Avatar użytkownika

Teatr YETA

2
patronów
35 
miesięcznie
1 105 
łącznie
2
patronów
35 zł 1 105 zł
miesięcznie łącznie

Progi wsparcia

10 zł miesięcznie
Właśnie robisz pierwszy krok do wejścia w zwarte szeregi Patronów naszych działań. Dziękujemy, że nam zaufałeś i wierzysz w nasze talenty!
Chcemy Ci się odwdzięczyć zapraszając Cię do zamkniętej grupy odbiorców naszego newslettera, zamieszczanego na zamkniętej grupie na Facebooku lub przesyłanego mailem.
Będziesz jako pierwszy wiedział co się u nas dzieje, zobaczysz treści i materiały nie publikowane nigdzie wcześniej.
Będziemy tam zamieszczać materiały z życia naszego Teatru, poznasz innych patronów i twórców Teatru YETA . Liczymy na to, że będzie to grupa pełna życia, kreatywna i motywująca do działania!
Będziesz z nami w stałym kontakcie!
25 zł miesięcznie
Dziękujemy Ci za to zobowiązanie! Jesteś prawdziwym człowiekiem teatru. Rozumiesz jego specyfikę i potrzeby, a los polskiej sztuki współczesnej i zamiłowanie do klasyki teatralnej są dla Ciebie ważnymi, życiowymi aspektami. To dla nas niezwykle cenne, że pośród naszych Patronów są tak pozytywni i świadomi ludzie!
Taką odpowiedzialna i świadomą postawę Człowieka Teatru warto jest docenić.
Dlatego też - oprócz możliwości skorzystania z bonusu z pierwszego progu - oferujemy Tobie (stosownie wydrukowany i oprawiony) certyfikat "Nasz Człowiek" *)
podpisany przez Zespół Teatru. Oprócz tego - dostęp do materiałów foto/video z tzw. backstage'u. czyli życia naszego Teatru od kulis.
Zapraszamy Cię do naszej teatralnej Rodziny!

*) po wpłatach przez minimum 3 miesiące
50 zł miesięcznie
Wybierz 50 zł
50 dostępnych miejsc
Twoje stałe wsparcie ma dla nas wyraźny i realny wymiar!
Jesteśmy świadomi, że tego typu zobowiązanie jest efektem świadomej, przemyślanej i konsekwentnej decyzji.
Dlatego też - oprócz dostępu do treści właściwych dla pierwszego i drugiego progu - mamy dla Ciebie plakietkę "Złoty Człowiek" Teatru Yeta *), umieszczoną na solidnej podstawie - gotowej do postawienia lub powieszenia w stosownym miejscu w Twojej siedzibie.
Oprócz tego - dostęp do niepublicznych materiałów z naszego kanału na YouTube i zaproszenia na premierowe spektakle Teatru

*) po minimum 3 miesiącach wpłat w wysokości 50 złotych.
100 zł miesięcznie
Wybierz 100 zł
20 dostępnych miejsc
W ciągu sezonu artystycznego (wrzesień-czerwiec) jesteśmy w stanie wypuścić na scenę maksymalnie dwa nowe spektakle.
Pomyśl - Twoje roczne wsparcie dla nas umożliwi nam opłacenie autorskiej muzyki do przedstawienia, pracę scenografa/kostiumografa lub konsultacje choreograficzne - bądź inne, warsztatowo istotne zajęcia dla aktorów naszego Zespołu w procesie powstawania spektaklu.
Trudno nie docenić tak głębokiego zaangażowania!
Dlatego - poza oczywistym udziałem w życiu Rodziny Teatru YETA - oferujemy Ci Srebrną Odznakę Mecenasa Teatru Yeta oraz możliwość zgłaszania propozycji repertuarowych*) (pamiętaj o opłatach licencyjnych i prawach autorskich. Jesteśmy legalistami, więc "na dziko" pracować na tekstach licencyjnych, a nie opłaconych - np zbyt drogich - pracować nie będziemy). Co więcej - Twoje nazwisko lub nazwa/logo Twojej Firmy może znaleźć się (jeśli wyrazisz na to zgodę) w naszych materiałach promocyjnych (zakładka "Patroni" na naszej stronie www, w mediach społecznościowych i na plakatach/programach do naszych spektakli

