Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo, dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych.
Aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie przez Crowd8 sp. z o.o. oraz podmioty zewnętrzne, które wspierają nas w prowadzeniu działalności, kliknij AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU.
Jeśli chcesz dostosować lub zmienić swoje preferencje dotyczące zbierania danych osobowych, wybierz opcję "USTAWIENIA ZAAWANSOWANE".
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją wycofać w USTAWIENIACH ZAAWANSOWANYCH, gdzie jest także opisane Twoje prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, a także w dowolnym momencie za pomocą ustawień Twojej przeglądarki w urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że w zależności od Twoich ustawień, Twoje dane będą mogły być przekazywane do zewnętrznych odbiorców danych z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Pozostałe szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych w tym celów przetwarzania znajdują się w naszej polityce prywatności.
Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. W sekcji „Twoje uprawnienia” niniejszej Polityki możesz dostosować swoje preferencje dotyczące przekazywania Twoich danych do podmiotów zapewniających nam usługi analityczne i marketingowe. (Przejdź do ustawień preferencji)
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Crowd8 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000548195, NIP: 5242777491, REGON: 36100935200000, kapitał zakładowy 23 000,00 zł.
Jeśli chcesz skontaktować się z nami w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, napisz do nas na adres e-mail: rodo@patronite.pl.
Administratorem w odniesieniu do danych osobowych Patronów i Mecenasów mogą być także poszczególni Autorzy, w związku z przekazaniem wsparcia finansowego.
TWOJE UPRAWNIENIA
Twoje dane są przez nas przetwarzane w celach związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz Aplikacji i świadczeniem usług w nich oferowanych. W odniesieniu do przetwarzania przysługuje Ci prawo żądania:
A także prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych:
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw.
Poniżej możesz natomiast samodzielnie dostosować swoje preferencje dotyczące przekazywania Twoich danych do podmiotów zapewniających nam usługi analityczne i marketingowe:
więcej na ten temat przeczytasz w sekcjach: „Pliki cookies i inne zbliżone technologie”, „Usługi zewnętrzne / Odbiorcy danych” oraz „Przekazywanie danych osobowych do państw spoza Unii Europejskiej” niniejszej Polityki
DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych w zależności od podejmowanych przez Ciebie działań.
1. Nawiązanie z nami kontaktu (np. w celu zadania pytania)
W jakim celu? | |
obsługa Twoich zapytań lub zgłoszeń | |
Na jakiej podstawie? | |
umowa lub działania podejmowane na Twoje żądanie, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku, gdy Twoje zapytanie lub zgłoszenie dotyczy umowy, której jesteśmy lub możemy być stroną | nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu Twoich danych w celu prowadzenia z Tobą komunikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – jeżeli Twoje zapytanie lub zgłoszenie nie ma związku z umową |
Jak długo? | |
przez czas trwania wiążącej nas umowy lub – jeśli umowa nie zostanie zawarta – 2 lata | przez 2 lata lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania* |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziemy mieli możliwości udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie lub zgłoszenie |
*w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku i które nastąpi najwcześniej
2. Ustawienia przeglądarki (w przypadku Serwisu) lub inne zbliżone działanie zezwalające na prowadzenie działań analitycznych
W jakim celu? | |
analiza sposobu korzystania przez Ciebie z Serwisu lub Aplikacji, celem dostosowania do potrzeb i zachowań Użytkowników (więcej na ten temat przeczytasz w sekcjach „Działania analityczne” i „Pliki cookies” Polityki prywatności) | |
Na jakiej podstawie? | |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) | |
Jak długo? | |
do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Ciebie pliku cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych* | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie uwzględnimy Twoich preferencji dotyczących korzystania z Serwisu lub Aplikacji w pracach nad jej rozwojem |
*w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku i które nastąpi najwcześniej
3. Ustawienia przeglądarki (w przypadku Serwisu) lub inne zbliżone działanie zezwalające na prowadzenie działań marketingowych
W jakim celu? | |
