Posty - Autorze, ułatw sobie życie!

Obrazek posta

Post dobry na wszystko!


Posty – to doskonałe narzędzie, które ułatwia komunikację ze społecznością Patronów! Możesz za ich pomocą dostarczać nagrody, informować o nowościach i zmianach, wreszcie – pytać Patronów o opinie.  Sprawdź, jak korzystać z systemu postów, który właśnie został odświeżony i odmalowany!


Zanim zagłębimy się w szczegóły – pochylmy się nad ogólną ideą. Musisz pamiętać, że regularne posty pomogą Ci podtrzymać kontakt z Twoją społecznością. Przypominaj co jakiś czas Patronom, że ich wpłaty pomagają Ci lepiej realizować Twoją pasję! Warto opisać realne zmiany, pokazać je na zdjęciach czy video, ale przede wszystkim – podziękować. Może to oczywiste, ale o sprawach najprostszych najłatwiej się zapomina.


Jeśli w progach obiecałeś/aś dostarczanie nagród, np. w postaci ilustracji dedykowanych dla Patronów – nie musisz rozsyłać ich mailem, tworząc w pocie czoła bazę Patronów określonego progu. Wystarczy stworzyć post, określić kto może mieć do niego dostęp (tutaj kryterium będą progi wykupywane przez Patronów) i opublikować go. To proste!

Tworzenie postów

Przejdźmy do konkretów.  Jeśli chcesz stworzyć post musisz zalogować się do swojego Profilu Autora. Następnie, na pasku nawigacyjnym wybierz zakładkę „Moje posty”. Kliknij przycisk "Dodaj nowy post", aby usunąć konto…wróć, oczywiście dodać nowy post!  


Przed Twoimi oczami roztoczy się ten oto błogi widok:

 

Nowy post – bez tajemnic


Przejdziemy teraz przez proces tworzenia nowego posta, dzieląc go na kilka kroków. Ważna sprawa – po prawej stronie znajdują się wskazówki, które powinny pomóc w działaniach!

Zajmijmy się pierwszą sekcją:

1. Tutaj możesz dodać tytuł posta – warto wysilić kreatywność i napisać coś ciekawego! („Nagroda za próg 10 zł” wieje nudą na kilometry…)

2. Zajawka  - czyli headline, nagłówek Twojego posta, który będzie widoczny pod zdjęciem, razem tworząc „kafelek”, który Patroni zobaczą na swoich profilach. Tutaj warto uchylić rąbka tajemnicy, opisując, co zawiera post

3. Kolejne pole to zdjęcie posta – to miejsce, gdzie możesz wstawić zdjęcie, które wyświetli się przy poście. Uwaga – to zdjęcie jest publiczne, lepiej więc nie umieszczać tam nagrody dla Patronów!

- zalecane wymiary: 1068x630 px

- maksymalna waga pliku: 10 MB

- dostępne formaty: jpg oraz png

Druga sekcja to właściwa treść posta – możesz tutaj wstawiać zdjęcia, filmy, długie listy do Patronów… Możliwości edycji są tu dokładnie takie same jak w polu „Wizytówka” (które na pewno przyszło Ci wypełniać podczas zakładania konta)
 

 

Trzecia część dotyczy ustawień posta:

1. Kiedy udostępnić post? 

a) Natychmiast - funkcja domyślna. Post zostanie udostępniony zaraz po kliknięciu "Udostępnij post"

b) Ustaw datę lub wybierz zakres datowy - chcesz poinformować Patronów o nowej akcji, ale wiesz, że będziesz wtedy na urodzinach babci? Nic prostszego - to idealna opcja, jeśli chcesz napisać post z wyprzedzeniem lub gdy chcesz, żeby jego treść była dostępna tylko przez określony czas

- Aktywny od: tutaj musisz wybrać datę i godzinę, o której post ma zostać opublikowany
 

- Aktywny do: tutaj potrzebna jest kolejna decyzja – czy post ma wisieć na Twoim koncie po wsze czasy, czy któregoś dnia zniknie jak sen złoty?

2. Kto zobaczy post? - w tym miejscu musisz podjąć decyzję, komu pozwolisz zobaczyć swój post: masz aż 4 możliwości!

a) Pierwsza opcja jest oczywista – jeśli wybierzesz polecenie „Wszyscy”, post będzie publicznie dostępny

b) Zanim przejdziemy do kolejnego opcji, warto wyjaśnić jedną sprawę – przy profilu każdego Autora znajduje się przycisk „Obserwuj”. Jeśli ktoś nie jest Twoim Patronem, ale obserwuje Twoje poczynania – może zobaczyć „kafelki” Twoich postów, nie będzie miał jednak dostępu do ich treści. W gronie obserwujących zawierają się naturalnie Patroni! Jeśli więc dany post ma być widoczny dla wszystkich – zaznacz opcję „Wszyscy obserwujący”

c) Jeśli natomiast z różnych powodów chcesz, żeby post widzieli tylko Patroni – zaznacz opcję „Wszyscy Patroni”. Jednak warto pamiętać, że z grona obserwujących często rekrutują się nowi Patroni…

d) Ostatnia opcja – „Tylko Patroni, wspierający określoną kwotą” jest szalenie ważna w kontekście przekazywania nagród lub zapytań do Patronów subskrybujących określony próg. Wybierz, które progi wsparcia będą gwarantowały dostęp do posta – ale UWAGA! Jeśli dodajesz post dla Patronów, wspierających Cię kwotą co najmniej 50 zł (więc chcesz, by widzieli go również Patroni z wyższych progów) musisz dodać wszystkie wyższe kwoty – a najlepiej wykorzystać do tego Zestaw progowy. Możesz utworzyć zestaw progów dla wybranych kwot i później stosować go w nowych postach - do tej pory Autor musiał za każdym razem “wyklikiwać” kwoty poszczególnych progów. 

