baza wiedzy

Autorze, czy ktoś wie o Twoim profilu?

Darmowy!

Autorze, czy ktoś wie o Twoim profilu?


2 lata temu Patronite 2 lata temu Brak komentarzy Brak komentarzy

Co sprawia, że profil na Patronite nie osiąga pełnego sukcesu? Nie chodzi tu o konstrukcję profilu, ładne obrazki w wizytówce czy całe kontenery nagród w progach. Z tym zazwyczaj radzicie sobie doskonale. Problem leży w KOMUNIKACJI. To prawdziwa pięta achillesowa dużej części Autorów!

Trudzisz się nad stworzeniem idealnego profilu, pracujesz nad nim nocami, przy blasku świecy – wreszcie przychodzi dzień ogłoszenia wieści światu! Lecz gdy po jednym komunikacie, wrzuconym na facebooka, bloga czy youtube stan konta nie rośnie jak u Krzyśka Gonciarza, cała sprawa Patronite znika pod falą codziennego contentu, by nigdy się już nie pojawić…A może udało Ci się przyciągnąć Patronów - ale stać Cię na znacznie więcej, a możliwości Twojego profilu czekają na odkrycie?

Musicie wiedzieć, że problem komunikacji dotyka bardzo dużej części Autorów - i zabija potencjał naprawdę niesamowitych profili.

Jak poradzić sobie z komunikacją? Jak odświeżyć i rozpromować informację o profilu, nawet jeśli konto zakładaliście pół roku temu? Jakie sposoby stosują najlepiej zarabiający Autorzy? Czytajcie dalej.

 

1. Informacja o Patronite – raz i nigdy więcej!?

Tak jak wspominałem, to najczęstszy problem. Zadajcie sobie pytanie – jaki procent Waszej społeczności wie o tym, że jesteście na Patronite? To absolutnie kluczowe, najważniejsze pytanie. Jestem pewien, że w przypadku niektórych profili ¾ społeczności nie ma pojęcia, że dany Autor posiada w ogóle profil na Patronite!

Nie zrozumcie mnie źle – nie zachęcam do spamowania na temat Patronite i wtykania tego komunikatu w każdym możliwym przekazie. Ale wszyscy Ci, którzy osiągają sukces, regularnie i nienachalnie pokazują, że są na Patronite i można ich wspierać.

Zacznijmy od początku: informacja o starcie kampanii powinna być odseparowana od innych treści – stwórz osobny wpis, filmik, post, w którym wytłumaczysz powody dołączenia do Patronite, swoje motywacje, korzyści, które niesie zostanie Patronem i wszystko, co uznasz za stosowne. Dobrze jest też wytłumaczyć, o co w tym Patronite chodzi, bo nie jest to wcale takie oczywiste :)

Jeśli jeszcze nie korzystałeś/aś z tego sposobu, zrób „nowe otwarcie” profilu! (choćby Twoje konto działało już pół roku.) Żartobliwe, z przymrużeniem oka, a może poważnie i z lekką nutką melancholii?  Po prostu podaj informację o Patronite raz jeszcze, szczerze tłumacząc, dlaczego zdecydowałeś/aś się na taki krok i jak Patroni mogą stać się współtwórcami Twojego kanału, bloga czy profilu!

Jak zrobić to źle? Niech wystarczą dwa przykłady:

Cześć kochani! W dzisiejszym odcinku zobaczycie, jak stworzyć idealny portret Rozbójnika Rumcajsa, poznacie Janusza, specjalistę od letnich stylizacji, dowiecie się, jak planuję spędzić wakacje, zagramy też wspólnie…..a, i tak na koniec, założyłem Patronite, także wspierajcie! <kurtyna>

Hehe, jest tu jakiś cwaniak? To hehe wyskakuj z piątaka hehe!  Ludzie, wbijajcie na mojego Żebronajta!

 

2. Nachalnie czy nieśmiało?

Załóżmy, że pierwszy etap mamy za sobą. Co dalej? Jak informować o Patronite, żeby społeczność wiedziała o jego istnieniu i nie dostała alergii z powodu nadmiaru "przypominajek"?