*) po sześciu miesiącach regularnych wpłat w wysokości 100 złotych miesięcznie.
200 zł miesięcznie
Wybierz 200 zł
5 dostępnych miejsc
Przyznaj się - zawsze chciałeś mieć swój teatr? Jesteś na najlepszej drodze do realizacji tego planu! Jesteś integralną częścią Rodziny Teatru YETA, nosisz w klapie Złotą Odznakę "Mecenasa Teatru YETA" - i możesz zgłaszać propozycje repertuarowe do kolejnych realizacji Zespołu*)
Co więcej - otrzymujesz pakiet pięciu 2-osobowych zaproszeń na premiery Teatru oraz 2-osobowy voucher na wolny wstęp na wszelkie spektakle Teatru w jego rodzimej lokalizacji oraz "na gościnnych występach".
Co więcej - grupa Patronów z Twojego poziomu (maksymalnie 5 osób) stanowić będzie Radę Programową Teatru YETA, a więc ciało proponujące jego drogę artystycznego rozwoju: dobór repertuaru, udział w przeglądach/festiwalach teatralnych, udział w warsztatach twórczych i podnoszących poziom profesjonalnego przygotowania Zespołu (warsztaty fizyczne, wokalne, rytmiczne, psychologia postaci, interakcje i improwizacje sceniczne, biały śpiew, choreografa etc.).

*) po trzech miesiącach regularnych wpłat w kwocie 200 zł miesięcznie

Kup wsparcie na prezent!

Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Teatr YETA w formie kuponu podarunkowego.

Zobacz jak działają kupony
Kup na prezent

O autorze

Niezawodowa grupa teatralna, działająca przy Łódzkim Domu Kultury od 2011 roku. Zrzesza pasjonatów teatru - głównie studentów łódzkich uczelni.
W ciągu swojej działalności zespół stworzył 11 spektakli, z których 5 jest wciąż w repertuarze.
W planach jest ich regularne granie na scenie ŁDK.

Teatr Yeta | Facebook

Teatr Yeta (@yeta.teatr) • Instagram

TikTok TeatrYETA (@teatryeta)

 

Informacja o Zespole Teatru YETA

Teatr Yeta powstał w 2011 roku.

Mottem jego działalności jest zdanie ze „Scenariusza dla trzech aktorów” Bogusława Schaeffera:

„Bezmyślna sztuka, to kres sztuki!”

Nazwa zespołu pochodzi z argentyńskiego slangu lunfardo, którym posługują się "tangueros" - osoby zawodowo zajmujące się tangiem. Słowo "yeta" oznacza... czynność przynoszącą pecha. Jako nazwa zespołu wyłoniła się po kliknięciu w link „Losuj artykuł” na Wikipedii.

Pierwszy skład osobowy wyłonił się z zajęć warsztatowych, prowadzonych dla adeptów offowej Grupy Teatralnej "Dziewięćsił" (działającej w Łodzi w latach 1987-2012) przez - związanego z nią od 1991 roku, recytatora, aktora i reżysera, od 2006 roku instruktora dramy - Adama Wrzesińskiego.

Teatr YETA w pewnym zakresie kontynuuje działania GT "Dziewięćsił": jest teatrem literackim, opiera swoje poszukiwania artystyczne o ciekawe teksty dramaturgiczne, głównie młodych, polskich autorów, ale w swej pracy sięga również po "znanych i uznanych" dramaturgów i literatów. W pracy warsztatowej główny nacisk kładzie on natomiast na proces kreowania postaci przez aktora i wpisanie tejże postaci we wspólnie budowane dzieło sceniczne.

Dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia?

