Autorze, czy ktoś wie o Twoim profilu?

autor: Patronite
4 miesiące temu

Co sprawia, że profil na Patronite nie osiąga pełnego sukcesu? Nie chodzi tu o konstrukcję profilu, ładne obrazki w wizytówce czy całe kontenery nagród w progach. Z tym zazwyczaj radzicie sobie doskonale. Problem leży w KOMUNIKACJI. To prawdziwa pięta achillesowa dużej części Autorów!

Trudzisz się nad stworzeniem idealnego profilu, pracujesz nad nim nocami, przy blasku świecy – wreszcie przychodzi dzień ogłoszenia wieści światu! Lecz gdy po jednym komunikacie, wrzuconym na facebooka, bloga czy youtube stan konta nie rośnie jak u Krzyśka Gonciarza, cała sprawa Patronite znika pod falą codziennego contentu, by nigdy się już nie pojawić…A może udało Ci się przyciągnąć Patronów - ale stać Cię na znacznie więcej, a możliwości Twojego profilu czekają na odkrycie?

Musicie wiedzieć, że problem komunikacji dotyka bardzo dużej części Autorów - i zabija potencjał naprawdę niesamowitych profili.

Jak poradzić sobie z komunikacją? Jak odświeżyć i rozpromować informację o profilu, nawet jeśli konto zakładaliście pół roku temu? Jakie sposoby stosują najlepiej zarabiający Autorzy? Czytajcie dalej.

 

1. Informacja o Patronite – raz i nigdy więcej!?

Tak jak wspominałem, to najczęstszy problem. Zadajcie sobie pytanie – jaki procent Waszej społeczności wie o tym, że jesteście na Patronite? To absolutnie kluczowe, najważniejsze pytanie. Jestem pewien, że w przypadku niektórych profili ¾ społeczności nie ma pojęcia, że dany Autor posiada w ogóle profil na Patronite!

Nie zrozumcie mnie źle – nie zachęcam do spamowania na temat Patronite i wtykania tego komunikatu w każdym możliwym przekazie. Ale wszyscy Ci, którzy osiągają sukces, regularnie i nienachalnie pokazują, że są na Patronite i można ich wspierać.

Zacznijmy od początku: informacja o starcie kampanii powinna być odseparowana od innych treści – stwórz osobny wpis, filmik, post, w którym wytłumaczysz powody dołączenia do Patronite, swoje motywacje, korzyści, które niesie zostanie Patronem i wszystko, co uznasz za stosowne. Dobrze jest też wytłumaczyć, o co w tym Patronite chodzi, bo nie jest to wcale takie oczywiste :)

Jeśli jeszcze nie korzystałeś/aś z tego sposobu, zrób „nowe otwarcie” profilu! (choćby Twoje konto działało już pół roku.) Żartobliwe, z przymrużeniem oka, a może poważnie i z lekką nutką melancholii?  Po prostu podaj informację o Patronite raz jeszcze, szczerze tłumacząc, dlaczego zdecydowałeś/aś się na taki krok i jak Patroni mogą stać się współtwórcami Twojego kanału, bloga czy profilu!

Jak zrobić to źle? Niech wystarczą dwa przykłady:

Cześć kochani! W dzisiejszym odcinku zobaczycie, jak stworzyć idealny portret Rozbójnika Rumcajsa, poznacie Janusza, specjalistę od letnich stylizacji, dowiecie się, jak planuję spędzić wakacje, zagramy też wspólnie…..a, i tak na koniec, założyłem Patronite, także wspierajcie! <kurtyna>

Hehe, jest tu jakiś cwaniak? To hehe wyskakuj z piątaka hehe!  Ludzie, wbijajcie na mojego Żebronajta!

 

2. Nachalnie czy nieśmiało?

Załóżmy, że pierwszy etap mamy za sobą. Co dalej? Jak informować o Patronite, żeby społeczność wiedziała o jego istnieniu i nie dostała alergii z powodu nadmiaru "przypominajek"?

