Virtual Dream - Piotr Łój

W Patronite od 13.03.2019

Ranking Autorów

Miesięczne wsparcie: 8

Liczba Patronów: 9

Zostań Patronem
1769 patronów
41 280 miesięcznie
371 625 łącznie
Jestem założycielem Fundacji Virtual Dream, w której jednoosobowo, za pomocą Wirtualnej Rzeczywistości, spełniam marzenia dziecięcych wojowników chorych na raka oraz leżących w hospicjach. Dzięki VR mogę przynieść im świat zewnętrzny do szpitalnego łóżka oraz spełnić najskrytsze marzenia.

O Autorze

Mój największy projekt do tej pory. Wulkan dla wszystkich. 3 miesiące pracy zamknięte. 

 

Marzenie Ægir'a - Zipline! Nowe filmy do bazy danych!

 

Marzenia z Islandii do wszystkich gogli VR!


Kolorowanki do szpitali - projekt sfinansowany przez PFR.

 

Podsumowanie kryzysowych działań anty-covidowych.

 

Przynosimy Warszawę dla 104 letniej Pani Weroniki!

 

Podsumowanie pierwszego roku z patronami!:

 

Michał Szafrański - Finansowy Ninja, O Piotrze:

 

Ja:

Cześć, mam na imię Piotrek.

Przynoszę świat zewnętrzny wszystkim, którzy nie mogą do niego wyjść.

Zajmuję się nowymi technologiami, przede wszystkim wirtualną rzeczywistością. Poszukuję ich potencjału do poprawy jakości życia i wyrównania szans tym, którzy znaleźli się trudnych życiowo sytuacjach; ale badam również zagrożenia tych technologii i destrukcyjny wpływ na ludzi. Produkuję filmy w technologii VR360.

Od 2010 prowadzę swoją jednoosobową działalność  Lojke.pl - zajmowałem się  w niej kreacją graficzną, montażem i produkcją filmów oraz kampanii w mediach społecznościowych. Organizowałem także serię "DigUp StartUp" - eventów, w których wraz z USPTC (Polsko Amerykańską Radą Współpracy) wysyłaliśmy zwycięzców do Doliny Krzemowej.

Po kilku latach uświadomiłem sobie, że świat biznesunie absolutnie nie jest mój. Nie ma w nim miejsca na człowieka... i dla dobra tej wypowiedzi, zakończę ten temat już tutaj ;) 
Od ponad 7 lat staram się iść  już tylko w kierunku mojej misji - pomocy potrzebującym dzięki technologii. Misji trudnej, niewystawionej na zysk, samofinansowanej.

Misja:

Jestem założycielem Fundacji Virtual Dream, w której jednoosobowo, za pomocą Wirtualnej Rzeczywistości, spełniam marzenia dziecięcych wojowników chorych na raka oraz leżących w hospicjach. Dzięki VR mogę przynieść im świat zewnętrzny do szpitalnego łóżka oraz spełnić najskrytsze marzenia: zabawy ze szczeniakami, nurkowania z delfinami, podróży w kosmos, powrotu do domu i swojego pokoju, spotkania na żywo z kolegami z klasy, czy świątecznej wyprawy dookoła świata ze Św. Mikołajem :)

Chociaż pracuję społecznie od końca 2013 roku, Fundację założyłem w 2017, w celu poszukiwania wsparcia rządowego, sektora prywatnego i międzynarodowej stabilizacji długoterminowymi współpracami, a także aplikacjami do grantów, rządowych, naukowych i ngo-sowych.

Wspieram również osoby sparaliżowane i niepełnosprawne w innowacyjnych neuro-rehabilitacjach ze wsparciem wirtualnej rzeczywistości. VR daje możliwość zwizualizowania ich upragnionego celu. Dzięki VR360 i postprodukcji jestem w stanie pokazać osobie sparaliżowanej jak samodzielnie porusza kończynami, lub wstaje z wózka inwalidzkiego, aby ponownie albo po raz pierwszy w życiu spojrzeć innym ludziom w oczy z tej samej perspektywy.

