Szukaj
Przydatne linki
Logowanie Rejestracja Kategorie FAQ Jak to działa Baza wiedzy Kontakt z Patronite Regulamin Kup na prezentNie jesteś zalogowany
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Travelerzy w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kupony
Cześć! Nazywam się Mateusz, mam 30 lat i mieszkam w Krakowie. Od wielu lat pasjonuje się filmowaniem i fotografią. Od zawsze fascynowały mnie również podróże, więc postanowiłem te pasje w niebanalny sposób połączyć i stworzyć na YouTube kanał o polskich podróżnikach - Travelerach.
Kim są Travelerzy?
To ludzie, którzy "odważyli się odważyć" i wyszli poza własną strefę komfortu - expaci, emigranci i globtroterzy, którzy żyją samą ideą podróży, odkrywania i wyjazdu w nieznane. To niepoprawni podróżnicy i pozytywnie zakręceni Polacy, którzy nieustannie są w drodze, lub też postawili wszystko na jedną kartę i zdecydowali się wyjechać z Polski by zamieszkać na stałe w innym kraju.
Travelerzy jako projekt to internetowa seria filmów dokumentalnych lub też po prostu kanał na YouTube przedstawiający sylwetki polskich (jak do tej pory) podróżników oraz relacje z miejsc w których się aktualnie znajdują.
Zasada każdego odcinka jest prosta: nawiązać kontakt z ciekawą osobą przebywającą aktualnie w niebanalnym miejscu na świecie (np. ze znanym blogerem podróżniczym, którego znamy do tej pory tylko i wyłącznie z lektury jego tekstów), pojechać tam i zrobić o nim/o niej film :)
Dwie rzeczy. Pierwsza to JAKOŚĆ. W sieci można znaleźć masę filmów i produkcji podróżniczych, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Miejsca do których podróżujemy przeważnie wyglądają wspaniale, więc zasługują na to by pokazać je takimi jakie są. Travelerzy mają więc dbać o estetykę obrazu: dobre ujęcia, dynamiczny i ciekawy montaż oraz dobrze współgrającą z tym wszystkim muzykę.
Druga rzecz (zdecydowanie ważniejsza) to TREŚĆ. Siłę projektu mają stanowić ciekawi LUDZIE i oryginalne HISTORIE, które mają do opowiedzenia. Nie ma tu miejsca na codzienne nagrywanie i publikacje kilkunastominutowego monologu do kamerki sportowej (najczęściej zamontowanej na długim kiju) przy okazji podczas spaceru po okolicy ;) Travelerzy to starannie przeprowadzony i zmontowany wywiad z bohaterem danego odcinka - a w rezultacie esencja jego "przygody". Dlatego też niestety projekt ten jest trudny i czasochłonny.
Do tej pory udało się odbyć dwie podróże i nakręcić dwa odcinki, które zebrały na YouTube po kilka tysięcy wyświetleń w chwili gdy piszę te słowa. Możesz je obejrzeć na tej stronie, witrynie internetowej projektu - Travelerzy.pl lub też - tutaj oraz tutaj.
Udało mi się również odpalić fanpage oraz inne profile społecznościowe, stworzyć całą komunikację wizualną oraz wzbudzić niemałe zainteresowanie tematem wśród miłośników podróży ;) Jak się pewnie domyślasz to nie wystarczy, więc kolejnym krokiem jest ta właśnie kampania na Patronite.
Travelerów tworzę z czystej pasji, zarówno do filmowania jak i do podróży i będę to robił dalej, nawet gdy nie uda mi się pozyskać ani jednego patrona :) Nie oczekuję, że dzięki kampanii Patronite będę mógł rzucić dotychczasowe zajęcie i podróżować po świecie robiąc filmy. To nie o to tu chodzi. Uważam, że w życiu warto, a nawet trzeba też robić coś tak po prostu - dla samej idei! Pomyślałem jednak, że dzięki waszemu wsparciu będę miał świetną motywację by robić to zdecydowanie częściej niż dotychczas oraz środki, które będę mógł przeznaczyć na rozwój kanału.
Filmowanie na poziomie to nie tylko umiejętności, ale też koszty. Na szczęście większość z wymienionych poniżej rzeczy udało mi się już zgromadzić, jednak zawsze jest coś co trzeba wymienić, ulepszyć lub naprawić bo się zużyło/zepsuło - to tak naprawdę studnia bez dna. Postaram się krótko wymienić:
Do tego dochodzi jeszcze czas poświęcony na selekcję materiału, montaż, kursy podnoszące umiejętności itd.
Podróże to również koszty, a tych niestety nie zawsze da się tak łatwo uniknąć. To przede wszystkim:
1. Dostarczać wam filmy regularnie. Przygotowanie odcinka to research, planowanie, przynajmniej dwa dni w podróży, selekcja materiału, kilka dni montażu no i oczywiście publikacja i promocja efektów. Wspaniale by było móc dostarczać wam na tym etapie przynajmniej jeden odcinek miesięcznie.
2. Podnosić jakość - Tak jest. Nie tylko utrzymywać poziom produkcji ale również stale podnosić ich jakość. Jak to to się robi w przypadku filmowania? Przede wszystkim praktykując czyli robiąc filmy nieustannie. Ale nie tylko. Również przez wszelkiego rodzaju szkolenia i kursy, inwestycje w lepszy sprzęt itd. Co więcej - podnosić jakość nie tylko techniczną, ale również merytoryczną - czyli np. tworzyć reportaże o osobach rozpoznawalnych w środowisku podróżników.
3. Rozwijać się - Żeby kanał na YouTube tętnił życiem, trzeba się nieustannie rozwijać i dostarczać odbiorcom dodatkowe formaty. Popularne obecnie question&answer z bohaterami reportaży, wywiady, making-of'y, lub też inne formaty? Dlaczego nie? :)
To dzięki waszemu wsparciu (nawet symbolicznemu) będę w stanie odłożyć kilka złotych więcej na bilet na kolejną podróż lub wymianę zepsutej baterii do kamery. Nie chodzi tu oczywiście o niebotyczne kwoty, ale nawet symbolicznego piątaka, czyli np. przytaczany tutaj często koszt ulubionej kawy. To zabawne, ale ta symboliczna jedna kawa miesięcznie może sprawić, że kanał będzie się rozwijał znacznie szybciej.
Aby zostac moim patronem wystarczy 5 min.
Jak to zrobić dowiesz się TUTAJ
Dziękuję już teraz za wasze wsparcie, w każdej formie.
To dzięki wam wiem, że to co robię ma sens!
Poniżej przykłady innych filmów podróżniczych, które miałem okazję zrealizować w przeszłości:
MEKSYK · TAJLANDIA · MAROKO · ANDALUZJA · PORTUGALIA
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.