Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Dr MARZENA TUREK GA$ Museum of Art & Design w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyDRODZY PATRONI!
Możecie mieć wpływ na rozwój historii sztuki najnowszej. To dzięki Waszej hojności będę mogła opracować i zrealizować oraz zarchiwizować moje prace. Pragnę kontynuować zagadnienia, których jestem wynalazcą i twórcą. Buduj ze mną Najnowocześniejsze Muzeum Sztuki i Designu 2 i 3D.
PASJA RODZI PASJĘ
Inspiruje mnie przestrzeń, której mogę nadać nowy, oryginalny, artystyczny wymiar i sens. Opracowałam serię Kształtów Koloru/Kształtów Przyszłości na całe miasto, tworząc natychmiast rozpoznawalną miejską identyfikację, pozytywnie zaopiniowaną przez Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy (2011). Moją autorską ideą i misją jest wprowadzenie koloru w przestrzeń miejską. Jestem autorką wielkoformatowego reliefu Shapes of Colour/City Tour przytulonych do siebie Kształtów Koloru, które stały się znakiem rozpoznawczym warszawskiej Pragi w latach 2011-2020. Projekt nagrodzony w ramach konkursu Sztuka w Przestrzeni Publicznej ogłoszonego przez Prezydenta m.st. Warszawy. Wielowymiarowy Projekt Urbanistyczny pt.: Shapes of Colour/All size realizuję od 2007 roku. W 2010 roku upubliczniłam go w Warszawskiej Galerii Milano. Został on pozytywnie zaopiniowany przez Wydział Estetyki Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy w 2011. Jestem także autorką projektu siedzisk opracowanych do siedmiu stacji II Linii Metra ze ścianami zatorowymi autorstwa Wojciecha Fangora, który własnoręcznie napisał doskonałą rekomendację i pragnął tej realizacji połączenia jego ścian z moimi obiektami do siedzenia tworzącymi spójną harmonię przestrzeni. Wierzę, że dzięki wsparciu Patronów i miasta w końcu ten plan dojdzie do skutku.
Moim celem jest opracowanie i stworzenie Najnowocześniejszego Muzeum Sztuki i Designu, gdzie znajdzie się miejsce zarówno na wykłady, podziwianie sztuki, jej zakup oraz relaks i piękne dzieła współgrające z architekturą takie jak np. meble. Chcę także zrealizować mój pełny projekt siedzisk do II Linii Metra, który już od niemal 10 lat jest przechowywany w mojej artystycznej zamrażarce. Włoscy inżynierowie budujący metro bardzo chcieli go zrealizować, gdyż był opracowany w każdym calu i sprawdzony przez nich z detalami lecz wiceprezydent Warszawy od Infrastruktury bał się koloru, i nie zdecydował się na rzeźby-siedziska. Wierzę, że po niemal 10 latach, kolejny prezydent wreszcie się zdecyduje i da Warszawiakom kapkę koloru zamiast betonu, a mnie satysfakcję jako twórcy, że moja idea nie poszła na marne. Chcę również stworzyć żywą platformę z Wami i dla Was, dla moich Patronów, kolekcjonerów, fanów, odbiorców sztuki, którym często się zdaje, że nie znają się na sztuce chociaż ich serce czuje piękno. Zapraszam wszystkie osoby do śledzenia mojej sztuki i słuchania podkastów, które już niedługo będę prowadzić. Moje relacje będą się pojawiać w mediach społecznościowych.
Od 15 lat mam swoją pracownię na warszawskiej Pradze przy ul. Lubelskiej 30/32 (obecnie budynek jest w remoncie). To właśnie tutaj na Kamionku powstały moje najważniejsze prace. W 2006 roku w ramach otrzymanego stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego mogłam zrealizować spektakularny, unikatowy na świecie projekt malarski, polegający na malowaniu ruchem za pomocą wrotek. W tym samym roku powstał o mojej sztuce francuski reportaż TRACE TV wyemitowany w 90 krajach. Rok później w Pałacu Kultury i Nauki namalowałam największe płótno z tej serii o wym. 200 m2. Tym sposobem stałam się kontynuatorem zapoczątkowanej przez Jacsona Pollocka metody w nurcie Action Painting lecz znacząco przeze mnie rozwiniętej, gdyż polegającej na użyciu wszystkich mięśni, kondycji całego ciała. Wjeżdżając wrotkami w sam środek płótna z całą ekspresją i emocjonalnością ruchu - gestu, stworzyłam serię kilku gigantycznych płócien, za pomocą opracowanej przez siebie metody. Samodzielnie zaprojektowałam i skonstruowałam kostium do malowania, aby podajniki farb wylewały je prosto pod kółka wrotek.