Wsparcie neuroplastyczności za pomoą technologii immersyjnej, to w momenie obecnym przełom w historii nauki i medycyny.

Doświadczenie:

Podczas tej wieloletniej, samotnej i jednoosobowej wędrówki nawiązałem współpracę z ONZ, gdzie zaproszono mnie dwukrotnie do prowadzenia wykładów oraz szkoleń z innowacji w służbie organizacji humanitarnych.

Konsultowałem współpracę i ruchy w kierunku nowych technologii w Międzynarodowym Komitecie Czerwonego Krzyża. Szkoliłem profesorów, lekarzy i wolontariuszy w szpitalach na całym świecie, m.in. w największej klinice na środkowych wschodzie - Sheba Medical Center w Tel Aviv, z którą współpracuję stale od 3 lat.

Jako specjalista "social impact" prowadziłem wykłady na największych konferencjach design'u i technologii w Waszyngtonie, Hong Kongu, Szanghaju, Genewie, Pradze, Lyon oraz w wielu miastach w Polsce.

Największym oficjalnym docenieniem mojej pracy była nominacja do nagrody VR Awards 2018 w kategorii "Social Impact". Moja jednoosobowa misja została wybrana spośród setek zgłoszeń z całego świata do ścisłej ósemki, obok projektów takich gigantów jak CNN czy The Guardian. To pozwala mi wierzyć, że - wbrew obiegowym opiniom - naprawdę można w pojedynkę zmieniać świat na lepsze, chociaż oczywiście nie jest łatwo.

Marzenia:

W 2019 dotarłem do momentu, w którym po latach pracy, nieudanych prób pozyskania stałego sponsora czy grantu i wyczerpującego samodzielnego finansowania działania fundacji poprzez nieregularnie realizowane projekty komercyjne (aby zarobić chociaż na kilka miesięcy dalszej działalności fundacji) - jestem po prostu, po ludzku zmęczony.

Moim marzeniem i  celem jest zbudowanie stabilnie finansowanego centrum rozwoju i badań najnowszych technologii pod kątem potencjału wspierania życia człowieka; jak również badanie ryzyka destruktywnego wpływu tych technologii na życie i relacje społeczne (depresja, eskapizm, uzależnienie od gier i pornografii, cyberbullying, substytuty realnych interakcji i relacji). Długofalowym efektem ma być wprowadzenie nowych elementów uświadamiania w systemie edukacji, modyfikacja i implementacja programów odwykowych oraz zapobiegania nowym uzależnieniom behawioralnym, oraz programów przeciwdziałania/zapobiegania uzależnieniom, depresji i samobójstwom.

W pierwszej kolejności planuję rozwinąć dwie autorskie aplikacje VR, które mogą dać szansę stabilnego i skalowalnego źródła funduszy dla Virtual Dream:

HeroTherapy:

Gra VR dla dzieciaków przechodzących przez sesje chemioterapii.

To połączenie świata rzeczywistego i wirtualnego, którego celem jest motywacja oraz  zmniejszenie negatywnego odbioru chemioterapii przez małych pacjentów. W grze wciąż widzą podłączoną do ciała kroplówkę z chemią, jednak tutaj - w wirtualnym świecie - realne odczucie pieczenia podczas wpływania leku do żyły zwizualizowane jest jako transformacja własnego ciała w niezwyciężonego superbohatera. Mały pacjent przeistacza się w posiadającego supermoce wojownika, lub maga. Wkracza w świat fantazji z kroplówką jako swoją amunicją i dzięki interakcji, unicestwia atakujące go komórki rakowe!

