Powiedzmy to wprost – nie każdy profil odniesie sukces na Patronite.pl. Po prawie dwóch latach działalności wiemy już, że kluczowe są dwa czynniki:
1. Działalność twórcza
Musisz tworzyć coś wartościowego – nieważne, czy będzie to kanał na YouTube, blog, obrazy, rękodzieło czy muzyka. Ważne, by Twórca miał już doświadczenie w tym co robi. Jeśli ktoś może określić samego siebie jako „początkującego jutubera”, to niestety, szanse na realizację celów na Patronite są stosunkowo niewielkie. Dlaczego?
2. Społeczność
…bo zdecydowana większość Patronów rekrutuje się ze społeczności, zgromadzonej wokół kanałów Autora. To naturalny proces – tworzysz coś wartościowego, wokół projektu gromadzi się społeczność, widzowie czy fani wracają regularnie na Twój kanał, blog czy profil. W tym gronie kryją się Patroni, którzy mogą objąć Cię swoim wsparciem. Jednak – społeczność musi mieć też konkretny rozmiar, by prawdopodobieństwo pojawienia się Patronów było realne. Żeby skonkretyzować ten punkt, podamy orientacyjne wartości - wg naszych statystyk, szansę na pozyskanie Patronów mają osoby, gromadzące ok. 1000 osób na swoim facebookowym fanpage`u (wartość ta jest nieco większa w przypadku kanału na YouTube: 1500-2000 subskrybentów).
Załóżmy, że spełniasz powyższe wymagania. Co może sprawić, że profil nie przejdzie akceptacji?
CEL.
Cel Twojego profilu - punkt, który potrafi całkowicie pogrzebać szanse Autora. Kilka przykładów jak wyglądają ZŁE cele, zebrała nasza administratorka, Marta Szymańska:
1 CEL: WAKACJE
Każdy potrzebuje odpoczynku, ale nie każdy może pozwolić sobie na tygodniowy urlop na Sycylii czy Dominikanie (niestety!). Sami chętnie wybralibyśmy się w jakieś ciepłe kraje, szczególnie jesienną porą, kiedy pogoda za oknem nie rozpieszcza. Niestety, nie tędy droga. Wyjątkiem są kanały i blogi podróżnicze, w których osiąganie konkretnych celów pozwoli na coraz dalsze wyjazdy i relacje.
2 CEL: NOWA SZYBKA DO TELEFONU
Ah te smartfony… Spadnie z 10 cm i już po ekranie! Czasami nawet szkło hartowane nie pomoże. Tak, znamy to z autopsji. Za każdym razem boli tak samo, ale niestety to nadal nie jest cel odpowiedni na Patronite. Wyobrażacie sobie co by było gdyby każda pęknięta szybka miała swój profil na portalu?
3 CEL: SAMOCHÓD
Komunikacja miejska jest super, ale właśnie zdałaś/eś prawko i jedyne o czym marzysz to przesiąść się w swoje wygodne, cztery kółka. Lub inaczej - Twój stary samochód się popsuł/znudził/czerwony już niemodny. W każdym z tych przypadków zebranie pieniędzy na Patronite nie jest dobrym pomysłem. Karmy i wiary w Boga nie kwestionujemy.
4 CEL: ŻONA FILIPINKA
Zastanawiamy się, jak 500zł miesięcznie miałoby pomóc w osiągnięciu postawionego celu? Często zaskakujecie nas swoją kreatywnością. Niestety tak jak w przypadku poprzednich celów, tego też nie zrealizujecie za pomocą patronite.pl.
5 CEL: ROZWÓJ KANAŁU, KTÓRY JESZCZE NIE ISTNIEJE
Musicie pamiętać, że sukces na Patronite opiera się przede wszystkim na sile społeczności Autora, z której pochodzi 98% Patronów. Zakładam, że każdy youtuber chciałby dostać 3tys. miesięcznie na start. Nie oszukujmy się, nie tylko youtuber :) Sugerujemy jednak w takich przypadkach - w pierwszej kolejności - dostarczenie wartości, a dopiero później otwieranie profilu.
6 CEL: REMONT
Cel ten ma charakter ściśle projektowy. Uściślając - Autor nie prowadził bloga, kanału na YT czy też fanpaga na Facebooku o tematyce remontowej. Chodziło po prostu o nowe płytki.
7 CEL: DAJCIE HAJS ZA DARMO
Pomijając najważniejsze aspekty takie jak twórczość czy społeczność Autora nie należy zapominać o wynagrodzeniach dla Patronów. Progi to bardzo ważna sekcja. Każdy próg musi zawierać wynagrodzenie adekwatne do kwoty (to tak na marginesie). Jeśli chcesz założyć podobny profil - szkoda Twojego czasu.
8 CEL: LECZENIE CHOROBY
Tu będziemy poważni - zdecydowanie warto wspierać osoby chore w ich walce, jednak założeniem Patronite jest pomoc twórcom, uzdolnionym Autorom, którzy chcą zarabiać na swojej pasji. W przypadku zbiórek dotyczących pomocy osobie chorej, warto skorzystać z portali, które wyspecjalizowały się w tym zakresie:
Pamiętajcie, jeśli zastanawiacie się, czy dołączyć do Patronite i nie wiecie, czy jesteście już na właściwym etapie, napiszcie do nas koniecznie! Z przyjemnością pomożemy Wam i doradzimy: kontakt@patronite.pl
Trwa ładowanie...