marketing bezpośredni, polegający na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam (więcej na ten temat przeczytasz w sekcji „Pliki cookies” Polityki prywatności) | |
Na jakiej podstawie? | |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) | |
Jak długo? | |
do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Ciebie plików cookies, wykorzystywanych do celów marketingowych* | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziesz otrzymywać naszych sugestii co do produktów lub usług, którymi możesz być zainteresowany |
*w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku i które nastąpi najwcześniej
4. Założenie konta w Serwisie lub w Aplikacji
W jakim celu? | |
realizacja umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta w Serwisie lub w Aplikacji | |
Na jakiej podstawie? | |
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) | |
Jak długo? | |
do momentu, w którym konto zostanie usunięte przez Ciebie lub przez nas na Twoje żądanie | |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziesz mieć możliwości założenia konta i korzystania z jego funkcji |
5. Korzystanie z Aplikacji
W jakim celu? | |
realizacja umowy o świadczenie usług w Aplikacji | |
Na jakiej podstawie? | |
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) | |
Jak długo? | |
przez okres obowiązywania umowy | |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziesz mieć możliwości korzystania z Aplikacji |
6. Dokonywanie lub przyjmowanie wpłat za pośrednictwem Serwisu
W jakim celu? | |
przekazanie udzielonego Autorowi wsparcia finansowego | |
Na jakiej podstawie? | |
umowa o świadczenie usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) | obowiązek prawny zobowiązujący nas do przetwarzania Twoich danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) |
Jak długo? | |
przez okres obowiązywania umowy | do momentu wygaśnięcia obowiązku prawnego, m.in. związanego ze stosowaniem środków bezpieczeństwa finansowego lub rachunkowości |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziesz miał możliwości dokonywania lub przyjmowania wpłat za pośrednictwem Serwisu |
7. Zapis na newsletter
W jakim celu? | |
wysyłanie newslettera | |
Na jakiej podstawie? | |
Twoja zgoda na wysyłkę newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) | |
Jak długo? | |
do momentu wycofania przez Ciebie zgody – pamiętaj, w każdej chwili możesz wycofać zgodę. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Ciebie zgody pozostaje zgodne z prawem. | |
ponadto, Twoje dane będą przetwarzane do momentu upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Ciebie lub nas. (więcej informacji na ten temat znajdziesz w ostatniej tabeli tej sekcji) | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
nie będziesz mieć możliwości otrzymywania newslettera |
8. Podjęcie działania lub zaniechanie mogące powodować powstanie roszczeń związanych z Serwisem lub Aplikacją lub naszymi usługami
W jakim celu? | |
ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń, związanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami | |
Na jakiej podstawie? | |
nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych osobowych we wskazanym powyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) | |
Jak długo? | |
do momentu upływu okresu przedawnienia roszczeń lub do momentu, w którym uwzględnimy Twój sprzeciw wobec przetwarzania* | |
Co się stanie, jeśli nie podam danych? | |
brak możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń |
*w zależności od tego, które ma zastosowanie w danym przypadku i które nastąpi najwcześniej
PUBLIKOWANIE DANYCH
Jeśli zdecydujesz się na udzielenie Autorowi wsparcia, Twoje dane, takie jak nazwa Użytkownika, mogą zostać opublikowanie w profilu Autora, chyba że wolisz przekazać wsparcie anonimowo – w takim przypadku inni Użytkownicy nie będą mieli wiedzy na temat Twojego wsparcia. Po przekazaniu wsparcia, Autor uzyska dostęp do podanego przez Ciebie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz nr telefonu, aby możliwa była realizacja zobowiązań Autora wobec Ciebie, określonych przez niego w ramach swojego profilu.
Jeśli zdecydujesz się korzystać z Serwisu jako Autor, podane przez Ciebie w ramach profilu dane, w tym zwłaszcza Twój opis i zdjęcia, będą widoczne dla innych użytkowników.
PROFILOWANIE
W ramach Serwisu dokonujemy profilowania – w odniesieniu do Ciebie będzie to miało miejsce, jeśli zezwolisz na takie działania. Profilowanie to polega na automatycznej ocenie, jakimi produktami lub usługami możesz być zainteresowany, wykorzystując do tego informacje o wyświetlanych przez Ciebie treściach. Dzięki temu możemy proponować profile Autorów lub usługi, które mogą Cię zainteresować.
