baza wiedzy

Cele - Poradnik dla Autorów

Darmowy!

Cele - Poradnik dla Autorów


3 lata temu Patronite 3 lata temu Komentarze: 10 Komentarze: 10 Tagi:  dlaautorów,  cele,  wizytówka,  autor,  cel

Cele - powiedz mi, dokąd zmierzasz!

Na pewno wiesz, czego brakuje Ci, żeby rozwinąć skrzydła - może jest to nowy tablet graficzny, program do obróbki video, mikrofon, wydanie płyty...Dla Patronów to niebywale ważna informacja - w końcu jeśli ktoś zdecyduje się przekazać Ci część swojego budżetu, powinien wiedzieć, że realnie pomaga rozwinąć Twoją pasję (a nie jedynie  finansuje przyjemności sobotniego wieczoru...)

Dlatego wprowadziliśmy narzędzie do wyznaczania celów. Ważne – w profilu możesz wybrać tylko jeden rodzaj celów. Przy ich wyznaczaniu pamiętaj, że cele zawierają się w sobie (jeśli chcesz kupić aparat za 3000 zł i kamerę za 9000 zł, musisz wyznaczyć dwa cele projektowe: 3000 zł i 12.000 zł (3.000+9.000 zł)

Jak wybrać konkretny rodzaj celu?

Już na samym początku musisz podjąć ważną decyzję – czy na Twoim profilu mają znaleźć się cele projektowe czy subskrypcyjne?  Wszystko zależy od Twoich planów, wyjaśnijmy, czym się różnią:

  1. Cele subskrypcyjne - tutaj wypełnienie celu będzie zależało od kwoty miesięcznego wsparcia (np. jeśli przy założeniu „3000 zł/miesiąc - rzucam pracę i wyjeżdzam na Jamajkę!” osiągniesz poziom wsparcia na wysokości 1500 zł, cel będzie zrealizowany w 50% ). Jeśli zależy Ci na regularnym wsparciu, które pozwoli Ci działać w określony sposób („jeśli osiągnę poziom 1000 zł comiesięcznego wsparcia, odcinki będą się pojawiać raz w tygodniu!”) zdecyduj się na cele subskrypcyjne.
     
  2. Cele projektowe - oparte są na sumie zebranego wsparcia (np. Twój cel wynosi 9.000 zł - bo tyle kosztuje zakup nowej kamery. Jeśli otrzymujesz wsparcie w wysokości 3000zł/miesiąc, cel uda się osiągnąć po trzech miesiącach, gdy łączna suma przekazanych funduszy przekroczy 9000 zł). Jeśli zakładasz Patronite przede wszystkim po to, by zebrać fundusze na konkretny zakup – wybierz cele projektowe.
     

Co więcej masz możliwość wyznaczenia, od jakiego poziomu łącznego wsparcia mają zliczać się cele projektowe. Brzmi skomplikowanie, ale działa prosto: 

Załóżmy, że na swoim koncie masz już 10.000 zł łącznie zebranych funduszy. Odświeżasz profil, usuwasz cele i chcesz dodać nowe (projektowe). Jeśli dodasz cel projektowy w wysokości np. 5000 zł to okaże się, że jest wypełniony w 100% (bo łącznie na koncie Patronite masz przecież 10.000 zł - a cele projektowe określane są na podstawie sumy wsparcia) 

I tu właśnie wystarczy zastosować nowe rozwiązanie - przy opcji dodawania celów projektowych możesz ręcznie wpisać kwotę, OD KTÓREJ mają się zliczać nowe cele. Wracając do naszego przykładu - jeśli wpiszesz tam 10.000 zł (czyli sumę już zebranego wsparcia), nowe cele będą zliczane od zera.

Żywy przykład możesz zobaczyć np. na profilu Tomasza Sekielskiego: https://patronite.pl/sekielski 

 

Pamiętaj, że po akceptacji profilu możesz swobodnie tworzyć nowe cele! W każdej chwili możesz również zmienić typ celów (np. uda Ci się zrealizować cel projektowy – zakup kamery - i chcesz skupić uwagę społeczności na konkretnych celach subskrypcyjnych, np. dostępie do studia nagraniowego, które wymaga comiesięcznej kwoty).

 

Jak dodać cel?

Wystarczy przejść do sekcji Celów w kreatorze profilu lub w Strefie Autora. Następnie musisz kliknąć przycisk „Dodaj cel”. Otworzy się okno, w którym możesz wyznaczyć cel miesięcznego/sumarycznego wsparcia (np. 100 zł co miesiąc) i specjalne nagrody, akcje, dzieła - cokolwiek zechcesz - które zwieńczą jego osiągnięcie.

