczne wsparcie: 1974

liczba Patronów: 1971

1 patron
5 zł miesięcznie
20 zł łącznie
Muzyka w znakach Zodiaku

O Autorze

Witam wszystkich, którzy odwiedzili to odludne miejsce. Nieśpieszący się niech wsłuchają się w moją muzykę- może znajdą coś dla siebie szczególnego.

Ukończyłem z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznj im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji prof. Jana Astriaba . Byłem stypendystą Rządu Republiki Włoch i kształciłem się w Accademia Chigiana w Sienie pod kierunkiem Ennio Morricone (muzyka filmowa). Mam na swoim koncie kilka nagród kompozytorskich.

W moim kompozytorskim znajdują się liczne utwory kameralne, wokalne, chóralne, kwartet smyczkowy oraz utwory na orkiestrę. Osobny nurt mojej twórczości zajmuje muzyka elektroniczna, w ostatnich latach wykorzystuję technologię komputerowej modulacji sonorystycznej instrumentów akustycznych oraz dźwięków konkretnych, a także wielokanałowego procesu organizowania dźwięku w przestrzeni.

 

Zapraszam również na moje kanały:

https://soundcloud.com/piotrpawlik

https://www.youtube.com/user/piotrpawlik

Film powyżej to zajawka dużego projektu związanego ze znakami zodiaku. Utwory należące do tego cyklu to kompozycje elektroakustyczne, przeznaczone do odtworzenia w ośmiokanałowym środowisku nagłośnieniowym. Wykreowane zostały przy użyciu komputerowego oprogramowania sekwencyjnego (pierwsze trzy na Atari ST) oraz wirtualnych instrumentów i efektów.

Fragment powyżej to próbka moich możliwości sonorystycznych. Pomysł napisania utworu, w którym dominującym elementem jest brzmieniowość, jest wyrazem hołdu dla dokonań polskiej szkoły kompozytorskiej lat 60-tych XX wieku. Jest też nawiązaniem do napisanego w 1968 r. "Improvisations sonoristique" Witolda Szalonka, postaci emblematycznej tego ruchu. Aura brzmieniowa utworu, w której przeważają brzmienia szemrząco-szeleszczące, narracja budowana z repetytywnych delikatnych struktur, przerywanych nielicznymi akcentami dynamicznymi oraz zastosowanie elektroniki przekształcającej cyfrowo dźwięki, modeluje w sposób odrealniony i oniryczny świat dźwiękowy kompozycji.

Ostatni przykład, to jedna z licznych kompozycji na głos, w tym przypadku z towarzyszeniem organów i komputera. Tytułowe"Zobaczysz" powstało do tekstów Edwarda Stachury.

Udostępnij

Pomóż, udostępniając profil!

Zostań Patronem
Najnowsi Patroni