Nasza działalność jest wspierana przez Łódzki Dom Kultury. Jednak w chwili obecnej, jedyne wsparcie, którego ŁDK może nam udzielić, to brak opłat za wynajem sali  prób. Dzięki temu możemy swobodnie kontynuować prace nad naszym repertuarem. Jednak dwie pozycje z planu działalności Teatru YETA: wyjazdy na przeglądy i festiwale teatralne z dotychczasowymi realizacjami oraz praca nad nowymi projektami wydają się poważnie zagrożone. Dotychczasowy Patron swoje środki budżetowe przeznacza na działania wspierające uchodźców z Ukrainy. Nie chcemy "konkurować" w tej sytuacji nawet o złotówkę. Nie chcemy również rezygnować z możliwości dalszej działalności i rozwoju.
Dlatego zwracamy się o wsparcie właśnie do Was.

Dlaczego warto nas wspierać?

Żadne z nas nie jest dyplomowanym aktorem, tym bardziej magistrem sztuki - choć magistrów mamy w swoich szeregach co najmniej kilku.
W naszej pracy stawiamy na rzetelność i uczciwość.

Rzetelnie więc przygotowujemy się do swoich ról - współpracujemy z choreografami, instruktorami wokalu i terapii tańcem, logopedami, profesjonalnymi muzykami i kompozytorami oraz scenografami i kostiumologami. Za ich pracę staramy się zapewnić im - choćby symboliczne - wynagrodzenie.
Swoją pracę na scenie, kreowanie swoich postaci, wspieramy przygotowaniem teoretycznym - czytamy o epoce współczesnej autorowi i czasom akcji naszych scenariuszy, dyskutujemy o profilach psychologicznych postaci, prowadzimy warsztatowe zajęcia, na których próbujemy pokonać swoje niedoskonałości i wejść na wyższy poziom swojej świadomości aktorskiej (świadomość ciała, jakości i znaczenia gestu, ruchu, mimiki, poprawnej wymowy, emisji głosu itp.) Chcemy również docierać z naszymi spektaklami do jak najszerszej widowni. Stąd plan ułożenia stałego repertuaru dla sceny naszego pierwszego Patrona (ŁDK) i wyjazdów na przeglądy i festiwale teatralne, zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Przywozimy z nich - oprócz dyplomów i statuetek - pochwały za profesjonalizm w podejściu do realizacji i prowadzeniu postaci przez aktorów.
Uczciwie podchodzimy do pracy wspierających nas specjalistów, do jakości pracy własnej - a przede wszystkim uczciwie traktujemy naszego Widza. To on jest bowiem dla nas najważniejszy. Tworzymy bowiem spektakle "o człowieku i dla człowieka", jak powiedział jeden z naszych widzów po obejrzeniu, kolejnego juz w swojej historii, spektaklu Teatru YETA. Opieramy swoją pracę na literaturze (staramy się o dobór tekstów z odpowiednio wysokiej półki i odnoszące się do klasycznych, sprawdzonych konstrukcji dramaturgicznych), na słowie i na fabule. Dbamy też o to, by nasze realizacje sceniczne zawierały w sobie tajemnicę i niespodziankę - tak, by nasz widz oglądał nas z ciekawością, a po zakończeniu spektaklu jeszcze wracał myślami do tego, co mu opowiedzieliśmy.
Kierujemy się tutaj witkacowską formułą, że teatr jest miejscem, po wyjściu z którego "człowiek powinien mieć wrażenie, ze obudził się z jakiegoś dziwnego snu, w którym najdziwniejsze nawet rzeczy miały swój niezwykły urok, nie dający się z niczym porównać".
Dlatego patronowanie naszemu Teatrowi jest dbaniem o poziom i krzewienie polskiej kultury.

