5 Pytań do: Zienia

autor: Patronite
10 miesięcy temu

5 Pytań Do… Tomasza Zienkiewicza

Zieniu to prawdziwy pasjonat - zostawił korpo na rzecz swojej pracy marzeń. Jest fotografem i od niedawna vlogerem. Na jego kanale możecie znaleźć cenne wskazówki i porady dotyczące fotografii - to też miejsce, które z magnetyczną siłą przyciąga adeptów fotografii, którzy tworzą prawdziwą społeczność. Zieniu przyjął też zupełnie rewolucyjne podejście do Patronite, zaczynając od....ośmiu Patronów, a kończąc na prawie 200!

 

1. Z Twojego profilu wiemy, że przygodę z fotografią zaczynałeś „od trybu auto i strzelania wszystkiego co wpadnie przed obiektyw”. Jednak sporo się od tego czasu zmieniło – opowiedz, choćby pokrótce, o swojej drodze, o Twojej „karierze” jako fotografa. Jak udało Ci się dotrzeć do miejsca, w którym jesteś obecnie?   

Początki to rzeczywiście ‘pstryki’ i fascynacja możliwościami aparatu i tego co można uchwycić. Dosyć szybko zdążyłem nawkurzać żonę i znajomych, gdy starałem się ich namówić na zdjęcia - bo zdjęcia zupełnie nie wychodziły, a do tego podczas takich zdjęć musieli się przy mnie nieźle namęczyć: cały czas od nich chciałem - żeby się odwrócili, przesunęli, spojrzeli tu i ówdzie itd. Żona powiedziała żartem “weź Ty sobie w końcu załatw jakąś modelkę” :) I prawdę mówiąc po pierwszych kilku sesjach chciałem to zostawić - bo nic tylko stres i ośmieszenie. Tylko, że przy okazji sesji ‘ostatniej szansy’ udało mi się strzelić takie zdjęcie, że do teraz mam je w ulubionych. Zrozumiałem, że można wspólnie z zespołem (modelka, wizażystka) coś pięknego wyczarować. Tylko potrzeba wiedzy, prób i motywacji. I tak krok po kroku zacząłem ustawiać kolejne sesje, dokupywać kolejne obiektywy i ciągle się uczyć. Do tego stopnia mnie ta pasja pochłonęła, że zaczęli pojawiać się klienci na sesje komercyjne i zainteresowani fotografowie by nauczyć się tego, co sam się nauczyłem. I tak zaczął kiełkować pomysł na zmianę w życiu.  

Jakkolwiek nie lubiłem swojej pracy etatowej - to ciężko ją porównać z ‘pracą marzeń’: warsztaty to możliwość prawdziwego zainspirowania innych, a sesja zdjęciowa to potężna dawka adrenaliny i poczucie “WOW” gdy widzi się zdjęcie z prawdziwymi emocjami. Nie sposób tego porównać do siedzenia na meetingach, confcallach, walczenia nad kolejnymi slajdami, czy pracy nad wielomiesięcznymi projektami.

I tak zaczęła się przygoda z profesjonalną fotografią i wszystkimi kolejnymi projektami dzielenia się wiedzą fotograficzną.

 

2. Mówią, że na Youtube można znaleźć wszystko. I rzeczywiście – można przeklikać się od gameplayów najnowszych gier, przez instrukcje obierania granata aż do…profesjonalnych poradników dla fotografów - Twojego autorstwa. Skąd pomysł, by stworzyć „fotograficznego” vloga? (i jak wpłynął on na Twoją twórczość?)

