Autorze, czy ktoś wie o Twoim profilu?

autor: Patronite
1 rok temu

Co sprawia, że profil na Patronite nie osiąga pełnego sukcesu? Nie chodzi tu o konstrukcję profilu, ładne obrazki w wizytówce czy całe kontenery nagród w progach. Z tym zazwyczaj radzicie sobie doskonale. Problem leży w KOMUNIKACJI. To prawdziwa pięta achillesowa dużej części Autorów!

Trudzisz się nad stworzeniem idealnego profilu, pracujesz nad nim nocami, przy blasku świecy – wreszcie przychodzi dzień ogłoszenia wieści światu! Lecz gdy po jednym komunikacie, wrzuconym na facebooka, bloga czy youtube stan konta nie rośnie jak u Krzyśka Gonciarza, cała sprawa Patronite znika pod falą codziennego contentu, by nigdy się już nie pojawić…A może udało Ci się przyciągnąć Patronów - ale stać Cię na znacznie więcej, a możliwości Twojego profilu czekają na odkrycie?

Musicie wiedzieć, że problem komunikacji dotyka bardzo dużej części Autorów - i zabija potencjał naprawdę niesamowitych profili.

Jak poradzić sobie z komunikacją? Jak odświeżyć i rozpromować informację o profilu, nawet jeśli konto zakładaliście pół roku temu? Jakie sposoby stosują najlepiej zarabiający Autorzy? Czytajcie dalej.

 

1. Informacja o Patronite – raz i nigdy więcej!?

Tak jak wspominałem, to najczęstszy problem. Zadajcie sobie pytanie – jaki procent Waszej społeczności wie o tym, że jesteście na Patronite? To absolutnie kluczowe, najważniejsze pytanie. Jestem pewien, że w przypadku niektórych profili ¾ społeczności nie ma pojęcia, że dany Autor posiada w ogóle profil na Patronite!

Nie zrozumcie mnie źle – nie zachęcam do spamowania na temat Patronite i wtykania tego komunikatu w każdym możliwym przekazie. Ale wszyscy Ci, którzy osiągają sukces, regularnie i nienachalnie pokazują, że są na Patronite i można ich wspierać.

Zacznijmy od początku: informacja o starcie kampanii powinna być odseparowana od innych treści – stwórz osobny wpis, filmik, post, w którym wytłumaczysz powody dołączenia do Patronite, swoje motywacje, korzyści, które niesie zostanie Patronem i wszystko, co uznasz za stosowne. Dobrze jest też wytłumaczyć, o co w tym Patronite chodzi, bo nie jest to wcale takie oczywiste :)

Jeśli jeszcze nie korzystałeś/aś z tego sposobu, zrób „nowe otwarcie” profilu! (choćby Twoje konto działało już pół roku.) Żartobliwe, z przymrużeniem oka, a może poważnie i z lekką nutką melancholii?  Po prostu podaj informację o Patronite raz jeszcze, szczerze tłumacząc, dlaczego zdecydowałeś/aś się na taki krok i jak Patroni mogą stać się współtwórcami Twojego kanału, bloga czy profilu!

Jak zrobić to źle? Niech wystarczą dwa przykłady:

Cześć kochani! W dzisiejszym odcinku zobaczycie, jak stworzyć idealny portret Rozbójnika Rumcajsa, poznacie Janusza, specjalistę od letnich stylizacji, dowiecie się, jak planuję spędzić wakacje, zagramy też wspólnie…..a, i tak na koniec, założyłem Patronite, także wspierajcie! <kurtyna>

Hehe, jest tu jakiś cwaniak? To hehe wyskakuj z piątaka hehe!  Ludzie, wbijajcie na mojego Żebronajta!

 

2. Nachalnie czy nieśmiało?

Załóżmy, że pierwszy etap mamy za sobą. Co dalej? Jak informować o Patronite, żeby społeczność wiedziała o jego istnieniu i nie dostała alergii z powodu nadmiaru "przypominajek"?