Profilowanie, którego dokonujemy, nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Ciebie skutki prawne lub wpływających na Ciebie w podobnie istotny sposób.
DZIAŁANIA ANALITYCZNE
W ramach Serwisu oraz Aplikacji prowadzimy działania analityczne, mające na celu zwiększenie jego intuicyjności i przystępności – w odniesieniu do Ciebie będzie to miało miejsce, jeśli zezwolisz na takie działania. W ramach analizy będziemy brać pod uwagę sposób, w jaki poruszasz się po Serwisie czy Aplikacji – a więc np. to, ile czasu spędzasz na danej podstronie, czy w które miejsca w Serwisie lub w Aplikacji klikasz. Dzięki temu możemy dostosować układ i wygląd Serwisu oraz Aplikacji oraz zamieszczane w nich treści do potrzeb Użytkowników.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Przetwarzając Twoje dane osobowe stosujemy środki organizacyjne i techniczne zgodne z właściwymi przepisami prawa, w tym stosujemy szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL.
PLIKI COOKIES I INNE ZBLIŻONE TECHNOLOGIE
Nasz Serwis oraz Aplikacja, jak większość witryn internetowych, korzystają z tzw. plików cookies (ciasteczek) i innych zbliżonych technologii. Pliki te:
W ramach Serwisu i Aplikacji ciasteczka wykorzystywane są w celach:
Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z sekcji pomocy Twojej przeglądarki, dostępnej np. po wciśnięciu klawisza F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz:
Poniżej znajdziesz informacje na temat funkcji przetwarzanych przez nas plików cookie oraz ich okresie ważności.
W Serwisie przetwarzane są w szczególności następujące pliki cookies:
nazwa pliku cookie | okres ważności pliku cookie | funkcja pliku cookie |
patronite | 2 godziny | Cookie sesyjne |
patronite-gdpr | 1 rok | Cookie przechowujące ustawienia o preferencjach użytkownika dla podmiotów zewnętrznych |
_gat_gtag_UA_*****_** | minuta | Cookie ustawiane przez Google Analytics w celach analitycznych |
_ga | 13 miesięcy | Cookie ustawiające identyfikator strony |
_ga_XCLQNL44QB | 13 miesięcy | Cookie ustawiające identyfikator strony dla GA4 |
_gid | 1 dzień | Cookie ustawiane przez Google w celach analitycznych |
_gcl_au | 3 miesiące | Cookie ustawiane przez Google Adsense w celach analizy konwersji |
_clck | 1 rok | Cookie ustawiane przez Clarity do celów analitycznych Clarity User ID |
_clsk | 1 dzień | Cookie ustawiane przez Clarity do łączenia informacji o wyświetleniach stron |
CLID | 1 dzień | Cookie ustawiane przez Clarity do identyfikowania użytkownika |
ANONCHK | czas sesji | Cookie ustawiane przez Clarity do identyfikowania użytkownika |
MR | czas sesji | Cookie ustawiane przez Clarity w celu odświeżania MUID |
MUID | 1 rok | Cookie ustawiane przez Clarity w celu identyfikacji użytkownika pomiędzy stronami |
SM | 1 rok | Cookie ustawiane przez Clarity w celu synchronizacji MUID |
_hjSession_****** | 30 minut | Cookie sesyjne HotJar (wycofane) |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Cookie ustawiane przez HotJar do celów analitycznych (wycofane) |
_hjSessionUser_****** | 1 rok | Cookie ustawiane przez HotJar w celu identyfikacji użytkownika (wycofane) |
_fbp | 3 miesiące | Cookie ustawiane przez Facebooka do celów analitycznych |
rodoFB | 7 dni | Cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do Facebooka |
rodoOS | 7 dni | Cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do OneSignal |
rodoGA | 7 dni | Cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do Google |
rodoHotJar | 7 dni | Plik cookie przechowujący informacje o preferencjach użytkownika w zakresie przekazywania danych do HotJar |
Korzystając z odpowiednich opcji Twojej przeglądarki, w każdej chwili możesz:
W takich przypadkach nie będziemy ich już dłużej przetwarzać.
Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz w Wikipedii.
USŁUGI ZEWNĘTRZNE / ODBIORCY DANYCH
Korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, które wspierają nas w prowadzeniu działalności. Powierzamy im do przetwarzania Twoje dane – podmioty te przetwarzają dane wyłącznie na nasze udokumentowane polecenie.
Poniżej znajdziesz listę odbiorców Twoich danych:
DZIAŁANIE | ODBIORCY DANYCH | PRZEKAZANIE DANYCH POZA UNIĘ EUROPEJSKĄ |
każde działanie w związku z Serwisem | hostingodawca** | ** tak (USA) |
nawiązanie z nami kontaktu | dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** | ** tak (USA) |
korzystanie z Aplikacji | dostawca oprogramowania do analityki oraz obsługi powiadomień push** | ** tak (USA) |
założenie konta w Serwisie lub w Aplikacji | dostawcy innych usług, w których Użytkownik posiada konto (jeśli zdecyduje się na rejestrację w Serwisie lub Aplikacji przy wykorzystaniu konta w jednej z tych usług) | ** tak (USA) |
dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** | ** tak (USA) | |
dokonywanie lub przyjmowanie wpłat za pośrednictwem Serwisu | operatorzy płatności** | ** tak (USA) |
biuro rachunkowe | nie ma miejsca | |
inni użytkownicy Serwisu | nie ma miejsca | |
dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej)** | ** tak (USA) | |
przebywanie na stronie Serwisu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań analitycznych | Podmioty dostarczające nam narzędzia wykorzystywane w celach analitycznych** | ** tak (USA) |
przebywanie na stronie Serwisu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań marketingowych | Podmioty dostarczające nam narzędzia wykorzystywane w celach marketingowych** | ** tak (USA) |
A ponadto:
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW SPOZA UNII EUROPEJSKIEJ
** W związku z powyższym, Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Właściwy poziom ochrony Twoich danych, w tym poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń, zapewnia zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, o których mowa w art. 46 ust. 2 lit. c RODO.
Jeśli uznasz, że Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, specjalnie stworzonej dla osób wspierających inicjatywę budowy Defoliatora. Bardzo Ci za to dziękuję. A co w niej znajdziesz?
• Grupa będzie platformą dyskusji i wymiany myśli na temat tego co się dzieje, jakie mity krążą w sieci i ważne kwestie, które wypadałoby potraktować priorytetowo.
• Będą pojawiać się tam zapowiedzi nowych tematów, które w następnej kolejności będę brał na tapetę, szkice grafik/animacji jeszcze zanim wlecą na bloga i FB, dzięki czemu będziesz miał wgląd w "bieżączkę" i możliwość dyskusji nad nią.
• Będą również pojawiać się niepublikowane nigdzie indziej kwestie i bardziej luźne obserwacje komentujące sytuację bieżącą, niekoniecznie nadające się na publikacje na głównym blogu.
• No i najważniejsze: miejsce to będzie stanowić ten nasz mały kąt, wolny od denialistów nauk wszelakich, gdzie zwyczajnie, na luzie, sobie będziemy mogli pogadać i nie zwariować - bo wszyscy będziemy tam zweryfikowani - zero "fake kont".
Otrzymujesz wszystko z progu 10, a jako, że jest to już naprawdę solidne wsparcie, za które chciałbym Ci podziękować w sposób bardziej szczególny, otrzymujesz dodatkowo:
• mailowe, imienne podziękowanie (w ładnym formacie do druku) poświadczające Twoje wsparcie w rozwoju Defoliatora i krzewieniu wiedzy, które będziesz mógł/mogła sobie wydrukować i powiesić.