Kluczem są dwa słowa – regularnie i nienachalnie.  Jak połączyć oba aspekty? Jest kilka form:

  1. Wstawianie linków do profilu pod filmami, postami czy blogowymi wpisami  (możesz stworzyć baner „Podobało się? Wesprzyj mnie na Patronite!” i automatycznie umieszczać go na końcu każdego wpisu)

  2. Gdy dodajesz post na facebooku nie musisz umieszczać linku do profilu w jego treści ( bo obniży to zasięgi), ale np. w pierwszym komentarzu. (oczywiście co jakiś czas!)

  3. Tworzysz filmy? Wstaw na końcu każdego filmu planszę, informującą, że jesteś na Patronite i można Cię wspierać!

  4. Od czasu do czasu pokaż społeczności korzyści, które otrzymują Patroni -  „Ostatnio w zamkniętej Grupie Patronów zapadła decyzja, żebym nagrał film o kałamarnicach-ludojadach. Oto on!”

  5.  Poproś Patronów, żeby napisali, dlaczego zdecydowali Cię wspierać – jeśli się zgodzą, opublikuj ich słowa w swoich kanałach komunikacji. Realny przykład to świetny motywator!

  6. Pokazuj efekty działania Patronite – udało Ci się kupić mikrofon dzięki wsparciu Patronów? Pochwal się! Mogłaś pojechać na wycieczkę i opisać wrażenia na blogu? Pochwal się! Pokazuj, że wsparcie Patronów jest potrzebne i że dobrze z niego korzystasz!

Po prostu – regularnie pokazuj, że Twój profil na Patronite istnieje, forma zależy tylko od Ciebie! Ten punkt jest naprawdę ważny i to dla każdego Autora, bez względu na staż na Patronite i stan konta. Zadaj sobie pytanie – czy nowi użytkownicy bez trudu znajdą informację, że jestem na Patronite?

Generalna zasada - lepiej informować nieco za często, niż zdecydowanie za rzadko.

3. Odświeżenie profilu – nowy start!

Profil na Patronite nie spełnił Twoich oczekiwań? Może warto zastanowić się, czy nie przebudować go i nie ruszyć „od nowa”?

Gorąco do tego zachęcamy – szansa na sukces będzie znacznie większa, gdy do całego procesu włączysz swoją społeczność!  Zapytaj się widzów, czytelników, followersów, co chcieliby otrzymać w zamian za wsparcie, co byłoby dla nich atrakcyjne – może wznowienie zapomnianej serii? Może wyróżnienie w kanałach komunikacji? Być może nawiązanie bliższej relacji z twórcą? Stwórz nowe progi i cele przy współpracy ze społecznością i zobacz, jak profil rozkwita!

Odświeżenie profilu warto zastosować też, jeśli idzie Ci nieźle – ale czujesz, że mogłoby być znacznie lepiej. Jeśli jesteś pół roku, rok na Patronite – przeprowadź wspólnie ze społecznością lifting profilu! Gwarantuje, takie odświeżenie działa naprawdę doskonale :)

Jeśli zechcesz zmienić treść progów, zgłoś się do mnie (mateusz@patronite.pl) – w trybie administracyjnym możemy wspólnie zmienić opisy nawet tych progów, które już mają Patronów.

I pamiętaj, że jestem tu po to, by służyć Ci radą, pomocą, wsparciem i dzielić się doświadczeniem. Jeśli masz jakiekolwiek pytanie lub plany co do profilu – napisz do mnie lub zadzwoń! (518 632 120)

 

PS. Czasem bywa tak, że nawet wszystkie wymienione działania nie sprawią, że Twój profil osiągnie oszałamiające sukcesy. Wówczas warto zadać sobie dwa pytania - jak definiuję sukces? Czy realnie go oceniam?  A może start profilu był przedwczesny, może jeszcze Twoja społeczność nie jest na niego gotowa? Z takimi pytaniami warto zwrócić się wprost do swoich użytkowników - lub do naszej ekipy. Powodzenia!

 

Darmowy!
Trwa ładowanie...

Wyszukiwarka

Wybierz