Kluczem są dwa słowa – regularnie i nienachalnie.  Jak połączyć oba aspekty? Jest kilka form:

  1. Wstawianie linków do profilu pod filmami, postami czy blogowymi wpisami  (możesz stworzyć baner „Podobało się? Wesprzyj mnie na Patronite!” i automatycznie umieszczać go na końcu każdego wpisu)

  2. Gdy dodajesz post na facebooku nie musisz umieszczać linku do profilu w jego treści ( bo obniży to zasięgi), ale np. w pierwszym komentarzu. (oczywiście co jakiś czas!)

  3. Tworzysz filmy? Wstaw na końcu każdego filmu planszę, informującą, że jesteś na Patronite i można Cię wspierać!

  4. Od czasu do czasu pokaż społeczności korzyści, które otrzymują Patroni -  „Ostatnio w zamkniętej Grupie Patronów zapadła decyzja, żebym nagrał film o kałamarnicach-ludojadach. Oto on!”

  5.  Poproś Patronów, żeby napisali, dlaczego zdecydowali Cię wspierać – jeśli się zgodzą, opublikuj ich słowa w swoich kanałach komunikacji. Realny przykład to świetny motywator!

  6. Pokazuj efekty działania Patronite – udało Ci się kupić mikrofon dzięki wsparciu Patronów? Pochwal się! Mogłaś pojechać na wycieczkę i opisać wrażenia na blogu? Pochwal się! Pokazuj, że wsparcie Patronów jest potrzebne i że dobrze z niego korzystasz!

Po prostu – regularnie pokazuj, że Twój profil na Patronite istnieje, forma zależy tylko od Ciebie! Ten punkt jest naprawdę ważny i to dla każdego Autora, bez względu na staż na Patronite i stan konta. Zadaj sobie pytanie – czy nowi użytkownicy bez trudu znajdą informację, że jestem na Patronite?

Generalna zasada - lepiej informować nieco za często, niż zdecydowanie za rzadko.

3. Odświeżenie profilu – nowy start!

Profil na Patronite nie spełnił Twoich oczekiwań? Może warto zastanowić się, czy nie przebudować go i nie ruszyć „od nowa”?

Gorąco do tego zachęcamy – szansa na sukces będzie znacznie większa, gdy do całego procesu włączysz swoją społeczność!  Zapytaj się widzów, czytelników, followersów, co chcieliby otrzymać w zamian za wsparcie, co byłoby dla nich atrakcyjne – może wznowienie zapomnianej serii? Może wyróżnienie w kanałach komunikacji? Być może nawiązanie bliższej relacji z twórcą? Stwórz nowe progi i cele przy współpracy ze społecznością i zobacz, jak profil rozkwita!

Odświeżenie profilu warto zastosować też, jeśli idzie Ci nieźle – ale czujesz, że mogłoby być znacznie lepiej. Jeśli jesteś pół roku, rok na Patronite – przeprowadź wspólnie ze społecznością lifting profilu! Gwarantuje, takie odświeżenie działa naprawdę doskonale :)

Jeśli zechcesz zmienić treść progów, zgłoś się do mnie (mateusz@patronite.pl) – w trybie administracyjnym możemy wspólnie zmienić opisy nawet tych progów, które już mają Patronów.

I pamiętaj, że jestem tu po to, by służyć Ci radą, pomocą, wsparciem i dzielić się doświadczeniem. Jeśli masz jakiekolwiek pytanie lub plany co do profilu – napisz do mnie lub zadzwoń! (518 632 120)

 

PS. Czasem bywa tak, że nawet wszystkie wymienione działania nie sprawią, że Twój profil osiągnie oszałamiające sukcesy. Wówczas warto zadać sobie dwa pytania - jak definiuję sukces? Czy realnie go oceniam?  A może start profilu był przedwczesny, może jeszcze Twoja społeczność nie jest na niego gotowa? Z takimi pytaniami warto zwrócić się wprost do swoich użytkowników - lub do naszej ekipy. Powodzenia!

 

Darmowy!
Trwa ładowanie...

Informacja o przetwarzaniu Twoich danych osobowych.