Jest to ogromne zaufanie z Twojej strony, za które bardzo dziękuję i chciałbym, za Twoją zgodą, je wyróżnić. Oczywiście otrzymujesz wszystko z progów 10 i 20, a dodatkowo:
• Każdy wspierający tą kwotą zostanie podpisany na Defoliator.pl, na dedykowanej podstronie dla osób, które przyczyniły się do powstania i utrzymania Defoliatora (z brązową odznaką, na dole podstrony osób wspierających).
• Ty decydujesz czy chcesz by Twój podpis był publiczny (nic nie dzieje się automatycznie, bez Twojej zgody).
WOW! To już naprawdę wielkie wsparcie i wielki kredyt zaufania, dlatego prócz wszystkiego z progów 10, 20, 40, chciałbym dodatkowo:
• wyróżnić Twój podpis w specjalnej rubryce patronów z odznaką srebrną, nad grupą brązową.
Nie wiem nawet jak wyrazić swoją wdzięczność na fakt, że jesteś aż tak bardzo gotów wspierać ideę Defoliatora. Jest to już bardzo wysoki próg dlatego zasługuje na wyjątkowe potraktowanie. Otrzymujesz wszystko z progów 10, 20, 40, 80, a dodatkowo:
• Specjalne podziękowanie nie tylko w formie cyfrowej, ale i oryginalnej papierowej, wypełnione odręcznie i podpisane przez autora.
• Bardzo wyraźne wyróżnienie Twojego wkładu w rozwój Defoliatora, w osobnej rubryce przeznaczonej dla Złotych Patronów!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Defoliator w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyNieprzerwanie od 2005 r. działa w dziedzinach designu produktu, inżynierii oprogramowania, technologii cyfrowych, edukacji, grafiki i i elektroniki łącząc je ze sobą. Kilkadziesiąt ukończonych projektów. Wieloletnie doświadczenie przy designie produktów i ich wizualizacjach, tworzenia projektów urządzeń od podstaw w 3D, a także późniejszej ich realizacji i wdrożenia na rynek. Kilka wydanych aplikacji na urządzenia iOS/Android (w zakresie monitoring jakości powietrza oraz kultury, np. Monitoring Powietrza w Żywcu, Kulturalny Żywiec, czy Monitoring BI - aplikacje realizowane w latach 2013-2018). Współtwórca jednej z marek produkujących laserowe czujniki jakości powietrza (Beskid Instruments), w ramach której stworzył od podstaw system monitoringu jakości powietrza obejmujący zaprojektowanie i stworzenie urządzeń pomiarowych, ich design, projekt, oprogramowanie, realizację transmisji danych z urządzeń pomiarowych na serwery, a następnie realizację systemów webowych prezentacji danych, API oraz dedykowanych dla czujników aplikacji mobilinych na smartfony (iOS/Android). Realizacja tych wszystkich zadań niestety została przerwana przez przebytą operację serca i późniejsze komplikacje z nią związane. Ówczesny stan zdrowia zmusił mnie do wycofania się z tego projektu i pozostawieniu go do dalszego rozwoju mojemu wspólnikowi. Założyciel marki CGTank czyli studia designu / grafiki / animacji 3D. I tutaj dopiszemy nowy rozdział i zrobimy coś dobrego dla świata: Defoliatora ;)
Sporo osób twierdzi, że edukacja nie ma sensu, bo i tak wielu nie chce słuchać. Twierdzą, że ludzie nie są zainteresowani weryfikowaniem bzdur, nie chcą poszerzać wiedzy itd. Osobiście się z tym nie zgadzam, lata przepracowałem przy smogu i walce o dobrą jakość powietrza walcząc z denializmem w prawdziwym życiu i wiem, że edukacja ma największy sens z całego arsenału możliwości - nauczyło mnie tego życie i praktyka. Edukacja jest kluczem, ale przystępna i podana w taki sposób, by była zrozumiała dla przeciętnych osób. Zawsze brałem sobie do serca jedną rzecz, że "jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.".
