Poniżej znajdziesz skrótową wersję 30 rad - każdy z nich dużo szerzej omawiamy w artykule na naszym blogu!
Znajdziesz tam przykłady konkretnych działań, które stosują najlepsi Autorzy, linki, grafiki i wiele przydatnych materiałów:
- Upewnij się jedynie, że co najmniej 80% Twojej społeczności w ogóle wie o możliwości wspierania Twojej pracy! Większość Patronów rekrutuje się z grona Twoich widzów, słuchaczy, czytelników czy fanów. Uwierz - większość Twoich fanów nie ma pojęcia, że może wspierać Cię na Patronite :)
- Dobra komunikacja odpowiada za 70% sukcesu profilu! Uruchomienie profilu bez przeprowadzenia odpowiedniej komunikacji nie ma żadnego sensu.
- Jeśli nie ruszyłeś z komunikacją po starcie profilu - zawsze możesz to nadrobić. Zaplanuj kampanię promocyjną - nawet jeśli od uruchomienia konta na Patronite minął już rok czy dwa lata!
- Kluczem do sukcesu jest regularna, nienachalna komunikacja. Wspomnienie o Patronite raz czy dwa nie przyniesie żadnego efektu.
- Nie musisz przekonywać swojej społeczności, żeby została Twoimi Patronami. Wystarczy, że będziesz informować o takiej możliwości. Jeśli źle się czujesz, promując, “sprzedając” Patronite - nie działaj perswazyjnie, a jedynie informacyjnie.
- Wyjaśnij, jak działa Patronite i w jaki sposób można Cię wesprzeć - nie wszyscy muszą znać i rozumieć zasadę działania Patronite. Jeśli wytłumaczysz krótko proces wsparcia, zwiększysz szanse na zdobycie Patronów!
- Przeanalizuj swoją komunikację. Czy to, jak mówisz o Patronite zachęciłby... Ciebie do wsparcia samego/samej siebie? Czy Ty sam zostałbyś/zostałabyś swoim Patronem po przeczytaniu lub obejrzeniu danego komunikatu?
- Bardzo ważnym aspektem jest nobilitacja wspierających - spraw, żeby Twoi Patroni czuli się współtwórcami, fundatorami, mecenasami Twojej twórczości lub pasji, a nie osobami, które “przekazują donejty”
- Skorzystaj z panelu analitycznego, dostępnego w Twoim profilu Autora - da Ci sporo informacji, o tym, jakie komunikaty się sprawdzają (a które zupełnie nie)
- Pokazuj efekty wsparcia Patronów - świętuj i komunikuj osiągniecie celu, rocznice uruchomienia profilu, zdobycie np. setnego Patrona, pokazuj materiały, które powstały dzięki wsparciu Patronów
- Stwórz planszę z imionami i nazwiskami Patronów, umieszczoną na końcu filmów albo np. w Twoich kanałach social media - to naprawdę dobry sposób na regularną, nienachalną komunikację.
- Jeśli Twój profil działa już od dłuższego czasu - warto przygotować podsumowanie, a może nawet rozliczenie ze wsparcia Patronów. Po publikacji takiego filmu/wspisu, poziom wsparcia może poszybować nawet o 30%!
- Gdy ktoś odwiedza Twoje profile social media, stronę lub bloga, link do Twojego profilu powinien być na wyciągnięcie ręki! Umieszczaj go w opisach filmów, na końcu wpisów blogowych, w sekcjach Informacje na kanałach social media etc.
- Pamiętaj, że masz dostęp do listy wszystkich nieaktywnych Patronów. Warto przypomnieć się im przy większych okazjach - część z nich może wrócić do wspierania Twojej pracy! Skorzystaj z systemu postów na Patronite i dotrzyj do wszystkich nieaktywnych Patronów.
- Możesz dodać do swojego profilu kod Facebook Piksela - i wykorzystać siłę precyzyjnie targetowanych reklamy na Facebooku!
- Możesz podpromować swój profil, korzystając z Usług Premium, dostępnych na Patronite!
- Oznaczaj Patronite.pl na Facebooku czy Instagramie - chętnie włączamy się w dyskusję, repostujemy i możemy promować ciekawe działania Autorów!
- Zaangażuj ambasadorów - czyli znajomych twórców, influencerów, dziennikarzy, a nawet własnych wspierających! Dzięki nim, możesz mocno powiększyć zasięgi swojej komunikacji.
- Dodaj w swoim profilu dedykowane zdjęcie, które będzie pobierane, gdy wrzucisz link do profilu na Facebooku. Po tej zmianie link będzie znacznie lepiej przyciągał uwagę!
- Jeśli nie piszesz do nowych Patronów indywidualnie, zastosuj szablon maila powitalnego - każdy Patron zasługuje na porządne przywitanie i podziękowanie! Możesz też od razu przekazać ważne informacje, np. jak odebrać nagrody z progów.
- …możesz również dodać indywidualny szablon dla Patronów, których subskrypcja się zakończyła. Podziękuj za wsparcie, poproś o feedback, zachęć do powrotu!
- Dziękuj Patronom w swoich ogólnych kanałach komunikacji, np. na profilu facebookowym czy w instastories - to naprawdę doskonały sposób, żeby pokazać siłę ich wsparcia i zdobyć nowych wspierających
- Jeśli jeszcze tego nie robisz - koniecznie wykorzystaj system postów na Patronite! To mechanizm wewnętrznego newslettera, połączonego z prywatnym blogiem - dzięki postom, możesz szybko i łatwo komunikować się z całym gronem Patronów
- Wykorzystaj prywatne wiadomości na Patronite - odpowiadaj Patronom, ale też nawiązuj z nimi kontakt!
- Nie skupiaj się wyłącznie na zdobywaniu nowych Patronów - ale na utrzymywaniu tych, którzy wspierają Cię już w tym momencie!
- Zastanów się, czy nie warto przebudować profilu (progów/celów/wizytówki). Jeśli Twoja komunikacja jest na naprawdę wysokim poziomie, a jednak nie masz Patronów - problem może tkwić w konstrukcji profilu.
- Fizyczne spotkania z Patronami to świetny sposób na pogłębienie relacji (choć nie w czasie pandemii)
- Wykorzystaj mechanizm powiadomienia o nowych Patronach - jeśli streamujesz i korzystasz z OBS to pozycja obowiązkowa!
- Tworzysz podcasty/stacje radiowe? Dołącz do aplikacji Patronite Audio
- Jeśli masz swój sposób na komunikację, który świetnie się sprawdza - podziel się nim w komentarzu pod tym wpisem!