Zapoznaj się z poniższą treścią i potwierdź

OK

Cześć,
chcielibyśmy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami dot. ochrony danych osobowych, które wchodzą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu ze stron Patronite.pl.
Staraliśmy się napisać jak najbardziej zrozumiale, jednak jeżeli coś jest niejasne to pisz śmiało na rodo@patronite.pl, nasz specjalista w zakresie ochrony danych osobowych postara się odpowiedzieć na Twoje pytania.

Zatem prosimy zapoznaj się z poniższymi informacjami, w tekście jest kilka elementów, w których będziesz mógł zablokować przekazywanie danych osobowych nawet jeżeli jesteś niezalogowany w serwisie Patronite.pl. Klikając przycisk „OK” zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

OK

RODO
25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwane także jako „RODO”. Według postanowień “RODO” dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Nie zawsze oznacza to tylko adres czy takie dane jak imię i nazwisko. W sieci można Cię zidentyfikować poprzez np. adres e-mail, adres IP lub szereg śladów, które można jednoznacznie powiązać z Tobą. Rozporządzenie wprowadza zmiany w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które mają wpływ na korzystanie z usług naszego portalu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w serwisie Patronite.pl.
Zatem niniejszym informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Kto przetwarza Twoje dane ? Administrator danych osobowych
My, Crowd8 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie Pl. Konstytucji 6/90C, jesteśmy Administratorem Twoich danych osobowych. W sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw możesz się skontaktować z nami e-mail: rodo@patronite.pl; lub pisemnie na adres naszej siedziby.

Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, podane przez Ciebie podczas zakładania konta na patronite.pl

  • Twoje imię i nazwisko,
  • Twój wiek (w celu potwierdzenia wieku, możemy zażądać przedstawienia odpowiednich dokumentów lub stosownego oświadczenia),
  • Twój adres,
  • Twój numer telefonu,
  • Twój adres e-mail,
  • Twój numer rachunku bankowego oraz dane do przelewu
  • nr IP Twojego urządzenia.

Jednak nawet jeśli jesteś niezalogowany to poprzez kod naszych partnerów technologicznych zagnieżdżony na naszej stronie przekazujemy elementy Twojej konfiguracji technicznej, poniżej możesz skonfigurować co i komu chcesz przekazywać.

Dlaczego przetwarzamy Twoje dane? Czyli, cele i podstawy przetwarzania.

w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług serwisu patronite.pl. (w szczególności w celu rejestracji konta oraz umożliwienia kojarzenia Autorów i Patronów na zasadach określonych w Regulaminie). Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit b, Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1. Inaczej, mówiąc np. kiedy przekazujesz wsparcie Autorom zarejestrowanym na Patronite przekazujemy Twoje dane osobowe Autorowi aby ten mógł dostarczyć Ci nagrody przewidziane za otrzymane wsparcie.

  • w celu otrzymywania informacji handlowych, tzn. wszelkiej formy reklam, promocji, newsletter, na podstawie Twojej zgody (podstawa z art. 6 ust 1 lit. a Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1)
  • w celach analitycznych i optymalizacyjnych np.: w celu monitorowania ruchu i zapewnienia odpowiedniej wydajności serwisu, w celu opracowania sprawozdań statystycznych i analitycznych, na potrzeby badań naukowych oraz w celu optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi na podstawie przebiegu procesów obsługi, w tym reklamacji, itp., co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust 1 lit. f, Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
  • w celu oferowania Ci przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust 1 lit. f Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1);

Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe udostępniamy następującym podmiotom:

  • Autorom, którym udzieliłeś/od których otrzymałeś/aś wsparcie w rozumieniu Regulaminu; czyli osobom lub firmom które szukają wsparcia poprzez portal Patronite.pl . Dane przekazujemy tylko wtedy kiedy Patron wspiera Autora w sposób opisany w naszym Regulaminie.
  • Operatorom Płatności - w celu realizacji płatności współpracujemy z operatorami płatności (obecnie Mangopay, PayPal i Tpay). Wybrany przez Ciebie operator otrzyma Twoje dane osobowe w celu realizacji płatności, tylko wtedy kiedy zdecydujesz się wesprzeć wybranego Autora.
  • Amazon - nasza infrastruktura serwerowa dostarczana jest przez firmę Amazon (Amazon Web Services, Inc. 410 Terry Ave North Seattle , WA 98109-5210 , US. Firma Amazon jest certyfikowana w programie Privacy Shield https://aws.amazon.com/compliance/eu-us-privacy-shield-faq). Przechowujemy tam nasze bazy danych, a zatem i Twoje dane.
  • Księgowym - w przypadku zakupu usług Twoje dane otrzyma Biuro rachunkowe w celu realizacji transakcji (obecnie jest to Biuro Gorczyca&Kozłowska Sp z o.o 71-771 Szczecin, Polska Rostocka 160, Warszewo).
  • OneSignal - obsługa komunikacji marketingowej w zakresie obsługi technologii push notification - w tym przypadku Twoje dane otrzyma firma OneSignal 411 Borel Ave #512, San Mateo, CA 94402, Stany Zjednoczone. Aby móc świadczyć Ci bezpłatnie usługi wysyłki notyfikacji web push, OneSignal zbiera i przekazuje do firm trzecich informacje:
    -naszych kampaniach web push
    -adresach email
    -adresie IP
  • Dodatkowo Twoje dane takie jak Imię i Nazwisko mogą być publicznie dostępne na Twoim Profilu Publicznym dla każdego odwiedzającego naszą stronę.
Więcej na ten temat znajduje się tutaj: https://onesignal.com/blog/product-policy-updates-for-gdpr/

Wyłącz możliwość korzystania i przekazywania danych do OneSignal

Google - do zbierania statystyk wykorzystujemy produkt Google Analytics, zatem Twoje dane otrzyma firma Google, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 United States. Google jest certyfikowany w programie Privacy Shield.

Wyłącz możliwość korzystania i przekazywania danych do Google

Dodatkowo informujemy, że istnieje możliwość zablokowania dostępu Google Analytics do Twoich danych po zainstalowaniu w przeglądarce wtyczki znajdującej się pod tym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/

Facebook - facebook używamy jako serwisu wspomagającego logowanie, aby wspomagać umieszczanie postów na FB. Jeżeli nie chcesz aby Twoje dane były przekazane właścicielowi serwisu facebook.com czyli firmie Facebook, 1 Hacker Way - Menlo Park, California, United States to prosimy nie loguj się przy użyciu Facebooka oraz

Wyłącz przekazywanie danych do Facebook

W każdym momencie możesz przejrzeć i zmienić zdanie w zakresie przetwarzanych danych osobowych nawet jeżeli jesteś niezalogowany, w tym celu musisz wyczyścić swoje pliki Cookie. Po zalogowaniu możesz sprawdzić i zmienić swoje ustawienia w profilu Patrona lub Autora.

Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Przekazujemy Twoje dane osobowe do firm/instytucji poza UE w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską. Organizacje zarejestrowane poza UE do których wysyłamy dane to: Google, Amazon i OneSignal.

Okres przechowywania danych
Twoje dane pozyskane w celu zawarcia umowy o świadczenie usług platformy patronite.pl przechowujemy przez okres obowiązywania umowy (do czasu usunięcia konta z portalu) oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy.

Twoje prawa
Przysługuje Ci:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  • prawo do usunięcia swoich danych
  • prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  • prawo do przenoszenia danych, które dostarczyłeś/łaś n podstawie umowy lub Twojej zgody.
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego;
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

W celu wykonania swoich praw skieruj żądanie pod adres email: rodo@patronite.pl

Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Ciebie danych jest:

  • warunkiem zawarcia umowy
  • dobrowolne
    Jeżeli nie podasz danych niezbędnych do zawarcia umowy możemy odmówić jej zawarcia.

Ważna informacja dla trolli:
Jeśli jesteś firmą zajmującą się wykorzystywaniem problemów danych osobowych aby sprzedać swoje usługi to informujemy, że wszystkie podejrzenia wykorzystywania nieuczciwych praktyk rynkowych obsługujemy przez współpracujące z nami kancelarie prawne.
Mamy dla Ciebie także osobny email do kontaktu obslugatrolli@patronite.pl

OK