Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Maroszek & Laskowska Art Of Song Duet w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyWspółpraca Olgi Maroszek z Julią Laskowską rozpoczęła się pod koniec 2009 roku, kiedy artystki zdecydowały wspólnie wziąć udział w XVII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej, który odbył się w łódzkiej Akademii Muzycznej w kwietniu 2010 roku. Duet zdobył wówczas I nagrodę w swojej kategorii. Nagrodzony występ obejmował cykl pieśni Aleksandra Tansmana oraz wybrane pieśni Dymitra Kabalewskiego.
Olga i Julia wróciły do wspólnej pracy pod koniec 2018 z myślą o nagraniu płyty z pieśniami kompozytorów rosyjskich: Dymitra Szostakowicza, Dymitra Kabalewskiego, Piotra Czajkowskiego i Sergiusza Rachmaninowa. Część repertuaru będzie zaprezentowana w nowej odsłonie.
W sercach wykonawczyń muzyka rosyjska zajmuje szczególne miejsce, urzekając śpiewnością, przebijającą z niej tęsknotą i nostalgią, duchowością i wyjątkowo silnym przekazem emocjonalnym. Liryka ta wyraża najintymniejsze wzruszenia, porywy i duchowe cierpienia; beznadziejny smutek, rozpaczliwą boleść i żal, które opisać można w dwóch słowach: rosyjska dusza.
Olga Maroszek i Julia Laskowska wybrały na płytę utwory współgrające z ich wrażliwością. Część z nich zanurzona jest w czystej postaci rosyjskim duchu, część tytułami oraz charakterem nawiązuje do muzyki hiszpańskiej, a konkretnie tej tworzonej przez andaluzyjskich Cyganów (Szostakowicz, Czajkowski). Elementy muzyki cygańskiej pojawiają się często w muzyce rosyjskiej (romanse cygańskie) jak i są nierozerwalnym tworzywem flamenco. Historyczne przekazy podają, że Cyganie mieli ogromny wpływ na kształtowanie się muzyki w Rosji i Hiszpanii od XVIII wieku, a także na kulturę tych krajów. Do motywów hiszpańskich nawiązują, umieszczone w książeczce załączonej do płyty, zdjęcia mozaik, które Olga Maroszek sfotografowała podczas podróży po andaluzyjskich oraz rosyjskich miastach.
Urodzona w Łodzi, w 2010 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Dysponuje ciekawym, rzadko spotykanym głosem o ciemnej barwie i rozbudowanym niskim rejestrze, ale także przyjemnych, ciepłych górach. Posiada głos ruchliwy, predestynowany do wykonywania koloratur.
Debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w 2009 roku główną rolą w operze G.F. Haendla „Giulio Cesare”. Od tego czasu współpracowała z łódzką operą, by w roku 2014 zostać jej etatową solistką.
Gościnnie występuje także w innych polskich teatrach operowych: Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Krakowskiej, Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Związana jest także ze sceną operową Polskiego Ośrodka Społeczno – Kulturalnego w Londynie. Często występuje również w filharmoniach: łódzkiej, poznańskiej, krakowskiej.
Laureatka nagrody specjalnej zdobytej na XIII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu w roku 2009, a także zwyciężczyni XII Konkursu w Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach i XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi w roku 2010 w duecie z Julią Laskowską.
Współpracuje z wieloma pianistami, a także z kompozytorami muzyki współczesnej, Cezarym Kurowskim i Sebastianem Kondratowiczem oraz kwartetem smyczkowym Apertus Quartet. Jest współzałożycielką i dyrektorem artystycznym Stowarzyszenia Śpiewaczego Canto Alegre im. Jana Kondratowicza w Łodzi.
Artystka prócz operowego, posiada także repertuar pieśniarski, oratoryjny, wykonuje utwory z filmów i musicali oraz piosenkę aktorską, nagrywa płyty.
W roku akademickim 2009/2010 została stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2010 przyznano jej jednorazowe stypendium Marszałka Województwa Łódzkiego za szczególne osiągnięcia artystyczne.
Ukończyła PSM st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi w klasie fortepianu A. Juszczak. Studia odbyła w AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach u prof. M. Sikorskiej–Wojtachy (fortepian) i prof.. M. Szwajger‑Kułakowskiej i U. Stańczyk (kameralistyka). Kameralistykę w kl. prof. M. Szwajger‑Kułakowskiej kontynuowała podyplomowo, a fortepian w Studium Doktoranckim AM w Łodzi w kl. prof. Marii Koreckiej‑Soszkowskiej.
Absolwentka Podyplomowego Studium Pieśni UMFC w Warszawie oraz Udo Reinemann Internationale Lied Masterclasses w Królewskim Konserwatorium w Brukseli, a także studiów podyplomowych Kształcenie głosu i mowy na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, laureatka wielu nagród: m. in.: II nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Pianistycznych w Warszawie i I nagrody w XVII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi zdobytym w duecie z Olgą Maroszek oraz nagrody dla najlepszego pianisty na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu
Uczestniczyła w licznych kursach pieśni artystycznej (m. in. u S. Leiferkusa, U. Reinemanna, Ch.Stotijn, Chr. Pregardiena, J. Drake'a, M. Pikulskiego, M. Hadulli, J. Rappe, U. Kryger, Ch.Ludwig, J.van Nes, R. Hölla, T. Herbuta) oraz kursach pianistycznych (m. in. u B. Ringeissena, N. Goernera, A. Jasińskiego, P. Eflera, K. Popowej-Zydroń).
Artystka koncertuje w Polsce, w Niemczech, w Belgii, Holandii, Francji, Anglii. W jej repertuarze szczególne miejsce zajmują pieśni (w 2014 r. wystąpiła wraz z Sergiejem Leiferkusem z recitalem pieśni S. Rachmaninowa) oraz muzyka kameralna. Współpracuje m. in. z Patrycją Szymańską (skrzypce) i Dobrochną Jachowicz (fortepian), Olgą Bobrovnikową (fortepian), Pierre-Yves'em Binardem (baryton). Od 2005 r. wykłada w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. W marcu 2018 r. otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych.
Wesprzyj działalność Autora Maroszek & Laskowska Art Of Song Duet już teraz!
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.