Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, specjalnie stworzonej dla osób wspierających inicjatywę budowy Defoliatora. Bardzo Ci za to dziękuję. A co w niej znajdziesz?
• Grupa będzie platformą dyskusji i wymiany myśli na temat tego co się dzieje, jakie mity krążą w sieci i ważne kwestie, które wypadałoby potraktować priorytetowo.
• Będą pojawiać się tam zapowiedzi nowych tematów, które w następnej kolejności będę brał na tapetę, szkice grafik/animacji jeszcze zanim wlecą na bloga i FB, dzięki czemu będziesz miał wgląd w "bieżączkę" i możliwość dyskusji nad nią.
• Będą również pojawiać się niepublikowane nigdzie indziej kwestie i bardziej luźne obserwacje komentujące sytuację bieżącą, niekoniecznie nadające się na publikacje na głównym blogu.
• No i najważniejsze: miejsce to będzie stanowić ten nasz mały kąt, wolny od denialistów nauk wszelakich, gdzie zwyczajnie, na luzie, sobie będziemy mogli pogadać i nie zwariować - bo wszyscy będziemy tam zweryfikowani - zero "fake kont".
Otrzymujesz wszystko z progu 10, a jako, że jest to już naprawdę solidne wsparcie, za które chciałbym Ci podziękować w sposób bardziej szczególny, otrzymujesz dodatkowo:
• mailowe, imienne podziękowanie (w ładnym formacie do druku) poświadczające Twoje wsparcie w rozwoju Defoliatora i krzewieniu wiedzy, które będziesz mógł/mogła sobie wydrukować i powiesić.
Jest to ogromne zaufanie z Twojej strony, za które bardzo dziękuję i chciałbym, za Twoją zgodą, je wyróżnić. Oczywiście otrzymujesz wszystko z progów 10 i 20, a dodatkowo:
• Każdy wspierający tą kwotą zostanie podpisany na Defoliator.pl, na dedykowanej podstronie dla osób, które przyczyniły się do powstania i utrzymania Defoliatora (z brązową odznaką, na dole podstrony osób wspierających).
• Ty decydujesz czy chcesz by Twój podpis był publiczny (nic nie dzieje się automatycznie, bez Twojej zgody).
WOW! To już naprawdę wielkie wsparcie i wielki kredyt zaufania, dlatego prócz wszystkiego z progów 10, 20, 40, chciałbym dodatkowo:
• wyróżnić Twój podpis w specjalnej rubryce patronów z odznaką srebrną, nad grupą brązową.
Nie wiem nawet jak wyrazić swoją wdzięczność na fakt, że jesteś aż tak bardzo gotów wspierać ideę Defoliatora. Jest to już bardzo wysoki próg dlatego zasługuje na wyjątkowe potraktowanie. Otrzymujesz wszystko z progów 10, 20, 40, 80, a dodatkowo:
• Specjalne podziękowanie nie tylko w formie cyfrowej, ale i oryginalnej papierowej, wypełnione odręcznie i podpisane przez autora.
• Bardzo wyraźne wyróżnienie Twojego wkładu w rozwój Defoliatora, w osobnej rubryce przeznaczonej dla Złotych Patronów!
Podaruj znajomemu subskrypcję Autora Defoliator w formie kuponu podarunkowego.
Zobacz jak działają kuponyNieprzerwanie od 2005 r. działa w dziedzinach designu produktu, inżynierii oprogramowania, technologii cyfrowych, edukacji, grafiki i i elektroniki łącząc je ze sobą. Kilkadziesiąt ukończonych projektów. Wieloletnie doświadczenie przy designie produktów i ich wizualizacjach, tworzenia projektów urządzeń od podstaw w 3D, a także późniejszej ich realizacji i wdrożenia na rynek. Kilka wydanych aplikacji na urządzenia iOS/Android (w zakresie monitoring jakości powietrza oraz kultury, np. Monitoring Powietrza w Żywcu, Kulturalny Żywiec, czy Monitoring BI - aplikacje realizowane w latach 2013-2018). Współtwórca jednej z marek produkujących laserowe czujniki jakości powietrza (Beskid Instruments), w ramach której stworzył od podstaw system monitoringu jakości powietrza obejmujący zaprojektowanie i stworzenie urządzeń pomiarowych, ich design, projekt, oprogramowanie, realizację transmisji danych z urządzeń pomiarowych na serwery, a następnie realizację systemów webowych prezentacji danych, API oraz dedykowanych dla czujników aplikacji mobilinych na smartfony (iOS/Android). Realizacja tych wszystkich zadań niestety została przerwana przez przebytą operację serca i późniejsze komplikacje z nią związane. Ówczesny stan zdrowia zmusił mnie do wycofania się z tego projektu i pozostawieniu go do dalszego rozwoju mojemu wspólnikowi. Założyciel marki CGTank czyli studia designu / grafiki / animacji 3D. I tutaj dopiszemy nowy rozdział i zrobimy coś dobrego dla świata: Defoliatora ;)
Sporo osób twierdzi, że edukacja nie ma sensu, bo i tak wielu nie chce słuchać. Twierdzą, że ludzie nie są zainteresowani weryfikowaniem bzdur, nie chcą poszerzać wiedzy itd. Osobiście się z tym nie zgadzam, lata przepracowałem przy smogu i walce o dobrą jakość powietrza walcząc z denializmem w prawdziwym życiu i wiem, że edukacja ma największy sens z całego arsenału możliwości - nauczyło mnie tego życie i praktyka. Edukacja jest kluczem, ale przystępna i podana w taki sposób, by była zrozumiała dla przeciętnych osób. Zawsze brałem sobie do serca jedną rzecz, że "jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.".