Na początku 2019 roku udało mi się dostać z ideą gry na warsztaty organizowane przez najlepszą uczelnię techniczną na świecie: MIT w Bostonie. Scenariusz został rozwinięty o aspekt multiplayer - gdzie dzieciaki z całego świata przechodzące w tym samym momencie przez sesję chemioterapii mogą wspólnie niszczyć komórki rakowe, aby odczuć, że nie są w tej walce osamotnione. Gamifikacja HeroTherapy pozwala również na rozwijanie swojego bohatera w trakcie sesji chemioterapii i powrót do "już silniejszego" profilu podczas kolejnych sesji.

 

POV VR player + VR rehabilitacja:

Autorskie aplikacje:

Odtwarzacz („Player”) standardowych filmów POV (nagranych z perspektywy oczu bohatera) dla gogli VR, który, dzięki innowacyjnym algorytmom, będzie pozwalał przetworzyć video nienagrane w technologii 360 stopni, na odczucie przestrzenne i immersyjne. Idea opracowana jest na podstawie informacji zwrotnych od sparaliżowanego Raphaela (którego poznaliście we wcześniejszym filmiku), który w ramach rehabilitacji ogląda również standardowe filmy nagrane z kajaków (white water).

Aplikacja VR dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oraz poddających się działaniom rehabilitacyjnym - ma sprawić, iż osoby mające problem z samodzielnym poruszaniem się będą mogły zobaczyć za pośrednictwem gogli VR swoje, samoistnie poruszające się, rehabilitowane kończyny (zadaniem aplikacji będzie ‘wycięcie’ w czasie rzeczywistym fizjoterapeuty poruszającego poszczególnymi częściami ciała chorego).

Empatia:

Wszystkie moje projekty oparte są na własnym doświadczeniu. Na osobistej wiedzy terapeutycznej i znajomości zagrożeń uzależnienia, wychodzenia z niego i prewencji. Znam również dobrze potrzebę odłączenia się od stresujących warunków i nierównej walki w salach onkologicznych, a także proces akceptacji odchodzenia najbliższej, najważniejszej osoby w hospicjum.

Poznając po raz pierwszy wirtualną rzeczywistość, od razu wiedziałem, gdzie może mieć najlepsze zastosowanie i gdzie jej potencjał do wprowadzenia ulgi i motywacji będzie najlepiej poprawiał jakość życia ludzi, którym los niesprawiedliwie ją odebrał.

Wiedziałem również jak silne, atrakcyjne i realne jest doznanie wirtualnej rzeczywistości dla kogoś, kto poszukuje ucieczki od problemów świata prawdziwego.

Na tych dwóch filarach zbudowałem swoją misję szukania potencjału i edukowania o zagrożeniach kierunków, w których rozwija się świat.

 

Patronite:

Zdaję sobie sprawę, że samotna droga nie jest efektywnym sposobem na zrobienie czegoś dużego. Na zbudowanie zagrody, zamku, czy miasta, które będzie dawało stabilne schronienie potrzebującym, a dodatkowo samo zapewniało sobie utrzymanie i rozwój.

Nie podążam też dzisiejszymi, nieludzkimi dla mnie, trendami ciągłej patologicznej walki, niehumanitarnej pracy 15-20h dziennie, ani nieprzerwanego wyzysku i popychania się do granic wytrzymałości. Jestem człowiekiem ceniącym spokój i odpoczynek i prywatność chociaż już dawno zapomniałem jak to jest usnąć tego samego dnia, którego się obudziłem i słodko od czasu do czasu móc liczyc regeneracyjne noce w dwucyfrowych godzinach.

Całkiem niedawno zrozumiałem także, że samotna wyprawa jest również decyzją opartą na strachu przed nieudźwignięciem odpowiedzialności za kogoś, kto będzie chciał mi pomóc. Za zatrudnionych ludzi, którym być może nie będę w stanie zapewnić stabilnego, godnego życia.

O ile ja mogę zaakceptować życie na granicy kosztów, odmówić sobie urlopu czy komfortu, to absolutnie nie mogę tego wymagać od osób, które mi zaufają i będą chciały  wspierać moją misję.