Tą metodą też realizuje Defoliatora w swoim wolnym czasie, ilustrując różne kwestie w sposób czytelny, z odpowiednim komentarzem, często naładowanym emocjami - ale taki właśnie jest charakter Defoliatora. Stąd się wziął, to go spowodowało. Emocje, potworny kryzys i bunt na to, że nie potrafimy sobie z tym kryzysem jako społeczeństwo radzić. Poziom rozczarowania, klęski i tego jak bardzo mnie rzuciła ta pandemia na kolana (utratą pracy, klientów i niestety bliskich mi osób) po prostu nie pozwolił mi odpuścić tej wszechobecnej ignorancji. Ja to zawsze mówię wszystkim, że diesel jeździ na ropę, a Defoliator "na wk#rw". To emocje go wystartowały, to emocje są jego fundamentem.
Całe życie człowiek siedzi w product designie łącząc pomysły na produkt z technikami 3D, z elektroniką i programowaniem: od stworzenia owego produktu, aż po wprowadzenie go na rynek i sprzedaż. Byłem współzałożycielem takiej marki jak Beskid Instruments. Zaprojektowałem dla niej cały system pomiarów smogowych, czujniki, ich elektronikę, design czujników, potem całe oprogramowanie sterujące wszystkim: Komunikację serwerową, aplikacje na iOS i Androida, a także zrealizowałem całą wizualną obslugę firmy (od designu www po każdą grafikę promocyjną i wszystkie ujęcia czujników). Przygoda ta skończyła się operacją serca, ale jedno zostało: życie. Życie, które mnie nauczyło jak idee, usługi i produkty wdrażać w życie.
Wdrażać: Od tego właśnie są specjaliści szeroko rozumianego "product designu" łączącego wiele dziedzin w jedną "pigułę": od prowadzenia biznesu, rozumienia go, zaprojektowania produktu/usługi, aż po późniejszy jego przekaz odbiorcy końcowemu: po tak trywialne szczegóły, jak wrzuconą w internet grafikę, reklamę, tekst i animację. Zrealizowanie łatwego i zrozumiałego przekazu trudnych kwestii jest piekielnie trudne i czasochłonne. Tabelki i analizy są dostępne, jednak są nudne i wymagające bardzo dużo wysiłku, szczególnie od osoby średnio biegłej w liczbach. Powinny być te zagadnienia przekazane w sposób prosty i zrozumiały dla każdego, niezależnie czy akurat mówimy o kwestiach COVID-19, omówienia produktu (zresztą np. szczepienia są produktem!), usługi czy kwestii kryzysu klimatycznego, którego rozwiązania też są usługą/ideą/produktem. Te wszystkie kwestie są nierozerwalnie ze sobą, połączone i tylko dokonując ich synergii można osiągnąć zamierzony efekt - skutecznego przekazu idei. Np z pomocą jasnych i czytelnych grafik lub krótkich animacji komputerowych, tłumaczących różne kwestie, np w przypadku kryzysu pandemii takie jak: dlaczego warto się szczepić, dlaczego to bezpieczne, czym tak naprawdę jest COVID-19, jakie konsekwencje za sobą niesie i dlaczego itd. Wytłumaczone prostym i przystępnym językiem.
Skomplikowanymi wykładami akademickimi nie da się wyedukować osoby nawet nie tyle niechętnej, co zwyczajnie niemającej czasu na wczytywanie się w sterty badań. Dobrze przygotowanym przekazem już tak. Albo się jej to poda na tacy, albo jesteśmy w lesie. Dzisiejszy świat to świat "jednym kliknięciem". Nawet kupować ludzie tak kochają. Wielu ludzi, z powodu braku odpowiedniego przekazu nigdy nie będzie miało okazji zrozumieć pewnych kwestii. Wszędzie przewija się to samo. Np. pomagałem też długi czas takiej firmie jak NAW Performance Audio, dokładnie w tym samym: odpowiadając za stworzenie jej wizerunku tak w realu, jak w internecie, od samego designu strony internetowej, aż przez całą wizualną stronę produktów, ich prezentacji, grafik i animacji, aż po końcowy wizualny etap przedstawienia ich klientom. Przez wiele lat pracy stworzyliśmy piekielnie dobrą robotę udowadniając, że Polski produkt potrafi podbijać serca ludzi nie tylko w kraju, ale i na świecie. Uwielbiałem patrzeć na efekty tej pracy - zmienialiśmy świat na lepsze poprzez windowanie polskiej kultury na wyższy poziom. Niestety jako podmiot projektujący i produkujący sprzęt na potrzeby m.in. wielkich eventów, niejednokrotnie dla publiczności 10000+ i on padł ofiarą pandemii ledwo łącząc koniec z końcem. Musieliśmy wstrzymać prace wielu działów (między innymi mojego) i wygasić pewne kwestie maksymalnie jak się da. Mam nadzieję, że do tego kiedyś wrócimy, ale bez opanowania aktualnych kryzysów na pewno będzie z tym wielki problem. Serce mi się kroi gdy patrzę jak rzeczy, które się realizowało toną z powodu ignorancji społeczeństw świata. Chciałbym to zmienić.