PAMIĘTAJ! Cele muszą nieść obustronne korzyści - zarówno dla Ciebie, jak i Patronów. Wypełnienie celu powinno być zwieńczone specjalną nagrodą, czymś, co pobudzi Patronów i zachęci ich do subskrybowania progów. Jeśli osiągnięcie celu nie wiąże się z żadną satysfakcją, to po co go osiągać? :)

To jeden z celów jakie umieściła na swoim profilu Autorka bloga Zwierz popkulturalny! Koniecznie zajrzyjcie na profil Kasi: https://patronite.pl/zpopk

 

By wyznaczyć dany cel, musisz uzupełnić trzy pola:

1) Tytuł - im bardziej intrygujący i atrakcyjny, tym lepiej!

2) Kwota celu/miesiąc - podaj miesięczną/sumaryczną kwotę wsparcia, która stanowić będzie cel (w zależności od wybranego typu celu)

3) Opis celu - to pole, w którym możesz twórczo i z polotem opisać zarówno swoje motywacje, jak i niesamowite nagrody za wypełnienie celu!

 

 

Ile celów powinieneś wyznaczyć?

Nie ma tu reguły - ale lepiej nie przekraczać liczby pięciu celów, bo Patroni mogą się poczuć zagubieni. Warto jednak wyznaczyć co najmniej jeden cel - to nada jasny kierunek całemu Twojemu profilowi na patronite. Potencjalni i obecni Patroni, od razu po wejściu na Twoje konto, zobaczą, że masz wizję i cele, których zrealizowanie pozwoli rozwinąć Twoją pasję.

 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące celów, daj nam znać w komentarzu!

 

Model zaawansowany

Wspominaliśmy że w profilu możesz wybrać tylko jeden rodzaj celów – ale istnieje wariant dla zaawansowanych. Wymaga nieco wysiłku – ale pozwala ustawić na profilu zarówno cele projektowe jak i subskrypcyjne.

Najlepiej rozpatrzyć ten model na przykładzie. Janek ma profil Autora, na którym ustawione są cele subskrypcyjne. Marzy mu się jednak wielki projekt – wyprawa do Nowej Zelandii. Postanawia więc skupić uwagę społeczności tylko na tym projekcie – jednak nie może po prostu przestawić rodzaju celów, bo przy tworzeniu nowego celu system weźmie pod uwagę już zebraną kwotę. (Do tej pory Jankowi udało się zebrać 6034 zł łącznego wsparcia. Jeśli wyznaczy cel projektowy na kwotę 5000 zł od razu będzie on zrealizowany w 100%!)

Co więc zrobić? Potrzebne będzie nowe konto.

Janek zakłada zupełnie nowe konto Autora – rejestrując się, a następnie wypełniając wszystkie kroki wizardu. Nazywa swój profil „Janek Kowalski – Nowa Zelandia”. Tworzy również nowe progi, które dotyczą wyłącznie wielkiej wyprawy – układ progów, kwoty, nagrody są zupełnie inne niż w głównym profilu, dotyczą tylko Nowej Zelandii. Janek wyznacza również cele, które dotyczą wielkiej podróży – a następnie ukończony profil wysyła do akceptacji.

Gdy nowe konto „Janek Kowalski – Nowa Zelandia” jest już aktywne, można przejść do sedna sprawy – podłączenia konta projektowego pod konto główne.

Najpierw na swoim głównym koncie („Janek Kowalski”) w sekcji Konta Powiązane, Janek dodaje numer identyfikacyjny (ID) konta projektowego („Janek Kowalski – Nowa Zelandia”).

PORADA: Numer ID możesz w sekcji Dane, pod polem Krótki opis profilu: https://patronite.pl/moj_profil/dane

Następnie, robi to samo na drugim koncie, łącząc konto projektowe z kontem głównym. Taka weryfikacja jest konieczna, inaczej każdy z Autorów mógłby podpiąć pod swój profil dowolne, inne konto!

Kolejna decyzja dotyczy wyświetlania się celów projektowych na głównym koncie Janka. Istnieją trzy opcje

  • Następny do zrealizowania – na stronie głównego konta pojawi się pierwszy, najniższy cel (ze wszystkich celów projektowych)
  • Ostatni – na profilu głównym pojawi się ostatni, najwyższy cel projektowy.
  • Wszystkie – tu sprawa jest jasna – oprócz celów subskrypcyjnych, na głównym koncie Janka pojawią się wszystkie cele projektowe.

Udało się! Jeśli Patron będzie chciał wesprzeć wyprawę Janka, musi kliknąć w przycisk „Wesprzyj” pod wybranym celem projektowym. Wówczas zostanie przekierowany na konto „Janek Kowalski – Nowa Zelandia” i tam będzie mógł już wybrać konkretny próg i go opłacić.

Jednocześnie, jeśli Patron będzie chciał wesprzeć ogólną działalność Janka, a nie projekt wyprawy (może ma złe wspomnienia z Nowej Zelandii?) wystarczy że wybierze próg na głównym profilu („Janek Kowalski”) i go opłaci, wówczas zasili konto celu subskrypcyjnego, a nie profilowego.
 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące celów, daj nam znać w komentarzu!

 

Trwa ładowanie...