3. Czy przypiąć post na samej górze? - to funkcja znana choćby z grup na Facebooku; jeśli dany post ma być wyróżniony i "przypięty", zawsze wyświetlając się w pierwszej kolejności, należy wybrać tę właśnie opcję. Gorąco polecamy ją zaznaczyć przy postach zawierających instrukcje np. dołączenia do grupy dla Patronów!

Uwaga! Pamiętaj, że możesz przypiąć maksymalnie 6 postów na górze strony! Edytując posty możesz je przypinać lub odpinać.

4. Czy post zawiera treści +18? - jeśli post zawiera treści niedozwolone dla osób poniżej 18 roku życia (nagość, przemoc, wulgaryzmy), zaznacz to pole! Wymaga tego nie tylko nasz regulamin, ale i przepisy prawa…


5. Kto otrzyma powiadomienia e-mail? - i kolejna ważna decyzja przed Tobą - czyli komu mamy wysłać mailowe powiadomienie o nowym poście


a) Wybranie opcji „nie wysyłaj powiadomień email” spowoduje, że Patroni nie otrzymają wiadomości z informacją o nowym poście – ciągle jednak będą go widzieć na swoich profilach

b) Kolejna opcja to wysyłka do nieaktywnych Patronów. Dzięki niej możesz poinformować osoby, które kiedyś Cię wspierały, że odświeżyłeś profil, dodałeś nowy cel, zrealizowałeś duży projekt opisany na Patronite. Zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji - z naszych badań wynika, że "dawni" Patroni (po odpowiedniej komunikacji) często wracają do wspierania!

c) Następna opcja "Wszyscy obserwujący" sprawia, że maile otrzymywać będą osoby, które skorzystały z funkcji obserwowania Twojego profilu (nie muszą być to Patroni!)

d) Jeśli chcesz wysłać powiadomienie do wszystkich Patronów, wybierz opcję: "Wszyscy obserwujący Patroni". Wówczas informacja trafi do Patronów, którzy Cię obserwują (pamiętaj, że Patroni mogą wyłączyć otrzymywanie powiadomień o nowych postach).

e) Jeśli chcesz trafić do konkretnej grupy Patronów, możesz skorzystać z ostatniej opcji - "Patroni z konkretnych progów". Niektórych może irytować, że subskrybują próg 10 zł, a i tak otrzymują powiadomienia o postach dla progów o wyższej wartości – dlatego lepiej „personalizować” wysyłane powiadomienia. Ma tu zastosowanie ta sama zasada, co w poprzedniej części: jeśli mail ma trafić do Patronów z danego progu i progów wyższych, musisz zaznaczyć wszystkie konkretne progi

6. Wyślij treść posta w e-mailu - po zaznaczeniu tej opcji treść całego posta będzie widoczna w mailu, który wybrana osoba otrzyma na swojego maila - nie będzie wówczas musiała wchodzić na Twój profil, żeby zapoznać się z jego treścią

Ważne! Nie polecamy tej opcji, jeśli chcesz, żeby post był dostępny tylko dla konkretnej grupy odbiorców (np. Patronów)

 

Zostały nam ostatnie przyciski – "Zapisz" pozwala Ci zachować szkic postu, który masz zamiar uzupełnić bądź opublikować później. Natomiast „Opublikuj post” pozwala wysłać post w świat (od razu lub z opóźnieniem, jeśli zdecydowałeś się zaplanować jego publikację).

 

 

Lista postów

Wszystkie posty, które do tej pory stworzyłeś możesz znaleźć tutaj. Dla ułatwienia wprowadziliśmy kilka opcji filtrowania:

a) Wszystkie - jak sama nazwa wskazuje - tutaj pokazane są wszystkie posty, bez żadnego podziału

b) Otwarte - dostępne dla każdego użytkownika

c) Wersje robocze - posty, które nie zostały jeszcze opublikowane: zarówno te z wyznaczoną datą publikacji jak i te, które zostały "tylko" zapisane

d) Dla obserwujących 

e) Dla wszystkich Patronów 

f) Dla konkretnych progów 

W tej sekcji masz również możliwość:

a) sprawdzenia daty publikacji

b) ilości komentarzy

c) podejrzenia, dla jakiej grupy dostępny jest ten post

d) podglądu - dzięki temu zobaczysz, jak post wygląda ze strony Patrona

e) edycji

f) usunięcia

g) udostępnienia posta

 

 

dla autorów funkcje profilu

Zobacz również

Pięć pytań do: Globstory
Subskrypcja – zmieniaj, przedłużaj, wspieraj!
Konto Autora - instrukcja w 6 krokach

Komentarze (12)

Trwa ładowanie...