Skąd? Dokładnie z dachu hotelu w Miami :) Skończyliśmy sesję komercyjną dla jednego z klientów - fantastyczni, bardzo inspirujący ludzie i cudowna modelka - to był bardzo inspirujący czas. Po sesji zostałem tydzień ‘za swoje’ i miałem okazję pomyśleć ‘co dalej’. To była jedna strona medalu. Druga: to frustracja - dostawałem dużo pytań o porady fotograficzne. Zdecydowanie zbyt dużo. Nie byłem w stanie na nie odpowiedzieć.  I na tym dachu wziąłem swój podręczny aparat i nagrałem pierwszy odcinek vloga. Ot tak. To prostsze, gdy dokoła nikt nie rozumie po polsku :) Chciałem po prostu odpowiedzieć na zaległe pytania raz i wszystkim.

Potem pomysł odpowiedzi na pytania fotograficzne ewoluował. Zamiast prostych pytań i odpowiedzi zacząłem przygotowywać dłuższe vlogi poradnikowe. I później, podobnie jak z moimi początkami fotografii - dokupiłem kolejny aparat, zacząłem szukać wiedzy -  tym razem jednak odnośnie vlogowania i youtuba.

To bardzo wpływa na twórczość - całkiem niedawno uruchomiłem “Foto-kawki”. To kolejny pomysł, który ewoluował z dziennych vlogów dedykowanych dla Patronów. Formuła jest prosta: transmisja LIVE dla fotografów, siadamy rano z kawką w dłoni: a ja nawijam na różne tematy dookoła fotografii: trochę wiedzy, trochę fun’u i inspiracji. Taki pozytywny kop na cały dzień.

 

 

3. Musimy przyznać, że zaskoczyłeś nas swoją aktywnością na Patronite – ciągle zmieniałeś limity Patronów w progach, testowałeś ich treść, wprowadzałeś ciągłe modyfikacje…Zdecydowanie zaprzeczyłeś „standardowej” drodze – czyli stworzenia profilu i pokazania go światu.  Dlaczego zdecydowałeś się na tak nietypowe działania i – co udało Ci się dzięki nim zyskać?

Założyłem konto na Patronite dzięki namowie jednego z widzów moich vlogów. Założenie konta jest bardzo proste. Ale co dalej? Miałem ogromne obawy, że nikt nie dołączy, że nikt nie będzie chciał wesprzeć tego, co robię. I kolejna obawa: co powiedzą znajomi z korpo?

Dodatkowo nie byłem pewien, czy to, co chcę dać swoim Patronom po prostu ‘udźwignę’ - chciałem by dostali coś wyjątkowego, ekskluzywnego: dodatkowe porady, inspiracje i inne bonusy: jak na przykład dedykowane pozdrowienia od modelek z sesji. I dlatego też zacząłem od limitów. Bardzo mi zależało, by ‘dać radę’ i by nie zawieść tych, którzy zaryzykują, by na mnie ‘postawić’. Stąd limity.

Gdy pojawił się pierwszy Patron, to odetchnąłem z ulgą - potem dołączyli kolejni. Okazało się że moje obawy, i zakładane limity sprawiły, że grupa Patronów była nieliczna, ale przez to się bardzo zżyła. Pierwszych ośmiu Patronów - to im bardzo dziękuję, bo dzięki nim społeczność mojego Patronite ma taki kształt, jaki jest teraz. Rodzinny i przyjacielski klimat, bezpośredniość i wsparcie. Coś wyjątkowego i niesamowitego - jak każdy z Patronów.

Z przemyśleń: warto iść za przykładem innych twórców z Patronite, ale koniecznie dołożyć do tego samego siebie - to, jak czujecie swoich odbiorców, co chcecie im dać i po co zakładacie Patronite. Dzięki temu sami określicie swoje progi, limity i korzyści dla Patronów.

 

4. Tworzenie profilu na Patronite to niełatwe zadanie – w naszych formularzach trzeba zamknąć praktycznie całą swoją twórczość, historię, wizję, cele…Co Tobie sprawiło największą trudność? Konstrukcja progów? A może wyznaczenie celów?