Nasze dokonania:

W ciągu dotychczasowej pracy warsztatowej Teatr YETA zrealizował i wystawił:

- zamknięte i jednorazowe pokazy warsztatowe:

  •  "Druga strona poranka" - pokaz warsztatowy Grupy Adeptów (składającej się z osób uczęszczających na warsztaty dramowe w Łódzkim Domu Kultury) oparty na tekstach tzw. Poetów Rocka - w opracowaniu Adama Wrzesińskiego i w reżyserii zespołowej,
  • „Kolor chłodnego dnia” – przygotowany dla Domu Literatury w Łodzi wieczór teatralny wg scenariusza oryginalnego Nicholasa Hardcoxa, w adaptacji i reżyserii Adama Wrzesińskiego z gościnnym udziałem Martyny Cichej i Luki Kuzmanovicia;

oraz spektakle:
 

  • "Obrazki" według opowiadania Ludwika Sztyrmera pt. "Frenofagiusz i Frenolesty", w tekstowej adaptacji Eweliny Woźniak;
  • „Cel/i/na” - kalejdoskopowy kolaż teatralny o dramatycznych kolejach losów Żony Wieszcza, autorstwa Eve Wok;
  • „Miss Tyfikacja” - psychologiczny dramat (w klimacie skandynawskim) na kwartet aktorski, wg scenariusza Par Olova Larssena,
  • „Wieczór u Pana Naczelnego Dyrektora” – monodram w autorskim wykonaniu Luki Kuzmanovicia,
  • „Epitimia” – metafizyczny dramat obyczajowy, zatopiony w mrocznym klimacie XIX-wiecznej Rosji, autorstwa Michaiła Fiodorowa;
  • „Życie na krawędzi (sceny)” – „pandemiczna” próba adaptacji tekstu powstałego podczas warsztatów dramowych, realizowana w formie „teatru telewizji” – wg tekstów Izabeli Gwardys, Aleksandry Małeckiej, Kamili Śnieg, Karoliny Kierasińskiej i in.; scenariusz i reżyseria – Adam Wrzesiński;
  • „Córki Trygława” – nerwowy sen dramaturga, podświadomie tkwiący głęboko w kosmatym zakamarku słowiańskiej duszy; spektakl – mimo wyraźnego oniryzmu – jasny i lekki (z wyjątkiem kilku momentów grozy), wywołujący uśmiech na twarzy widza. Scenariusz: Jaromir Ryśków-Wnuk;
  • „Człowiek, który chciał żyć drugi raz” – adaptacja sceniczna prozy K.K. Baczyńskiego (o nieuchronnej apokalipsie człowieka odciętego od swych korzeni) oraz wierszy tego samego autora z muzyką Pauliny Kwapińskiej;
  • „Noc tysiączna druga” – realizowana w konwencji teatru dell’arte komedia C.K. Norwida, nawiązująca w tematyce do „Romea i Julii” Szekspira, z wplecionymi w akcję piosenkami do słów Poety; muzyka: Adam Zajdel;

W przygotowaniu:

  • „Dziewczyna w ciemności” – monodram na podstawie autobiograficznej powieści Anny Lyndsey o młodej i aktywnej kobiecie zmuszonej do całkowitej izolacji w zupełnych ciemnościach ze względu na jej nietypową chorobę. Adaptacja i opieka artystyczna: Adam Wrzesiński, pomysł i wykonanie: Julia Gałas;
  • „Plantacja” – postapokaliptyczne studium rozpadu humanistycznych wartości w obliczu konieczności jednostkowego przetrwania. Inspirowana tekstami Mirona Białoszewskiego;
  • „Beatrix Cenci” – spisana przez Juliusza Słowackiego dramatyczna opowieść o nieszczęściu młodej kobiety, zgwałconej przez ojca i sprowokowanej do zabójstwa przez macochę;

Obecnie skład osobowy zespołu Teatru YETA, to głównie studenci łódzkich uczelni.
Nasze spektakle można oglądać przede wszystkim na scenie Łódzkiego Domu Kultury, ul. Traugutta 18 oraz na krajowych i międzynarodowych przeglądach teatralnych.

Dołącz do grona Patronów!

Wesprzyj działalność Autora Teatr YETA już teraz!

Zostań Patronem

Najnowsi Patroni

Magda Wdowczyk
Magda Wdowczyk
25 zł
Rafał Gębski
Rafał Gębski
10 zł

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.