Tą metodą też realizuje Defoliatora w swoim wolnym czasie, ilustrując różne kwestie w sposób czytelny, z odpowiednim komentarzem, często naładowanym emocjami - ale taki właśnie jest charakter Defoliatora. Stąd się wziął, to go spowodowało. Emocje, potworny kryzys i bunt na to, że nie potrafimy sobie z tym kryzysem jako społeczeństwo radzić. Poziom rozczarowania, klęski i tego jak bardzo mnie rzuciła ta pandemia na kolana (utratą pracy, klientów i niestety bliskich mi osób) po prostu nie pozwolił mi odpuścić tej wszechobecnej ignorancji. Ja to zawsze mówię wszystkim, że diesel jeździ na ropę, a Defoliator "na wk#rw". To emocje go wystartowały, to emocje są jego fundamentem.
Całe życie człowiek siedzi w product designie łącząc pomysły na produkt z technikami 3D, z elektroniką i programowaniem: od stworzenia owego produktu, aż po wprowadzenie go na rynek i sprzedaż. Byłem współzałożycielem takiej marki jak Beskid Instruments. Zaprojektowałem dla niej cały system pomiarów smogowych, czujniki, ich elektronikę, design czujników, potem całe oprogramowanie sterujące wszystkim: Komunikację serwerową, aplikacje na iOS i Androida, a także zrealizowałem całą wizualną obslugę firmy (od designu www po każdą grafikę promocyjną i wszystkie ujęcia czujników). Przygoda ta skończyła się operacją serca, ale jedno zostało: życie. Życie, które mnie nauczyło jak idee, usługi i produkty wdrażać w życie.
Wdrażać: Od tego właśnie są specjaliści szeroko rozumianego "product designu" łączącego wiele dziedzin w jedną "pigułę": od prowadzenia biznesu, rozumienia go, zaprojektowania produktu/usługi, aż po późniejszy jego przekaz odbiorcy końcowemu: po tak trywialne szczegóły, jak wrzuconą w internet grafikę, reklamę, tekst i animację. Zrealizowanie łatwego i zrozumiałego przekazu trudnych kwestii jest piekielnie trudne i czasochłonne. Tabelki i analizy są dostępne, jednak są nudne i wymagające bardzo dużo wysiłku, szczególnie od osoby średnio biegłej w liczbach. Powinny być te zagadnienia przekazane w sposób prosty i zrozumiały dla każdego, niezależnie czy akurat mówimy o kwestiach COVID-19, omówienia produktu (zresztą np. szczepienia są produktem!), usługi czy kwestii kryzysu klimatycznego, którego rozwiązania też są usługą/ideą/produktem. Te wszystkie kwestie są nierozerwalnie ze sobą, połączone i tylko dokonując ich synergii można osiągnąć zamierzony efekt - skutecznego przekazu idei. Np z pomocą jasnych i czytelnych grafik lub krótkich animacji komputerowych, tłumaczących różne kwestie, np w przypadku kryzysu pandemii takie jak: dlaczego warto się szczepić, dlaczego to bezpieczne, czym tak naprawdę jest COVID-19, jakie konsekwencje za sobą niesie i dlaczego itd. Wytłumaczone prostym i przystępnym językiem.