Kluczem są dwa słowa – regularnie i nienachalnie.  Jak połączyć oba aspekty? Jest kilka form:

  1. Wstawianie linków do profilu pod filmami, postami czy blogowymi wpisami  (możesz stworzyć baner „Podobało się? Wesprzyj mnie na Patronite!” i automatycznie umieszczać go na końcu każdego wpisu)
     
  2. Gdy dodajesz post na facebooku nie musisz umieszczać linku do profilu w jego treści ( bo obniży to zasięgi), ale np. w pierwszym komentarzu. (oczywiście co jakiś czas!)
     
  3. Tworzysz filmy? Wstaw na końcu każdego filmu planszę, informującą, że jesteś na Patronite i można Cię wspierać!
     
  4. Od czasu do czasu pokaż społeczności korzyści, które otrzymują Patroni -  „Ostatnio w zamkniętej Grupie Patronów zapadła decyzja, żebym nagrał film o kałamarnicach-ludojadach. Oto on!”
     
  5. Poproś Patronów, żeby napisali, dlaczego zdecydowali Cię wspierać – jeśli się zgodzą, opublikuj ich słowa w swoich kanałach komunikacji. Realny przykład to świetny motywator!
     
  6. Pokazuj efekty działania Patronite – udało Ci się kupić mikrofon dzięki wsparciu Patronów? Pochwal się! Mogłaś pojechać na wycieczkę i opisać wrażenia na blogu? Pochwal się! Pokazuj, że wsparcie Patronów jest potrzebne i że dobrze z niego korzystasz!

Po prostu – regularnie pokazuj, że Twój profil na Patronite istnieje, forma zależy tylko od Ciebie! Ten punkt jest naprawdę ważny i to dla każdego Autora, bez względu na staż na Patronite i stan konta. Zadaj sobie pytanie – czy nowi użytkownicy bez trudu znajdą informację, że jestem na Patronite?

Generalna zasada - lepiej informować nieco za często, niż zdecydowanie za rzadko.

3. Odświeżenie profilu – nowy start!

Profil na Patronite nie spełnił Twoich oczekiwań? Może warto zastanowić się, czy nie przebudować go i nie ruszyć „od nowa”?

Gorąco do tego zachęcamy – szansa na sukces będzie znacznie większa, gdy do całego procesu włączysz swoją społeczność!  Zapytaj się widzów, czytelników, followersów, co chcieliby otrzymać w zamian za wsparcie, co byłoby dla nich atrakcyjne – może wznowienie zapomnianej serii? Może wyróżnienie w kanałach komunikacji? Być może nawiązanie bliższej relacji z twórcą? Stwórz nowe progi i cele przy współpracy ze społecznością i zobacz, jak profil rozkwita!

Odświeżenie profilu warto zastosować też, jeśli idzie Ci nieźle – ale czujesz, że mogłoby być znacznie lepiej. Jeśli jesteś pół roku, rok na Patronite – przeprowadź wspólnie ze społecznością lifting profilu! Gwarantuje, takie odświeżenie działa naprawdę doskonale :)

Jeśli zechcesz zmienić treść progów, zgłoś się do nas (kontakt@patronite.pl) – w trybie administracyjnym możemy wspólnie zmienić opisy nawet tych progów, które już mają Patronów.

I pamiętaj, że jestem tu po to, by służyć Ci radą, pomocą, wsparciem i dzielić się doświadczeniem. 

PS. Czasem bywa tak, że nawet wszystkie wymienione działania nie sprawią, że Twój profil osiągnie oszałamiające sukcesy. Wówczas warto zadać sobie dwa pytania - jak definiuję sukces? Czy realnie go oceniam?  A może start profilu był przedwczesny, może jeszcze Twoja społeczność nie jest na niego gotowa? Z takimi pytaniami warto zwrócić się wprost do swoich użytkowników - lub do naszej ekipy. Powodzenia!

 

Trwa ładowanie...