Słowem o Marketingu

Obrazek posta

Marketing jest działaniem mającym na celu dotarcie do potencjalnego klienta. Z biegiem lat jego działania zmieniają się, rozwijają, ewaluują. Pomimo iż utworzyło się wiele trendów, szkół, powstało wielu nauczycieli, jedno jest niezmienne: Konieczność pokazania produktu, marki, usługi, firmy, osoby, organizacji, innym, zwłaszcza tym, którzy mogą stać się klientami, kupującymi, darczyńcami, tym którzy mogą stać się odbiorcami naszej oferty.

Oczywiście słowo oferta ma szeroki wymiar. Najprościej mówiąc, jest to coś, co możemy dać drugiej osobie, organizacji, społeczności, firmie. 

Dawniej reklamy przybierały format mówiony. Sprzedający na rynku  przekrzykiwali się, w chwaleniu swoich towarów, informowaniu o tym co mają, przywoływaniu kupujących do siebie. Z czasem zarówno modne jak i skuteczne stały się reklamy drukowane. Czym więcej było reklamy, czym była większa, bardziej zauważalna, charakterystyczna, tym większa była szansa zauważenia jej, skorzystania z jej treści. 

gazety z reklamami

 

Marketing internetowy
Współcześnie rozwój elektroniki, informatyki spowodował przeniesienie reklamy do mediów. Początkowo do telewizji i radia, następnie do internetu. 

Obecnie większa część marketingu odbywa się za pomocą sieci internetowej. Reklama internetowa dzieli się na płatną i bezpłatną. Jedne reklamy trzeba prowadzić samodzielnie, inne działają automatycznie. 

Celem specjalistów marketingowych jest przygotowanie odpowiednich materiałów w taki sposób, aby reklama była zauważalna, przekonująca, a następnie umieszczenie jej w odpowiednich miejscach, zachęcenie do korzystania z oferowanych produktów. Niezwykle ważną sprawą jest odpowiednie dopracowanie jej pod względem technicznym, tak aby reklamowała się samoczynnie, automatycznie. Nie jest to łatwe z samego początku, ponieważ wymaga niezwykle dużych nakładów pracy, ale zyskuje w czasie. 

Do najbardziej cenionych współczesnych form marketingowych, nalezą teksty pisane (SEO Copywriting) umieszczane na stronach internetowych, blogach, portalach, aktywność w Social Mediach, umiejętne pisanie krótkich postów, tworzenie grafiki, oraz szczególnie ważne w początkowej w fazie, stosowanie reklamy zwłaszcza w Google Ads, Facebook Ads.

 

Social Media

 

Jak to działa?
Podstawą takiej formy marketingu jest strona internetowa, którą należy traktować jak bazę, wirtualną siedzibę firmy. Oczywiście nie wszyscy się z tym zgadzają, ale to inna sprawa. Posiadanie strony internetowej jest jak posiadanie biura, rzeczywistego miejsca działania. Jest to punkt odniesienia. Miejsce, w którym możemy, a nawet powinniśmy umieścić wszystkie ważne, potrzebne klientowi informacje.  To idealne miejsce na umieszczenie oferty, reklamy, pochwalenie się sukcesami, opiniami, prezentację produktu, zachęcenie do korzystania z usług, stworzenie odpowiedniego wizerunku firmy. 

Aby strona internetowa przyniosła sukces, musi mieć oglądalność. Oznacza to, że musimy podjąć takie działania, które będą skutkowały dużą ilością wejść na nią. Do działań tych, należą na przykład reklamy, które możemy umieszczać w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach, portalach branżowych, innych miejscach odwiedzanych przez czytelników. Niezwykle ważną rolę odgrywają odpowiednie ustawienia, opisy pod kątem robotów internetowych, umiejętnie pisane teksty, uwzględniające zasady SEO, ciekawa grafika, wzbudzająca zainteresowanie, zaufanie, szacunek. 

***
Autor: mgr Emilia Ewa Szumiło
specjalista przedsiębiorczość, marketingu, usług finansowych
Pisarz, SEO CopyWriter, twórca stron internetowych

Ankieta

Oceń jakość przeczytanego tekstu

Możesz wybrać 1 odpowiedź

Zaloguj się, aby móc oddać głos

content marketing marketing internetowy marketing społeczny SEO

Zobacz również

Cukrzyca, objawy, rodzaje, przyczyny
NARZĘDZIA FINANSOWE W FUNDRAISINGU
ZDROWA DIETA

Komentarze (0)

Trwa ładowanie...