Obszarem śladu interesuję się od ponad 20 lat. Rejestruję i fotografuję ślady pojazdów na zaśnieżonych ulicach oraz obserwuję ich nagromadzenie na topniejącym śniegu. Od dawna interesuje mnie materia, szorstkość, efemeryczność, nietrwałość, życie, ruch i zapis procesu twórczego w czasie. Linia, która pojawia się w moich wielkoformatowych obrazach tworzonych za pomocą rolek jest jak mój podpis – czasami subtelny i rozmyty, innym razem – mocny, podwójny, a nawet trójwymiarowy. Utworzony obraz wygląda jak mapa świata.
W 2016 r. opracowałam akcję trójpoziomowej fotografii: ziemia, wysięgnik i dron. Sporządziłam reprodukcje monumentalnych płócien na Błoniach Stadionu Narodowego w Warszawie z użyciem 50m wysięgnika i dronu, oryginały zaś podzieliłam na mniejsze obrazy. Przygotowałem dokładne i szczegółowe reprodukcje płócien wielkoformatowych w skali 1:10, aby podzielić oryginalne obrazy na mniejsze części - ułożone w cykle, ale też stanowiące odrębne prace. Równie ważny jest dla mnie efekt końcowy pracy i proces twórczy, dlatego nagrywam go kamerami. Działam w sposób multimedialny i tworzę swoje cykle płócien i obiektów z żarliwą ciekawością artysty – badacza. Te fascynacje, których doświadczam podczas procesu twórczego, otwierają dla mnie nowe rozwiązania. Dopóki proces badawczy nie dobiegnie końca, eksperyment będzie kontynuowany, bo jest najatrakcyjniejszy w sztuce. Długi proces mojego dużego projektu wciąż trwa.
W 2017 wystawiałam je w Galerii Kolekcji Fibak w Warszawie oraz w Galerii pod Arkadami w rodzinnej Łomży, gdzie otworzyłam festiwal Off Road pokazując video – mapping na jednej z kamienic łomżyńskiej starówki.
Od 30 lat zajmuje się projektowaniem obiektów, mebli, plakatów, okładek czasopism, kostiumów, scenografii, aranżacją i oprawą wystaw muzealnych, stoisk firmowych. Odpowiadałam za tworzenie wizerunku kilku edycji kampanii reklamowych dla zagranicznej marki sieci sklepów odzieżowych w całej Polsce.
Jestem laureatką wielu nagród i wyróżnień. Dwukrotną stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2006 i 2020. Tworzę dzieła 2D i 3D oparte na współdziałaniu koloru, formy i płaszczyzny. Dotychczas swoje prace prezentowałam na ponad 150 międzynarodowych wystawach m.in. w Brnie, Kolorado, Londynie, Monachium, Moskwie, Nowym Jorku, Seulu, Sztokholmie, Tokio czy Wystawie Światowej w 2000 roku, którą otwierał sam Sekretarz Generalny ONZ, Kofi Annan. Chętnie łączę grafikę / malarstwo z muzyką, ruchem i przestrzenią, kreując zupełnie nowy język wypowiedzi, poszerzając tym samym pojęcie malarstwa. see more: marzenaturek.com
Mam nadzieję, że dzięki Waszemu finansowemu wsparciu będę mogła:
W zależności od wsparcia będą realizowanie poszczególne zagadnienia.
Jeśli chcesz współtworzyć moje studio finansując powyższe cele, czynsze i budować unikatową, polską i jedyną taką na świecie artystyczną markę łączącą najlepszy design i sztukę na najwyższym poziomie zintegrowaną z przestrzenią publiczną – zostań Patronem!
Zdjęcia w galerii pochodzą z mojego archiwum, dwa zdjęcia portretowe, na których jestem w fioletowym kombinezonie są autorstwa Jowity Mormul, tworzyła ona specjalną dla mnie sesję fotograficzną w związku z projektem pokazywanym w Luxemburgu. Zaznaczenie tutaj jej autorstwa jest równoznaczne ze zgodą na publikację w galerii. Inne zdjęcia z mojego archiwum należą do moich gigantycznych projektów, których dokumentację wykonywałam samodzielnie lub były zrobione według moich dokładnych wskazówek na bazie storyboardów, i są one moją własnością, autorskim wyborem kadrów filmowych, stanowiących dopełnienie malarskich dzieł sztuki i nie podlegają one konsekwencjom prawnym.
Wesprzyj działalność Autora Dr MARZENA TUREK GA$ Museum of Art & Design już teraz!
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.