Moda na sukces i złoto dla zuchwałych

Obrazek posta

Czym jest „sukces” na Patronite?

Czy sukces to zebranie 10.000 w trzy dni? A może zgromadzenie 30 patronów w dwa miesiące? Sukces, jakkolwiek wyświechtanie to nie brzmi, niejedno ma imię. Wiemy, że po akcji Krzysztofa Gonciarza wielu autorów (i komentatorów) przyjmuje jego osiągnięcia jako punkt odniesienia. Tymczasem sukcesu na Patronite nie mierzy się bezwzględną liczbą zgromadzonych środków czy Patronów – sukces definiują bardzo indywidualne czynniki.
Dla autora, który co miesiąc musi dopłacać, by blog czy youtubowy kanał mógł funkcjonować, nawet 400 zł jest olbrzymią zmianą jakościową – i zastrzykiem motywacji do tworzenia jeszcze lepszych treści. Spójrzmy choćby na Myszmasz Podcast. Na facebooku followuje ich nieco ponad 800 osób  - ale na Patronite zdobyli prawe 400 zł!  Co ważniejsze, wypełnili tym samym prawie wszystkie cele – do osiągnięcia ostatniego, czwartego celu zostało im (w chwili pisania tych słów) 20 zł.  Czyż nie jest to sukces? Dzięki zebraniu takiej kwoty, fani dostaną odcinek co tydzień, a Myszmasz…cóż, z pewnością ma więcej pracy – ale ciężko wyobrazić sobie lepszy bodziec do działania niż kredyt zaufania, wyrażony przez słuchaczy w finansowej formie. Bezwzględna wartość 400 zł wydaje się niewielka, jednak trzeba na nią spojrzeć przez pryzmat nowych możliwości, które otwiera zarówno przed Autorami, jak i Patronami.

Wskaźniki sukcesu


Często trafiają do nas pytania o czynniki, zapewniające „sukces” na Patronite. Skupmy się na trzech głównych kwestiach:  


1.    Silna społeczność (50% wagi)
Silna, zwarta, aktywna społeczność, z którą Autor utrzymuje bliskie relacje to najważniejszy czynnik, pozwalający osiągnąć dobre wyniki na Patronite. Rozmiar – nie jest tu najważniejszy, może to być kilkaset osób! Istotna jest za to kwestia wieku – jeśli Twoje filmy oglądają głównie 12 latkowie, to choćbyś miał 100.000 subskrybentów, przyciągniesz niewielu patronów…

2.    Właściwa komunikacja (30 % wagi)
Właściwa sposób komunikowania społeczności po co dołączasz do Patronite, co Cię do tego skłoniło, jak pomoże to budować lepsze treści, to absolutnie kluczowa sprawa. W tym punkcie zawiera się też prawidłowe i pomysłowe skonstruowanie profilu Autora. W obu tych przypadkach – służymy radą, pomożemy Wam zarówno w tworzeniu profilu jak i planowaniu komunikacji (szczegóły na końcu artykułu)

3.    Skala (20% wagi)
Naturalne jest, że jeśli masz 500.000 subskrybentów, statystyka stoi po Twojej stronie. Jednak bez zadbania o dwa pierwsze punkty, ilość fanów na niewiele może się zdać…
Warto też pamiętać, że przyrost patronów nie zawsze ma formę eksplozji – pojawia się filmik o Patronite i nagle 1000 osób wspiera Twój profil! Oczywiście, tak również może się zdarzyć, ale najczęściej trzeba myśleć w długiej perspektywie: cześć najwierniejszych fanów Twojej pracy zostanie patronami dość szybko – ale większość, będzie obserwować z boku rozwój sytuacji.

Komunikacja - nie tylko od święta!

Jeśli informacja o Patronite pojawiać się będzie (nienachalnie) przy nowych postach lub nagraniach, jeśli co jakiś czas pokażesz, jak portal pomaga w twórczym rozwoju, jeśli wspierające Cię osoby będą wspominać o nagrodach, które otrzymały za swoją hojność – patronów stopniowo będzie przybywać. Dzięki takiemu nasyceniu narracją o Patronite, osoby które nie były na początku przekonane do całej idei, mogą w końcu zdecydować się na wsparcie Twojej pracy. Komunikacja musi być procesem, który rozkłada się nie na jeden tydzień, ale na kilka(naście) miesięcy!
Jak można komunikować swojej społeczności, że jesteście na Patronite?

1.    Dedykowany film lub wpis
To oczywiście najlepsza forma na rozpoczęcie komunikacji. Możesz dokładnie wytłumaczyć, czym jest Patronite, dlaczego założyłeś/aś konto, co planujesz osiągnąć.

2.    Link do profilu, pojawiający się pod postami na facebooku/filmami na YT/wpisami na blogu etc.
Bardzo ważne jest, żeby informacja o Patronite nie zginęła pod nawałem bieżących treści – oczywiście nie sugerujemy, żeby umieszczać link do profilu w każdym możliwym miejscu, bo to wywoła jedynie irytację społeczności. Ale nienachalne, przemyślane i regularne przypominanie, że można wspierać Twoją pracę jest niesamowicie ważne.

3.     Update
Co jakiś czas konieczne jest pokazanie, jak Patronite wpływa na rozwój Twojej pracy, jak korzystają na tym patroni, co udało się zmienić. Z doświadczeń naszych autorów widzimy, że takie update`y bezpośrednio przekładają się na pojawienie się nowych patronów.

Jesteśmy po to, żeby pomagać


Pamiętaj, że ekipa Patronite czeka tylko, żeby służyć Ci pomocą i radą. Jeśli chcesz skonsultować jakieś rozwiązanie, zmagasz się z kryzysem komunikacyjnym, nie wiesz jak właściwie przekazać informację – koniecznie daj znam znać: kontakt@patronite.pl.

I jeszcze myśl końcowa: nie pozwólcie, żeby inni definiowali Wasz sukces. Sami zdecydujcie, co nim będzie!

 

 

dla autorów promocja profilu

Zobacz również

Cele - Poradnik dla Autorów
Pięć pytań do: Ilony Myszkowskiej
Trzy miesiące i co dalej?

Komentarze (7)

Trwa ładowanie...