Nie wyedukowano skutecznie Polaków dlaczego warto się szczepić, dlaczego szczepienia są bezpieczne, jak działają szczepionki, dlaczego te rzeczy, o których mówią antyszczepionkowcy to BZDURY! Rozbrojenie tego wszystkiego i wytłumaczenie w sposób jasny i czytelny (NIE DLA NAUKOWCA, ale dla przeciętnego Kowalskiego!) to powinien być PRIORYTET - ponieważ jest to klucz do wyjścia z pandemii i zakończenia kryzysu. Te same kwestie dotyczą denializmu klimatycznego. Chciałbym stworzyć miejsce, któremu ta idea, idea przystępnego przekazu trudnych kwestii będzie przyświecać i chciałbym aby to przedsięwzięcie rosło, a nie tkwiło w swoim maksimum jakie osiągnęło po prostu moimi samodzielnymi siłami. Dlatego proszę Cię o wsparcie - by to rosło. Obecnie posty Defoliatora trafiają do ok 500-600 tys. osób miesięcznie (na dzień 4 lipca jest to 636 tys. osób w ciągu ostatnich 4 tygodni). Powinniśmy lepiej zagospodarować ten potencjał i puścić tym kanałem więcej materiałów i lepiej dopracowanych. Kanał jest - brakuje środków.
Chciałbym również, by działalność po pandemii kontynuować w tematyce kryzysu klimatycznego, przystępnej edukacji z nim związanej, kwestii ekologicznych, czystego powietrza, walki ze smogiem itp. Projekty edukacyjne działają na 10%, a powinny na 100%! Najcenniejsza maszyna walki z pandemią (edukacja) jest w tym kraju zgaszona i niezatankowana. Razem możemy to zmienić, nawet jak będzie to tylko mała cegiełka, ale dołożona we właściwym kierunku - niezbędnym do uporania sobie z obecnym kryzysem jak i nadchodzącymi.
Niektórzy pytają dlaczego to robię? Po co? Otóż tracąc tak wiele z powodu pandemii i patrząc jak osobom, które mnie otaczają wali się wszystko zrozumiałem, że nie ma ważniejszego zadania niż poradzenie sobie z tą pandemią. Nie ma. Ta pandemia niszczy WSZYSTKO, jest jak wojna. Niszczy gospodarkę, niszczy zdrowie, relacje, psychikę, nasze firmy, marzenia, rodziny, zabiera bliskich. To jest problem każdego z nas i ja za bardzo mam dość tej pandemii i kolejnych nadchodzących kryzysów (jak ten klimatyczny) aby siedzieć biernie i zastanawiać się czy nie szkoda mi czasu, dlatego bez względu na powodzenie zbiórki będę chciał zrealizować cele własnymi siłami i środkami. Będzie mi jednak cholernie miło i mega to docenię - jeżeli mi w tym pomożesz. Po prostu osiągniemy te cele szybciej, gdy dokonamy tego razem.
Bardzo dziękuję za wsparcie! Dokładając się do Defoliatora, pomagasz mu rosnąć w siłę i skuteczniej walczyć z denializmem nauki. Tylko edukacja i walka z ignorancją może nas uratować od tego kryzysu jak i przyszłych (spowodowanych klimatem).
Pozdrawiam serdecznie,
Defoliator.
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.