Wprost przeciwnie: technicznie założenie profilu jest bardzo łatwe. Podobnie jak wizytówka - bo to praktycznie zbiór tego, co już zrobiłem i co robię. Gorzej jest z określeniem co chcę dać swoim Patronom. I tu rzeczywiście miałem spory problem. Bo jak rozgraniczyć osoby które chcą mnie wesprzeć?

Długo nad tym myślałem, i nic nie wymyśliłem. Nie znalazłem żadnego wyróżnika pomiędzy osobami których stać na najniższy próg vs tych, których stać na wyższy. Ostatecznie postanowiłem, że nie będzie progów. Tzn. będą, ale uznaniowe - dla każdego, niezależnie od kwoty mam to samo: uczestnictwo w mojej grupie facebookowej, na której dzielę się dodatkowymi poradami. Po wielu pomysłach ‘czym jest dla mnie Patronite’, utwierdziłem się w przekonaniu, że chcę by wsparcie, które udzielają mi Patroni było formą podziękowania za to, co robię, a nie formą kupienia usługi ‘dzielenia się wiedzą’.

Dzięki temu nadal mogę tworzyć na własnych warunkach, bez zobowiązań - ale to właśnie dzięki Patronom powstają kolejne materiały, i to ich sugestie biorę pod uwagę w pierwszej kolejności. Pracuję więc nad swoimi projektami z Patronami i dzięki nim. Mamy taki Dream Team :)

 

 

5. Na koniec wróćmy do fotografii. Zadamy pytanie, które zapewne nie wywoła Twojego entuzjazmu, bo będziesz musiał skondensować swoje poradniki do niewielkiej „pigułki”… Jeśli mógłbyś przekazać młodym adeptom fotografii trzy naczelne rady – co by to było?  

A przed chwilą pytaliście o limity :) 3 to spore ograniczenie :)

W skrócie:

  1. Świadomie rób zdjęcia - i strzelaj jak najwięcej. Nie szukaj wymówek. Nie potrzebujesz kolejnego aparatu, obiektywu czy lampy. Strzelaj, ustawiaj sesję za sesją, i rób zdjęcia. Jak najwięcej. Praktyka czyni Mistrzem. Dopiero kolejne sesje i zdjęcia pozwolą Ci odkryć to czego jeszcze musisz się dowiedzieć i co opanować.
     
  2. Publikuj zdjęcia. To pozwala Ci dowiedzieć się, co inni myślą o Twojej twórczości. Wystaw się na krytykę. Tylko konstruktywną, bez hejtu. Dlatego poszukaj miejsca gdzie będą chcieli Ci pomóc, a nie wdeptać w ziemię. Bardzo łatwo się zniechęcić na początku drogi gdy trafisz niefortunnie na jakiegoś ‘eksperta’, który Twoje próby zrówna z … Polecam grupę “Jak robić lepsze zdjęcia”
     
  3. Chłoń wiedzę. Każdą dostępną: youtube, książki, warsztaty, spotkania z innymi pasjonatami.

Gdy połączysz te trzy kroki: strzelaj, publikuj i ucz się - gwarantuję Ci coraz lepsze zdjęcia. I przede wszystkim zyskasz radość tworzenia i poczucie, że robisz coś fajnego. Odkrywasz swoją pasję.

I do tego Cię zachęcam.

I koniecznie wpadnij na Foto-Kawkę: codziennie rano na moim kanale youtube.com/zieniu. Nawet jeśli nie zajmujesz się fotografią. Naładujesz akumulatory na cały dzień ;)

-  PROFIL ZIENIA -

 

 

Darmowy!
Trwa ładowanie...

Informacja o przetwarzaniu Twoich danych osobowych.

Zapoznaj się z poniższą treścią i potwierdź

OK

Cześć,
chcielibyśmy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami dot. ochrony danych osobowych, które wchodzą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu ze stron Patronite.pl.
Staraliśmy się napisać jak najbardziej zrozumiale, jednak jeżeli coś jest niejasne to pisz śmiało na rodo@patronite.pl, nasz specjalista w zakresie ochrony danych osobowych postara się odpowiedzieć na Twoje pytania.