Najważniejszą jednak refleksją w ostatnim czasie było uświadomienie sobie, że czasem narzekam na brak wsparcia, jednocześnie nie dając innym możliwości udzielenia mi realnej pomocy.

To tak jakbym siedział w zalewanym wodą domu, za zamkniętymi na klucz drzwiami, krzycząc przez okno na ludzi, że nikt nie pomaga mi naprawić kranu. Oczywiście nie zapominam o tych, od których otrzymałem do tej pory pomoc - weszli jakimś cudem przez piwnicę, ale musieli się mocno natrudzić i dobrze to włamanie zaplanować ;) za co jestem im ogromnie wdzięczny.

Pełen obaw, ale również nadziei - proszę Was o pomoc. Jeśli któraś z części mojej misji jest Ci bliska - dołącz do mnie w zespole "Virtual Dreamers" i zróbmy ją razem! :) Każda złotówka z Patronite będzie paliwem napędowym wszystkich działań, o których czytaliście powyżej. Każda złotówka pozwoli realnie pomóc kolejnemu dziecku, osobie niepełnosprawnej czy seniorowi.

Każda złotówka posłuży wprowadzeniu odrobiny uśmiechu i nadziei w codzienność osób, które ich wyjątkowo potrzebują.

 

Islandia:

Wyjazd na Islandię rozpoczął się w sieprniu 2020 roku. Udało mi się tu zdobyć kontakty o dużym potencjale rozwoju międzynarodowego oraz zdobycia długoterminowych grantów pozwalających na osiągnięcie mojego celu głównego, czyli ustabilizowania działań i doprowadzenia do samofinansowania się Fundacji.

 

Marzę o możliwości wyjścia jedną nogą z pracy, w pewności, że to o zbudowałem do tej pory się nie zawali.

Marzę o odzyskaniu po tych wszystkich latach namiastki prywtnego życia i chwili czasu dla siebie nieobarczonego wyrzutami sumienia.

Marzę również o tym żeby moi patroni stali się dodatkowym źródłem finansowania, żebym MÓGŁ a nie MUSIAŁ otrzymywać to wsparcie od idywidualnych osób chcących dołączyć do naszej drodziny Virtual Dreamers. To jedyna opcja na zrównoważony związek między nami : ) Kiedy każdy może być sobą bez ogrniczeń ze strachu, że ktoś może odejść.

Po roku spędzonym na Islandii, wielu zawodach i nieudanych współpracach, w Czerwcu 2021 roku udało mi się w końcu zdobyć otwartość, zaufanie i finansowanie dla współpracy długoterminowej z fundacjami islandzkimi, grantami ministerstw i nastawianiem na rozwój globalny. 

 

Marzę, aby spełnionymi marzeniami, można było budować fundament do spełniania kolejnych...i kolejnych...i kolejnych. Każdemu, wszędzie.

Jeśli te marzenia są Ci bliskie, spełniajmy je razem!

 

Dziekuję za Twój czas..za Ciebie i kawałek Twojego życia zostawionego tutaj.
Piotr.

 

 


Ryzyko
Ryzyka - o czym należy pamiętać?

Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę:

  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować swoich celów (np. nie zbierze odpowiedniej kwoty, która pozwoli mu na realizację zamierzeń).
  • Ryzyko związane z tym, że Autor może nie zrealizować nagród, opisanych w progach (np. wysłanie pocztówki).
  • Autor może zmienić charakter swojej działalności, co może sprawić, że zmieni się Twój sentyment w stosunku do niego/niej (ludzie się zmieniają).
W jaki sposób Patronite stara się minimalizować te ryzyka:
  • Patronite weryfikuje tożsamość każdego z Twórców, zanim pozwoli na wpłacanie pieniędzy na jego cel. Zabezpieczamy także progi, które zostały wykupione przez Patronów - ich edycja jest możliwa jedynie po uzyskaniu zgody administratora serwisu.
  • W sytuacjach spornych działamy jak mediator między Twórcą a Patronem.
  • Monitorujemy działalność Autorów, zarejestrowanych na Patronite, starając się w jak najszerszym stopniu zapobiegać wystąpieniu czynników ryzyka, o których wspominamy powyżej.
  • Uruchomiliśmy specjalny formularz zgłoszeń nadużycia - mamy również aktywnie działającą grupę wsparcia Autorów, która pomaga nam w walce z ewentualnymi nadużyciami.