Skomplikowanymi wykładami akademickimi nie da się wyedukować osoby nawet nie tyle niechętnej, co zwyczajnie niemającej czasu na wczytywanie się w sterty badań. Dobrze przygotowanym przekazem już tak. Albo się jej to poda na tacy, albo jesteśmy w lesie. Dzisiejszy świat to świat "jednym kliknięciem". Nawet kupować ludzie tak kochają. Wielu ludzi, z powodu braku odpowiedniego przekazu nigdy nie będzie miało okazji zrozumieć pewnych kwestii. Wszędzie przewija się to samo. Np. pomagałem też długi czas takiej firmie jak NAW Performance Audio, dokładnie w tym samym: odpowiadając za stworzenie jej wizerunku tak w realu, jak w internecie, od samego designu strony internetowej, aż przez całą wizualną stronę produktów, ich prezentacji, grafik i animacji, aż po końcowy wizualny etap przedstawienia ich klientom. Przez wiele lat pracy stworzyliśmy piekielnie dobrą robotę udowadniając, że Polski produkt potrafi podbijać serca ludzi nie tylko w kraju, ale i na świecie. Uwielbiałem patrzeć na efekty tej pracy - zmienialiśmy świat na lepsze poprzez windowanie polskiej kultury na wyższy poziom. Niestety jako podmiot projektujący i produkujący sprzęt na potrzeby m.in. wielkich eventów, niejednokrotnie dla publiczności 10000+ i on padł ofiarą pandemii ledwo łącząc koniec z końcem. Musieliśmy wstrzymać prace wielu działów (między innymi mojego) i wygasić pewne kwestie maksymalnie jak się da. Mam nadzieję, że do tego kiedyś wrócimy, ale bez opanowania aktualnych kryzysów na pewno będzie z tym wielki problem. Serce mi się kroi gdy patrzę jak rzeczy, które się realizowało toną z powodu ignorancji społeczeństw świata. Chciałbym to zmienić.
Nie wyedukowano skutecznie Polaków dlaczego warto się szczepić, dlaczego szczepienia są bezpieczne, jak działają szczepionki, dlaczego te rzeczy, o których mówią antyszczepionkowcy to BZDURY! Rozbrojenie tego wszystkiego i wytłumaczenie w sposób jasny i czytelny (NIE DLA NAUKOWCA, ale dla przeciętnego Kowalskiego!) to powinien być PRIORYTET - ponieważ jest to klucz do wyjścia z pandemii i zakończenia kryzysu. Te same kwestie dotyczą denializmu klimatycznego. Chciałbym stworzyć miejsce, któremu ta idea, idea przystępnego przekazu trudnych kwestii będzie przyświecać i chciałbym aby to przedsięwzięcie rosło, a nie tkwiło w swoim maksimum jakie osiągnęło po prostu moimi samodzielnymi siłami. Dlatego proszę Cię o wsparcie - by to rosło. Obecnie posty Defoliatora trafiają do ok 500-600 tys. osób miesięcznie (na dzień 4 lipca jest to 636 tys. osób w ciągu ostatnich 4 tygodni). Powinniśmy lepiej zagospodarować ten potencjał i puścić tym kanałem więcej materiałów i lepiej dopracowanych. Kanał jest - brakuje środków.
Chciałbym również, by działalność po pandemii kontynuować w tematyce kryzysu klimatycznego, przystępnej edukacji z nim związanej, kwestii ekologicznych, czystego powietrza, walki ze smogiem itp. Projekty edukacyjne działają na 10%, a powinny na 100%! Najcenniejsza maszyna walki z pandemią (edukacja) jest w tym kraju zgaszona i niezatankowana. Razem możemy to zmienić, nawet jak będzie to tylko mała cegiełka, ale dołożona we właściwym kierunku - niezbędnym do uporania sobie z obecnym kryzysem jak i nadchodzącymi.
Niektórzy pytają dlaczego to robię? Po co? Otóż tracąc tak wiele z powodu pandemii i patrząc jak osobom, które mnie otaczają wali się wszystko zrozumiałem, że nie ma ważniejszego zadania niż poradzenie sobie z tą pandemią. Nie ma. Ta pandemia niszczy WSZYSTKO, jest jak wojna. Niszczy gospodarkę, niszczy zdrowie, relacje, psychikę, nasze firmy, marzenia, rodziny, zabiera bliskich. To jest problem każdego z nas i ja za bardzo mam dość tej pandemii i kolejnych nadchodzących kryzysów (jak ten klimatyczny) aby siedzieć biernie i zastanawiać się czy nie szkoda mi czasu, dlatego bez względu na powodzenie zbiórki będę chciał zrealizować cele własnymi siłami i środkami. Będzie mi jednak cholernie miło i mega to docenię - jeżeli mi w tym pomożesz. Po prostu osiągniemy te cele szybciej, gdy dokonamy tego razem.
Bardzo dziękuję za wsparcie! Dokładając się do Defoliatora, pomagasz mu rosnąć w siłę i skuteczniej walczyć z denializmem nauki. Tylko edukacja i walka z ignorancją może nas uratować od tego kryzysu jak i przyszłych (spowodowanych klimatem).
Pozdrawiam serdecznie,
Defoliator.
Chcielibyśmy Cię poinformować o ryzykach, związanych z Twoim zaangażowaniem finansowym. Przekazując środki na realizację pasji Twojego ulubionego Twórcy prosimy, abyś wziął/wzięła pod uwagę kilka kwestii.