Zatem prosimy zapoznaj się z poniższymi informacjami, w tekście jest kilka elementów, w których będziesz mógł zablokować przekazywanie danych osobowych nawet jeżeli jesteś niezalogowany w serwisie Patronite.pl. Klikając przycisk „OK” zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

OK

RODO
25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwane także jako „RODO”. Według postanowień “RODO” dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Nie zawsze oznacza to tylko adres czy takie dane jak imię i nazwisko. W sieci można Cię zidentyfikować poprzez np. adres e-mail, adres IP lub szereg śladów, które można jednoznacznie powiązać z Tobą. Rozporządzenie wprowadza zmiany w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które mają wpływ na korzystanie z usług naszego portalu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w serwisie Patronite.pl.
Zatem niniejszym informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Kto przetwarza Twoje dane ? Administrator danych osobowych
My, Crowd8 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie Pl. Konstytucji 6/90C, jesteśmy Administratorem Twoich danych osobowych. W sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw możesz się skontaktować z nami e-mail: rodo@patronite.pl; lub pisemnie na adres naszej siedziby.

Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, podane przez Ciebie podczas zakładania konta na patronite.pl

  • Twoje imię i nazwisko,
  • Twój wiek (w celu potwierdzenia wieku, możemy zażądać przedstawienia odpowiednich dokumentów lub stosownego oświadczenia),
  • Twój adres,
  • Twój numer telefonu,
  • Twój adres e-mail,
  • Twój numer rachunku bankowego oraz dane do przelewu
  • nr IP Twojego urządzenia.

Jednak nawet jeśli jesteś niezalogowany to poprzez kod naszych partnerów technologicznych zagnieżdżony na naszej stronie przekazujemy elementy Twojej konfiguracji technicznej, poniżej możesz skonfigurować co i komu chcesz przekazywać.

Dlaczego przetwarzamy Twoje dane? Czyli, cele i podstawy przetwarzania.

w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług serwisu patronite.pl. (w szczególności w celu rejestracji konta oraz umożliwienia kojarzenia Autorów i Patronów na zasadach określonych w Regulaminie). Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit b, Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1. Inaczej, mówiąc np. kiedy przekazujesz wsparcie Autorom zarejestrowanym na Patronite przekazujemy Twoje dane osobowe Autorowi aby ten mógł dostarczyć Ci nagrody przewidziane za otrzymane wsparcie.

  • w celu otrzymywania informacji handlowych, tzn. wszelkiej formy reklam, promocji, newsletter, na podstawie Twojej zgody (podstawa z art. 6 ust 1 lit. a Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1)
  • w celach analitycznych i optymalizacyjnych np.: w celu monitorowania ruchu i zapewnienia odpowiedniej wydajności serwisu, w celu opracowania sprawozdań statystycznych i analitycznych, na potrzeby badań naukowych oraz w celu optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi na podstawie przebiegu procesów obsługi, w tym reklamacji, itp., co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust 1 lit. f, Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
  • w celu oferowania Ci przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust 1 lit. f Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1);

Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe udostępniamy następującym podmiotom:

  • Autorom, którym udzieliłeś/od których otrzymałeś/aś wsparcie w rozumieniu Regulaminu; czyli osobom lub firmom które szukają wsparcia poprzez portal Patronite.pl . Dane przekazujemy tylko wtedy kiedy Patron wspiera Autora w sposób opisany w naszym Regulaminie.
  • Operatorom Płatności - w celu realizacji płatności współpracujemy z operatorami płatności (obecnie Mangopay, PayPal i Tpay). Wybrany przez Ciebie operator otrzyma Twoje dane osobowe w celu realizacji płatności, tylko wtedy kiedy zdecydujesz się wesprzeć wybranego Autora.
  • Amazon - nasza infrastruktura serwerowa dostarczana jest przez firmę Amazon (Amazon Web Services, Inc. 410 Terry Ave North Seattle , WA 98109-5210 , US. Firma Amazon jest certyfikowana w programie Privacy Shield https://aws.amazon.com/compliance/eu-us-privacy-shield-faq). Przechowujemy tam nasze bazy danych, a zatem i Twoje dane.
  • Księgowym - w przypadku zakupu usług Twoje dane otrzyma Biuro rachunkowe w celu realizacji transakcji (obecnie jest to Biuro Gorczyca&Kozłowska Sp z o.o 71-771 Szczecin, Polska Rostocka 160, Warszewo).
  • OneSignal - obsługa komunikacji marketingowej w zakresie obsługi technologii push notification - w tym przypadku Twoje dane otrzyma firma OneSignal 411 Borel Ave #512, San Mateo, CA 94402, Stany Zjednoczone. Aby móc świadczyć Ci bezpłatnie usługi wysyłki notyfikacji web push, OneSignal zbiera i przekazuje do firm trzecich informacje:
  • -naszych kampaniach web push
    -adresach email
    -adresie IP
Więcej na ten temat znajduje się tutaj: https://onesignal.com/blog/product-policy-updates-for-gdpr/

Wyłącz możliwość korzystania i przekazywania danych do OneSignal

Google - do zbierania statystyk wykorzystujemy produkt Google Analytics, zatem Twoje dane otrzyma firma Google, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 United States. Google jest certyfikowany w programie Privacy Shield.

Wyłącz możliwość korzystania i przekazywania danych do Google

Dodatkowo informujemy, że istnieje możliwość zablokowania dostępu Google Analytics do Twoich danych po zainstalowaniu w przeglądarce wtyczki znajdującej się pod tym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/

Facebook - facebook używamy jako serwisu wspomagającego logowanie, aby wspomagać umieszczanie postów na FB. Jeżeli nie chcesz aby Twoje dane były przekazane właścicielowi serwisu facebook.com czyli firmie Facebook, 1 Hacker Way - Menlo Park, California, United States to prosimy nie loguj się przy użyciu Facebooka oraz

Wyłącz przekazywanie danych do Facebook

W każdym momencie możesz przejrzeć i zmienić zdanie w zakresie przetwarzanych danych osobowych nawet jeżeli jesteś niezalogowany, w tym celu musisz wyczyścić swoje pliki Cookie. Po zalogowaniu możesz sprawdzić i zmienić swoje ustawienia w profilu Patrona lub Autora.

Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Przekazujemy Twoje dane osobowe do firm/instytucji poza UE w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską. Te organizacje to Google, Amazon i OneSignal, zarówno

Okres przechowywania danych
Twoje dane pozyskane w celu zawarcia umowy o świadczenie usług platformy patronite.pl przechowujemy przez okres obowiązywania umowy (do czasu usunięcia konta z portalu) oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy.

Twoje prawa
Przysługuje Ci:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  • prawo do usunięcia swoich danych
  • prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  • prawo do przenoszenia danych, które dostarczyłeś/łaś n podstawie umowy lub Twojej zgody.
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego;
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

W celu wykonania swoich praw skieruj żądanie pod adres email: rodo@patronite.pl

Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Ciebie danych jest:

  • warunkiem zawarcia umowy
  • dobrowolne
    Jeżeli nie podasz danych niezbędnych do zawarcia umowy możemy odmówić jej zawarcia.

Ważna informacja dla trolli:
Jeśli jesteś firmą zajmującą się wykorzystywaniem problemów danych osobowych aby sprzedać swoje usługi to informujemy, że wszystkie podejrzenia wykorzystywania nieuczciwych praktyk rynkowych obsługujemy przez współpracujące z nami kancelarie prawne.
Mamy dla Ciebie także osobny email do kontaktu obslugatrolli@patronite.pl

OK