Jednak zanim zdecydujesz się na wsparcie Autora, weź pod uwagę, że w przypadkach spornych ewentualny zwrot pieniędzy może być obarczony znacznym ryzykiem.

Mecenasi

Honorowi współpracownicy Fundacji:

Cudotwórcy! 1000zł / mieś:
Anna i Dariusz Obidzińscy
Sonia Blinowska
BNP Paribas


 

Kapitan 500zł / mieś:
Weronika i Bartłomiej Kramarz
Dominika Ozga
Małgorzata Kalinowska
Anette Wojak
IMS SA

 


Pro-Mecenas 200zł/mieś:
Zygmunt Łój
Maciej Witas
Edyta Pazura
Małgorzata Banjo
Kat Tom
Rolki Olsztyn
TakesCare Dominik Mazur 
Paweł Krawczyk
Joanna Mikołajczyk


Mecenasi 100zł/mieś:
Agnieszka Ciach
Magdalena Zamojtel
Gracjana Stefanska
Anita Bielaszka
Jacek Nowak
Izabela  Woś
Marta Duraj
monika rutkowska
Uladzimir Zhuk
Marcin Zarzycki
Jacek Kaleta
Joanna Staude-Potocka
Bożena Czekańska
Pawel Swierczynski
Dominika  Wilczek 
Michal Kowalski
Edyta Choinska
Marek Orlik
Agnieszka Arnold
Paweł Kamiński
Marta Kryń
Karolina Kałużna-Suliga
Magdalena Jańczuk
Dorota  Pajak
Konrad  Konczewski
Michał Zbroja
Jan Bielak
Katarzyna Bartoszewicz
Marianna  Izycka
Magdalena Kędzierska
Małgorzata Suchora
Aleksandra Królik
Maciej Zyznarski
Jacek Noga
Lidia Klebba
Kinga Sikora-Ćwiertnia
Bartosz Szarowar
Diana Chmiel
Beata Unzeitig
Mateusz Zatorski
Kamila Bylica
Pawel Roszczyk
Martyna Kaczyńska
Dorota Barzan
Grzegorz Kot
Anna Błaszkiewicz
Karim Bibars
Marta  Słowikowska
Marta Idczak
Grzegorz Walencik
Aga Marusza
Kasia Bekisz
Agnieszka Dech-Zapieralska
Radek Dudek
Magdalena Golik
Ania Gryska - Kacprzak
Magdalena Laszczak
Dorota Krukowska
Izabela Dobrowolska 
Martyna Haik
Marianna Palczewska
Anna Turska
Marlena Rozenberg
Gabriela Wolosz
Wojtek Szymczyk
Dorota Bieszk

 

Tak wygląda Cel Główny - wirtualne spełnianie konkretnych marzeń, które nie mają szans na spełnienie w świecie rzeczywistym :)

 

 

Podsumowanie pierwszych 3 miesiecy. Jesteście wspaniali! - dziękuje! :))

Zgłoś użytkownika
Zostań Patronem
Najnowsi Patroni
Dariusz Polidowski
Dariusz Polidowski
Próg: 10 zł
Paweł Trương
Paweł Trương
Próg: 20 zł
Tymoteusz
Tymoteusz
Próg: 10 zł
Ola J.
Ola J.
Próg: 10 zł
Anonimowy patron
Próg: 100 zł
Anonimowy patron
Próg: 50 zł